Diskuze

Kvůli dramatu o postřílených Němcích se v Novém Boru chystá demonstrace

Hlučná demonstrace, které se zúčastní podle pořadatelů nejméně sto odpůrců pomníku zastřeleným Němcům, se chystá na podvečer středy 23. února před divadlo v Novém Boru. Ve městě bude ten den hostovat ústecké Činoherní studio s kontroverzní hrou místního autora Jana Tichého, 32 hodin mezi psem a vlkem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

buranumdopamatniku

23. 2. 2011 21:46
lepsi to uz nebude

Cesi nejsou mentalne  schopni pochopit (ne vsichni) co po skonceni valky na civilnim nemeckem obyvatelstvu napachali.  40 let bolsevismu vzal lidem  schopnost chapat hloubku svych cinu.

0 0
možnosti

barb.udo

24. 2. 2011 11:00
Re: lepsi to uz nebude

... a hele buran ...

... a zase žvaní nesmysly ...

0 0
možnosti

moš

22. 2. 2011 16:41
Téměř všichni žijeme v místech,kde po válce tekla krev.

Je na nás,abychom si přiznali,že tekla mnohdy zbytečně.Ti z našich předků,kteří na smrti žen,dětí a starců mají svůj díl viny si to dusivé trauma většinou odnesli na věčnost.Do poslední chvíle ty scény vytěsňovali ze své mysli,ale oni je nakonec dohnali.My potomci přímou vinu neneseme,přišel však čas,aby na místech krvavého násilí vyrostly našima rukama kříže na znamení toho,že jsme pochopili a poučili se.

0 0
možnosti

136N

22. 2. 2011 17:51
Re: Téměř všichni žijeme v místech,kde po válce tekla krev.

 Na znamení čeho ? Poučili se v čem ? To že jsme byli obětí ? Toho že jsme trpěli ? Toho že nám byla takřka zakázána mateřština ? Aha , jak jsem psal jinde : Oni to nacisti snámi myslely dobře , ale my jsme je špatně pochopili .

0 0
možnosti

mlandova

22. 2. 2011 15:33
No jistě!

A co Alsasko-Lotrinsko (dnes leží ve Francii)? Po 1. sv. válce připadlo tohle německé území Francii, v roce 1940 chtěli Alsasané taky tak nějak "Heim ins Reich", takže se stalo součástí Německa a v r. 1945 připadlo zpět Francii. Francouzi zde tedy mohli po válce v roce 1945 s naprosto stejnou argumentací jako Češi provést etnickou čistku, předválečný i válečný vývoj zde byl srovnatelný s vývojem v Sudetech, Francouzi měli dokonce i svoje Lidice. Mohli tedy po válce stejně jako Češi uspořádat na své Němce konečné řešení ve formě etnické čistky. Nic takové neudělali (naopak, např. už v roce 1954 zřídili na svém území německý válečný hřbitov La Cambe). Po r. 1945 dostali Alsasané prostě francouzskou státní příslušnost a váleční zločinci byli odsouzeni. Nikdy zde nedošlo k masakrům civilního obyvatelstva ani pochodům smrti, Alsasané nebyli nikdy přesídleni a jejich majetek nebyl zabaven. Vzorem pro etnickou čistku v ČSR totiž nebyla opatření západních mocností, ale stalinské represe.

0 0
možnosti

barb.udo

22. 2. 2011 15:39
Re: No jistě!

... máte pravdu, odsun Němců byla chyba ...

... měli být internováni v táborech a odtud odváděni k řádným soudům ...

... takových 1 000 000 x 15 let nucených prací by republice pomohlo ...

... ale především ty biliony z válečných reparací jsme těm vrahům nechávat neměli ...

0 0
možnosti

Pribinacek

22. 2. 2011 8:40
z webu http://2010.ivancena.cz/

Hrdinství a smrt ostravských skautůDo konce 2. sv. války zbývalo posledních několik dnů. O Ostravu již měsíc probíhaly boje a nebylo se tedy čemu divit, že Němcům hořela půda pod nohama. Nastává čas vykonat poslední - zbavit se vězňů. Otevírají se i cely v budově gestapa na Fifejdách s vězněnými skauty. Dostanou se snad po týdnech vyslýchání a mučení na svobodu? „Čelem ke zdi, ruce za záda a svázat drátem!“ Cesta nebere konce a drát se zařezává čím dál tím víc do rukou. Kdy to už skončí? Brzy. 24. dubna 1945 a následujících pět dnů byl starý židovský hřbitov v polské části Těšína svědkem otřesné podívané. Před vykopanými hromadnými hroby klečeli svázáni odbojáři. Zaznělo několik výstřelů a pak už ticho přerušoval jen hluk bezvládně se svalujících těl. Naposledy tam, vedle jiných, vydechlo osmnáct příslušníků skautské odbojové skupiny.

