Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Číňané chtějí obejít Panamský průplav, zboží k Atlantiku převezou po kolejích

Čína s Kolumbií plánují vybudovat suchou alternativu Panamského průplavu, který spojuje Tichý a Atlantský oceán. V Bogotě na čínské návrhy slyší, jihoamerická země frustrovaná nezájmem Spojených států by do miliardového projektu nemusela investovat ani dolar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kandaharista

není to blbost?

Trochu nechápu, proč má být převoz po železnici o polovinu levnější? Vždyť bude mnohem delší a provoz na ní musí být na kilometr a jednotku nákladu o hodně dražší než lodní doprava. A rychlejší to asi taky nebude, překládka něco zabere. Ledaže si Panama/USA účtují přemrštěné poplatky, což mohou vždy snížit. Ale jinak to smysl dává, pomůže to rozvinout infrastrukturu v okolí železnice a to se asi dlouhodobě vyplatí všem zúčastněným.

0/0
16.2.2011 8:03

pes Muki

no jo

No jedine Cina ma nadeji to prosadit. Americka, nebo jina zapadni fitma, by byla okamzite narcena, ze chce znicit ;prirodu, zavinit gobalni oteplovani vykacenim pralesa, zotrocit mistni obyvatelstvo, udelat s Kolumbie svoji kolonii, proste levoce, zeleni a ochranci lidskych prav by projekt znemoznili

0/0
15.2.2011 21:11

Kolokol

Čínskému systému patří budoucnost

Západ se už úplně zamotal do všech těch práv, demokratických diskusí apod. V Číně je rozhodování o nějaké investici snažší. Žádná opozice v parlamentu, žádné veřejné mínění, žádné diskuse v médiích jestli to či ono, ano nebo ne.Prostě úzké politbyro se rozhodne, že bude Olympiáda, že se bude investovat tam a tam a je to. Není to demokratické, ale je to účelné.

0/0
15.2.2011 16:11

ruda281

Re: Čínskému systému patří budoucnost

jo, libi se ti to? Tak se priprav az budes do smrti sedet u pasu a slepovat ten jejich srot dohromady... za par drobnych na chleba...a na prvniho maje si muzes jit zajuchat na vojenskou prehlidku

0/0
15.2.2011 16:28

gemars

Re: Čínskému systému patří budoucnost

A kde jsou dnes prachy? V Číně, tady ne. Sice není demokratická, ale zase ju neřídí vláda pološílených čechů. A že je ta vláda zbarvená do ruda? Z hlediska ekonomického se rudému pojetí vlády vzdaluje.

0/0
15.2.2011 17:55

zdeseny obcan

Re: Čínskému systému patří budoucnost

Loni se nejvice automobilu v celem svete prodalo prave v Cine. Ty casy kdy tam kuli otrocil za hrst ryze jsou pryc a za nejakou dobu budeme radi kdyz Cinan pusti k pasu nas.

0/0
15.2.2011 21:17

halagajda

Re: Čínskému systému patří budoucnost

Rv

0/0
15.2.2011 16:44

gemars

Re: Čínskému systému patří budoucnost

Ten pán má pravdu, my tu máme demokracii, ale nefunguje nic. Stačila by vláda bez opozice nafurt a byl by klid. Buď bysme dopadli jak v Africe, nebo jako v Číně.

0/0
15.2.2011 17:53

Cislo 2

Re: Čínskému systému patří budoucnost

Říkám si všem obdivovatelům Číny sebrat penzi a je po schodku veřejných financí.

0/0
15.2.2011 20:01

pes Muki

Re: Čínskému systému patří budoucnost

Jak to? To ze v Cine nemaji socialni zabezpeceni je to, co se obdivovatelum nevice libi.

0/0
15.2.2011 21:07

Cislo 2

Re: Čínskému systému patří budoucnost

To je to paradoxní nelogické myšlení komunisty ... obdivuje komunistický systém, ovšem žít v něm nechce, když tak všichni. Stejně obdivuje efektivitu ekonomického systému založeného na omezování veškerých lidských práv a upírání elementárních sociálních výhod, přesto nepřipustí, že by o ty své přišel (viz solidarita s odboráři všeho druhu, volí komunisty pro jejich sliby rovnostářských důchodů). Stejně tak podporuje ideologicky jakýkoliv obskurní totalitní režim, který ohrožuje jeho zemi, ale je ochoten podpořit trestní stíhání jakéhokoliv člena vlády za jeho silové řešení.

