Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bárta navrhuje pokuty až 150 tisíc za dopravní přestupky, rozhodne příjem

Ministr dopravy Vít Bárta navrhuje pokuty za dopravní přestupky až za 150 tisíc korun. Záležet bude na příjmu přistiženého hříšníka. Lidé se rozdělí do třech pásem, bude však možné uplatnit výjimky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brůžek

Podle mne by se měly brát celkové majetkové poměry,

protože výše příjmu nemusí být nijak vypovídající. Na jedné straně to může být člověk s platem 15 tisíc, který vládne mnohamiliónovými majetky z restitucí a na straně druhé manažer s platem 150 tisíc, zatížený hypotékami, alimenty a já nevím čím ještě. :-/

0/0
24.2.2011 9:45

Maxx_Th

Takže co tu máme po bodovém systému?

Podle všeho se neprosadil. A čím to asi bude? Měkce nastavený nebo korupce taková, že vlastně vůbec nepomohl? Když se prosadí pokuty dle příjmu bodový systém zůstaně? Já jen kolik se tu nakupí nefunkčních systémů.

0/0
24.2.2011 9:34

hedvik.blog.idnes.cz

Naprosto souhlasím,

k tomuto příspěvku jsem se vyjádřil v samostatném článku zde: http://hedvik.blog.idnes.cz/c/178456/Jak-zatocit-s-piraty-silnic.html

0/0
21.2.2011 16:00

honza2007

a bude se brát příjem rodiny

nebo jednotlivce?:-P

0/0
21.2.2011 9:52

jesterkasploutvema

az bude moznost vyuzivani silnic, parkovist, uradu

predostne podle prijmu...pak mohou zacest i pokuty podle prijmu

0/0
20.2.2011 20:28

PBJ

Nechci to, ale jsem ochoten to pochopit

že je snaha, vytvořit systém, aby pokutu řidič pocítil. Je jasné, že ten, kdo bere velké peníze 100 000 měs a více, asi nemá problém platit pokutu 2500, jako ten, kdo má příjem 15000, ale ruku n srdce, je to jiný prohřešek např nebezpečnbé předjíždění? Není. TAkže jedenné, co půjde do správního řízení, můžeme takto posuzovat, na silnici to půjde velice ztuha. Na co je onen slavný "bodový systém", asi na prd, jak se ukazuje. Pokud jedete podle předpisů, je vám pokuta ukradená, at je jaká je, kdo porušuje, at platí třeba pětinásobky dnešních, ale nelze posuzovat jeden přečin dvěmi, nebo třemi pohledy. Zvyšme pokuty pro všechny a je to, silnice se vyčistí od řítičů a jiných exotů a bude klid. Ona třikrát pokuta po 10 000 Kč a zaručuji, že onen řidič na silnici ten měsíc nevyleze

0/0
20.2.2011 18:28

jakkel

Re: Nechci to, ale jsem ochoten to pochopit

JE tam napsáno, že budou možné výjimky. To znamená, že když bude mít někdo známého, nebo důležité postavení, je pro něj výjimka - jinak se to číst nedá.

V čem to tedy bude lepší než současná praxe ?

0/0
20.2.2011 22:46

samaranč

25 za nerozsvícený světla

mě přijde hodně

0/0
20.2.2011 17:33

Leinad

Hurá

ČR má málo policajtů v kancelářích. Je potřeba mít komisi pro výpočet platů a pokut.

0/0
20.2.2011 13:23

islandan

Poučme se

u sousedů v Německu nebo Rakousku. Tam zřejmě jezdí bohatí i chudí VĚTŠINOU slušně (výjimky potvrzují pravidlo). Ale přijedou k nám a rázem se jejich chování změní. Čím to asi bude ?

0/0
20.2.2011 0:03

luban12

Výzva pro řidiče !

Řidiči by si měli na pomoc pozvat odborářské vůdce,jako doktoři a ne aby se bohatí vytahovali,že platili větší pokutu a ti chudší byli diskriminováni malou pokutou.

