Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strážníci v Táboře jezdí na elektrickém skútru, sto kilometrů je stojí šest korun

Městská policie v Táboře má ve svém vozovém parku jako první v Jihočeském kraji úsporný elektroskútr. Sto kilometrů na něm ujedou za pouhých šest korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Babul

Zvonek

Šéf strážníků se zamyslel...

0/0
30.4.2011 15:27

Michael Gardner

Ať jezdí na kole,rychlost po rovině

je asi 32 km/h a vyjde to levněji.

0/0
10.2.2011 21:59

daduna383

botičky

a kam daj botičky? což je jediná činnost kterou v Táboře MP vykonává

0/0
10.2.2011 18:30

danny47

Re: botičky

nejen tam, neboj.....

Ovšem ten skůtr musí být kvalitní a výkonný, když uveze to ......., co na něm na snímku  sedí ;-)

0/0
10.2.2011 20:59

Marťan

To se mi líbí!

Pokud se osvědčí, uvažuje radnice o nákupu dalších - proč se ta radnice nezeptá na zkušenosti jinde? Pokud vím, tak elektroskútry už mají i jinde! To si bude každá radnice dělat samostatný výzkum?

Kdo a jak přišel na těch 100 km za 6,- Kč?

I v těchto novinách se už o této problematice psalo (asi tak před rokem). Objeví se článek, nadšení, ale dlouhodobější zkušenosti nikde. Je lepší se poučit na chybách jiných než dělat vlastní...

0/0
10.2.2011 15:30

jmen0.prijmeni

hmm

Chválím. Sice pořád zastávám názor, že strážníci mají chodit pěšky a bezezbraní, mají mít svůj vymezený rajón a u sebe GPS loger kterým bude nadřízený kontrolovat jestli se nezašívjí. Ale takovéto přibližovadla a kola bych jim ještě schválil. Jsou tu od toho, aby nám pomáhali a ne se vozili v Hummerech, Smartch jako v Praze, nebo v Dodge Charger jako v Novém Městě nad Metují.

0/0
10.2.2011 15:18

olozx6r

co to??

To je zase článek. Hlavně ten kec, že to maj první v jihočeským kraji. V Budějcích máme už dva od podzimu a dokonce zadarmo, protože jsou zapůjčený od E-ONu B-)

0/0
10.2.2011 14:59

dropa

To já když počítám jen jednu položku, tak jezdím za 5,-100km

s dvoutunovým autem!! :-) 

 Konkrétně ošoupání pneu (ale nesmím přezovat na zimní) :-)

0/0
10.2.2011 10:58

Antonín, topič

Re: To já když počítám jen jednu položku, tak jezdím za 5,-100km

To máte nějaký laciny gumy, né?

0/0
10.2.2011 11:25

dropa

Re: To já když počítám jen jednu položku, tak jezdím za 5,-100km

Já umím jezdit na sadu 40-60tis...:-)

0/0
12.2.2011 21:47

Dalšínickvpekle7

Náklady

Pokaždý když se píší tyhle nesmysly o extrémně nízkých provozních nákladech vozítek na elektřinu se zapomíná na jedno . Pohoná hmota eletromobilů , elektřina , není na rozdíl od benzínu nebo nafty  zatížena šílenou spotřební daní !

0/0
10.2.2011 10:38

Judge Dredd je o5 tady

Re: Náklady

Neboj, bude... jen jak se to víc rozšíří RvRvRv

Ale jinak s ohledem na úspory je fakt, že policie a i MHD apod. by mšěly jezdit výhradně na elektriku...

0/0
10.2.2011 10:46

Leinad

Re: Náklady

A co spotřební daň z uhlí a garantované odkupy elektřiny ze solárek?

0/0
30.4.2011 12:59

Vass

NÁKLADY CHA CHA....

A opět se zde setkáváme s tradiční nesmyslnou  kalkulací nákladů u elektrovozítek, kde NENÍ započítána do ceny cena baterií.V tomto případě jsou tam LiFePO4 akumulátory. Tabulková (nikoli reálná) životnost těchto akumulátorů je 2000 cyklů(prý 60000 km reálně max. polovinu !) . Cena akumulátoru se dost blbě shání(kdo by se jí taky chlubil;-)) , ale bude tak 8000,- Kč. Tedy je potřeba připočítat ke každým 100Km minimálně ještě nějakých 27 Kč.

Tolik tedy k těm 6 Kč na 100 km :-P

0/0
10.2.2011 10:13

Judge Dredd je o5 tady

Re: NÁKLADY CHA CHA....

tak jo, tak je to 27+6 = 33 Kč... stále 10x méně než na benzín...

A u MP to kvituji, jen víc elektromobilů a elektromotorek...

0/0
10.2.2011 10:48

Vass

Re: NÁKLADY CHA CHA....

