Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Heger vyzve nemocnice, ať vezmou lékaře zpět. Chystá dohodu o platech

Ministr zdravotnictví Leoš Heger připraví návrh dohody s lékaři o navýšení platů. Řekl to po jednání se zástupci Lékařského odborového klubu a České lékařské komory. Heger také při jednání slíbil, že vydá prohlášení pro ředitele nemocnic, aby v rámci možností přijali co nejvíce lékařů zpět, když stáhnou své výpovědi a bude podepsána dohoda o platech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

spiegel

A co to udělat obráceně,

do ciziny odejdeme my pacienti a doktoři tu zůstanou. Nebudou potom muset dělat tolik přesčasů. Zůstanou jim tu jen kuliši

0/0
14.2.2011 13:21

capellen

Ministra je mi líto

nedokáže se postavit tlaku odborů, ani za strategii současné vlády. Myslím, že není dobré ustupovat tlaku - sice se udrží v křesle, ale jeho vážnost a respekt utrpí doživotně. Navíc, kdo si nepřeje mít lepší plat? Lékaři, na rozdíl do jiných profesí, mohou být rádi za skutečnost, že pokud bude lidstvo trvat, bude o jejich práci zájem. Jiní si mohou o jistotě zaměstnání nechat zdát - a o tlaku na zvyšování mzdy už tuplem.

0/0
12.2.2011 21:36

vodnicvcechach

Re: Ministra je mi líto

ty si takovou vladu zarlouzis,kdyz dokazes vyplodit tohle:-(.jo,za kreslo prodaj i tebe.dobre ti tak

0/0
12.2.2011 22:51

vodnicvcechach

tanky budou az od 1.3. ? :-D:-D

a bude to ve zpravach doufam ! rad se pobavim

0/0
12.2.2011 19:35

antigogo

Mám pocit....

Na to, že zdravotnictví je ve srabu celkově, se upozorňuje již několik let. Jsou v tom zahrnuti jak lékaři, zdrav. personál, tak i pacienti. Nutno uznat, že až teprve nyní najednou pánům politikům jaksi docvaklo, že by se to mělo řešit. A reakce typu ..vydírání...rukojmí neberu. Těch už bylo v diskuzi dost, takže se neopakujte.

0/0
12.2.2011 15:17

neuman

Re: Mám pocit....

Tak proč se to neřeší? Proč se konečne nezavede zdravotnictví jako řádně placená služba? Proč se tam pěstuje hnusný komunizmus včetně hnusného úplatkářského systému s ceníkem od 5 do 20 tisíc za operatéra? Proč to pacient nemůže zaplatit jako normální službu? Každá stará bába nese "panu doktorovi" pět tisíc, aby si ji pan doktor všimnul? A proč se trpí kolosální korupce, jejich slovy tzv. investice a nákupy? Kdy bude konec komunizmu a kdy budou doktoři na úrovni kohokoli jiného, tedy odpovědni za svoji práci, za kterou dostanou od nemocného zaplaceno? Kdy začnou lékaři léčit ve smyslu vyléčit nemocného a ne dělat kraviny a zbytečnost ve smyslu udržovací stav hlavně že to někdo platí? iChtějí to ale ti lékaři?

0/0
12.2.2011 15:23

antigogo

Re: Mám pocit....

Tak to se ptejte vlády, MZ , pojišťoven NE ??? Všichni totiž v tom komunizmu stále žijeme! A Vy si myslíte, že to vyřeší Heger s TOP 09 sponzorovanou farma firmami? To se musí celé zhroutit, aby se něco dělo.

0/0
12.2.2011 15:27

fikuss

Re: Mám pocit....

taky mám ten názor, že se celý systém musí nejdřív zesypat a potom stavět na čisté louce, ale o budování nesmí rozhodovat politici a jejich kapsy, ale odbornící, kteří do toho vidí - ale je to iluze, v našem státě je to nemožné.

0/0
12.2.2011 15:41

neuman

Re: Mám pocit....

Že by to vyřešil Heger s Top09 si nemyslím a z mého příspěvku to snad ani nevyplývá. Naopak si myslím, že celá tato vláda by měla odstoupit za to, jakou paniku co se týče zdravotnictví rozpoutala i za celkovou nečinnost.

0/0
12.2.2011 15:45

sir Humprey XI.

Re: Mám pocit....

hlavně za to, že ustoupila vyděračům

0/0
12.2.2011 15:48

neuman

Re: Mám pocit....

