Diskuze

V Liberci proti sobě vyrazily tramvaje, řidiči stihli vozy včas zastavit

Stačilo málo a jízda tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou mohla skončit tragédií. Na jednokolejné trati proti sobě vyjely dvě tramvaje, setkaly se však na přehledném úseku a řidiči stihli obě soupravy zabrzdit. Na vině je dispečer.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I

intago

16. 2. 2011 8:27
tu velkou havárii pamatuju

náš soused ji zavinil a pak ještě dlouhá léta kulhal. Byl to vždy poděs. Stalo se to mezi Novou Rudou a Lomem. Nebyly tam semafory ani deset let potom, snad 15. Kdo se zamyslel, přehlédl, že tramvaj od naproti ještě nepřijela a vyrazil. Také tam měli srandovní telefon, když se na vyhybně nemohli dočkat, tak volali, ale většinou marně. To byly doby...

0 0
možnosti
JN

tojsouveci

15. 2. 2011 16:24
Srabíci

A já volám: "Jeď, jeď, von uhne!!!" Ale kdepak, neposlechnul a zastavil. :-)

0 0
možnosti
LC

lalinoddubu

13. 2. 2011 12:19
jedna paní povídala

Pro člověka žíjícího v Liberci a tak troch vidícího problematiku dopravy i trati do JBC je článek opravdu trochu zmatený a dalo by se říci i nepřesný. Proč tedy někdo nepožádal o oficiální stanovisko někho odpovědného z DPMLJ? Každý jen nadělá. DIspečeři pracují dle svého rozpisu a určitě nejsou nuceni k přesčasům. Pokud vám jde o to, zda funguje zabezpečení, obraťte se na DP. Vše mi tu připadá jako spekulace a za vlasy přitažené.

0 0
možnosti
KV

_-1-_

12. 2. 2011 20:47
Jestli pak šli Páni řidiči

večer zapít to znovunarozuení ;-)

0 0
možnosti
S

supermakro

12. 2. 2011 19:52
tramvajový dispečeři

No to je právě to , že asi jenom POZNÁNÍ  TRATI  nestačí. Musí snad být nějaká praxe jako řidič tramvaje. Jak dlouho tam tu praxi získával?

0 0
možnosti
T

terminál

12. 2. 2011 8:37
trochu jiný pohled

Po přečtení diskuse musím reagovat na poněkud nešťastně napsaný článek:

1) popis události je značně nekompletní a zkreslený

2) co se ve skutečnosti stalo: z důvodu nepravidelnosti provozu byly vypraveny z Liberce dva vlaky za sebou (což není v článku uvedeno). Toto se vždy děje na příkaz dispečera a má jasně stanovená přísná pravidla. Bohužel právě tato pravidla byla fatálně porušena. Proti takto porušeným pravidlům nic nezmůže ani signalizace, která byla plně funkční.

3) vozidlo od Jablonce zastavilo těsně za křižovatkou U Lomu, odhadem 150 m po vyjetí z dvoukolejného úseku.

4) k signalizaci: toto zařízení je pod neustálou kontrolou a je plně funkční i na provizorně upraveném trolejovém vedení v Jablonecké ulici. Zkouška funkce se děje 1x měsíčně a po každé opravě, která má souvislost s ochranou bezpečnosti provozu.

0 0
možnosti

u.boat

12. 2. 2011 9:12
Re: trochu jiný pohled

Také jsem z toho článko moc nepochopil. Jak to že nezasáhla automatika pokud tam vjela tramvaj která tam neměla co dělat?

0 0
možnosti

jardislava

11. 2. 2011 20:38
TRAMVAJOVÝ DISPEČEŘI

Důvod je ten,že na příkaz svého NADŘÍZENÉHO musejí autobusový dispečeři ,kteří mají pouze základní kurz řidiče tramvají,dělat i dispečera tramvají.  A protože trať nemají vyježděnou, nevědí pak kde jim která tramvaj stojí a klidně je pošlou proti sobě. Řízení provozu pak vypadá tak, že řidiči tramvají rádí dispečinku co dělat a kde se vlastě budou křižovat.Toto nebezpečí střetu hrozí i nadále dokud nedojde ke zranění, nic se nezmění. Ten chudách dispečer je jenom obětnesmyslného rozhodnutí svého nadřízeného.TRAMVAJOVÉHO DISPEČERA NEMŮŽE DĚLAT JEN TAK NĚKDO BEZ DELŠÍ PRAXE.

0 0
možnosti
AK

wrah

12. 2. 2011 0:11
Re: TRAMVAJOVÝ DISPEČEŘI

Ale jasně že může, v nejhorším případě bude nový průšvih jako v ostravě. Ostatně, zabezpečení, co vypne proud, když proti sobě vyjedou dvě tramvaje očividně selhalo. Co takhle tam nedávat zabezpečení, ale prostě oddělit celou trať (cca 100m od zastávek) a dát tam prostě slabý jistič? Pokud tam budou dvě tramvaje tak prostě vyletí a dispečer by pod ním měl mít napsáno něco jako: Pokud ti vypadl tento jistič, tak se ujisti, kolik na té jednokolejce máš souprav!

0 0
možnosti

_Xeon_

11. 2. 2011 18:17
??

Foto je fakt z Liberca? Tam majú nejaký malý rozchod.

0 0
možnosti
PN

Pravda stojí dukáty

11. 2. 2011 18:34
Re: ??

1000mm

0 0
možnosti
L

luban12

11. 2. 2011 18:16
Čím složitější technika,

tím větší možnost selhání.Nešlo by jednotlivé úseky od sebe oddělit samostatným jištěním a v případě,že by na trať vyjeli dvě soupravy,jistič by trolej odpojil.

0 0
možnosti
M

mana-žer

11. 2. 2011 17:14
liberecká atrakce - doporučuji!

to je známý kick místních tramvajáků, kdy se na výhybně U lomu občas i předjedou. Jinde už tu možnost nemají. Většinou když někdo pospíchá na vlak, tak se nechají vyhecovat. Nechápu.

0 0
možnosti
PJ

PájaZítra

11. 2. 2011 22:49
Re: liberecká atrakce - doporučuji!

Tos napsal pořádnou krávovinu, ty tramvaje se na trati nemají kde předjíždět. A to platí pro celou kolejovou soustavu v Liberci a do Jablonce. Předjíždění souprav je možný jen na konečných v Lidových sadech a v Horním Hanychově a dřív to šlo i na smyčce Fügnerova (jen pro rozchod 1000 mm), ale co ji před neslavným lyžmistrovstím předělali, tak už to nejde. 

Ačkoli výhybny mají uzamčené výhybky, aby tramvaje vždy odbočily do žádaný větve výhybny, přeci jen by se soupravy mohly předjet, ale jen za tu cenu, že první tram vyjede na trať, zastaví, couvne do výhybny na kolej pro opačný směr, druhá odjede z výhybny na trať, první couvne až na trať do opačnýho směru a pak zase dopředně vjede do výhybny. Nemyslím si, že by někdy takovouto rošádu prováděli a s cestujícíma už vůbec ne...

0 0
možnosti