Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silnice, na které zemřelo šest lidí, je přetížená. Do roku 2025 se to nezlepší

Rychlostní silnice R46, na které ve středu při tragické nehodě zemřelo šest lidí, je dlouhodobě přetížená. Kvůli chybějící části dálnice D1 mezi Lipníkem nad Bečvou a Hulínem tudy totiž projíždí většina aut mířících z Ostravy do Brna a dál na Prahu. Stavba chybějícího kusu je v nedohlednu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slv

Přetížená možná, ale zdaleka ne nejvíce

Pokud někomu nestačí 130 a pálí to hrubě přes, tak tomu nepomůže ani 6 pruhů. Silnice Brno - Svitavy je jeden děs a nic se s tím nestane deset let. Vinu za šest mrtvých nenese silnice nebo stát, ale spíš zpupnost a hloupost, pokud tam nebude technická závada.

0/0
10.2.2011 18:06

prasák

Re: Přetížená možná, ale zdaleka ne nejvíce

R46 se fakticky stala součástí transevropského dálničního koridoru, který využívají kamiony z Polska do Takouska, což je s ohledem na její vedení kolem domů naprostý nesmysl.  

0/0
28.2.2011 19:28

stev

Blábol - o přetíženosti nemůže být řeč...

Je to standardní čtyřpruhá komunikace. To, co jí chybí, je odstavný pruh. Ale na propustnost, a tedy počet projíždějících vozidel, to za běžných okolností nemá vliv. To si zase jen stavební lobby objednala propagandistický článek. Mrtví se jí na to hodí.

0/0
10.2.2011 17:22

prasák

Re: Blábol - o přetíženosti nemůže být řeč...

Ta silnice je vzhledem k jejímu stavebnímu provedení přetížená zcela jednoznačně. Kromě toho, že takové dopravě nevyhovuje, když nemá odstavný pruh, připojovací pruhy a poloměry zatáček, tak vede na mnoha místech v podstatě mezi domy, a není možné, aby tohle dál pokračovalo..

0/0
28.2.2011 19:26

navigator

Silnice....

Po této silnici jezdím a 30500 aut/den je blbost na kvadrát.

0/0
10.2.2011 16:40

ZeeZ

Re: Silnice....

je to v průměru 42 aut za minutu. Ve spicku jich jezdi mnohem vice a mimo zase mene. V prumeru to cislo neni az takova hloupost. Asi je trochu nadsazene,ale ne nijak moc.

0/0
10.2.2011 17:01

prasák

Re: Silnice....

Těch aut je tam teď už mnohem víc než těch třicet tisíc. Zcela jednoznačně.

0/0
28.2.2011 19:21

231

No když koukám na ten plánek,

je otázka, zda to z Ostravy na Brno bude přes Hulín kratší. Jestli ne, tak bude dálnice, ale Ostraváci pojedou stejně na Olomouc.

0/0
10.2.2011 16:33

Honza13

Jsou daleko přetíženější místa,

kde není ani rychlostní silnice a jezdí se přes vesnice.

0/0
10.2.2011 16:19

prasák

Re: Jsou daleko přetíženější místa,

A kde to konkrétně jsou, honzíku?

0/0
28.2.2011 19:20

Mitchell

Tak to vypadá na vinu řidičky BMW.

Píšou na Novinkách, že údajně podle svědka jela výrazně přes 130 km/h.

http://www.novinky.cz/krimi/224908-svedek-ridicka-bmw-jela-pred-nehodou-u-prostejova-pres-130-km-h.html

0/0
10.2.2011 16:12

Kopakopa

Ono by docela stačilo,

kdyby naprostá většina řidičů přestala považovat nejvyšší povolenou rychlost za "minimální možnou rychlost"...

0/0
10.2.2011 15:35

Honza13

Re: Ono by docela stačilo,

R^R^R^

0/0
10.2.2011 16:05

zrušený3x

Už v roce 2025?

Tak brzy jsem zelpšení opravdu nečekal. To je opravdový kalup ;-D

0/0
10.2.2011 15:22

King_Feanor

Re: Už v roce 2025?

nemějte strach, že by to bylo tak brzo. Tady na moravě... Ještě bdue sto padesát důležitějších silniček v praze.;-):-/

0/0
10.2.2011 16:01

tfujpm

Re: Už v roce 2025?

koukam ze ti zase stara nedala, tak je to potreba svadet na prazaky

0/0
10.2.2011 16:33

ZeeZ

Re: Už v roce 2025?

