- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestli není schopen poznat, jakou rychlostí to auto jelo, tak co je to za experta? Přeci podle toho, co všechno bylo poškozené, v jakém úhlu došlo k nárazu, jaká byla hmotnost vozidla apod., musí expert rychlost spolehlivě vypočítat.
byla to ukrajinka a jeste k tomu pracovala v nevestinci, tak za to mohla ona. kdyby ty byla ceska a pracovala jako kazdej slusnej clovek treba na statni sprave nebo jako ucitelka materske skolky, tak by to na 100% bylo tim naledim.
V osudný den jsem jel stejným směrem jako felicie. Ráno před vyjetím jsem nechtěl škrabat námrazu na okně auta, byla tak malá, že se nevyplatilo vytahovat škrabku, dal jsem si cigaretu a okno odmrazil. Do dané oblasti jsem se dostal asi v 8:40, a vozovky byly bez náledí a námraz, svítilo ostré slunce, teplota nad 0. Jestli expert v článku zmiňuje možnost námraz, tak tam nebyl a určitě se mýlí. Navíc ve směru od Brna v tomto místě nic moc nestíní. Rychlost vozidla byla zřejmě hodně nad 130. Ve 130 se v tomto úseku od Brna na vjezdu do Prostějova s autem nic moc neděje. Netvrdím, že máme silnice v bezvadném stavu, ale ten úsek není ten nejhorší. Jezdím tudy v obou směrech 2-3 krát týdně. Osobně by mě spíš zajímalo, jaký úhel v závislosti na rychlosti může způsobit přeskočení cca 75 cm vysokých svodidel. Pokud je to normální, pak je jízda po rychlostní komunikaci, či dálnici ruská ruleta.
Nevim presne jak tam, ale podel dalnic uprostred byvaji odvodnovaci zlaby jeste pred svodidly, do kterych kdyz clovek vlitne, muze ho to vyhodit opravdu do nebes
Nehody nezpůsobuje náledí, stromy, písek, díry, zatáčky atd. Nehody způsobují řidiči. Dokud budou lidi včetně autorů podobných článků zastávat podobně hloupé názory, asi nelze čekat zlepšení situace na silnicích.
Pokud tam nejake bylo, musi snad ridic prizpusobit jizdu stavu silnice, ne??
problém je ten, že když to začne ujíždět pod zadkem, většina dovedů dupne na brzdu a nejlépe ještě strhne volant. Výsledek potom je jaký je.
... kdyby jela autem, co brzdí a dupla na brzdu, všichni by přežili ...
Nemá tady moc smysl spekulovat o příčinách tragédie, natož vynášet soudy - nevíme vlatně nic... Jinak opravím novináře - není to jinovatka, ale jíní. Na fotkách je vidět jíní hlavně na trávě, jinovatka se tvoří za jiných podmínek (mrznoucí mlha) a to hlavně na drátech a stromech, má úplně jinou strukturu než jíní. Ale jestli bylo příčinou nehody jíní nebo "obyčejné" náledí, je už bohužel jedno.
A jak se tedy tvoří jíní, když jinovatka vzniká při ochlazení těles pod bod kondenzace vzdušné vlhkosti. Bod je závislý ještě na teplotě a tlaku. Pokud je nad nulou, vzniká rosa. Není tedy jíní a jinovatka náhodou to samé?
Náledí si prostě jen tak pasivně leží na zemi a je na člověku, aby si s takto ztíženými podmínkami poradil.
Podle mne nejlepší by bylo nahradit středová svodidla betonovými (typ New..). Jsou vyšší, mají u paty náklon, který vás vrátí zpátky, protijedoucí osobácy se neosluňují, nerezaví to, není to věčně prohnuté a rozmlácené apod., přebíhající sebevrazi to jen tak nepřeskočí ... Díl se dá jednoduše a rychle vyměnit. Nevýhodou je, že keříky se tam už nevejdou a jsou dražší a ne tak vzhledná. A také když kolem nich jedete blízko, máte občas tísnivý pocit.
Nehádejte se tady, na 90% šlo o mikrospánek řidičky. Jela celou noc někde od Plzně a v mírné zatáčce jela rovně přes pruhy do svodidel. Bez brždění, bez náznaku jakéhokoliv manévru. Zřejmě ji spadly dekly...
Celou noc někde od Plzně? Proboha proč? Od Rozvadova jsi v Brně za 3 hodiny - v noci (tedy s noční, pomalejší jízdou).