0/0
19.2.2011 20:06

hujerroku

konečně

konečně bude na silnicích pořád a přestanou řidiči jezdit jako dobytek...už aby to bylo;-D;-D;-D

0/0
19.2.2011 16:21

expat47

Re: konečně

....škoda jen, že to zchytají i řidiči, kteří jinak jezdí dobře a spřehledem........ 

0/0
19.2.2011 16:42

cenzore_zdar

Barta bez ridicaku

Si takovy navrhy necha tak maximalne pro svoji manzelku. Tento clovek je fakt mimo!

0/0
19.2.2011 11:45

Harvey2000

Re: Barta bez ridicaku

Stanovit procento a podle toho pokutovat

0/0
19.2.2011 13:13

cenzore_zdar

Re: Barta bez ridicaku

zadny procento, mame bodovy system a hotovo. Ten ma preci vyradit patricne ridice ze systemu. Co s tim ma spolecneho nakej prijem?! Navic bartovy argumenty ze bohatej clovek jezdi jako prase, jsou zcela mimo. Ze on ma maserati a pripada si jako kral silnic je ciste problem jeho ega. A dobre mu tak, ze nema ridicak! Existuji ale i lide, kteri jezdi normalne a penez maji jako slupek. Proc bych teda mel platit vic nez nekdo jiny, kdyz se dopustim stejneho prestupku? To pak byse taky mohlo rict ze ty bohatsi budou mit drazsi benzin nez ty chudsi. Proste chces jezdit autem, tak na to musis mit a nebo chod pesky!!!

0/0
19.2.2011 14:10

Harvey2000

Re: Barta bez ridicaku

Platil bys stejný procento jako každý. Stejně jako daň z příjmu...

0/0
19.2.2011 14:41

cenzore_zdar

Re: Barta bez ridicaku

Mno ale to je blbost, je tostejne jako s dani z PHM... To by pak chudy mohl mit mensi dan nez bohatsi... ale o tom preci jezdeni autem neni. Bud na to mas (vcetne pokut) nebo nemas. Pak je to ciste tvoje riziko, jestli pojedes autem i kdyz na to nemas s pripadnym postihem nebo ne. Nebo bezdomovec v tramvaji by mel platit mensi pokutu protoze ma mensi prijem nez clovek co vydelava a taky jede na cerno? Je to z principu blbost!R^

0/0
19.2.2011 15:34

nestačímsedivit

Re: Barta bez ridicaku

To trochu pravda, DPH je také pro někoho likvidační. Pro ty co berou dávky nebo mají minimální příjmy.

0/0
19.2.2011 15:47

Harvey2000

Re: Barta bez ridicaku

Já nemluvím o menší dani, ta by právě byla stejná, každý by platil stejně. Jinak nevím, jestli bezdomovec platí pokuty

0/0
19.2.2011 15:53

Fungy

Re: Barta bez ridicaku

kdybys jezdil tak jak píšeš, asi by tě nestavěli :-P už mě to neustál knučení nebaví

0/0
20.2.2011 13:49

cenzore_zdar

Re: Barta bez ridicaku

Ty neknubo, ja mam bodovej restrik cistej a pokutu jsem v zivote neplatil. Tak drz pysk sam za sebe ! ty knoure....

0/0
20.2.2011 15:32

Vlada0091

Nejde ale o daň, ale o základ daně

k bodu 1. manželka příjem 0, bere se pro výpočet pokuty d. základ manžela.

2. pokud má příjem minimální, bere se pro výpočet pokuty suma příjmů manželů

3. pokud vydělává sama víc, než minimum, tak se použije její d. základ pro výpočet pokuty 

Tady je prostě snaha říct nejde to, ale není snaha najít cestu jak to udělat. Ale tak nějak funguje opozice. Nehledá řešení, jen křičí, že je vše špatně.

0/0
19.2.2011 10:19

truthspeaker

Re: Nejde ale o daň, ale o základ daně

Svatá prostoto. Proč by se jako měl brát pro stanovení výše pokuty příjem manžela? Pokud má manželka narozdíl od manžela nulový příjem, můžete se vsadit, že mají předmanželskou smlouvu upravující společné jmění a pak je váš návrh upravovat výši pokuty podle příjmů někoho jiného zaprvé nemorální a zadruhé neústavní.