R^

0/0
10.2.2011 17:02

Menetekel

Tato "dálnice" hlavně nesplňuje kritéria dálnice

a to ani výškou svodidel ani poloměrem zatáček ani způsobem provedení sjezdů a nájezdů. Zajímalo by mě, proč za to nejsou postihovány kompetentní osoby ze správy silnic a dálnic. Tomuto úseku dálnice vedoucímu do Olomouce totiž podle kritérií EU náleží maximálně označení rychlostní komunikace. A není to jediný úsek dálnice v ČR ! To víte, peníze jsou peníze...[>-]

0/0
10.2.2011 15:05

maraka

Re: Tato "dálnice" hlavně nesplňuje kritéria dálnice

Úsek Olomouc-Vyškou je pouze rychlostní silnice :-)

0/0
10.2.2011 15:16

soudruh__malina

Slyše jsem, že za všechno může námraza

Už ji odsoudili a podlali do vězení?

0/0
10.2.2011 15:01

xxx!

D1 u Přerova

Jako laikovi mi příjde zvláštní, že silnici zbytečně prodlužují a vedou na západ od Přerova. Východní varianta by byla IMHO o několik km kratší.

0/0
10.2.2011 14:38

jural

Re: D1 u Přerova

to je dano historicky. Zmenit uzemni plany je docela problem. Ono to puvodne bylo tak, ze D1 byla Brno - Vyskov - Hulin - Frystak - Horni Lidec- Puchov-----, R47 -Prerov- Ostrava, R55 - Olomouc- Prerov- Hulin - Breclav.

Dnes je D1 Brno-Hulin-Prerov-Ostrava, R47 je zrusena uplne, Frystak-Puchov je R49, R55 zustala. Jednoduse: zmenil se predpokladany nejvytizenejsi smer a zvladlo se k tomu jen upravit krizovatku v Huline. Ale na druhou stranu lze predpokadat, ze ten nejvytizenejsi smer nebude v budoucnu tak vytizeny. Po dostavbe R 35 z nejd odpadnou auta jedouci mezi Ostravou a Prahou pres Brno a po dostavbe R55 z nej odpadnou auta projizdejici mezi Ostravou a Bratislavou pres Brno, dost docela mozna i dost aut jedouci mezi Ostravou a Vidni pres Brno. Sice to Ostrava - Brno bude do budoucna tvorit tlak na napojeni Breclavi na rakouskou dalnicni sit, ale to uz je neco jineho.

0/0
10.2.2011 15:37

jural

Re: D1 u Přerova

Oprava posledni vety:Sice to Ostrava - VIDEN bude do budoucna tvorit tlak na napojeni Breclavi na rakouskou dalnicni sit, ale to uz je neco jineho.

0/0
10.2.2011 15:38

oudy

R35

Na co D1, stačí postavit R35 do Hradce

0/0
10.2.2011 14:31

xychteen

A jak to souvisí s probíranou nehodou?

Použijeme poutavý titulek a probereme přetížené silnice, nekvalitní autoškoly, nesprávné obouvání, agresivní řidiče, seznámíme se s názory expertů i !expertů" (zdravím pana Bumla), spousta popsanýho místa...

Připomíná mi to Haškovu povídku o tom, jak všichni všechno zdražovali, protože noviny napsaly, že kdesi na Vrchovině potlouklo ;-D

0/0
10.2.2011 14:30

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

to není příčina

kdyby byla zacpaná tak se tam jede pomalu a klid

ale ona to tam práskala jak s letadlem takže její chyba

0/0
10.2.2011 14:18

rafol

Pry pretizeni

To pretizeni nejlepe poznate cestou z Prahy po projeti Brnem. Najednou jste na dalnici skoro sami ;-)

0/0
10.2.2011 14:03

drsňák

Re: Pry pretizeni

Tam nejsi nikdy sám, protože celou noc jezdí kamiony z polska i litvy apod. A vzhledem k jejímu stavebnímu řešení i k okolní zástavbě přetížená je.

0/0
10.2.2011 14:21

ichta

Re: Pry pretizeni

No mnohdy je to opacne, protoze v nektere hodiny je to tu sam polak ci jiny cizinec, kteri jedou ze severu a v Brne sjedou z D1 na jih a smerem na Prahu aut ubude :)

0/0
10.2.2011 15:25

PK66

To jsou zase ...

...závěry vycucané z prstu jen aby bylo o čem psát ...ta včerejší nehoda nebyla kvůli přetíženosti ...prostě shoda náhod.