0 0
možnosti

mlandova

22. 2. 2011 10:07
Re: z webu http://2010.ivancena.cz/

A co jste tím chtěl, prosím, říci? Představte si, že naprosto stejně otřesné podívané se dopustili pro změnu Češi jen o pár dní později kupříkladu v Postoloprtech. Naposledy tam, vedle jiných, vydechlo 763 německých civilistů. Pomsta na civilním obyvatelstvu vážně není omluvitelná ani předchozí okupací a podle Ženevské konvence není msta žádnou polehčující okolností, tudíž jsou Češi za své zločiny na Němcích naprosto stejně zodpovědní jako Němci za zločiny svoje. Němci ovšem, narozdíl od nás, svoje zločiny nepopírají, případné projevy neonacismu potírají jako opravdu žádný jiný stát na světě a nacisty nemají jako parlamentní stranu. Chápete ten rozdíl?

0 0
možnosti

janbes

21. 2. 2011 22:00
pomník

Všechny je svlékly do naha a postříleli je jako psi. Mezi zastřelenými byla i místní pošťačka... Důležité je, že se o tom teď hovoří. Přiznat si minulost a poklonit se všem padlým.. Konflikt může existovat pouze v hlavách lidí s nevyspělým vědomím.. Válka skončila.

0 0
možnosti

keblaklabek

22. 2. 2011 7:06
Re: pomník

Napsat svléklY do naha,když se údajných "masakrů" účastnili především muži, může jen člověk s nevyspělým vědomím.

0 0
možnosti

liptoncz

21. 2. 2011 18:33
Válka je hnus...

Můj nejlepší kamarád je vnukem Němců narozených na Českolipsku. Jeho rodina po válce v květnu 1946 odešla dobrovolně do Německa, protože zde cítila silné protiněmecké nálady. Současně si jeho rodina byla vědoma toho, že je to důsledek války a tato rodina to přijala pokorně. Ano, taková byla doba. Jeho rodina neměla a nemá žádné majetkové nároky, mají svůj život a své problémy.  

0 0
možnosti

pavel.61.

21. 2. 2011 16:15
tak Němci si své chyby dokázali přiznat, odsoudili

svůj národní socialismus, provedli denacifikaci a všem se omluvili.

A my si své chyby nedokážeme ani přiznat a omluvit se za ně!   My se neumíme vyovnat ani s naším komunismem!  Jsem sice hrdý na to že jsem Čech  ale nevyrovnání s minulostí cítím jako naši hanbu. Nezbývá mi než si Němců vážit.

0 0
možnosti

PBJ

21. 2. 2011 16:22
Re: tak Němci si své chyby dokázali přiznat, odsoudili

co se týká denacifikace, velice se pleteš, až na pár jedinců většina např. úředníků a soudců i přes svou minulost zůstala v úřadech. Z druhé strany stačilo vidět jen příslušníky německého sporadického odboje proti Hitlerovi, tito lidé nevypydali, že by je ostatní Němci dvakrát moc milovali, mizerné penze, mizerné postavení  na rozdíl např. od vdovy po Heydrichovi. Takže se s tím obdivem moc nepřetrhni, abys  se  trefil do správného otvoru.

0 0
možnosti

kocourek25

21. 2. 2011 9:32
Dík pane prezidente Beneši...

že jste to vyřešil. Potomci sudeťáků a jejich naši přisluhovači co dlouho mlčeli zase

lezou nahoru a vytahují na svět to co se jim z historie hodí. Tak to je . Rv

0 0
možnosti

pumpuj

21. 2. 2011 9:36
Re: Dík pane prezidente Beneši...

To se však přisluhovači šeredně pletou, protože - plány revanšistů zhatí, naši vepři boubelatí![>-]

0 0
možnosti

pumpuj

21. 2. 2011 9:06
cenzura

Tady vůbec nejde o to, co je v té hře, zda to byla pravda nebo ne. Tady jde o to, že se nějaký spolek snaží cenzurovat divadelní hru, pod heslem o obraně národních zájmů. Je třeba se podívat co to je za lidi, kteří proti hře protestují, především zasloužilí bolševici v čele se soudruhem Droškářem, kteří se organizují v Klubu českého pohraničí, a ten je tím pravým dědicem nacisticko-bolševických ideí.

0 0
možnosti

hany1

21. 2. 2011 9:50
Re: cenzura

Zagugluj si trochu v historii, ať neplácáš nesmysly.

0 0
možnosti

Spravedlivý hněv

21. 2. 2011 8:56
Někdo se diví, že za držení zbraně šli ke zdi ?

pan autor divadelní hry zřejmě nikdy nečetl žádnou knihu o válce a období po ní. Ono se jaksi nelze dobrat k míru, pokud se nenařídí odevzdat zbraně třeba pod trestem smrti. Možná by autor příště mohl napsat divadelní hru o tom, jak nějaký ozbrojený Němec někoho zastřelil třeba ještě měsíc po válce. Například syn E. Moravce Igor, bývalý člen SS, tak dlouho ho svrběla ilegálně držená pistole, že zastřelil policajta. 

0 0
možnosti