- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bohužel se jen stále někdo snaží záplatovat nesmyslný projekt vnitřního okruhu, jehož byla magistrála součástí. Měl by být dokončen Městský okruh a z něho do centra několik sjezdů avšak ne průjezdových a kapacitních komunikací, jako je magistrála. Když se schová pod zem, bude sice trochu klid, ale tunel se totálně zacpe, protože to bude pohodlnější a kratší, než objet centrum po MO. Tunel bych tedy udělal, ale s malou kapacitou - prostě jen pro lokální dopravu. Zboural bych most přes Masarykovo nádraží, který odporně rozděluje město a už by to nikoho nelákalo frčet přes Václavák. Kdo chce z Florence k muzeu, ať si to objede.
za 20 let nebude potřeba proto,že 50% aut zmizí budou jezdit jen ti co na to budou mít lit.95 bude stát 80kč,tak proč to řešit
Paní redaktorko, objektivní novinář by snad neměl používat expresivní výrazy, kterými čtenáři podsouvá, co si má myslet. Přestože k Bémovi mám tisíc výhrad, tak zrovna tuhle věc považuji za velmi potřebné napravení toho průšvihu šílených projektantů s vedením magistrály kolem muzea.
Nevyte, co za projekt je ten sileny barak nad ustim zeleznicniho tunelu?
S tím, že se napřed postaví tunel jenom kolem muzea a k nuseláku se případné prodlouží až výhledové se snad počítá už dávno.
asi bych trochu jinak řešil tramvaje, ale jinak se mi tahle studie moc líbí. magistrála kolem Národního muzea byla velkou chybou a bylo by dobře tohle napravit ... jezdím tudy denodenně a je to opravdu zážitek...
Co je na tom megalomanského!? Především to je mimořádně důležité. Odloží-li se to, uškodí to Praze.
A prospěje zbytku státu, který tyto výstřelky nebude muset financovat. Žiju tu v praze už spoustu let a musím říct, že některé věci jsou tu opravdu silně nadbytečné, jiné skutečně předimenzované. Většina z těhle pro prahu typických projektů nepřináší přímý a ani nepřímý vyčíslitelný zisk a ani ho v budoucnu nepřinese. Po dokončení většiny těchto projektů se spíš tvoří další náklady na provoz... o návratovosti samotných investic nelze mluvit už vůbec.
Jeho autorem vůbec není Bém, ale to je snad jasné - Bém byl jen tím, kdo ho prosazoval. Magistrálu přes centrum postavili komančové a její plány jsou z 50.let. Smyslem vůbec neblo dělat nějakou páteř dopravě, ale při event. bombardování moci rychle vyvézt lidi z města. Tedy jasně, že je nesmyslná. Jenže už stojí. A ten tunel řeší několik věcí - díky němu se muzeum octne pocitově zpět na Václaském náměstí, teď je mrtvým ostrůvkem. Vyřeší se pekelné křižovatky s Ječnou, Žitnou a Anglickou. A pokud by vedl až k mostu, mohly by nad ní vzniknout moc pěkné a pro žití opět použitelné ulice. Prostorové řešení tunelu je přitom pěkný oříšek, protože se mu celou trasu plete do cesty metro C a u muzea ho kříží metro A a vestibul.
Jistě je rozumné nejdřív dostavět oba okruhy a počkat až na něj budou peníze, ale tenhle projekt má svůj smysl a jenom hlupák ho a priori zatratí.
Tak on je jeden důvod k zatracení naprosto neprůstřelný. A to náklady vs.přínos. I ta nejkratší varianta je odhadována na 8 miliard(a jak známe zadávání zakázek ze strany Prahy, stála by reálně minimálně 2x tolik). To je prostě šíleně moc peněz za to co by to přineslo. Proč po dokončení vnitřního okruhu prostě magistálu nezavřít? Průjezd městem bude zajištěn po ose jižní spojka-baranďák-a soustava tunelů až do holešovic. Potom už většina dopravy po magistrále budou jenom ti lidé co jsou líní jezdit metrem.
...vše je snad o kompromisech... Takhle to funguje v životě, takhle to funguje v práci (i když se to nám mnohým často nezdá) a politika by měla taky být o komproisech (nota bene, když se hádají 2 ze stejné strany !!!)... Takže chvíli bych vyčkal, pak bych začal jednat o tom tunelu a uvidí se, jestli budou prašule na tu delší variantu měřící cca 2 - 3 km nebo dáme tu kratší variantu měřící cca 1 km. Bože můj, bože můj - nevěřím v racionalitu lidského myšlení, skoro pokaždé vítězí jen emoce !!!
myslím,že protažení "A" do Motola mohlo počkat a tunel Hlavní nádr. - Nuselák mohl mít přednost. Hlavně ne polovičaté řešení s tunelem pouze okolo Muzea.
Priorita mělo být postavení Déčka. Už dávno. Autobusy na Kačerov z Jižních sídlišť a Céčko jsou na hraně kapacity, o komfortu se ve špičce už moc mluvit nedá.
A kdyby byla potřeba havarijní oprava Nuseláku, tak bez Déčka doprava v Praze hlavně na pravém břehu totálně zkolabuje.