Silnice je sice v zoufalém stavu, ale hustota provozu je na hodně nízké úrovni. :-/

0/0
10.2.2011 13:55

mpes4

Re: To jsou zase ...

to víš, pisálci potřebují článek...

Nějak jsem si nevšiml, že by bylo v článku uvedeno, že směrem na Polsko by hodně pomohla dostavba D nebo aspoň R v úseku Hradec Králové - Olomouc.

Co se silnice - Vyškov - Olomouc týká - to jako že kdyby byla dálnice přes Přerov, tak by byla přetížená míň? Anebo se potom bude psát o tom, že dálnice je přetížená? Prostě je tady určitý objem dopravy a určitá kapacita silnice, nic víc, nic míň. Dálnice bude mít taky dva pruhy a rychlost omezenou na 130. Žádný rozdíl.

Nehoda se nestala kvůli žádnému nevyhovujícímu nájezdu, to jenom pro úplnost.

0/0
10.2.2011 14:04

drsňák

Re: To jsou zase ...

Dálnice D1 je důležitá pro R46 proto, že se jedná o dálniční koridor Řím Varšava, tedy severojižní doprava, která nyní shodou náhod vede po R46, která k tomu nikdy nebyal a nebude stavebně určena. Tato kamionová doprava, zejména polské kamiony by pak jezdila přes D1, čímž by se R46 výrazně ulevilo.

0/0
10.2.2011 14:19

drsňák

Re: To jsou zase ...

Můžu potvrdit, že ta silnice je přetížená, provoz je tam hustý dost, ale jenom o to nejde. Je projektována na nějakých 90 km/hod, možná 110 km/hod. a na hustotu tak 10.000 aut denně. Poloměry zatáček nevyhovují, je úzká, nemá odstavný pruh, a takový provoz prostě nese nebezpečí, což se včera ukázalo, stejně jako při předchozí nehodě kousek dál, kde zemřelo pět lidí.. Vysoká intenrita dopravy pak nese neodůvodnitelnou zátěž pro okolní zástavbu, která nemá dostatečný odstup, jak by odpovídalo intenzitě dopravy. Každý rozumný člověk musí vidět, že ta silnice k tomuto není určená, a schvalovat rychlou dostavbu D1.

0/0
10.2.2011 14:17

jural

Re: To jsou zase ...

Hm, R46 je v prve rade spojnice mezi 2 krajskymi mesty. Rozhodne nebyla projektovana na kapacitu 10 tisic aut denne. To urcite na vic. 10 tisic aut denne je bezna zatez silnic prvni tridy mimo okoli mest ci sidelnich aglomeraci.

0/0
10.2.2011 15:03

prts

Re: To jsou zase ...

člověče co to tady plácáš o poloměru zatáček. V tom místě je zatáčka mírná tak jak to jen může být možné. A 5 mrtvých dále. nabořili do kamionu. Obě bouračky měly zřejmě stejný důvod. Únava, mikrospánek a pak je hned malér. Někde z Plzeňska vyjela řidička zřejmě v polovině noci, nevyspaná, možná jela z Německa a tahala to celou noc. A ta druhá bouračka. Ti jeli možná celý den v kuse. Silnice za to nemůže. Ani doprava tady není tak dramatická. Jezdí se tu plynule a bez kolon, pokud někde cestáři nezůží pruhy a nelepí vozovku.

0/0
10.2.2011 20:34

tomas_tod

Re: To jsou zase ...

Tak jako když vám stačí silnice s kolejemi, dírami, úzká, bez pořádných nájezdů, tak asi v pohodě je. Není to asi nejhorší silnice v okolí, ale rozhodně je dnes už nevyhovující.

0/0
10.2.2011 23:30

prasák

Re: To jsou zase ...

Ty plácáš naprosté nesmysly. Jestli nevíš, tak určitá rychlost žádá určitý poloměr zatáček a tyto poloměry nejsou na 130 km/hod konstruovány v žádném případě.

0/0
28.2.2011 19:22

realista1234567

Pro: unbreakable debater vol.17

Tomu já neříkám mít mindrák, ale zhodnotit realitu. Kolik Déček a eRek na všechny směry se táhnou od Prahy na všechny strany? Kolik stála jen ta "amerikanistická" část obchvatu Prahy který je hotov? Kolik přisly ivestice do železničního koridoru v Praze, do ČSA a Letiště Ruzyně? Mám pokračovat? Zamindrákovaný šovinistický Pražáku!!!????

