Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je 43 tisíc policistů moc? Srovnání s cizinou kulhá, tvrdí odbory

Pokud by se nelichotivé spojení "policejní stát" přidělovalo podle počtu policistů v zemi, bylo by Česko žhavým kandidátem. "Máme 430 policistů na sto tisíc obyvatel. Na Slovensku to je 250, ve skandinávských zemích 200," říká ministr vnitra Radek John. Odboráři namítají: srovnání prostých čísel není vypovídající.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

arniie

Státní služby

Zřízení státního systému bylo pro zajištění služeb občanům,kteří si jej plati.Za dvacet let se vybudoval aparát,který neslouží občanům,místo něj vznikl parazit,který už dvacet let zžírá Česko.Když musím dle zákona odevzdat 70 % vydělaných peněz státu,a za veškeré služby platit,nebo připlácet,bez nároku na zabezpečení ve stáří,je jasné,že celý systém je k ničemu.Není to problém policie,hasičů atd.ale celého systému,kterému na zalátaní neumětelství,korupce , hladových krku státních zaměstnanců chybí ročně cca 150mld ;-O

0/0
15.2.2011 15:21

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

těžko posoudit

vzhledem ke zvlčilosti ostatních lidí je to málo,

ale taky nelze dohnat potřebnou kvalitu kvantitou

0/0
15.2.2011 13:39

medved_cz

Jenom fakta

Několik linků k tématu:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010091902

http://www.nationmaster.com/graph/cri_pol_percap-crime-police-per-capita

http://www.policie.cz/clanek/zverejnene-informace-prumerny-mesicni-plat-policisty.aspx

0/0
15.2.2011 13:26

frantiska aus Troppau

Novináři IDnes jsou divní až tragikomičtí svým myšlením

Jak může nějaký Standa Vopršálek z Dolního Újezdu posoudit, jestli je policistů málo, nabo moc ???

0/0
15.2.2011 12:35

carolusI

Re: Novináři IDnes jsou divní až tragikomičtí svým myšlením

Standa Vopršálek není o nic hloupější než ti co rozhodují. Možná, že by to uřídil lépe.:-)

0/0
20.3.2011 19:12

svobodná socka

Co zrušit měšťáky,stejně jsou placeni ze státního.

0/0
15.2.2011 11:43

hanzelka.petr

Re: Co zrušit měšťáky,stejně jsou placeni ze státního.

přeneseně ano. platí je město a to má peníze od státu. Já bych je ale nerušil. V Brně se státního policajta nedovoláte. Když Vám někdo dělá binec v noci pod oknem, tak Vám řeknou ať si zavoláte městskou. Jednou jsem volal na státní, že někdo páčí auta na parkovišti. Dojela ale městká a chlápka chytla. Státní dojela až za dalších 15 minut

0/0
15.2.2011 12:11

Gamehoror

Počet policistů

by se měl stanovovat podle kriminality a dostatečné objasněnosti případů k počtu a zvažnosti porušovanch zákonů a ne co maj sousedi :-)

Soused může mít poloviční kriminalitu s porovnání s námi a polovinu zákonů za které se snaží dohledávat něak pachatele.

Mě se zdá že těch policistů je potřeba dvakrát  tolik než jich je dnes nebo změnit způsob fungování aby neseděli u psacího stroje ale všichni hezky do terénu.

Ovšem snižovat stavy u policie až když se budou policajti v práci nudit a nebudou mít do čeho šťourat a co vyšetřovat či objasňovat :-)

0/0
15.2.2011 10:23

WIFI

Re: Počet policistů

asi tak.Nebo soused může mít lepší zákony, chytřejší soudy, takže tamní policie nemusí chronického zloděje chytat každý měsíc z důvodu, že mu soud dá podmínku nebo ho podmínečně propustí..........

0/0
15.2.2011 10:25

cibich

A co takhle vytvořit třeba obdobu PSVB !

Z řad bojeschopných penzistů.

0/0
15.2.2011 9:32

fonteyn

Nejde jen o kvantitu, ale i kvalitu

Hodně policistů mi přijde mírně řečeno nepracovitých a neinteligentních. Potom se v takovém kolektivu nelíbí lidem, co jsou šikovní a pracovití, a tito schopní lidé odchází. Je jedno, kolik policistů jezdí městem v autě, nebo sedí v kanceláři. Je důležité, aby odváděli ve službě dobrou práci.