To taky.

0/0
12.2.2011 15:51

fikuss

Re: Mám pocit....

Ustoupila, tak proč  se teď konají vojernské manévry, není to proto, že klame tělem a nakonec nic?

0/0
12.2.2011 16:56

antigogo

Re: Mám pocit....

Jo a mimochodem nejen TAM se pěstuje hnusný komunizmus.......

0/0
12.2.2011 15:29

macaw

Re: Mám pocit....

tahleta virtuální realita se  omílá furt, ale  já  osobně jsem se s tím nesetkal ani jednou.

0/0
12.2.2011 15:37

fikuss

Re: Mám pocit....

běžte na chvíli pracovatdo státního zdravotnictví a nráz se ocitnete ve skalním komunismu. Jediné, co se tam změnilo - obrázky Marxe a Engelse byly sudány a na ty samé skobičky byly dány certifikáty ISO. Jinak jsou tam pořád ti samí (pokud nevymřeli) a vykřikují místo "se sovětským svazem na věčné časy" hesla ODS nebo jiných stran.

0/0
12.2.2011 15:47

macaw

Re: Mám pocit....

co to je za blábol??? já to posuzuju z hlediska pacienta. Tak to s komunismem  nemá vůbec co společného.

0/0
12.2.2011 16:32

neuman

Re: Mám pocit....

Já to také posuzuji z hlediska pacienta. A z tohoto mého hlediska by se snad s trochou nadsázky dalo říci "zlatí komunisti". Neboť ti ze současnosti (nevím, co je to za politický systém), ti mě bez skrupulídva roky falšovali diagnózu a  nechali dva roky chcípat až skoro na vozejk, aby na mě mohli kasírovat pojišťovnu.

0/0
12.2.2011 16:35

macaw

Re: Mám pocit....

vy jste marodil a oni falšovali pojišťovnu? Oni vás nějak onemocněli, aby na vás mohli kasírovat? Nejmenuje se ta vaše nemoc paranoidní psychóza?

0/0
12.2.2011 16:49

neuman

Re: Mám pocit....

Nikoli. Lékař dva roky falšoval diagnózu, protože jím zvolenou léčbu pojišťovna platí (rozvíjející se nemoc). Správná diagnóza však byla o dva stupně horší stav, před rozpadem kloubu, což bylo na snímku vidět. Jinými slovy, lékař léčil rozpadající se kloub jeho opichováním, proto musel diagnózu falšovat.

0/0
12.2.2011 16:55

macaw

Re: Mám pocit....

tomu já nerozumím..... ale objektivně jste marodil a on vám  těmi opichy asi alespoň odstraňoval bolest, ne?

0/0
12.2.2011 17:03

neuman

Re: Mám pocit....

Nikoli. Neodstraňoval vůbec nic. Proto musel falšovat diagnózu. Protože také pojišťovna velmi dobře ví, že v mém skutečném stádiu nemoci nejsou žádné opichy účinné, jsou prostě naprosto k ničemu. Proto v mém skutečném stádiu nemoci pojišťovna opichy neproplácí. Proto falšoval na o dva stupě nižší stádium, píchal a kasíroval.

0/0
12.2.2011 17:37

vodnicvcechach

Re: Mám pocit....

kloub?predpokladam,ze jsi cekal na vymenu,totalku.v cr muzes menit doktora.mel jsi jit jinam.jak si totiz jiny vyzada zaznamy,ten 1.se lekne a zakmita.cesky ortoped je kapitola:-(,to bych nemel psat,ale stvali me,previti:-(.opich je smesna castka,napral ti tam markain,0 nic cena.tvuj vyklad se mne nezda presny

0/0
12.2.2011 21:28

neuman

Re: Mám pocit....

Jo a pravda je, že jednou mi tento tvor předepsal prášky na spaní. Příjdu tam a říkám, že mám už takové bolesti, že  se v noci bolestí probouzím ať si lehnu jak si lehnu, že je to k nevydržení a je to furt, už to nepřestane ani na chvíli ať dělám co dělám.. Tak mi předepsal prášky na spaní. Pak se mi zbortila páteř (od toho rozpadávajícího se kloubu).

0/0
12.2.2011 17:53

macaw

Re: Mám pocit....

tak co jste tam, troubo, dva roky lez?

0/0
12.2.2011 18:56

neuman

Re: Mám pocit....

