Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německé děti „mastily“ karty s Hitlerem, úřady jim to chtějí zatrhnout

Německé úřady řeší dětskou karetní hru Führer Quarttet. Jak napovídá název, jde o kvarteto. Malí karbaníci ale sbírají místo čtyř různých hub nebo květin podobizny diktátorů. Hra je na trhu několik let, nyní si však úřady všimly, že čtyři karty zobrazují i v Německu zakázané nacistické symboly - svastiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tajemník ministerstva zvěrstva

Typicky německé

Stejně jako za války dokazují, že jsou bezmozkoidně důslední... Nedávno jsem v modelářství nevěřícně zíral na plastový model vzducholodi Hindenburg, na kterém svastiky chyběly. Na křídlech měl jen červená pole s bílými kruhy. Ať žije de/_bilita!

0/0
8.2.2011 19:59

nespokojeny_obcan

Re: Typicky německé

Vy si vážně myslíte, že za tím stojí sami Němci?

0/0
8.2.2011 20:44

Michael Gardner

Jaká svastika je

nacistický symbol?Pravotočivá,nebo levotočivá?

0/0
8.2.2011 15:04

Toho_bohda_nebude

Re: Jaká svastika je

oboje.

0/0
8.2.2011 15:10

YesusFist

Re: Jaká svastika je

původně pouze pravotočivá :-) levotočivá jen v jakémsi "přeneseném" významu, ale rozlišovat by se to mělo

0/0
8.2.2011 17:15

Deliveres

Re: Jaká svastika je

Nacisté používali vždy jen pravotočivou svastiku. Levotočivou nikdy, takže neblbněte lidi. Na oděvech indiánů a eskymáků je také zobrazena levotočivá svastika. Ostatně skoro 70 let po 2 světové válce, by se mělo zapomenout na epizodní používání svastiky a její nošení by mělo být ignorováno.

0/0
9.2.2011 4:27

Lidem svobodu, cenzorovi nádor

A co je hitler na těch kartách? Křížové eso?

0/0
8.2.2011 14:21

biggles

Re: A co je hitler na těch kartách? Křížové eso?

;-D ;-D ;-D

0/0
8.2.2011 14:32

biggles

Re: A co je hitler na těch kartách? Křížové eso?

Křížový eso nemá chybu. Ale co Stalin? - Srdcovej kluk? ;-D

0/0
8.2.2011 14:35

A.T.W.A.

problémy v německu

V německu si musím dávat pozor, abych měl na telefonu tiché vyzvánění, protože má nastavenou jako vyzváněcí melodii Hors Wessel lied. A ta je v Německu a Rakousku protizákonná.

0/0
8.2.2011 13:54

biggles

Re: problémy v německu

;-D ;-D ;-D - takový kulturní klenot

0/0
8.2.2011 14:19

Zamete

Re: problémy v německu

Hmm. A mysliš, že bych měl potíže s Panzerlied? V Belgii mi to prošlo. ;-)

0/0
8.2.2011 14:54

Isaac Rokosowski

Re: problémy v německu

WOW 8-o

;-D;-D;-D;-D;-DRv;-D

0/0
8.2.2011 16:30

_Xeon_

Re: problémy v německu

Celkem ujde taky: http://www.youtube.com/watch?v=ddS4sXjDVGc ;-D

0/0
8.2.2011 21:47

z-VV-na-bliti

Re: problémy v německu

Tywe, vono je to prej pro CR zablokovany. :o))

0/0
30.3.2011 16:32

EXORCIST.MUNDI

Vadilo by mi; kdyby ty deti soulozily s Hitlerem,

jinak je to ale zase senzace podle idesu ;-D;-D

0/0
8.2.2011 12:36

Dvořák pravdu nesnáší

Správně

Žádný Hitler nikdy nebyl, nebyla ani válka, nebyly ani koncentráky...

Tohle je cílem těch úřadů? 8-o;-€

0/0
8.2.2011 12:34

Fikos

Černý Petr

Kdyby tam byl,bylo by z toho ještě obvinění z rasismu:-/

0/0
8.2.2011 11:16

libl3

komunizmus?!?

Copak k prodeji karet je potřeba povolení?