0/0
15.2.2011 9:23

24569

Veřejná Bezpečnost!

:-P Těžko povědět, kolik by jich mělo být. Přesto tvrdím jedno - např. nasazování státních policistů při sportovních utkáních je vyhazování peněz a výsměch občanům. Když je např. nasazeno 160 policistů na zápas kde přijede 40 fanoušků hostí, k tomu doprovází jejich autobus 15 km, nebo s nimi cestují 100 km vlakem, tak se člověk musí smát slovům o šetření. Stejně tak prohlídky na silnici typu lékárnička jsou pouze buzerací občana. O řešení hospodářské kriminality diskutovat ani nehodlám! Prostě efektivita NEEXISTUJE!!!

0/0
15.2.2011 8:56

OskarPokorny

Re: Veřejná Bezpečnost!

No jo ale to se nikomu nezavděčíte - když se tenkrát stáhli ze stadionů to bylo řevu pamatujete? Jinak samozřejmější souhlas s tím, že nechápu proč by měla policie dohlížet na soukromé akce, ale problém je  vtom, že oni ty fanoušci pak jdou/jedou domu po veřejných chodnících a silnicích a když je člověk někde potká (jako já onehdy baníkovnce na hlaváku v Praze tak jsem fakt byl rád, že tam ty policajti jsou.

0/0
15.2.2011 9:02

WIFI

John

dosud jsem Johnovi fandil, ale tímto v mých očích poklesl. Jeho prosté srovnání počtu policistů na počet obyvatel má takovou odbornou váhu, jako obhajování zdražení např. školek z důvodu, že v západní evropě taky platí víc. Pak se ale nemůžou papaláši divit, když zaměstnanci začnou chtít víc peněz, protože chtějí mít podobný platy jak na západě........

0/0
15.2.2011 8:03

CM3

Re: John

a Vy pracujete kde ? Jest-li u firmy, tak  jste něco podobného nemohl napsat .... pravděpodobně pracujete ve státní sféře .... a srovnávám pouze s V4 (Slovensko, Polsko , Ma%darsko ) , kde jsme byli  všichni v r.90 na jedné čáře a v podstatě jsme  s platy  a  HDP na stejné úrovni ...

0/0
15.2.2011 9:08

WIFI

Re: John

státní správa to  není, ale spolupracujeme s ní asi z 60 %

Proč bych nemohl ? Jen upozorňuji, že určitý způsob zdůvodňování zdražování v době, kdy by měli všichni spíš šetřit, se snadno může obrátit proti vládě..............

0/0
15.2.2011 10:24

corpusdelicti

Nadpis příspěvku:

srovnavat skandinavii a CR :) ... usmevne. mimo jine maji trosku jiny pomer hnedy/bily, trosicku jina mira korupce atd.

0/0
15.2.2011 7:08

logar

hm,hm

No a v Česku k policistům a městským strážníkům je třeba přičíst ještě téměř 7 tisíc celníků (např. v Rakousku 800), se kterými "šetří naše prachy" sám ministr financí!!

0/0
15.2.2011 6:47

Ecthelion

Re: hm,hm

Strážníci jsou jiná firma, milý pane. A strážníka aspoň na ulici vidíte, protože si to město jako zaměstnavatel zajistí....

0/0
15.2.2011 6:58

logar

Re: hm,hm

v čem jiná firma? Starají se o stejné věci a jsou placeni z našich daní. Když nebyli, dělala vše policie!!

0/0
15.2.2011 10:25

logar

hm,hm

Tak jeden z doby dřívější, SNB, dnes policie, lidé stejní: Chlap se topí ve Vltavě a křičí "Husák je vůl, Husák je vůl". Přiběhnou esenbáci, něco jako Huml a vytáhnou ho z vody. "Proč tady křičíte, že první tajemník je vůl"? "Nó, protože kdybych řval o pomoc, tak by jste mne nechali ve vodě"!!

0/0
15.2.2011 6:45

student006

Skutečně se stalo

Jirka Kuřátko, již starší pán ze Zdic, si šel večer lehnout, když mu jeho manželka povídá: "Jirko, v kůlně se svítí." Jirka z ložnice vidí, že má pravdu a chce jít zhasnout. Vidí ale, že jsou tam zloději a že mu kradou věci. Zavolal na policii, kde se zeptali, zda má někoho i v baráku. Jirka řekl že ne, že ale někdo vykrádá jeho kůlnu.