0/0
15.2.2011 22:05

tlachal

japonci taky dělali kdysi šmejdy dávno to není pravda

a nejinak to bude u číňanů. Navíc mají výhodu totalitního režimu - pokud se pro něco rozhodnou, tak jim nic nestojí v cestě.

0/0
15.2.2011 15:53

ruda281

Re: japonci taky dělali kdysi šmejdy dávno to není pravda

az to u cinanu nebude pravda, tak se dostanou do stejne recese jako japonci. Komunisti jsou spise naopak zahuba, protoze muszou tento agonicky stav udrzovat v podstate do nekonecna. Komanci nemaji zajem na zlepseni zivotni urovne, nybrz na udrzovani celych mas v sachu, aby si je mohli posunovat, jak potrebujou. A pri hledani kapitalu nasli dokonaly prostredek jak znicit celou eru vyvoje a pokroku-zaplavou levneho nefunkcniho nebezpecneho odpadu.

0/0
15.2.2011 16:25

certik_bertik

Re: japonci taky dělali kdysi šmejdy dávno to není pravda

japonci dělali šmejdy jenom chvíli dokud se to nenaučili, Čínani je dělají pořád

0/0
15.2.2011 16:43

davnopryc

Re: japonci taky dělali kdysi šmejdy dávno to není pravda

Proc Cina proda vice smejdu - nez proda vzorne zbozi Japonsko? :-)

0/0
16.2.2011 3:44

certik_bertik

Re: japonci taky dělali kdysi šmejdy dávno to není pravda

protože jsou lidi ignoranti

0/0
16.2.2011 9:48

davnopryc

Re: japonci taky dělali kdysi šmejdy dávno to není pravda

Cina za poslednich 20 let vitezi na svetove urovni a hlavne na mezinarodnim trhu  proda vice zbozi protoze zbozi made in China je daleko vice cenove dostupnejsi nez na prk. "prvotridni" (a neviditelne) zbozi z Japonska.Spoluprace s Cinou pomaha rozvojovym zemim proto vetsi investment Ciny do CR je Ceskym obchodem, ekonomy, zadany a vitany. viz linky: 

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?s=ffe1f3faf915f835404f081fffc223dc&p=20657169#post20657169

http://www.praguepost.com/business/6459-cr-trolling-for-chinese-investment.html

0/0
16.2.2011 19:00

crocodileclip

Čína..to je terno

Vždyť je jenom o prachy a suroviny, spotřeba vládne světu;-D dobře nám tak, máme se přece dobře, než některá ze surovin ,,zemře".

0/0
15.2.2011 15:37

re_visor

a co takhle...

žádné kontejnery ani hromady surovin nikde nepřekládat, ale naložit v přístavu celý vlak na loď, až ta loď připluje k tomu jihoamerickému pobřeží, tak ji celou i s vlakem naložit na ještě větší vlak, a potom až ten vlak přijede k té panamerické dálnici, tak...

0/0
15.2.2011 15:08

JÚLlNEK.ŠÍŠAL

Re: a co takhle...

... tak se to celé naloží do cepelínu, který to odnese na místo určení ... :-)

0/0
15.2.2011 21:07

ruda281

Cinska maskovaci zhouba

nejdrive pozrela vyrobce kvalitnich vyrobku i jejich technologie, aby zakratko prezentovala vykvet komunisticke kvality-opticky shodny, avsak nefunkcni smejd... Ted se chysta pozrit distribucni site. Tam to asi bude slozitejsi, pac tu nefunkcnost bude stezi nahrazovat kvantitou. Ale verim, ze si s tim nakonec za potlesku celeho pribl/bnuteho sveta, ti kluci usati, poradi.;-D

Jak dlouho tomu proboha jeste budeme prihlizet....8-o

0/0
15.2.2011 15:04

vymrzovac2

a jak dlouhý by musel být ten vlak ?

Který by nabral kontejnery z jedné lodě, a dodal by je k druhé lodi na druhé straně? Nebudou potom na každé ze stran stát lodě a čekat na nakládku+vykládku?

0/0
15.2.2011 14:40

wiki5

Re: a jak dlouhý by musel být ten vlak ?

samozrejme, ze budou a vsechno se prodrazi... skvely napad ala komunisticka vlada, podobne jako ta mesta duchu co si postavili a dalnice na nichz je 14ti denni zacpa

0/0
15.2.2011 14:41

LuciJe2

Re: a jak dlouhý by musel být ten vlak ?