Ano je to méně, ale o tom jsem nepsal. Mě štve to, že všude plebsu předhazují nereálné náklady(lžou), aby řekli jak je to super. Jinak pokud bychom do paliva nezapočítávali spotřební daň, tak bychom taky byli jinde. A pokud se elektrovozítka rozšíří, nebál bych se, že si stát najde cestičku jak je daňově podojit. :-)

0/0
10.2.2011 11:35

lupru

jste uplně vedle s bateriema

jestli vám něco říká LIFEPO životnost deset min. 8 let , takže počítejte znovu , dneska stojí nová baterie 13000,- a ta samá bude stat za 8 let 2-3 tisíce, jako kdysi baterky do mobilů za 1500 a dnes 200,-Kč, je dobrý zjstit stav věcí než začnu blbě pindat :-)

0/0
10.2.2011 9:50

Vass

Re: jste uplně vedle s bateriema

Tady bych nemluvil o životnosti časové, ale spíše o životnosti cyklové. Vzhledem k tomu, že to budou nabíjet každý den, tak v ideálním případě skončí za cca 5,5 roku. Ale 2000 tis. cyklů je spíše laboratorní hodnota, reálná za dobrých podmínek bude tak 1000 cyklů. Takže tak za 2,5 roku jsou pryč,  spíše bych to viděl tak na 2 roky denního provozu. Tedy časová životnost aku v tomto případě nebude až tak relevantní. Jinak ceny lithných aku, už moc klesat nebudou. Zásoby lithia nejsou nevyčerpatelné, a vzhledem k boomu elektrovozidel, čekám zvýšenou poptávku a zvednutí ceny lithia na světových trzích. Lithné aku si svou cenu udrží. V žádném případě cena nespadne na 20% původní. ;-)

0/0
10.2.2011 10:32

zdeseny obcan

Re: jste uplně vedle s bateriema

Pokud nejezdite nadoraz tak nedostahnete plneho cyklu a zivotnost baterie se prodlouzi. To plati pro vsechny typy, zejmena ty olovene nesnasi uplne vybiti.

Ceny LiFePO4 clanku dlouhodobe klesaji, hlavne diky tomu ze se v Cine otvoraji nove tovarny.

0/0
10.2.2011 11:08

Vass

Re: jste uplně vedle s bateriema

50km denně je pro to vozítko "na doraz"....

Cena lithia se za posledních 10 let ztrojnásobila. Takže počkáme pár let a uvidíme jak to bude klesat ;-)

Jinak kvůli ceně se samozřejmě dá uplatnit i na výrobu aku "katování kostů" známých především a autoprůmyslu. No a pak budete mít super aku, který vydrží jen 300 nabití a od padesáttého nabití bude mít poloviční kapacitu, ale papírově to bude OK a bude to hlavně LEVNÉ. 

PS: jinak jsem náhodou objevil cenu jakýchsi LiFePO4 aku pro skůtry kolem 14000,- , ten můj odhad byl asi příliš optimistický ;-D

Aby nedošlo k omylu, já bych tak chtěl jezdit na elektriku, ale zatím je to pro ty "průkopníky" co to zaplatí těm ostatním :-)

0/0
10.2.2011 11:57

zdeseny obcan

Re: jste uplně vedle s bateriema

LiFePO4 clanky jsou ty ktere vydrzi (v idealnim pripade) tisice nabijecich cyklu a jejich cena jen minuly pulrok klesla o cca 20%. Vetsina se dela v Cine a tamni vyroba se furt rozsiruje.

Cloveku ktery denne najede tak 10-15 km do prace, na rovnem terenu, docela postaci lacina gelova olovena baterie, tam se to jezdeni nejspis uz vyplati.

Nejlepsi doba na nakup skutru je na podzim, ten lonsky se prodejci mohli pretrhnout se slevami.

0/0
10.2.2011 13:38

Mychal.B.

No a kdyby náhodou zapomněli nabít,

tak ve stánku na nároží koupí tužkovky R^:-)

0/0
10.2.2011 9:23

babacek

MP

Mě spíše zajímá za jakým účelem se jezdí. U nás většinou MP jezdí za účelem zakoupení hambáčů nebo jiné podobné ´´ pochoutky´´.

0/0
10.2.2011 8:55

k o z a k 5 2

nechcete si to přepočítat

;-);-D

0/0
10.2.2011 8:40

Leinad

Že by

Že by už státní instituce výjimečně dala prachy na něco, co se vyplatí a má to smysl? R^ Že by někdo pochopil, že benzin prostě je dražší než elektřina (a ne o spotřební daň, ale díky zákonu nabídky/poptávky) Gratuluji, jen tak dál.