Policista na druhé straně: "Nemáme momentálně nikoho, kdo by k vám teď mohl přijet. Zamkněte si barák a někdo přijede, až ho budeme mít."

Jirka řekl dobře. Sedl si a napočítal do třiceti. Pak znovu zavolal na policii. "Dobrý večer, před chvilkou jsem volal, že mám v kůlně zloděje. Už se o to nestarejte, já jsem je oba zastřelil" a zavěsil.

Během tří minut smykem přijela tři auta plná policistů, nad hlavou se zastavila helikoptéra, v závěsu jela sanitka. Zloděje chytli při činu a hned je zatkli. Náčelník říká Jirkovi: "Já jsem myslel že jste říkal, že jste je zastřelil?!"

Jirka říká náčelníkovi: "Já jsem zas myslel, že jste říkali, že nikoho nemáte!"

0/0
15.2.2011 5:20

basniklidu

Spravne to rekl ten policista ...

proste tady je to bananova republika co na udrzeni poradku potrebuje mnohem vic sil nez na civilizovanem severuRv

0/0
15.2.2011 2:10

Muf007

Re: Spravne to rekl ten policista ...

R^R^

0/0
15.2.2011 7:09

Fízl

"ubylo práce"

Jen komentář k tý práci co Policii údajně poslední dobou ubyla:

1) Soudy stále posílají obsílky pro ty kterým se jem nedaří poštou doručit, jen se tomu říká že to je v rámci spolupráce...

2) Když se koná fotbal, tak je policajtů před stadionem většinou ještě víc než dřív, jen na ten fotbal se už prostě nepodívají, ale v práci jsou pořád, takže žádná změna..

3) i dřív fungovalo, že když chtěl exekutor doprovod, tak si o něj zažádal a dostal ho, a to platí stále, jen opět pod hlavičkou nějaké spolupráce..

4) záchytky již delší dobu skoro nikde nejsou, tak jaký rozvoz, jen se teď volá sanitka a vozí se to na internu, kde se pobyt hradí z kapes nás všech..

0/0
15.2.2011 1:49

Fízl

Re: "ubylo práce"

5) tak u těch nehod možná, v menší míře, ale většinou to není žádná velká změna..

6) administrativy s vykazováním možná ubylo, ale pořád je to tak složitý a proškolení k tomu minimální, že radši přemluvim chlapa aby se šel vyspat někam do hotelu než abych ho vykázal a pak zbytek šichty potil formuláře který sem nikdy anineviděl..

To jen tak informativně, třeba to na jiných okresech vidí policisté jinak...

0/0
15.2.2011 1:49

ender

Selský rozum.

Každá privátní firma by už dávno zkrachovala,kdyby se chovala jako stát a její zaměstnanci by už byly dávno na dlažbě.Tak si to prosím uvědomte,státní zaměstnanci.Já si nepřeji na vás dělat a ani vás nepotřebuji,aby bylo jasno!Děkuji za pochopeníV

0/0
14.2.2011 23:33

Don Barta - dávám čestné Veřejné

Re: Selský rozum.

ano soudruhu budete muset odejít do Tasmínie , tam všechny státní zaměstnance sežrali Tasmánští čerti....

0/0
14.2.2011 23:55

OskarPokorny

Re: Selský rozum.

Nebo na Haity tam "policii" supluje nejlépe ozbrojený gang - tam se těm firmám (na které se ender odvolává) podniká výborně - zvlášť když jim tam provozem proběhne každých 5 minut černoušek s AK.

0/0
15.2.2011 0:06

Rosmo

Re: Selský rozum.

V klidu, vždyť tady ani nikdo nechce, aby byla funkční policie. ;-D

0/0
15.2.2011 0:13

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Selský rozum.

vás tedy taky nikdo nepotřebuje

ale tady jeden okrádá druhého, takže se všichni potřebují navzájem

0/0
15.2.2011 13:40

lukas-koudy

Všem těm co tu píšou

0/0
14.2.2011 23:18

lukas-koudy

Re: Všem těm co tu píšou

Bych přál ať si chvíli bydlí v sousedctví spoluobčanl, to budou rádi, když se policajt objeví, kancelářské krysy do terénu, hlavně ty machýrky, co přišli hned po vysoké a mají kapitány, majory, podplukovníky...