Je naivní se domnívat, že veškerý náklad na jedné lodi míří na jedno místo. Pokud připluje loď na západní pobřeží Ameriky, část kontejnerů bude směřovat přímo tam a pouze zbytek se bude přepravovat na východní pobřeží - a to opět ne do jednoho místa. Což v překladu znamená, že se kontejnery tak jako tak na obou stranách překládají (obvykle na menší lodě, které potom obsluhují dané pobřeží) a tak je celkem jedno, jestli ta překládka je na loď nebo na vlak. V přístavech lodě samozřejmě na nic nečekají - mají pravidelné termíny, podle kterých naplouvají jednotlivé přístavy. Pokud kontejner dorazí do přístavu v mezičase, prostě počká na další loď.

0/0
15.2.2011 16:25

Tutti

zase bude co znarodnovat

To bude sranda az se to za cinske penize postavi, a kolumbie jim to za 15 let potom znarodni v boji proti "kapitalismu".

0/0
15.2.2011 14:09

Mumrli (perzekuovany za pravdu)

No vyborne,

priliv penez myslim celkem prispeje ke stabilizaci jizni ameriky, coz je docela dobra zprava - kdyz se tak rozhlizim po svete kam utect, prijde mi jako cim dal lepsi volba ucit se spanelstinu nebo portugalstinu.

0/0
15.2.2011 12:39

halagajda

Re: No vyborne,

zajimave je, ze s prave z Kolumbie chce kazdy s kym mluvim utect;)

0/0
15.2.2011 14:36

pes Muki

Re: No vyborne,

Libi se mu asi, ze se tam stale bojuje, tak tam neni nuda.

0/0
15.2.2011 21:13

Glock Mark XIII

To zase bude krach

Lodní doprava je na dlouhé vzdálenosti stále nejlevnější.

0/0
15.2.2011 12:36

tres.montes

Re: To zase bude krach

Přeložení kontejneru z lodi na železnici a zpět je dnes velmi rychlá věc. Když na to lodě a koleje budou koncipované...

0/0
15.2.2011 12:43

wiki5

Re: To zase bude krach

chcete rict, ze je levnejsi vylozit lod, poslat zeleznici a pak zase mit lod na druhe strane, ktera to nalozi a pojede dal... jen ta logistika zatim je drazsi

0/0
15.2.2011 14:40

A.T.W.A.

zachraňme se

Čím více se západu podaří destabilizovat situaci v Číně, tím lépe pro nás.

0/0
15.2.2011 12:34

l.g

Re: zachraňme se

To je velký omyl. Je to přesně naopak. Destabilizace Číny = cešlosvětová ekonomická krize asi 20× horší než ta, co teď proběhla.

0/0
15.2.2011 12:47

A.T.W.A.

Re: zachraňme se

No nevím. A jak jinak srazit Čínu na kolena, aby byla zpátky tam kde byla předtím?

0/0
15.2.2011 12:53

Dýzl

Re: zachraňme se

Posadit jim do čela naše slunce jasné a stačila by bohatě dekáda.

0/0
15.2.2011 14:42

petronias1

Loď vs železnice

Logiku to má, ne že ne.

Panamský průplav je omezující svou šíří, takže se velké lodě do něj nevejdou. V případě, že chce dopravce použít velkou loď, tak musí překládat z lodě na loď.

Navíc ne všechen náklad na lodi pluje celý z jednoho místa na jiné místo. Obvykle je určeno pár kontejnerů tam, dalších pár zase onam, apd. Takže se musí beztak překládat.

Mezipřeprava po železnici může vypadat jako zbytečnost, ale zároveň může sloužit jako logistický uzel, kde se to zboží bude rovnou redistribuovat, nejen na jiné lodě, ale i na transamerickou železniční síť.

Nutno podotknout, že velkokapacitní železnice je na tunokilometr prakticky stejně úsporná jako lodní doprava, elektrifikovaná železnice (což nejspíš bude) navíc tu lodní ještě lehce předčí - buď tam číňani postaví malou jaderku a nebo elektrárnu na uhlí (uhlí je podstatně levnější než mazut nebo nafta).

