Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muž spadl do kolejí metra. Než stačil vylézt, srazil ho vlak

Cestujícím v pražském metru zkomplikoval cestu na trase A muž, který upadl ve stanici Náměstí Míru do kolejiště. Dopravní podnik proto musel provoz na celé trase v obou směrech okamžitě zastavit. Metro začalo opět jezdit v 8:52.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blekekeke

no ...

Jen další z mnoha tisíců obětí pod vlivem alkoholu. Pro tuto zemi nic nového pod sluncem. Docela bych si dovolil tvrdit, že se tím onen padlej na koleje, bude ještě v hospodě chlubit, jakej je to kabrňák a najde se i mnoho těch, co mu budou tleskat ...

0/0
17.2.2011 6:46

mowgli

Radsi

stojim pobliz tlacitka nouzoveho zastaveni vlaku, pokud nekdo spadne, tak neresit, jestli stiha vylezt a vlak prijede az za pet minut - ja bych vzdycky zmacknul. A taky nestat u cary nebo dokonce za ni (i kdyz na to vetsinou hned upozornujou dispeceri).

A jak tady nekdo pise, ze v mnoha metrech ve svete jsou zabrany s dvirky, ktere se otevrou az kdyz zastavi vlak (dvirka koresponduji s dvermi vlaku) - no parkrat jsem to videl, i kdyz hlavne v zabavnich parcich, ale vetsinou je to stejne jako u nas, coz mi nevadi. Pres ulici vas taky nevodi za ruku policajt, musite mit sami rozum a prejit bezpecne.

0/0
16.2.2011 22:06

u.boat

Ještě docela klikař.

0/0
16.2.2011 12:35

zorro_rojo

Re: Ještě docela klikař.

Take jsem docela klikar. Zatim jsem nemel to poteseni zustat nekde tvrdnout 40 minut jen proto, ze nejaky lempl spadl (skocil, to je fuk) do kolejiste.

Ale jo, myslim ze potrestany byl dost.

(ale sebevrahy bych za to s chuti zabil)

0/0
16.2.2011 22:24

Muroň

V jakém to bylo směru?

Nemohu se nikde dočíst, zda to bylo ve směru na Gaywitzkou nebo Depo H? Nevíte? Co? Ptám se proto, že za normálních okolností bych ve směru na Depo H v tu dobu možná jel. Naštěstí jsem musel ráno do špitálu, tak jsem jel do zaměstnání vozem.

0/0
16.2.2011 11:35

Galis27

Re: V jakém to bylo směru?

pritelkyni v tom metru jela,takze na dejvickou:)

0/0
16.2.2011 11:57

Muroň

Re: V jakém to bylo směru?

Díky!

0/0
16.2.2011 12:05

denny6002

Re: V jakém to bylo směru?

nic ve zlým,ale seš si jistej,že jela na Dejvickou? "Důvěřuj,ale prověřuj"!;-)

0/0
16.2.2011 14:45

old fashioned Vince VIII.

co dělal vlak na kolejích metra, je mi záhadou

8-o8-o

0/0
16.2.2011 11:11

Leinad

Re: co dělal vlak na kolejích metra, je mi záhadou

A co tam má jezdit, automobil?

0/0
16.2.2011 11:22

Boženka Vomáčková

Re: co dělal vlak na kolejích metra, je mi záhadou

Vlak je jak souprava pro povrchovou "klasickou"  železnici, tak souprava metra a dokonce i souprava tramvajovych vozů. http://cs.wikipedia.org/wiki/Vlak  

0/0
16.2.2011 12:20

Zabr-Ali Mubarak

Re: co dělal vlak na kolejích metra, je mi záhadou

To je makačka na bednu, co?Rv

0/0
16.2.2011 12:24

Inž.ZABABA

NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

Trochu osvěty - samozřejmě schopnější si to nezávisle na mne vygooglují: pokud h opravdu zneužijete, stejně vám hrozí max pokuta, případně lynč od na...štvaných cestujících.;-) Takže pokud je důvod, a situace vypadá, že se dotyčný včas nevydrápe - určitě rychle použít. Zpětné nahození provede vcelku rychle dozorčí stanice po vyhodnocení volnosti tratě - pokud se tedy skutečně více nestane. NZV má jednak vazbu do zab zař - vlaku v příslušné koleji je okamžitě kódovaná nulová rychlost, resp. blokování (to podle trasy, jsou různé druhy zab.zař. bohužel).

