Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zahloubení pražské magistrály pod zem se odkládá, nejdřív se dokončí okruh

Plán zahloubit magistrálu u budovy Národního muzea v Praze pod zem má dočasnou stopku. Pražský odbor územního plánování totiž doporučil projekt prozatím zastavit. Tunel mezi Václavským náměstím a Nuselským mostem se bude řešit až ve chvíli, kdy bude dokončen Pražský okruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dalnice

zbourat celou magistrálu

Bohužel se jen stále někdo snaží záplatovat nesmyslný projekt vnitřního okruhu, jehož byla magistrála součástí. Měl by být dokončen Městský okruh a z něho do centra několik sjezdů avšak ne průjezdových a kapacitních komunikací, jako je magistrála. Když se schová pod zem, bude sice trochu klid, ale tunel se totálně zacpe, protože to bude pohodlnější a kratší, než objet centrum po MO. Tunel bych tedy udělal, ale s malou kapacitou - prostě jen pro lokální dopravu. Zboural bych most přes Masarykovo nádraží, který odporně rozděluje město a už by to nikoho nelákalo frčet přes Václavák. Kdo chce z Florence k muzeu, ať si to objede.

0/0
25.2.2011 13:03

polpot1

Magistrála...

za 20 let nebude potřeba proto,že 50% aut zmizí budou jezdit jen ti co na to budou mít lit.95 bude stát  80kč,tak proč to řešit??

0/0
25.2.2011 11:20

J i ř í

Megalomanský?

Paní redaktorko, objektivní novinář by snad neměl používat expresivní výrazy, kterými čtenáři podsouvá, co si má myslet. Přestože k Bémovi mám tisíc výhrad, tak zrovna tuhle věc považuji za velmi potřebné napravení toho průšvihu šílených projektantů s vedením magistrály kolem muzea.

0/0
24.2.2011 19:00

michal II

Co to je?

Nevyte, co za projekt je ten sileny barak nad ustim zeleznicniho tunelu?

0/0
24.2.2011 11:35

Schmouddle

Re: Co to je?

Nevyjeme.

0/0
25.2.2011 12:29

marbo

Tak tomu říkám šokující zpráva o ničem

S tím, že se napřed postaví tunel jenom kolem muzea a k nuseláku se případné prodlouží až výhledové se snad počítá už dávno.

0/0
24.2.2011 8:37

bojovnik

magistrála

asi bych trochu jinak řešil tramvaje, ale jinak se mi tahle studie moc líbí. magistrála kolem Národního muzea byla velkou chybou a bylo by dobře tohle napravit ... jezdím tudy denodenně a je to opravdu zážitek... :-/

0/0
24.2.2011 6:59

snaduzdost

Bémův megalomanský plán

Co je na tom megalomanského!? Především to je mimořádně důležité. Odloží-li se to, uškodí to Praze.

0/0
23.2.2011 17:18

adam72

Re: Bémův megalomanský plán

A prospěje zbytku státu, který tyto výstřelky nebude muset financovat. Žiju tu v praze už spoustu let a musím říct, že některé věci jsou tu opravdu silně nadbytečné, jiné skutečně předimenzované. Většina z těhle pro prahu typických projektů nepřináší přímý a ani nepřímý vyčíslitelný zisk a ani ho v budoucnu nepřinese. Po dokončení většiny těchto projektů se spíš tvoří další náklady na provoz... o návratovosti samotných investic nelze mluvit už vůbec.

0/0
23.2.2011 23:42

jabrbla

Re: Bémův megalomanský plán

Zahloubeni magistralu by v tech usecich naprosto zasadne zlepsilo kvalitu zivota pro vsechny, kteri tam bydli, a vyrazne by to ulehcilo dojizdeni vsem, kteri tudy musi denne projizdet. A krome toho by to samozrejme vyrazne zvedlo hodnotu vsech nemovitosti v danem useku - tady se bavime o desitkach miliard korun.

0/0
24.2.2011 13:20

Schmouddle

Re: Bémův megalomanský plán

Jmenuj ty nadbytečné a předimenzované věci.... 