Trošku se mi to nezdá, ještě by mě zajímala výše pseudozelených dotací od státu i od EU a výše úplatku od výrobce skůtrů i od místní dobíjecí stanice. Případně kvalita baterie a úplatek od výrobce placený při každém opotřebení a nutnosti výměny. ;-D

0/0
10.2.2011 8:33

celim

Docela rozumný nápad.

Nízké pořizovací i provozní náklady, co víc dodat.

0/0
10.2.2011 8:17

zdeseny obcan

Re: Docela rozumný nápad.

Pokud skutr pouzivate na kratke vzdalensti (tak 5 km tam a zase zpet) a mate moznost ho mezitim ustajit nekde uvnitr tak postaci i obycejne gelove olovene akumulatory a ty jsou velmi levne, v porovnani s LiFePO4. Jinak musite pripocist cenu potrebnych lithiovych baterii a ta je dost vysoka (tak 15-30 tisic plus specialni nabijecka).

0/0
10.2.2011 10:53

Jan Motůrek

A baterie?

A kolik km se celkově na tu baterii dá najezdit, po kolika km je můžete vyhodit? Kolik vydrží cyklů nabití? A kolik stojí nová baterie? To jaksi do té ceny už asi započteno není.....

0/0
10.2.2011 8:09

celim

Re: A baterie?

No baterie tam asi bude olověná a ta je celkem odolná. A nebude až tak velká. Dejme tomu, že vydrží tisíc cyklů, pak bude vycházet cyklus=cca50km na 1Kč, tedy celkově zanedbatelná částka.

0/0
10.2.2011 8:20

Jan Motůrek

Re: A baterie?

A kolik ta baterie tedy stojí? Není mi jasný výpočet 50km na 1 Kč, nevím, z čeho jste vyšel.

0/0
10.2.2011 8:30

celim

Re: A baterie?

No baterii jsem delší dobu nekupoval, ale baterie do běžného auta stávala okolo 2000Kč. Zde bude určitě menší, ale i kdyby stejná, tak to bude dělat 2Kč/km při tisíci nabíjecích cyklech.Nějaké superdrahé Lion baterie tam asi nebudou při celkové ceně 40tisíc za skůtr.

0/0
10.2.2011 8:54

duscheec

Re: A baterie?

Bože:(  pánové co se dotázat u prodejce kolik baterie stojí a jakou má životnost než tady vypisovat nesmyslné výpočty a porovnávat to za kolik jste kupovali baterii do 30let staré šádovky:(

0/0
10.2.2011 9:05

celim

Re: A baterie?

Tak jsem se podíval a koukám, že 41Ah se dá koupit už za 1120Kč, takže moje výpočty vcelku sedí.

0/0
10.2.2011 9:08

celim

Re: A baterie?

Samozřejmě superkvalitní akumulátory Cyclone jsou 5x dražší, ale i s nimi lze říct, že jejich rozpočtená cena na km je vcelku nákladově zanedbatelná.

0/0
10.2.2011 9:12

Prilezitostny pisatel

Re: A baterie?

A to myslite, ze na obyc baterku z auta 41Ah, tj TEORETICKY pri 12V a 4A s vykonem motorku necelych 50W, ze to uveze 100 kilovyho chlapa 50 kilometru daleko?

Vazne?

0/0
10.2.2011 9:15

Prilezitostny pisatel

Re: A baterie?

pravda, chybi mi tam jeste nula :-)

Ale i tak si myslim, to proste obycejna baterka z auta neda.

0/0
10.2.2011 9:17

flourworm386

Re: A baterie?

Podívejte se na akumoto.com, tam je všechno hezky popsané :) Typ skutru je Akumoto 300, označení na fotkách L65 říká, že ujede až 65 km, ne 80. Baterie bych viděl na ty LiFePO4, katalogová cena 44 tisíc. Výkon motoru je 1,6 kW, takže určitě na autobaterii nejezdí. Škoda, že nikde neudávají kapacitu těch baterii, protože ono až 65 km v praxi znamená klidně polovinu.

0/0
10.2.2011 9:43

zdeseny obcan

Re: A baterie?

Typy baterii v modelech Akumoto jsou popsany zde:

http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=92&start=20

0/0
10.2.2011 10:40

celim

Re: A baterie?

Tak jsem se na to díval a jak to vypadá, tak to jezdí na Li baterie, které jsou tak drahé jen u nás a proto jsem myšlenku na ně rovnou zavrhnul vzhledem k ceně celého skůtru. Jen jsem dobře odhadl kapacitu. Nicméně si stejně myslím, že v celkových nákladech na provoz to až tak velkou díru do rozpočtu neudělá.

0/0
10.2.2011 13:40

chorchloj

Je to ale celkem male

Dobra vec, akorat na tom chlapik vypada jak vosa na bombonu

0/0
10.2.2011 8:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.