0/0
16.2.2011 11:06

Inž.ZABABA

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

Tam, kde je přívodní kolejnice pod nástupištěm (jen I.C a I.A), se i vypne její napájení! Ale pozor - nesmíte na to spoléhat. A všude jinde ji vypíná extra dispečer, když vyhodnotí, že mu lidi NZV zmáčkli oprávněně. A důležitá info: NZV zastavuje jak vlak před stanicí, ve stanici, ale i odjíždějící vlak. Takže NZV má velký význam, i pokud by třeba někdo padl mezi vozy ve stanici!

0/0
16.2.2011 11:06

Inž.ZABABA

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

Jo a ještě jsem si vzpomněl - na rozbíjení skla u NZV si vzít klíče, nůž nebo alespoň mobil. Když to před pár měsíci GŘ Dvořák von TV Prima předváděl novinářům, tak mu to moc nešlo, snad se i pořezal, a to je to sklíčko tenké a naříznuté... Někde ty články budou.

0/0
16.2.2011 11:20

Mumrli (perzekuovany za pravdu)

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

Mobil? Vy jste se zblaznil, kapacitni displej je docela krehka vec, preci si neznicim mobil jen proto, ze nekdo spadne pod vlak...

0/0
16.2.2011 12:56

fulcrum

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

Ne každý má hypersupergigaIfoun s kapacitním displejem :)  Já mám pro jistotu ještě druhý klasický :D

Každopádně na sklíčko bych vzal nůž nebo teleskop.

0/0
16.2.2011 13:48

Leinad

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

Samotné odpojení napájecí kolejnice je celkem ničemu. Důležité je blokování/"červená" na vjezdu i výjezdu ze stanice. Zatím jsem neslyšel o tom, že by si někdo v kolejišti sáhl pod kryt napájecí kolejnice tak, aby dostal ránu stejnosměrným proudem.

0/0
16.2.2011 11:28

Inž.ZABABA

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

Ano, zprvu ty úrazy nebyly, ale v posledních letech minimálně jeden opilec byl vytažen živý, ale s elektricky popálenýma rukama. Google určitě najde více. A jak známo, DC je dost sviňa i po vyproštění... Mimochodem, metro (stejně jako nové trolejbusové systémy) má 750V, tedy dle normy max. 825V, při rekuperaci i k 900V.

V USA se na křesle popravuje (nebo spíše dopéká) "pouhými" 500-600V AC, to podle státu. Pro šťouraly - jistě, první omráčení je kolem 2kV AC 30s .

0/0
16.2.2011 13:22

Leinad

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

Aha, tak o tom minimálně jednom popáleném jsem vážně neslyšel. Pokud možno, poprosil bych o odkaz.

Že DC umí být i horší, to tak nějak tuším, ale je nutné sáhnout si na dva body - Pod kryt napájecí kolejnice + na druhou kolejnici, (u AC by stačil jeden bod a zem) o čemž jsem si myslel,. že se nepovede bez snahy.

0/0
23.2.2011 22:29

dkg0

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

A hlavně ta tlačítka by se měly lépe označit. V každé stanici jsou na jiném místě a vůbec nejsou vidět z dálky. Třeba ve Vídní, Paříži nebo ve většině německých měst jsou taková zařízení jasně označená osvětlenými cedulemi "SOS" anebo "STOP".  A třeba ve Vídní není tam žádné sklo, ale rukojeť záchranné  brzdy.

0/0
16.2.2011 13:00

Inž.ZABABA

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

100% souhlas - ta Vídeň to má fakt líp. Nevím, zda zde není pocit, že by se to více a anonymněji zneužívalo.

Ad. červená ;-) ta jak známo moc na metru není, jen kryje výhybky nebo kusé koleje. Důležité je to okamžité kódování 0kmh. A mimochodem, pro vyšší bezpečnost jsou ta tlačítka nikoliv spínací (to by taky po letech nečinné existence v prachu podzemí nemuselo v případě potřeby zafungovat), ale rozpínací - to je spolehlivější. Takže až bude nejhůře - ukopnout celou desku s tlačítkem ze stěny, a ono to zafunguje ;-);-);-)

0/0
16.2.2011 13:12

fulcrum

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

No nevím, ve Vídni mi to přijde takové divné - stačí aby tramvaj trochu cukla, člověk se chce chytit a madlo je po ruce... Ale je pravda že jsem to tam za ta léta ještě nezažil a to ty staré tramvaje hází slušně :D

0/0
16.2.2011 13:50

denny6002

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

«Ke mně chodíval jeden dobrej člověk,nějakej Hofmann a ten vždy tvrdil,že tyhle poplašný signály nikdy nenkují,že to zkrátka a dobře nefunguje,když se zatáhne za tuhle rukojeť.Já,spravedlivě řečeno,jsem se nikdy takovou věcí nezajímal,ale když už jsem si tady toho poplašného aparátu všiml,tak bych rád věděl, na čem jsem, kdybych náhodou toho někdy potřeboval».  «To vám správné řekl, že se musí zatáhnout za tuhle rukojeť, ale lhal vám, že to nefunguje. Vždy se vlak zastaví, poněvadž je to ve spojení přes všechny vagóny s lokomotivou. Poplašná brzda musí fungovat».

