- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
je asi 32 km/h a vyjde to levněji.
a kam daj botičky? což je jediná činnost kterou v Táboře MP vykonává
nejen tam, neboj.....
Ovšem ten skůtr musí být kvalitní a výkonný, když uveze to ......., co na něm na snímku sedí
Pokud se osvědčí, uvažuje radnice o nákupu dalších - proč se ta radnice nezeptá na zkušenosti jinde? Pokud vím, tak elektroskútry už mají i jinde! To si bude každá radnice dělat samostatný výzkum?
Kdo a jak přišel na těch 100 km za 6,- Kč?
I v těchto novinách se už o této problematice psalo (asi tak před rokem). Objeví se článek, nadšení, ale dlouhodobější zkušenosti nikde. Je lepší se poučit na chybách jiných než dělat vlastní...
Chválím. Sice pořád zastávám názor, že strážníci mají chodit pěšky a bezezbraní, mají mít svůj vymezený rajón a u sebe GPS loger kterým bude nadřízený kontrolovat jestli se nezašívjí. Ale takovéto přibližovadla a kola bych jim ještě schválil. Jsou tu od toho, aby nám pomáhali a ne se vozili v Hummerech, Smartch jako v Praze, nebo v Dodge Charger jako v Novém Městě nad Metují.
To je zase článek. Hlavně ten kec, že to maj první v jihočeským kraji. V Budějcích máme už dva od podzimu a dokonce zadarmo, protože jsou zapůjčený od E-ONu B-)
s dvoutunovým autem
Konkrétně ošoupání pneu (ale nesmím přezovat na zimní)
To máte nějaký laciny gumy, né?
Pokaždý když se píší tyhle nesmysly o extrémně nízkých provozních nákladech vozítek na elektřinu se zapomíná na jedno . Pohoná hmota eletromobilů , elektřina , není na rozdíl od benzínu nebo nafty zatížena šílenou spotřební daní !
Neboj, bude... jen jak se to víc rozšíří
Ale jinak s ohledem na úspory je fakt, že policie a i MHD apod. by mšěly jezdit výhradně na elektriku...
A opět se zde setkáváme s tradiční nesmyslnou kalkulací nákladů u elektrovozítek, kde NENÍ započítána do ceny cena baterií.V tomto případě jsou tam LiFePO4 akumulátory. Tabulková (nikoli reálná) životnost těchto akumulátorů je 2000 cyklů(prý 60000 km reálně max. polovinu ) . Cena akumulátoru se dost blbě shání(kdo by se jí taky chlubil) , ale bude tak 8000,- Kč. Tedy je potřeba připočítat ke každým 100Km minimálně ještě nějakých 27 Kč.
Tolik tedy k těm 6 Kč na 100 km
tak jo, tak je to 27+6 = 33 Kč... stále 10x méně než na benzín...
A u MP to kvituji, jen víc elektromobilů a elektromotorek...
jestli vám něco říká LIFEPO životnost deset min. 8 let , takže počítejte znovu , dneska stojí nová baterie 13000,- a ta samá bude stat za 8 let 2-3 tisíce, jako kdysi baterky do mobilů za 1500 a dnes 200,-Kč, je dobrý zjstit stav věcí než začnu blbě pindat
Tady bych nemluvil o životnosti časové, ale spíše o životnosti cyklové. Vzhledem k tomu, že to budou nabíjet každý den, tak v ideálním případě skončí za cca 5,5 roku. Ale 2000 tis. cyklů je spíše laboratorní hodnota, reálná za dobrých podmínek bude tak 1000 cyklů. Takže tak za 2,5 roku jsou pryč, spíše bych to viděl tak na 2 roky denního provozu. Tedy časová životnost aku v tomto případě nebude až tak relevantní. Jinak ceny lithných aku, už moc klesat nebudou. Zásoby lithia nejsou nevyčerpatelné, a vzhledem k boomu elektrovozidel, čekám zvýšenou poptávku a zvednutí ceny lithia na světových trzích. Lithné aku si svou cenu udrží. V žádném případě cena nespadne na 20% původní.