A kam jinam podle vás chodí nemocný člověk? Do autoservisu? Lezu tam poté, co si na nápisu v ordinaci přečtu, že za dveřmi sedí MUDr. a dokonce se specializací. Ale vaši otázku chápu. Vyčítáte mi, že jdu opakovaně tam, kde je to k ničemu. Historie měla pokračování na neurologii a neurochirurgii (tak se tomu říká?). Paní doktorka shlédla snímek a pravila: Tak tohle je katastrofa. A s tímhle si vás dva roky sušej? Budeme vám muset najít nějakého doktora. A začala listovat v nějakém seznamu. A konec této historie? Zcela jistě se přítomní pobaví. Nejsem důchodce a musím se jako soukromník ještě relativně dlouho nějak živit, nikoli chozením po doktorech. Takže mě konečně docvaklo, že mi začíná jít o život. A v současnosti jsem kulichem. Znovu normálně chodím a páteř se pomalu vrací. Zkrácená noha mi byla prodloužena. Jen ty dva obrtatle co vyskočili jsou furt vyskočený. Tož tak. Pravdivá zkušenost se systémem léčení ve zdejším tatarstánu.

0/0
12.2.2011 19:33

želvaželva

Re: Mám pocit....

To jste dopadl dobře. Já málem skončil s lehkým kašlem na infekčním tuberkulózním pavilonu, aniž bych tuto nemoc měl. Prostě tam měli volné místo a chtěli ho obsadit. Mají tam mříže, už bych nevyšel.

0/0
14.2.2011 11:00

fikuss

Re: Mám pocit....

Kdo nevěří, ať tam běží.

0/0
12.2.2011 16:52

sir Humprey XI.

Teď už může dát rovnou demisi, zbabělá vláda

0/0
12.2.2011 15:04

vedoucí oddělení cenzury ÚV ČSSD

Heger je srab.

Teď už na nějaké reformy můžete zapomenout.

0/0
12.2.2011 14:53

neuman

Rakouský primář nám lže?

Čeští lékaři v Rakousku nedostanou stejný plat jako Rakušané. Také mladí rakouští lékaři nejsou nikterak dobře placeni, říká rakouský primář. Lže nám snad?

http://www.lidovky.cz/cesti-lekari-v-rakousku-nedostanou-nase-mzdy-rika-tamni-primar-pvf-/ln_domov.asp?c=A110212_113841_ln_domov_kim

0/0
12.2.2011 14:48

antigogo

Re: Rakouský primář nám lže?

A tvrdil to snad někdo?

0/0
12.2.2011 15:28

macaw

Re: Rakouský primář nám lže?

to  je senzace. Že se rakouskému  primáři nezdá  plat začátečníka vysoký, tomu se ani moc nedivím. Jiná věc je, jestli se  českému absolventovi  nezdá plat rakouského  absolventa dost lákavý, aby se  tam přesunul .... bojím se že ano.

0/0
12.2.2011 15:35

neuman

Re: Rakouský primář nám lže?

On ho ale nedostane, jak plyne ze článku.

0/0
12.2.2011 15:52

Mozna Fcera i Dnes.cz

Re: Rakouský primář nám lže?

1600 eur cisteho neni malo...

0/0
12.2.2011 21:33

bakules

řeknou nám zde přítomní lékaří zda teda

chtějí nebo nechtějí odejít??:-/

0/0
12.2.2011 14:15

do cerna nasWany Bůh

Re: řeknou nám zde přítomní lékaří zda teda

od začátku jasně říkají, že nechtějí, jsi snad natvrdlý?

0/0
12.2.2011 14:20

bakules

Re: řeknou nám zde přítomní lékaří zda teda

tak nevím jak je to s tou natvrdostí;-Dnapíšu si to na triko,dám výpověd ale nechci odejít8-o

0/0
12.2.2011 14:26

fikuss

Re: řeknou nám zde přítomní lékaří zda teda

Jestli ten nápis na triku nebyl název akce, ne celoživotní názor.