Oba měli přitom ruce na držátku rukojetě páky a je jistě

záhadou, jak se to stalo, že ji vytáhli a vlak stanul.

Nemohli se také nijak oba shodnout, kdo to vlastně

udělal a dal poplašný signál.;-)

0/0
16.2.2011 15:12

Inž.ZABABA

Re: NZV-tlačítko nouzového zastavení vlaku

R^R^;-D Jó holt starý Rakousko, to byla ňáká kvalita. To jim povim!

0/0
17.2.2011 9:54

dalnice

zábrany na nástupišti

Ty pády jsou čím dál častější. Divím se, že nové stanice už nejsou stavěny s jakousi skleněnou zábranou (někde plůtkem), ve které se otevřou dvířka až po zastavení vlaku, jako v mnohých metrech světa. Je to drahé, ale ve špičkách se také docela bojím jen tak stát , aby do mě někdo nestrčil a hup :-/

0/0
16.2.2011 11:05

Zabr-Ali Mubarak

Re: zábrany na nástupišti

Navrhni to jako zlepšovák, možná na tom něco trhneš... Plůtek...:-)

0/0
16.2.2011 12:26

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: zábrany na nástupišti

na vině je jen lidská blbost

a mimo to že by to bylo drahý, by se taky muselo zařídit aby vlak zastavil přesně proti těm dveřím

0/0
16.2.2011 16:17

PmdS

Re: zábrany na nástupišti

Důvodů proč nemáme mezi vlakem a nástupištěm dveře je několik:

1) vlak by musel zastavit vždy na stejném místě proti dveřím, což vyžaduje automatizaci provozu a různá čidla. Přestože například linka A je na provoz bez řidičů technicky připravena, právě otevírání a zavírání dveří je stále těžké vyřešit.

2) Klimatizace v metru je řešena také projíždějícími soupravami, které tlačí čerstvý vzduch před sebou (proto také čela vozů nejsou aerodynamické (něco jako pendolina či obyčejné tramvaje). Při postavení stěny se toku vzduchu zabrání. Bylo by nutné přestavět celý ventilační systém

3) Je to drahé (což jsou vlastně první dva důvody). Výhody jsou přitom pouze malé

0/0
23.2.2011 0:09

RedSquirrel

Hlavně že jsou v metru

ta tlačítka na nouzové zastavení provozu. Zřejmě každý zas jen čuměl a nic neudělal, podobně jako nedávno v té tramvaji (mladík na spřáhlu). To jsou všichni už tak tupí, nebo jen lhostejní?

0/0
16.2.2011 10:03

roman036

Re: Hlavně že jsou v metru

Především nikdo z nás tam nebyl, takže bych rozhodně nedělal závěry. Nevíme jak dlouho v kolejišti byl, ale řekl bych že to byly vteřiny. Jestli už se blížilo metro, tak se ho nejspíš někdo pokoušel vytáhnout. Nedokážu si představit, že se vydrápal sám. Soupravu metra nezastavíš na fleku, takže je možný že se okolo stojící cestující zaměřili na jeho záchranu než na mačkání nějakého tlačítka.    A co má bejt s tím mladíkem na sřáhlu? Sám dobrovolně zapříčinil nebezpečnou situaci a dopadl taj jak dopadl. Nebo ty snad hlídkuješ u semaforů a napomínáš lidi kteří přešli na červenou? U kolejí, aby občané přes ně nechodili? Každý svého štěstí strůjce. 

0/0
16.2.2011 10:13

hinny

Re: Hlavně že jsou v metru

mladík na spřáhlu je horkým kandidátem na Darwinovu cenu (odstanil se sám z genofondu dříve než stačil své patogení geny předat dál). V tomto případě je mi líto jen řidiče tramvaje, který pro blbost jiného má problémy. V případě pádu osoby do metra záleží jak dlouho před příjezdem soupravy tam dotyčný spadl - ono nouzové tlačítko není na každém sloupu a chvíli také trvá reakce zvláště při šoku. Zajímalo by mne jak rychle by jste reagoval vy ;-D

0/0
16.2.2011 10:19

Leinad

Re: Hlavně že jsou v metru

Někdo má v MHD jiný cíl, než já. Já lezu do MHD abych rychle dojel do cíle a někdo to bere jako tragikomedii, jejíchž herci jsou spolucestující. Někdo si nenechá ujít zásah hasičů a pohřebáků.