0/0
19.2.2011 10:36

chleba.s.maslem.a.medem

Re: Nejde ale o daň, ale o základ daně

V Bártově návrhu se mluví o měsíčním hrubém příjmu řidiče. Kontrolní otázka - jaký je rozdíl mezi základem daně a hrubým měsíčním příjmem?

Řekněme, že se bavíme o variantě k Bártově návrhu - stanovovat kategorii řidiče podle základu daně - pak mi prosím odpovězte ještě na poslední otázku z předchozího vlákna - kam zařadíte z hlediska tohoto návrhu miliardáře Vítka. Majetek převeden na matku, příjem minimální. Takže manželka z předchozích příkladů nakonec bude ve vyšší kategorii než on?

Jinak si nerozumíme. Já neříkám že to technicky nejde. Já se Vám pouze snažím naznačit, že jakkoliv stanovená kriteria budou morálně sporná.

Podstatnější je, že to stejně nepřispěje k bezpečnosti provozu. Kolik těch takzvaných pirátů - zbohatlíků po silnicích jezdí? Kvůli několika excesům budeme zavádět drakonická opatření a šťourat se v příjmech všech řidičů?

A nejpodstatnější je, že trest má být udělen podle závažnosti prohřešku, nikoliv podle toho kdo jej spáchal - neb spravedlnost je slepá.

0/0
19.2.2011 11:42

jakkel

Re: Nejde ale o daň, ale o základ daně

No já to vidím tak, že ten návrh říká, že není důležité udržet pořádek na silnicích, ale je důležité vybrat hodně peněz na pokutách.

0/0
20.2.2011 22:50

jirkaburkovec

Návod a pomoc panu Bártovi

Na špatné a nepoučitelné řidiče by doslova stačilo jenom tolik, že jim bude každému dána šance, dvakrát a dost. Což znamená, že při prvním prohřešku se řidič pokutuje sazbou za daný přestupek stejnou částkou jak pro majetného, tak i nemajetného. A teď pozor! Při druhém přestupku následuje pokuta 50 000kč a zárověň i odebrání ŘP na dobu jednoho roku a při navrácení tohoto průkazu by mělo dojít k provedení nového přezkoušení DP. Jestliže po navrácení ŘP, dojde ke třetímu porušení dopravního předpisu, zabavit ŘP na 5 let a zabavení dopravního prostředku. Zaručuji, že změna na našich silnicích nastane velice rychle. Česko bude plných ukázněných řidičů. Jak majetných, tak i těch nemajetných.

0/0
19.2.2011 6:53

sunka007

Re: Návod a pomoc panu Bártovi

Pokud chces pripravit za prohresky lidi o chleba tak mas nejake mindraky. Smysl to ma u agresivniho stylu jizdy kdy jsou ostatni ohrozovani, ale za telefonovani za jizdy nebo nezapnuty pas prijit o papiry je blbost.

0/0
19.2.2011 7:54

cenzore_zdar

Re: Návod a pomoc panu Bártovi

o to je agresini styl jizdy ? To je pojem, ktery se neda vymezit. To ze nekdo jede na dalnici 160km/h misto 130? A co kdyz toto aplikujeme uplne jinak nekdo jede na dalnici 80km/h a druhy ho predjede 110km/h je to taky agresivni chovani? A takovych srovnani je mraky Je agresivni chovani predjizdeni traktoru co jede 10km/h na plne care, pri one rychlosti je viditelnost na predjeti dostacujici? atd. A netvrdte mi to nekdo ze jste se plazil 5km za traktoru na plny care! To nezvladli ani policajti a to si nezapli ani majacekR^

0/0
19.2.2011 14:14

cenzore_zdar

Re: Návod a pomoc panu Bártovi

Nemuzes zabavovat auto, v ten okamzik bych podal zalobu na stat, nezijem v komunismu

0/0
19.2.2011 11:48

nestačímsedivit

Re: Návod a pomoc panu Bártovi

Pokud to bude zákonným opatřením tak můžeš!

