- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Velice mě překvapuje, že diskutující profesionální řidiči ještě neslyšeli o tak jednoduchém způsobu, jak kontrolovat utažení matek - matkových indikátorech. Ty jsou snadno dostupné a bez problémů zbaví řidiče starostí s kontrolou a utahováním matic. Stojí pár korun a vydrží léta. Já bych bez nich nevyjel - kolegové!
Máte pravdu, je to spolehlivý a jednoduchý způsob, jak takovéto nehodě předejít. Souvisí to ovšem s tím, co jsem napsal již níže. O vozidlo se řidiči již nestarají tolik, jako dříve, mnoho z nich se o údržbu ani nezajímá. Je pro ně důležitější mít výstavu plyšáků za předním sklem než aby něco věděli o svém vozidle, které je navíc živí. Je to smutné ale je to bohužel tak.
ale prostě jen někde na chvíli zaparkoval na místě ,na které si dělá nárok někdo s lepší RZ .Jednou jsme parkovali před nějakou vilkou,no a cestou domů už to v kole pěkně mlátilo.Někdo nebyl línej povolit kolo a ještě pečlivě zaklapnout poklici .Tchánovi se to samé stalo v před lety Nuslích,akorát že on s tím klepáním ujel domů ještě nějakých 80 km a přišlo se na to až tady.Asi špatná značka,protože v té ulici,kde obvykle parkuje,žádné vyhrazené místo neobsadil .Divila bych se,kdyby se to samé nedělo i mezi řidiči kamionů.
Jako bývalý řidič kamionu Vás mohu ujistit, že povolit kolo u kamionu dá na silnici slušnou práci a bez pořádného nářadí je to téměř nemožné. Příčina této nehody je velice jednoduchá. Po výměně kola či dvojmontáže jako v tomto případě, je NUTNO po ujetí cca 50 km kola takzvaně "přetáhnout". Vzhledem k rozměrům a hmotnosti kol je totiž nemožné, aby se kola usadila hned při montáži na nápravu. Jízdou si takzvaně sednou, čímž dojde k opětovnému povolení matic. Pokud se na to řidič vykašle, dopadne to takto. A takových řidičů bohužel není málo. Dříve jsme museli umět si na kamionu cokoliv opravit, kdežto dnes se se vším jezdí do servisu a řidiči již tyto základní znalosti postrádají.
Když dají papíry na náklaďák kdejakému praseti,které nejen že nerespektuje pravidla silničního provozu,ale nemá ani v pořádku auto,za které zodpovídá.Měl by dostat obecné ohrožení
To víš no,dopravce ti řekne jeď nebo za tebe bude jezdit jinej a ty buď odmítneš a skončíš na dlažbě nebo to riskneš.
výměna kola: stačí dotáhnout klíčem na kola, ujet tak 3okm a znovu šrouby či matky přetáhnout klíčem, ne dvoumetrovou trubkou! Dámy si řeknou chlapovi, trochu síly musí u toho být. A nezapomenout na trojúhelník a radši blikat na všech silnicích, ,,slepců,, je dost na silnicích!
No u osobáku určitě.U nákladu ta dvoumetrová roura není od věci.
Obsah článku a nadpis mého příspěvku se doplňují. V rozvojových zemích typu rakousko, německo, atd. by řídiče primitivně zabásli, kamion i s nákladem zabavili a vylez by až po té co by si odseděl primitivně vyměřený trest, a tomu hlupákovi kerý si hrál s jeho koly zapaltil do posledního centu škodu.
U nás je naštěstí demokracie a tak cizinec jen pokutu že nechal kola bez dozoru a pokud si opatří nové tak může jet dál. Hůř dopadne ten hazardér co si s jeho koly hrál, spravedlivě od pojištovny dostane velké kulove a nebo jen minimum s odůvodněním, že má stejně staré auto a že bude něco jen pokud se podaří cizince najít a nějaké peníze z něj vypáčit...nekdy, snad...
Jdu si nalít 2 deci červeného a hledat prášky na srdeční záchvat..
S timto názorem se ztotožňuju. Jdu si taky nalít...
Kdyby se ulomila osa nebo ustřihly štěfty, tak neřeknu, za to řidič přímo nemůže, ale jen blbec by nepoznal, že má volná kola a minimálně silné vybrace jej nesmí nechat klidnými a musí ihnet zastavit a zkontrolovat vše, jeli profesionál! O čem v CZ silně pochybuju...
upadlo se závěsem a v karoserii byla jedna velká rezatá díra. Ale dojel jsem! (fiat 126p)
No, jestli to mělo pásy, tak se to dalo hodit na záda jako batoh a dojet autobusem.
Ano, čas od času slyšíme o tom, že nějakému vozu upadla za jízdy kola...Zvláštní, že je to vždy nákladní vůz....Že by za to mohl stav vozového parku, přetížená auta, lajdáckost...??? Jediné řešení je trestat, trestat a zase trestat a to pořádně...A spíš než řidiče, tak majitele vozidla...Ať si ta firma zaplatí člověka, který bude auta každý den kontrolovat a je to. A vůbec - kamióny nemám rád, i když vím, že jsou nutností...
Mě upadlo levé zadní kolo u trabanta, ani nevím v které díře (ty silnice u nás nejsou nic moc). Jel jsem 30km a přijel bez jednoho kola, přitom na autě a jeho jizdě to prakticky nebylo poznat. Pak jsem s tím bez problému dojel ještě 15km na vrakáč.