0/0
16.2.2011 10:23

soudruh__malina

Re: Hlavně že jsou v metru

Už jsem to tady jednou psal - každej si dobře rozmyslí, jestli to tlačítko zmáčnou, ono by z toho taky mohlo být neoprávněné zneužití se všemi právními důsledky k tvojí tíži, takže se probuď hrdino. A jestli záchrana takového života stojí za to, je přinejmenším diskutabilní.!!!!!! 

0/0
16.2.2011 10:32

Leinad

Re: Hlavně že jsou v metru

S kamerou, svědky a případně i tím, co vidí strojvedoucí, by to zneužití nebylo. Přežije-nepřežije, v kolejišti byl. 

Vy víte, jaký to byl život? Cukrovka, epilepsie,... nebo máte důkaz, že byl opilý?

0/0
16.2.2011 10:36

roman036

Re: Hlavně že jsou v metru

Znám také epileptika který jezdí metrem. Na okraj nástupiště jde až ve chvíli, kdy u něj stojí vlaková souprava. Stejně tak se chová na refíži i jinde kde hrozí pád.

0/0
16.2.2011 10:47

qjetak

Re: Hlavně že jsou v metru

Jo a jentak mimochodem hypoglykemický šok může mít i zdraví člověk... A vypadá to přesně jako když jste opilý. Takže zkuste příště přemýšlet než začnete něco plácat.

0/0
16.2.2011 11:01

Garfieldek

Re: Hlavně že jsou v metru

Bláboly. Normální člověk, když vidí druhýho v nouzi, obvykle nemá část přemýšlet o tom, jestli právě dotyčného stojí za to zachraňovat nebo jestli z toho budou právní důsledky. Přirozený instinkt velí zasáhnout.:-P

0/0
16.2.2011 10:39

soudruh__malina

Re: Hlavně že jsou v metru

V našem právním státě fungujou věci jinak. Každý dobrý skutek musí být potrestán, hrdino;-D

0/0
16.2.2011 10:40

Leinad

Re: Hlavně že jsou v metru

R^

0/0
16.2.2011 10:45

halagajda

Re: Hlavně že jsou v metru

lhostejniR^

0/0
16.2.2011 10:44

ab54321

Kvůli těmhle bych zaved turnykety

Byl by to zároveň vstupní test způsobilosti. Nedokážeš projít turnyketem? Máš smůlu.

0/0
16.2.2011 9:57

RedSquirrel

Re: Kvůli těmhle bych zaved turnykety

Turniket se píše s "i".

0/0
16.2.2011 10:04

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Kvůli těmhle bych zaved turnykety

něco podobného jsem taky měl na mysli, asi by to stálo i za to zdržení pro normální lidi

0/0
16.2.2011 10:20

volic_plukovnik

Re: Kvůli těmhle bych zaved turnykety

v tom případě nevím, čím budeš jezdit ty, když neumíš ani napsat "turniket" ;-D

0/0
16.2.2011 10:46

snoopy04

Ještě mě napadlo

... že ten chudák možná zavrávoral, když ta souprava přijížděla a možná se o ní "otřel" a pak nějak nešťastně spadnul, jinak si to pozdní brzdění nedovedu vysvětlit.

0/0
16.2.2011 9:55

Adlytolk

Pánovi asi vážně

"nic moc" nebylo, naložili ho do sanitky, vycházkovým krokem všechno zabalili a odjížděli až několik minut po jeho naložení...... Jinak tedy manévry slušné....

0/0
16.2.2011 9:52

Leinad

Re: Pánovi asi vážně

Vy ste byl na místě? Doufám, že PČR (nebo aspoň ochranka metra) zná důvod, proč ste nezmáčkl nouzové zastavení vlaku.

0/0
16.2.2011 10:38

FandaVV

Re: Pánovi asi vážně

Evidentně byl na povrchu - sanitky na nástupiště totiž ZÁSADNĚ nesmí ;-D;-D;-D

0/0
16.2.2011 10:43

Leinad

Re: Pánovi asi vážně

Nesmí? Tedy já sem myslel, že auto sice neumí jet eskalátorem, ale na stanicici, kam se dá dojet (Depo Hostivař) by dojely. ;-D

0/0
16.2.2011 10:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.