0/0
19.2.2011 15:52

expat47

Re: Návod a pomoc panu Bártovi

.....poslední slovo má Ústavní Soud...........ale v jeho dnešní podobě bych se ani nedivil, kdyby to prošlo..... 

0/0
19.2.2011 16:28

TonyB

Re: Návod a pomoc panu Bártovi

Je to z mnoha špatných to lepší řešení.Ale pro drobné přestupky je již nyní dosti sankcí

a i výše pokut je úměrná,avšak pro agresivní a jinak nebezpečné řidiče - proč nepoužít

nejdůraznější nástroj.

0/0
22.2.2011 22:47

TonyB

Re: Návod a pomoc panu Bártovi

nejdůraznější nástroj.To,co popisujete,odnese celá rodina pachatele - je to něco jako

kolektivní vina,ale pokud bude tento "řidič" potrestán vězením,adekvátním dle způsobeného

přestupku,tak to bude zejména pro ty více majetné velice výchovné a zajisté se již podobného

přestupku nedopustí,byť by ve vězení - něco na způsob záchytky-(nutnost uhradit pobyt)

strávili jen několk dnů.Po třetím takovém drobném věznění - zápis do trestního rejstříku!

0/0
22.2.2011 22:48

chassis hunter

tak ten co ma 8.000 kc.ma jezdit na kole...

a ne si vozit prdel v aute a jeste delat prestupky...kdyby si "podnikatele a manazeri" misto zaplaceni pokut sli sednout dona par tydnu,mesicu do chladku,mozna by se naucili jezdit podle predpisu

0/0
19.2.2011 1:27

cenzore_zdar

Re: tak ten co ma 8.000 kc.ma jezdit na kole...

Nezavid a poradne pracuj v tom kuflandu, at si taky muzes vozit zadek....

0/0
19.2.2011 11:49

nestačímsedivit

Re: tak ten co ma 8.000 kc.ma jezdit na kole...

To je aspoň argument. Už chápu voliče veverek!

0/0
19.2.2011 16:01

nestačímsedivit

Re: tak ten co ma 8.000 kc.ma jezdit na kole...

Když nebudou tito co pracují, a pracují na různých pozicích a mnohdy za dost málo. Kde budo ti napucovaní aroganti brát své zisky?

0/0
19.2.2011 16:04

cenzore_zdar

Re: tak ten co ma 8.000 kc.ma jezdit na kole...

To jsou kecy, myslim ze kazdy si zvolil sam co bude delat a kolik za to bude brat penez. Myslim, ze vzdelani je zaklad.... Pokud ovsem mas za sebou akorat ZS nebo uciliste, ktere neni specializovane na konkretni obor, tak nemuzes cekat ze ti nekdo nasoli 30 litru mesicne.R^

0/0
20.2.2011 15:37

chassis hunter

Re: tak ten co ma 8.000 kc.ma jezdit na kole...

auto mam,dokonce tri,o kterych se ti nezdalo ani ve snu;-D;-D;-D

na druhou stranu jezdim jako clovek,protoze me rizeni zivi a protoze nejsem magor...ale to bude asi pro tebe hodne tezke to pochopit...;-):-P

0/0
21.2.2011 18:07

p555

hm

nebude ten Huml z CSSD?

0/0
18.2.2011 22:55

expat47

Pohled z jiného úhlu

Nějak mi nesedí celý ten systém maximální povolené rychlosti na dálnici, za překročení které se pak udělují pokuty, o kterých je tu řeč. Jak víme, v Německu na mnoha úsecích dálnic není omezena rychlost vůbec. To je podle mě také špatně. Všichni víme, že řidičské schopnosti nejsou u všech řidičů identické. Zrovna tak jsou v provozu vozy s různými schopnostmi cestovat rychle a bezpečně. Nesmíme také zapomínat na kvalitu vozovky různých úseků dálnice. Od těchto 3 variables by se logicky měla odvíjet maximální povolená rychlost pro jednotlivá vozidla a řidiče. Jo a pokuty? Ty by pak platili jen opravdový debilové.....;-)

0/0
18.2.2011 22:14

Azgalor

Re: Pohled z jiného úhlu

tohle se ale nesmí říkat, to není správné, že dražší auto může cestovat rychleji.