0/0
14.2.2011 23:19

Mychal.B.

Re: Všem těm co tu píšou

Uznávám, že scéna "spoluobčané versus policisté" se ti může zdát být zábavná. Ovšem jen do okamžiku než si uvědomíš, kdo má koho na háku a než ti policisté přestanou na tvé zavolání jezdit nechat ze sebe dělat *** :-P

0/0
14.2.2011 23:23

Své dukáty věnuji na chudé psy

Je jich moc!!!

Dokud můžou policajti dělat bezplatný doprovod na soukromých akciích, jako jsou různé fotbalové zápasy ap. tak je zcela evidentní, že je policie personálně i materiálně předimenzovaná!!

A dokud budou české švestky vidět jenom schovaný s radarem před cedulí konce obce, tak jsou i pro smích - čili nemají respekt u občanů, ergo si nezaslouží ani korunu navíc RvRvRv

0/0
14.2.2011 23:01

Mychal.B.

To dřív zmrzne peklo,

než odborářský vohnout přizná, že část zaměstnanců v jeho ranku je zbytečná :-P

0/0
14.2.2011 22:57

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: To dřív zmrzne peklo,

No však - dyk každá ovečka přináší do kasičky 1% z čistýho ;-D;-D

Však oni si "netto" daňoví poplatníci na těch pár tisíc zbytečných švestek vydělají ;-(

0/0
14.2.2011 23:04

Usmolená štětina

Policistů je možná dost, ale nejsou vidět

Stačí se podívat na průběžný výsledek ankety a hned je zřejmé, jak lze jedním titulkem manipulovat s lidmi. Většině se zdá počet policistů velký, ale když se něco stane tak nadávají, že nejsou vidět. A oni opravdu nejsou vidět. Dopraváci neřeší přestupky podnikatelíčků ve velkých černých bourácích, ale maximálně vybírají pokuty za lékárničky nebo nerozsvícená světla. V ulicích republikového policajta neuvidíš, max. strážníka MP. Jak připínáná botičku....Rušení nočního klidu borců vracejících se z hospod, krádeže na hřbitovech nikoho nezajímají...Polic

0/0
14.2.2011 22:56

_profesor_

V tomhle státě se člověk nediví ničemu

Polovinu jich vyházet - hlavně z kanceláří. Darmožrouti s průměrným platem přes 30 000 Kč.

0/0
14.2.2011 22:47

modrá straka kradačka

Re: V tomhle státě se člověk nediví ničemu

V Plzni rozdávali i "profesúru"??8-o

0/0
14.2.2011 22:57

akro

Re: V tomhle státě se člověk nediví ničemu

Nojo, profesore, když ti pupkáči, co už za Bilaka měli na rameni zlatou v červeným tak nějak nechtějí ty pozice vyklidit a mezi námi, atmosféra v policii tedy ani omylem není dobrá. Značně přebujelé sebevědomí, mizerné platy těch, co by tam být měli, ale za tu kvalitu co předvádějí zas až tak nedoplacení nejsou, superplaty výše popsaných pupkáčů, bez kterých by to běželo lépe než s nimi, k tomu nulová kontrola a pouze virtuální odpovědnot. Na tyhle výchozí podmínky je docela zázrak, že to funguje alespoň  mizerně a ne vůbec.

0/0
14.2.2011 23:00

Judge Dredd je o5 tady

Vždyť to tady píši již několik let

SROVNÁVÁ SE NESROVNATELNÉ.

Nelze pouze napsat "počty policistů" a potom to přepočítat. V prakticky každé zemi existuje celkem odlišná struktura bezpečnostních složek a činností, které jsou jimi prováděny. Dokonce i ČR a SR se dnes dest liší.

Analýza, která běhá po internetu (od nějaké té organizace co chtěla dokázat, že může žít ze státních subvencí na tento "průzkum") je naprosto zcestná. pouze spočítala organizace s názvem, resp. působností "státní" policie a četnictva.

Nikde se ovšem již dále nepíše, že existuje mnoho zemí, kde policejní úkony dělají ještě další policejní složky a některé úkoly dělá tu policie a jinde civilní úřední aparát. Nejmarkantnější je to vidět na příkladu železniční policie, kdy v drtivé většině zemí s udaným nízkým počtem policistů na obyvatele, tato složka započítána nebyla, ovšem v jiných zemích, jako je zejm. ČR jde o nedílnou součást státní policie, tedy započítána byla.

