Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České silnice jsou údajně málo drsné. Bourá kvůli tomu třetina řidičů

Ministerstvo dopravy zřejmě nechá upravit některé silnice kvůli tomu, že nejsou dostatečně drsné. Odborníci odhadují, že hladkost je příčina až třetiny všech nehod. Úpravy by se mohly týkat i nového Pražského okruhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lks0079

Spotřeba paliva

Škoda že v dnešní době kdy se v rámci ekologie šetří každá kapka paliva nikdo narovinu neřekne, že větší drsnost povrchu zvýší spotřebu paliva o 10%. To by se to hnedka zarazilo takovýhle tunely do státního rozpočtu pro Toníka s brousícím strojem....

0/0
10.3.2011 16:39

Olds

ne možná, ale jistě a o hodně

Provoz nebude "možná o něco hlučnější",

ale bude "zcela jistě o hodně hlučnější".

V dnešních moderních autech je nejvíc slyšet právě hluk z pneumatik. A kdo někdy jel po tom drsnějším povrchu ví, že ta hlučnost je hodně vysoká.

0/0
16.2.2011 14:55

IMM

Málo drsné.?

Ale děravé dosti..Rv

0/0
16.2.2011 2:02

bajo.ano

zlaté staré

 okresky, ty byly hrubé dost :-P

0/0
14.2.2011 18:34

Big.M

Re: zlaté staré

to nebylo hrubé, to byly díry jedna vedle druhé ;-D

0/0
14.2.2011 18:36

Fungy

Re: zlaté staré

jj to zalejvali asfaltem 10cm kameny štěrku ;-D

0/0
15.2.2011 13:55

pjb1

Zdravím.

Silnice že jsou málo drsný? Já bych řek, že drsný je to na nich dost. Mimochodem, jámy velikosti hnědouhelného dolu jsou prvními vlaštovkami úpravy povrchu? A jen na závěr. Jestli chce někdo zažít klouzací silnice, ať vyrazí do Chorvatska. Stačí pár kapek a je to jak čert na svěcený vodě. Takže pokud tam pojedete a nemáte s tím zkušenost, dávejte si BACHA!

0/0
14.2.2011 17:26

leo12

vtípky.cz

ano, ještě více drsněte nebo to tak nechte ješte jednu zimu a drsnit není co.Tohle ale není k smíchu, to má člověk pocit,že se nám tu někdo vysmívá, Třetina našich silnic je v dezolátu, kilometr nových je nejdražší v Evropě a oni chtějí drsnit.....

0/0
14.2.2011 16:49

HrubesaMares

nebyl pred casem

na Technetu clanek o tom, jak se na Prazskem okruhu specielne rucne zdrsnuje povrch? Ze by nekde soudruzi udelali chybu?

0/0
14.2.2011 15:57

kjuba.pavlicek

Dobrej vtip lol

Takhle dobře jsem se dlouho nezasmál - ještě neskončila zima a u nás v Orlických horách nenajdete ani sto metrů silnic bez děr jak blázen :-D

0/0
14.2.2011 15:57

pingu1

..o to vice mame drsnych ridicu...

:-P

0/0
14.2.2011 12:53

mattonka

Re: ..o to vice mame drsnych ridicu...

...že to říkáš zrovna ty :-P

0/0
14.2.2011 13:54

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Jistě

počasí silnice, řidič nic...

Není základní pravidlo přizpůsobit rychlost stavu vozovky, počasí, svým schopnostem, vozidlu?

0/0
14.2.2011 12:34

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Jistě

ten stav vozovky je takovej divnej termín, kterej nemusíš vždycky správně vyhodnotit

0/0
14.2.2011 12:47

A.T.W.A.

Re: Jistě

No po přejetí hraniční čáry z Německa, čii Rakouska mi moje vyhodnocovací zařízení říká, že jsem se dostal do nějaké podivné postkomunistické země, kde ještě neznají slovíčko daně, nebo z odvedených daní nedávají ani korunu do oprav cest, protože stav těchto je více než tristní.

0/0
14.2.2011 14:51

reactt

No, nějak nechápu ty odborníky..

Pomalu totiž začínám akceptovat to, že jsou naše silnice nejhorší, protože s tím s čím se setkávám ve středočeském kraji jsem se v evropě ještě nesetkal (a to jsem byl i ve vyhlášených baštách - Turecku, Polsku a Slovensku. a dalším autem bude buď Jeep a nebo rovnou tank. Je to hamba![>-]EU

0/0
14.2.2011 12:26

A.T.W.A.