Jinak tohle, spolu s chováním PČR, je pro mě obrovský důvod, být proti tomuhle nápadu. U nás se totiž neskutečně moc, až do absurdit tlačí dodržování rychlosti, což je ještě k tomu v podstatě jediny sankcionovany přestupek. Ano, je správné jezdit po městě 50, je špatné jezdit po okreskách 200, ale oni by mě někteří nejradši ukamenovali, když řeknu, že na silnici první třídy zrychlím při předjíždění kamionu na 110, aby byl rychlej pryč, že když dojíždím k přejezdu, že nejedu 30 už 50 m před ale pozděj, protože prostě a jednoduše sundám nohu z plynu a brzdím motorem. O tom, že by se i nás, dalo na některých usecích dálnic jezdit třeba 150-160, to už radši nezmiňovat. Nevadí 130 na nejhorších usecích D1, ale 160 na třech pruzích, novým povrchu a celkově moderní dálnici je vražda největšího kalibru.

0/0
18.2.2011 22:52

Nahlas se ti směju 2

Re: Pohled z jiného úhlu

R^, nic než R^ a zase jen R^.

0/0
19.2.2011 0:28

Azgalor

Re: Pohled z jiného úhlu

jenomže když potkám policajta, šťáb TV NOVA nebo někoho, kdo si myslí že rychlost zabíjí, tak ze mě udělají piráta, seberou mi půl majetku a i průkazku do knihovny...

A takových situací, kdy je, alespoň podle mě, překročení rychlosti pochopitelné, je mnoho.

Další ukázka, předjíždím na dálnici kamiony, mezi nima mezera a v ní auto. Když to vychazí blbě, tak že bych ho tam "zavřel", tak se zachovám jako vrah, zrychlím i přes 130, poposunu se dopředu a vrátím se na tempomatovou rychlost, on si v pohodě vyjede a předjede kamion, nemusí brzdit. Jenomže to jsem překročil rychlost a to je zlé a  po aférách Lacina a Trpišovký neskutečně přibylo lidí, co v kliku zpomalí levý pruh na 100, bliknou na toho vpravo a pustí ho před sebe. Zbytečně komplikované, brzdící, ničící plynulost provozu, podle mnohých správná, ohleduplná věc. Jestli zavedou tuhle srandu a budou pokračovat  v nastoleném terndu, tak to asi začnu dělat taky, nechci riskovat kaltohy...

0/0
19.2.2011 1:08

nestačímsedivit

Re: Pohled z jiného úhlu

No ne, máš celkem správné názory, pokud je máš takové jak píšeš. Toto ale vadí málo, když se "ztratím" z rizikové situace pryč než riskovat srážku s blbcem. Horší je ignorace všech pravidel a to bohužel řada lidí stále dělá. A ta řada je čím dál delší!

0/0
19.2.2011 16:08

Karel Infeld Prácheňský, osobně

Re: Pohled z jiného úhlu

Můžeš mít dálnici ze zlata, ale když je každých 5 km nájezd, tak je povolení vyšší rychlosti nerozumný hazard.

0/0
19.2.2011 7:54

expat47

Re: Pohled z jiného úhlu

........není, pokud by se rychlost zvýšila pouze v levém pruhu.........

0/0
19.2.2011 10:13

Azgalor

Re: Pohled z jiného úhlu

znáte: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody? Jistě, že by to vyžadovalo možná trochu větší zásah do legislativy, ale šlo by to a možná by ukázali lidem alespoň nějakou snahu.

0/0
19.2.2011 11:15

expat47

Re: Pohled z jiného úhlu

.....jistě. Záleží především na tom, co pan Bárta vlastně chce. Jestli mu jde pouze o populismus, tresty a pokuty, pak s tím nic neuděláme. Přemýšlivý člověk by se vždy začal zabývat příčinami a ne důsledky. Zjednodušeně - 5x proč. Pak by snad přišel na to, že zákon je nerespektován, protože je špatně nastaven.  

0/0
19.2.2011 11:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.