0/0
14.2.2011 22:45

Judge Dredd je o5 tady

Vždyť to tady píši již několik let II.

To samé je u ochrany státních hranic (většinou existují samostatné složky nebo to hlídá armáda), ochranných služeb (jenom v Polici ČR je u ochranné služby kolem 3,5tis. policistů) atp. atp. Dokonce někde jde i o kriminální služby nebo součásti vyšetřování, protože v mnohých státech není vyšetřovatel součástí policie, ale prokuratury nebo dokonce soudu (viz francouzské vyšetřující soudy) a hned máme o další dvě tisícovky policistů v ČR více... Ve spolkových zemích, ale i kupř. ve Španělsku nebo Itálii existují zemské (regionální) policie, a ty započítány nejsou... neřku-li o několika tisících policistů, kteří jsou v ČR dislokováni u cizinecké policie...

.

POKUD NĚKDO CHCE UDĚLAT RELEVANTNÍ PRŮZKUM, TAK SE MUSÍ VYBRAT Z MNOŽINY RELEVANTNÍ DATA, COŽ JE SKORO (S OHLEDEM NA UTAJENÍ V 99% ZEMÍ) NEMOŽNÉ.

.

A politici potom ať nekydají nesmysly. Btw. Tomu nesmyslu co napsal Bohm z policejní akademie neveřte, za vydání té knihy v rámci MV by měl vrátit všechny peníze za tisk:-(

0/0
14.2.2011 22:52

OskarPokorny

Re: Vždyť to tady píši již několik let II.

No jo vyprávějte to tady bandě šílenců co by nejradši zrušili stát úplně. - Třeba, že se četníci ve francii patří pod ministerstvo obrany nebo že federální agentury v USA patří pod spravedlnost a proto se do policie nepočítají.

0/0
14.2.2011 23:19

TarasBulba

Moc ?

Možná by to nebylo tak moc, kdyby tady nebyly další desetitisíce ještě zbytečnějších lidí v armádě.

0/0
14.2.2011 22:42

akro

Re: Moc ?

mno - ehmmm, já bych nesouhlasil. tak nějak mi připadá, že policajtů je asi málo, protože je nevidím, nepřijedou, nefungují, nejsou. Ale esi jicj je 43 tisíc na 14 krajů, 70 okresů, tak.... je to 2928 policajtů v průměru na jeden kraj... kde vlastně jsou? Kam se nám ti čerchmanti schovali? Asi je něco shnilého v tomto státě, že policajtů je spousta ale jsou tak nějak invisible. Že by samej tajnej?

Ale teď vážně: policistů je na české podmínky málo, mělo by jich být víc. Tedy víc policistů v uniformě a hlavně v práci. V kancelářích je jich víc než dost. Policie by měla mít výrazně korigované pravomoci směrem nahoru i dolů, úplně jinou strukturu, výrazně lepší kvalitu lidí na všech postech od šlapek po "vejbory". Měli by mít méně sebevědomí, více odpovědnosti a víc peněz. Chápu, že nekvalitní platy automaticky znamenají nekvalitní tým, to je ale samozřejmě úplně špatně. A policejní stát? Mnozí to neradi slyší, ale nemáme do něj daleko.....

0/0
14.2.2011 22:53

Judge Dredd je o5 tady

Re: Moc ?

Tak takhle jsem to nepočítal, ale vydělme to 5 směnami a jsme někde na počtu 585 policistů na ulici v kraji. Ta "pátá" jsou náčelníci z kanceláří... a ještě bych ubral cca 30% (kriminálka, ochranka, speciálky, železniční, letištní a cizinecká) a jsme na 409 lidí na směnu na kraj... to je dost málo...Rv

0/0
14.2.2011 22:57

Judge Dredd je o5 tady

Re: Moc ?

V tomto souhlas - bigoši by měli dělat i policejní práci - on to Napoleon bonaparte měl pěkně spočítáno i ekonomicky a stvořil četnictvo...

0/0
14.2.2011 22:54

ementálský sýra má v sobě díra

fám pipadá še jejich moč? Še nic nedělej?

ty tak placovat še mít nás moc rádi jak dejcháme...

0/0
14.2.2011 22:06

88 a furt 88

Re: fám pipadá še jejich moč? Še nic nedělej?

Ty jši Tacheší?

0/0
14.2.2011 22:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.