0/0
25.2.2011 12:31

Tomas____

Škoda, on je to dobrý nápad

Jeho autorem vůbec není Bém, ale to je snad jasné - Bém byl jen tím, kdo ho prosazoval. Magistrálu přes centrum postavili komančové a její plány jsou z 50.let. Smyslem vůbec neblo dělat nějakou páteř dopravě, ale při event. bombardování moci rychle vyvézt lidi z města. Tedy jasně, že je nesmyslná. Jenže už stojí. A ten tunel řeší několik věcí - díky němu se muzeum octne pocitově zpět na Václaském náměstí, teď je mrtvým ostrůvkem. Vyřeší se pekelné křižovatky s Ječnou, Žitnou a Anglickou. A pokud by vedl až k mostu, mohly by nad ní vzniknout moc pěkné a pro žití opět použitelné ulice. Prostorové řešení tunelu je přitom pěkný oříšek, protože se mu celou trasu plete do cesty metro C a u muzea ho kříží metro A a vestibul.

Jistě je rozumné nejdřív dostavět oba okruhy a počkat až na něj budou peníze, ale tenhle projekt má svůj smysl a jenom hlupák ho a priori zatratí.

0/0
22.2.2011 16:17

Damik

Re: Škoda, on je to dobrý nápad

Tak on je jeden důvod k zatracení naprosto neprůstřelný. A to náklady vs.přínos.  I ta nejkratší varianta je odhadována na 8 miliard(a jak známe zadávání zakázek ze strany Prahy, stála by reálně minimálně 2x tolik).  To je prostě šíleně moc peněz za to co by to přineslo.   Proč po dokončení vnitřního okruhu prostě magistálu nezavřít?  Průjezd městem bude zajištěn po ose jižní spojka-baranďák-a soustava tunelů až do holešovic. Potom už většina dopravy po magistrále budou jenom ti lidé co jsou líní jezdit metrem.

0/0
22.2.2011 17:20

jbubik

Re: Škoda, on je to dobrý nápad

většina dopravy po magistrále budou nejen lidé líní jet metrem, ale také zásobování centra a ti, co bydlí na Vinohradech, Novém městě nebo Pankráci a budou chtít najet na ten adorovaný městský okruh (který mimochodem ve své východní části od Pelc-Tyrolky do Malešic ještě ani není schválen)

0/0
23.2.2011 15:43

GEORGE MICHAEL

Proboha...

...vše je snad o kompromisech... Takhle to funguje v životě, takhle to funguje v práci (i když se to nám mnohým často nezdá) a politika by měla taky být o komproisech (nota bene, když se hádají 2 ze stejné strany !!!)... Takže chvíli bych vyčkal, pak bych začal jednat o tom tunelu a uvidí se, jestli budou prašule na tu delší variantu měřící cca  2 - 3 km nebo dáme tu kratší variantu měřící cca 1 km. Bože můj, bože můj - nevěřím v racionalitu lidského myšlení, skoro pokaždé vítězí jen emoce !!!

0/0
22.2.2011 12:35

denny6002

priority

myslím,že protažení "A" do Motola mohlo počkat a tunel Hlavní nádr. - Nuselák mohl mít přednost. Hlavně ne polovičaté řešení s tunelem pouze okolo Muzea.

0/0
21.2.2011 9:40

macarát

Re: priority

Priorita mělo být postavení Déčka. Už dávno.  Autobusy na Kačerov z Jižních sídlišť a Céčko jsou na hraně kapacity, o komfortu se ve špičce už moc mluvit nedá.

A kdyby byla potřeba havarijní oprava Nuseláku, tak bez Déčka doprava v Praze hlavně na pravém břehu totálně zkolabuje.

0/0
23.2.2011 14:17

denny6002

Re: priority

souhlasím.

0/0
23.2.2011 14:33

jbubik

Re: priority

to jo, ale v Modřanech nešéfoval Chalupa a nebydlel tam Bém se svými kamarády.

0/0
23.2.2011 15:44

wIadin

hrůza

chudáci lidi co tam bydlí a firmy co tam podnikaj, ale je to i jejich problém, že ty magistrátní paka nenakopou do řití. Já bych tam nikdy bydlet nemoh. Mám zkušenot s dojížděním do této oblasti a je to děs a běs. Naštěstí už tam nemusím. Jen nedávno jsem pořeboval převést z Vinohrad náklad. Příště si radši vyberu jinou firmu, abych tam nemusel.

0/0
20.2.2011 23:08

superkutil

Re: hrůza

Ona celá magistrála je nesmysl! Měli by dokončit malý a velký okruh a magistrálu zrušit. Líbí se mi řešení v Paříži, kde všechny dálnice končí na mnohaproudém okruhu a z něj jsou jen malé sjezdy do ulic Paříže. a Když jsou sjezdy ucpané, tak se dá sjet dalším. Ale takovou hovadinu jako dotáhnout D1 až na Václavák, to musel vymyslet fakt debiI. Vždyť i provoz od Kačerova na Nuselák a potom na Václavák šíleně zatěžuje město.