0/0
10.2.2011 13:55

unbreakable debater vol.17

Re: Pro: unbreakable debater vol.17

Jo přesně o těchto moravských mindrácích mluvím. Směrem z Prahy vedou 4 dálnice a 4 rychlostní komunikace. Ze 3x menšího Brna vedou 3 dálnice a 1 rychlostní silnice. V okolí Prahy jsou 3x větší dopravní intenzity, než kdekoliv na Moravě a žádná z dálnic zde není redundantní.

0/0
10.2.2011 14:06

PK66

Re: Pro: unbreakable debater vol.17

Ty mi připadáš hodně redundantní ... ;-)

0/0
10.2.2011 14:14

Viktorie01

Re: Pro: unbreakable debater vol.17

Tři dálnice, tj. D1 na Prahu, pořád ta stejná D1 na Kroměříž (Hulín) a D2? Pak už to začínám chápat.:-)

0/0
10.2.2011 14:17

unbreakable debater vol.17

Re: Pro: unbreakable debater vol.17

Ano, přesně tak. D1 vede z Brna oběma směry, takže je nutné ji počítat 2x.

0/0
10.2.2011 14:28

realista1234567

Na první pohled vypadá Praha jako emirát

uprostřed české kotliny. Před volbami odpustila dětem jízdné v městské dopravě, o hodinu prodloužila provoz pátečního metra a rozjela stavbu pokračování jedné z jeho tras.

Praha stojí před nově objeveným dluhem 10 miliard korun za dodatečné práce na tunelu Blanka.

Co to bude znamenat pro napnutý městský rozpočet? Město tvrdí, že udělá vše pro to, aby nemuselo slevovat ze svých plánů. Zatím tedy nehodlá škrtnout ani na první pohled nadbytečné investice – tedy například jízdné zdarma.

0/0
10.2.2011 14:35

unbreakable debater vol.17

Re: Na první pohled vypadá Praha jako emirát

Praha si tyhle radosti platí ze svého. Ptejte se svých zastupitelů třeba v Brně, proč nejsou peníze na nic jiného, než je mramorový pyj na náměstí. ;-D

0/0
10.2.2011 15:40

jural

Re: Pro: unbreakable debater vol.17

hm teda sorry, ja jsem z Moravy, ale co se zeleznicniho koridoru v PRG tyce, tak se tam udelalo akorat nove spojeni. A vubec v Cechach je na tom zeleznice o dost bidneji nez na Morave. 4. koridor se teprve stavi. Zapadni cast tretiho koridoru take. Na Morave i ve Slezsku je prvni i druhy koridor davno hotovy. Treti povetsinou take. Ta cast dalnicniho obchvatu Prahy neni az tak pro Prahu, jako pro tranzit ve smeru Plzen-Brno.

A co se letiste tyce, tak nevim, ale kolik chcete mit v 10 milionove zemi vytizenych mezinarodnich letist? Navic, pokud se do prazskeho zeleznicniho uzlu nezainvestuje opravdu poradne (spodni patro hl.n. + vlak na letiste) do budoucna nema prazske letiste vubec sanci pri konkurenci Vidne, Mnichova a Drazdan a jejich lepsiho napojeni na dalkove trasy i z CR. Jenze v tech konkurencnich letistich se jaksi zisk z jejich provozu dani v jinem state nez v CR....

Aneb logika chciple kozy.

0/0
10.2.2011 15:13

řehoř z řep

Tak proč tam povolujete 130, když na to nemá?

Snižte rychlost a je po problému.

0/0
10.2.2011 13:52

terezav

Re: Tak proč tam povolujete 130, když na to nemá?

to taky nechápu, protože tahle silnice není konstruovaná na rychlost přes 100km/h; dřív jsem tam jezdila o něco rychleji než sto, ale teď už je ta kvalita tak mizerná, že to nejde; pokud tam někdo jede poprvé, holt to asi neodhadne a jede tou 130 km/h

0/0
10.2.2011 13:54

Mitchell

Re: Tak proč tam povolujete 130, když na to nemá?

Ale ono se tam těch 130 dá bez problému jet. Jen je tčeba v některých úsecích prostě sundat nohu z plynu a hlavně se pořád plně věnovat řízení.

0/0
10.2.2011 13:58

rafol

Re: Tak proč tam povolujete 130, když na to nemá?

R^

0/0
10.2.2011 14:04

mpes4

Re: Tak proč tam povolujete 130, když na to nemá?

přesně tak, dá se jet i rychle, ale nemůžu valit jak ovečka ve stejném pruhu a nedívat se vpravo vlevo.

0/0
10.2.2011 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.