0/0
15.2.2011 12:23

unbreakable debater vol.17

Re: Loď vs železnice

To platilo do roku 2006. Od té doby se do kategorie lodí Panamax vejdou všechny lodě, které Čína má. ;-D

0/0
15.2.2011 13:09

Dýzl

Re: Loď vs železnice

To je sice možné, o to více musí zase platit. Kdyby byl panamský průplav jen rovná cesta bez zdýmadel, bylo by také trochu jiné. Jde o to, že panamský průplav má monopol a tak si ceny dělá takové, aby se nevyplácelo obeplouvat jižní Ameriku. Takže čínští obchodnicí tam nechávají spousty peněz. Takto je budou dávat do své železnice.

0/0
15.2.2011 14:48

falda

Re: Loď vs železnice

Údajně se obeplutí Jižní Ameriky dodnes mnohým lodím vyplatí, což jen dokresluje situaci. To je odvrácená tvář pavědy, zvané ekonomie - ekonomické není to, co šetří energii, nýbrž to, co šetří peníze, a to ZCELA BEZ OHLEDU na spotřebovanou energii, ekologické dopady atd. Konkurence Panamskému průplavu by jistě mohla přinést nějakou změnu. Nehledě k tomu - kdysi běžel nějaký dokument o průplavu a je třeba podotknout, že jeho průjezd je pro velká plavidla dodnes docela adrenalinovou a navíc značně zdlouhavou záležitostí.

0/0
15.2.2011 15:11

InstinkTT

220 km železnice

Plus přístavy, překladiště atp...za pouchých 144 mld. korun? U nás by to stálo minimálně 2x tolik. 8-oRv[>-]Rv

0/0
15.2.2011 12:05

Fidel s.r.o

Re: 220 km železnice

minimálně...spíše více.

0/0
15.2.2011 12:12

pettyo

Re: 220 km železnice

Tak samozřejmě. U nás jsou náklady na zaměstnance podstatně vyšší než v Číně a Kolumbii.

0/0
15.2.2011 12:18

falda

Re: 220 km železnice

Myslíte? Nedávno tu někdo, kdo o tom snad i něco ví, psal, že dnes platí čínské firmy měsíčně běžně v přepočtu 70 000 a více Kč. Samozřejmě, ne každému a ne všude. Jenže české firmy tolik platí možná nanejvýš vlastnímu managementu. A přitom v ČR je dnes živobytí jedno z nejdražších na světě.

0/0
15.2.2011 15:17

halagajda

Re: 220 km železnice

http://www.worldsalaries.org/china.shtml

0/0
15.2.2011 16:51

A.T.W.A.

Cenzoři iHeute - Zřejmě dobrý oddíl

Partička yntelygentů hadr...;-D

0/0
15.2.2011 12:03

A.T.W.A.

korektnost

Je vidět, že Křišťálová lupa oplývá cenzory, kteří v zájmu politické korektnosti dovedou před urážkou chránit i zločince jako byl MaoTseTung.

Zajímalo by mne, kdybych podobným označením označil jiné masové vrahy, zda by příspěvek byl rovněž smazán. Navíc se musím pousmát, použité označení (každý si najde ve smazaných příspěvcích) je vzhledem ke konání Maa hotový eufemismus.

0/0
15.2.2011 12:02

A.T.W.A.

dotaz mazači příspěvků:

Rád bych se dotázal, protože moje inteligence není kompatibilní s inteligencí mazače příspěvků - kde v tomto textu se objevuje vulgarita, urážka, či rasismus:

"Možná by to chtělo obráti pozornost mudžahedínů právě na Čínu. Zaslouží si teror, zaslouží si nejistotu. "

Nějak tomu nerozumím, asi to bude tím že jsem chodil na normální, nikoliv zvláštní školu.

0/0
15.2.2011 11:59

vlmach

Re: dotaz mazači příspěvků:

Ale z příspěvku se to poznat nedá.

0/0
15.2.2011 12:05

A.T.W.A.

Re: dotaz mazači příspěvků:

Jo, a co konkrétně máš na mysli? Litovat toho budeš jednou taky...až budeš dělat číňanům otroka.

0/0
15.2.2011 12:08

Davidovič Bronštejn, vyvolený

Re: dotaz mazači příspěvků:

mudžahedíni už svoji pozornost na Čínu obrátili. Vůdkyně Ujgurů, teroristka, mafiánka a oblíbenkyně Západu Rebíja Kadírová stojí za nepokoji v čínské ujgurské oblasti, které měly za cíl destabilizovat Čínu. Reakce však byla rychlá a tvrdá, část vůdců popravena a dnes je zase klid.

0/0
15.2.2011 12:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.