0/0
21.2.2011 9:22

tokumara

Re: hrůza

R^

0/0
22.2.2011 0:40

lks0079

Re: hrůza

Nojo, nemůžou všichni bydlet na jednom místě... Všude to má svoje pro i proti ...

0/0
21.2.2011 10:41

Schmouddle

Re: hrůza

Parkovací, zóny to je průser pro obchodníky. Holešovice se úplně vylidnily.

0/0
25.2.2011 12:39

Tom Hagen

Zákop magistrály

Zahloubení klidně odložte navždy, protože ve formátu, v jakém jste to plánovali, je to úplně, ale úplně k ničemu.

Zahloubeno to musí být až k Nuselskému mostu, křižovatka u I.P.Pavlova (tedy s dvojicí ulic Ječná a Žitná) je hlavním zdrojem komplikací. Zakopejte to pořádně a odbočení z Ječné doleva na magistrálu udělejte jako hlavní s dlouhým semaforovým cyklem (1x za minutu nechte projet tramvaje). Pak to bude téměř bez problémů.

0/0
19.2.2011 15:49

superkutil

Re: Zákop magistrály

V zahloubení jsou mistři Švýcaři. Ti zakopali všechny hlavní tahy a dělají i obchvaty vesnic na úbočí hor tunelem v hoře. To klobouk dolů. V Čechách to neumíme ani na úplný rovině a dálnice na Linec se staví už 30let. Nebo třeba průjezd Vídní, to je taky paráda! Ale nejlepší by bylo vůbec auta do centra nepouštět.

0/0
21.2.2011 9:25

liberecak

mimoúrovňový křížení

A nestačilo by udělat mimoúrovňový křížení Anglicky, RUmunský atd. s magistrálou, aby tam ty auta nemusely pořád stát? normálně by se dva ze 4 pruhů zahloubily na průjezd a 2 krajní by zůstaly klasicky odbočovací, v čem je problém...

0/0
19.2.2011 11:05

yamasan

Re: mimoúrovňový křížení

R^ ano takto se to obvykle dělá v zahraničí, bohužel tam na to není moc místa, ale vyřešit by to šlo, je otázka zda by aut přibylo nebo ubylo při lepší průjezdnosti, ale je to lepší varianta než ty zácpy dneska...

0/0
22.2.2011 11:50

jbubik

Re: mimoúrovňový křížení

pod tím je metro, tam se nic zakopat nedá. Ten dlouhý tunel by musel vést pod domy (mimochodem kdo si pamatuje, že původně chtěli komunisté zbourat všechny domy mezi Legerovou a Sokolskou a v průseku vést magistrálu?)

0/0
23.2.2011 16:12

dogi1

ten Bém by se měl nechat vyšetřit!

Vždyť ve funkci primátora seděl někde osm let! Kdyby místo lezení po horách pro Prahu něco dělal, tak mohl být i tenhle tunel, a to i bez tunelování pražského rozpočtu. Teď bude hloupě plkat! Zřejmě následky opakovaného nedostatku kyslíku v mozku.

0/0
19.2.2011 6:56

Hans von Karlin

A co takhle postavit tunel Praha - Brno?

:-P

0/0
18.2.2011 15:02

TomTTomT

a nespadne

muzeum když se tam bude okolo vrtat?

8-o

0/0
18.2.2011 11:42

Judge Dredd je o5 tady

Re: a nespadne

okolo s enebude vrtat, ale kopat... a to je bezpečnější než vrtání ;-D;-D

0/0
18.2.2011 14:56

podmi

ted sice nevim presna cisla ale

kolik aut pripada na jednoho obyvatele prahy? 2 nebo 3? anebo kolik aut pripada na jednu rodinu zijici v praze? 4 8-o?? Velmi jednoduchym resenim jak vyresit dopravu a zaroven parkovani v pze by bylo zavest specialni dan pro lidi/rodiny ktere maji vice jak 1 auto :-P;-)

0/0
17.2.2011 19:54

javky

Re: ted sice nevim presna cisla ale

Zdá se, že neznáte ani nepřesná čísla ;-D. Na jednoho obyvatele Prahy připadá cca 0,55 auta a to jsou v tom i služebáky, které Prahu neviděly, ani když na ně přidělávali Á-čkovou značku. ;-)