Re: No, nějak nechápu ty odborníky..

To je pravda - stav silnic 50 km za Praho mi připomíná cesty na Ukrajině.

To i v Iránu mají nádherné cesty proti těm u nás.

Rumuni svoje cesty také opravili a vůbec se nestyděli na to použít fondy EU.

0/0
14.2.2011 14:53

Stíhací bombardér Karel 6

drsné jsou až dost

někde jsou i půlmetrové díry! ;-D

0/0
14.2.2011 11:29

KarelV

Re: drsné jsou až dost

No - jenže to už je až moc - chce to zlatou střední cestu !!! ;-)

0/0
14.2.2011 15:13

zorro_rojo

Re: drsné jsou až dost

Takze ctvrmetrove diry? :-)

0/0
15.2.2011 17:36

pettyo

No nevím...

...tak to odborníci nebyli za deště nikdy v Polsku nebo Itálii. Tam je ten mokrý asfalt pomalu jako led.

0/0
14.2.2011 11:22

A.T.W.A.

Re: No nevím...

No zrovna s Itálií mám úplně opačné zkušenosti.

0/0
14.2.2011 12:03

hnusil VIII. rozhazovač dukátů

Re: No nevím...

V Italii jsou podstatne kvalitnejsi silnice nez v CR, jenze socialisticky narcista Barta chce prenechat dopravni stavby Cine.

0/0
14.2.2011 13:50

nestačímsedivit

Je zajímavé kolik důvodů k nehodám existuje.

Stejně zajímavé je, že se bojuje jen proti několika a ještě se z toho dělá přednost. Jako například tzv. návykové látky, alkohol a podobně. Přitom netvrdím, že by měly být povoleny. Jen soudím, že se jim přikládá až mystycký význam. Při správných analýzách a hledání optimálních opatření by se muselo začínat od úplně jiného konce! To by ale vyžadovalo systematickou práci a to Johnovi hoši neumí!

0/0
14.2.2011 11:19

A.T.W.A.

povrch ve vyspělých zemích

Už se to tu probíralo - povrch v civilizovaných zemích není tak hladký, ale velmi porézní. Voda pak nezůstává na silnici, ale škvírami mezi asfaltovou drtí odtéká pryč.

Typickám příkladem je třeba italská dálnice Udine - Venezia, pro ty kdo by chtěli argumentovat co v zimě, tak vězte že ani v zimě to není problém. Dokonce stav této alpské dálnice je na italské straně lepší než na rakouské (Arnoldstein - Graz)

Dalším problémem je, že u nás se do obalované drti přidává výrazně méně SBS kaučuku, který způsobuje elasticitu povrchu.

Inu, jsme rozvojový východ.

0/0
14.2.2011 11:17

Slunečník, pán stínů.

Tak to je drsný.

0/0
14.2.2011 11:14

zdenislav009

Hladkost

Pokud porovnám české a například italské dálnice, tak se nabízí jedno srovnání - pokud jedete po italské tak za autem voda při dešti "nepráší", kdežti třeba po R10 není vidět skoro nic. Proto se ptám, proč se nestaví dálnice rovnou hrubé, namísto toho, aby se musely dodatečně zhrubovat. Vyřešily by se tím dva problémy najednou ne?

0/0
14.2.2011 11:14

A.T.W.A.

Re: Hladkost

Odpověděl jsem výše - prostě nás stát odírá o daně a za ně nedostáváme adekvátní protislužbu.

0/0
14.2.2011 11:18

zdenislav009

Re: Hladkost

co naděláme...

0/0
14.2.2011 11:21

pettyo

Re: Hladkost

Italské dálnice staví a provozují soukromé firmy a ty mají zájem na co nejlevnější údržbě takže investují do kvality.

0/0
14.2.2011 11:25

zdenislav009

Re: Hladkost

to je fakt - jel jsem několikrát trasu Brenner - Bologna - Ancona - Bari a nikde jsem se nestekal s tím, že by byla dálnice ve špatném stavu. Maximálně jsou nepříjemné dilatační spáry na mostech. Kolikrát si člověk říká, že tam nenechá podvozek. Na druhou stranu se taky platí mýto což není málo - výše uvedená trasa něco přes 60 EUR.