0/0
12.2.2011 15:36

radnice

Vybrali si to sami

Nechápu proč mladí doktoři pláčí ? Vždyť bídné platy lékařů jsou minimálně od roku 1989, takže když se rozhodovali o svém budoucím povolání, tak museli vědět, do čeho jdou. Stejně špatně jsou placeni třeba učitelé nebo vědci. Co se týká jimi neustále omílané vysoké odpovědnosti, dovolím si polemizovat. Kolik známe případů, že lékař poškodil zdraví pacienta (nebo dokonce způsobil jeho smrt) a kolik z toho známe případů lékařů, kteří za svůj čin sedí ve vězení ? Na druhou stranu si srovnejte třeba se odpovědností řidiče autobusu, tramvaje, vlaku. Srovnejte jejich platy a jejich počet, odsouzených a sedících za poškození zdraví nebo smrt cestujících. Myslím, že jen toto srovnání jasně ukáže míru odpovědnosti ...

0/0
12.2.2011 13:21

antigogo

Re: Vybrali si to sami

Bez ohledu na doktory, typický příspěvek malého Čecha. Tak jsem se vším smířen, všechno je jak má být, vím do čeho jdu, nic s ničím nenadělám...........Ale hlavně budeme všichni budovat a posilovat mír ! Ach, jo.....

0/0
12.2.2011 13:29

bakules

Re: Vybrali si to sami

za to vydírání je dílem velkých čechů8-o

0/0
12.2.2011 13:30

antigogo

Re: Vybrali si to sami

Ne, jen Čechů.

0/0
12.2.2011 13:35

radnice

Re: Vybrali si to sami

No vždyť je nikdo nenutí, aby si to nechali líbit. Když chtějí bojovat za vyšší mzdy, mají mít schopné profesní organizace, které mají tlačit na politiky. Můžou stávkovat, můžou omezit provoz apod. Legálních cest je plno. Ale podat výpověď a pak chtít garance, že když si to rozmyslím, tak že musím být přijatý zpět, za stejný plat a na stejnou pozici - to je prostě protizákonné.

A kromě toho, mohou jít do toho zahraničí, kterým vyhrožujou. Proč tedy chtějí stáhnout výpovědi, když tam je to tak super a létají tam pečení holubi do huby ?

0/0
12.2.2011 13:50

antigogo

Re: Vybrali si to sami

Přesně tak, Já bych to udělal úplně jinak, Akce by se jmenovala, Děkujeme odcházíme. A co to bude mít za následky nás nezajímá! To by bylo mnohem účelnější. Lékaři nemohou účinně stávkovat. To byste musel znát i zákon.

0/0
12.2.2011 13:58

radnice

Re: Vybrali si to sami

Taky si myslím, že skutečný odchod by byl nejúčinnější. Ale všechno má své ALE. A tady je těch ALE více. Zaprvé, ti, co jsou schopni v zahraničí pracovat, už tam dávno jsou. Zadruhé, výpovědi zjevně už od počátku byly podány jen jako způsob vydírání, nikoliv jako rozhodnutí skutečně odejít (v tomto doufám, že rozhodne soud v neprospěch lékařů a hlavně organizátorů akce). A za třetí, dnes už nejde vůbec o doktory, ale jen a jen a pochybnou prestiž jejich zjevně neschopných profesních organizací.

0/0
12.2.2011 14:06

aadler

Re: Hmm.....

http://podnikani.idnes.cz/ceskym-lekarum-se-z-nemecka-nechce-maji-se-tam-lepe-fvz-/zamestnani.asp?c=A110201_1524763_zamestnani_sov

0/0
12.2.2011 14:15

radnice

Re: Hmm.....

No vždyť říkám, ti co umějí jazyk a jsou chotni a schopni v zahraničí pracovat, tam už dávno jsou. Proč tedy všichni, kdo podali výpověď, nešli do zahraničí už dávno ? Mají dveře otevřené, ať tam jdou. Máme i tak přefinancovaný systém zdravotnictví. Redukce počtu nemocnic je stejně nezbytná, takže se celá reforma jen urychlí. Samozřejmě to nebude bez přechodných problémů v některých regionech. Ale to by bylo i tak. Já bych tady nikoho nedržel, nikoho bych nepřemlouval. Nopak. Až se platové podmínky zlepší, určitě se najde dost těch, teří se vrátí a budou mít zahraniční zkušenosti, což jistě i našemu zdravotnictví pomůže.

0/0
13.2.2011 10:34

fikuss

Re: Vybrali si to sami

Nevyrostla náhodou nová generace mladých, kteří si to (na rozdíl od jejich předchůdců) nenechali líbit?

0/0
12.2.2011 13:39

antigogo

Re: Vybrali si to sami

Přesně.

0/0
12.2.2011 13:41

vodnicvcechach

Re: Vybrali si to sami

yes !!!

0/0
12.2.2011 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.