0/0
18.2.2011 9:20

Chytracisko

Re: ted sice nevim presna cisla ale

V Praze je registrováno přes 900 tisíc aut. ;-)

0/0
18.2.2011 10:39

javky

Re: ted sice nevim presna cisla ale

No jo, ale včetně náklaďáků a autobusů a já nevím čeho. Předpokládám, že lidi soukromně jezdí spíš osobníma autama, že... A těch je okolo 680 tisíc. :-P Aby Vám nevyšlo, že každá čtvrtá rodina v Praze před panelákem parkuje tatrovku nebo kloubový autobus. ;-)

0/0
18.2.2011 10:46

superkutil

Re: ted sice nevim presna cisla ale

A kolik je aut na počet osob mezi 18-70 lety?

0/0
21.2.2011 9:26

Vifon

Re: ted sice nevim presna cisla ale

Ano, jen v Děčíně jich denně vidím aspoň 100, většina leasingových společností má sídlo v Praze!!! ;-D

0/0
18.2.2011 15:40

Judge Dredd je o5 tady

Re: ted sice nevim presna cisla ale

Problém je, že skoro 2/3 aut v Praze NEMÁ pražskou SPZ ;-€;-€

0/0
18.2.2011 14:50

dogi1

Re: ted sice nevim presna cisla ale

To je pravda! Já sám mám taky středočeskou reg. značku. Nevím, proč bych měl platit povinné ručení ve stejné výši, jako v Praze, když mohu být přihlášen mimo Prahu. A tak je to se vším. na vsi platím za psa stovku, v Praze bych musel platit těch stovek 15! Copak jsem blázen? Stát ani obec mi zadarmo také nic nedá.

0/0
19.2.2011 6:59

Kugita

Re: ted sice nevim presna cisla ale

ne nejsi blázen...sji jen vyůčáránek...a to je hnus...

0/0
20.2.2011 9:11

dogi1

Re: ted sice nevim presna cisla ale

Proč hnus? Říká se tomu legální daňový únik. O hnusu může hovořit jen hlupák, eventuálně člověk, který tu možnost nemá a je pln závisti. Zas na druhou stranu si v Praze platím garážové stání, takže nepřekážím na ulici nikomu, kdo vyčůraně šetření a auto na té ulici nechává.

0/0
21.2.2011 2:46

tokumara

Re: ted sice nevim presna cisla ale

No a já su z brna, pracuju v brně a mám na firemním autě pražskou rz. Obě skupiny jsou asi dost početný. :)

0/0
22.2.2011 0:41

blue_velvet

Re: ted sice nevim presna cisla ale

Znam jeden byt, kde je přihlášeno pět moraváků aby měli nárok na paRKOVACÍ kartičku v centru Prahy ;-€!!

0/0
23.2.2011 10:53

kaksikymmenta

To byla největší pitomost...

...v dějinách Prahy - postavit magistrálu mezi Václava a muzeum. Auta z centra bych uklidil daleko od něj a povolil bych vjezd jen vozidlům, které zajišťují zásobování tamních obchodů. Nic víc. Centrum by aspoň nekašlalo jako kuřák, který zvládne 5 krabiček denně.

0/0
17.2.2011 18:16

liberecak

Re: To byla největší pitomost...

Ta magistrála tam je proto, že pod ní vede metro, nestavěla se jen tak z plezíru....

0/0
19.2.2011 11:06

kaksikymmenta

Re: To byla největší pitomost...

Metro s tím nemá co do činění, jde o úplně jiný druh dopravy. Metro nevede jen pod silnicemi. Jde o to, že trasování magistrály je nesmyslné.

0/0
19.2.2011 20:30

jbubik

Re: To byla největší pitomost...

to reklamujte na ÚV KSČ...:-)

0/0
23.2.2011 16:14

h_o_n_z_a

Praha vs. Plzeň

Je vidět,že Praha je o fous dál. Stejný problém tíží Plzeň - hlavní spojnice Praha-Rozvadov vede dva bloky od náměstí. Bohužel v Plzni se problém nechce ani označit a naopak se stále zkapacitňují jednotlivé křižovatky...škoda! Držím Praza palce, protože obyvatelé a návštěvníci si to rozhodně zaslouží...ještě souhlasim s názorem,že dopravní inženýři by neměli řídit město..i to v Plzni funguje na 100% u ž od 60tývh let...

0/0
17.2.2011 15:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.