0/0
14.2.2011 11:32

A.T.W.A.

drsnost

Stalo se mi, že na křižovatce do mne zezadu vrazli děda s Favoritem, protože nedobrzdil na červenou. Vystoupil jsem a musel jsem uznat, že silnice na mokru klouzala, normálně mi klouzaly boty. Děda dostal pokutu a mě ho bylo hodně líto, protože si myslím že by takto silnice klouzat neměla a že chyba byla ve správci komunikace. Bohužel ten je z obliga a chudák děda to odnesl. Za naše daně by měly silnice vypadat podstatně lépe než vypadají.

0/0
14.2.2011 11:02

zlomená lopata

Tak se bude "drsnit"

a na díry v silnicích přijde řada až potom, nebo vůbec!

0/0
14.2.2011 10:58

roby

myslím,

že naše silnice jsou drsné až až...

0/0
14.2.2011 10:53

u.boat

Někdy jsou drsné až moc

...když výstupky a prohlubně dosahují rozměrů 500x1000x100mm ;-D

0/0
14.2.2011 10:49

beras81

1/3 řidičů bourá

protože jim z kapsy kouká pitomost [>-]

0/0
14.2.2011 10:47

roby

Re: 1/3 řidičů bourá

souhlas

0/0
14.2.2011 10:51

Chosé34

Re: 1/3 řidičů bourá

taky souhlasR^

0/0
14.2.2011 12:02

Moše Dajan

1/3 nehod???

Věřím, že pro cizince chvíli trvá zvyknout si, ale pro každodenní uživatele? To je zase výblitek.

0/0
14.2.2011 10:25

Martin 2011

Teď jste na to kápli vy odborníci

Za všechno může přílišná hladkost. To že jsou na silnicích metr dlouhý a dvacet čísel hluboký díry nikomu nevadí. No, mě auto minulej týden ukradli tak mi to vlastně může zatím být jedno.RvRvRv

0/0
14.2.2011 10:20

danny47

Provoz bude sice mírně hlučnější....

Aha takže nepřed zudrníme silnice.... pak přijdou aktývisti... a kolem všech silnic se postaví protihlukové stěny... pak jiní aktývisti, odborníci a vědci "zjistí" že ty vadí veverkám ... budou se stavět přechody pro veverky...... jenže ty budou trpět námrazou...  tak se aktývisti a vědci přijdou s nutností potavit tam zastřešení ....

;-)

0/0
14.2.2011 10:08

danny47

A co D1...

ta se náhodou zdrsňovat nebude ? ;-D ;-D ;-D

0/0
14.2.2011 10:04

12mmmm12

Třetina řidičů bourá, protože umí

víte co. Kdyby to bylo povrchem, bourali by všichni ;-D;-D;-D

0/0
14.2.2011 9:41

Dalšínickvpekle6

Málo drsné ?

Bude stačit takovéhle zdrsnění ? - http://www.vymoly.cz/detail/nova-dedina/

0/0
14.2.2011 9:00

Picolik

M. Hradiste-Jablone v. p.

Jel jsem nedavno trasu z Mnichova Hradiste do Jabloneho v P. To je hotovy tankodrom. Tam uz nic zdrsnovat nemusi

0/0
14.2.2011 8:52

Mjr_Zeman

silnice jsou drsné až moc

http://www.vymoly.cz  stačí kouknout, klidně bych bral i hladší povrch

0/0
14.2.2011 8:42

rytíř Smyl Flek z Nohavic

konečně to někoho napadlo

ohleduplnost k ničemu nevede, řidiče který udělá chybu je třeba řádně ztrestat, aby si to zapamatoval. Pak bude na silnicích bezpečněji.

0/0
14.2.2011 8:40

bitkar

a co pneu

no kdyby zakazali prodej cinskych apod. pneu, tak by to nebyl problem. Ja dycky cumim co jsou lidi ochotny koupit. Pritom to je vec, ktera je drzi na silnici.

0/0
14.2.2011 8:39

hnusil VIII. rozhazovač dukátů

Re: a co pneu

Ono to zacina uz od vydavani ridicaku. A konci to u toho, ze clovek, ktery nema vubec narok na ridicak, si kupuje shit gumy.

0/0
14.2.2011 8:43

bitkar

Re: a co pneu

pravda

0/0
15.2.2011 9:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.