0/0
8.2.2011 10:54

biggles

Re: komunizmus?!?

v německu nemaj pro libovolný předpis nikdy daleko - když je třeba, vždycky se nějakej najde... ;-)

0/0
8.2.2011 11:43

Isaac Rokosowski

Re: komunizmus?!?

Jak souvisí dotaz prosím? Nebo se naschvál ztrapňujete? Na karty samozřejmě není třeba povolení, jedná se o symboly na těch kartách ;-) To jste z článku nepochopil?

0/0
8.2.2011 16:37

2200

kdo si hraje..

nezlobí;-D

0/0
8.2.2011 10:45

ab1536

tak

ja jsem sice levicak a multikulti, zidorusocechosvetoobcan, ale ty karty bych chtela;-D, to je vtipnyyyyy

0/0
8.2.2011 10:33

halagajda

No dobra ze ten stanek vyzdobili hakovymi krizemi je mozna

moc...,ale to kvarteto mi nevadi, zakazana je propagace nacismu, nikoliv zajem o historii:-/

0/0
8.2.2011 10:31

biggles

Re: No dobra ze ten stanek vyzdobili hakovymi krizemi je mozna

byly tam neústavní a nepovolené tváře i znaky... ;-D ;-D ;-D

0/0
8.2.2011 11:34

halagajda

Re: No dobra ze ten stanek vyzdobili hakovymi krizemi je mozna

no ja nevim jak my budeme tu historii ucit nase deti vnuky a pravnuky, pokud jim nebudeme moci nic ukazat:-/

0/0
8.2.2011 12:03

biggles

Re: No dobra ze ten stanek vyzdobili hakovymi krizemi je mozna

budou mít o některých historických událostech vědomosti zhruba takové, jako měly před sametem "tzv. husákovy děcka" vo osmašedesátým...

0/0
8.2.2011 13:21

Dvořák pravdu nesnáší

Re: No dobra ze ten stanek vyzdobili hakovymi krizemi je mozna

R^;-€

0/0
8.2.2011 13:35

halagajda

Re: No dobra ze ten stanek vyzdobili hakovymi krizemi je mozna

presne tak:-(

0/0
8.2.2011 13:45

pan Kotrč z Lidového domu IV

zásadně nesouhlasím

s přepisování a mazáním našeho sexuálního života  - pornografie by měla být naprosto legální a přístupná všem - stejně tak souložení na veřejnosti  ;-D;-D;-D;-D

0/0
8.2.2011 10:20

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: zásadně nesouhlasím

Ty se směješ, ale v zásadě souhlasím. Souložení na veřejnosti nikomu neubližuje s výjimkou teoretického ohrožení mravní výchovy mládeže, nebo jak se tomu nadává:-) A stačí si předefinovat mravy, aby s tím a třeba ani nudismem nebyl problém.

0/0
8.2.2011 10:26

Noli tangere circulos meos

Re: zásadně nesouhlasím

kdyz s tim nemaji problem jina zvirata, proc s tim mame problem my, kteri se jinak chovame daleko hur nez zvirata sama, tomu taky nerozumim. :-)

0/0
8.2.2011 10:43

kocour Mikeš

Re: zásadně nesouhlasím

To jistě. Když souloží dva sloni, tak zbytek stáda stojí okolo do kruhu, má zdvihnuté choboty a nahlas troubí. Příklad hodný následování.:-)

0/0
8.2.2011 11:21

Isaac Rokosowski

Re: zásadně nesouhlasím

"kdyz s tim nemaji problem jina zvirata, proc s tim mame problem my, kteri se jinak chovame daleko hur nez zvirata sama, tomu taky nerozumim. " ;-D vážně nerozumíte? ;-D Možná proto, že jsme se od zvířat během vývoje značně oddělili a stejně jako např. po sobě házet fekálie (spousta druhů opic to dělá) nám to mravní zásady zakazují, jenž si společnost vybudovala, tak stejné to bude u příkladu, jenž uvádíte. To Vás opravdu nenapadlo? ;-D Nebo nevím, jak Vy, ale já nechci aby mé děti na ulici koukali na pár "v akci"

0/0
8.2.2011 12:09

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Zásadně nesouhlasím

s přepisováním a mazáním našich dějin. Je třeba přiznat si, že svět není černobílý, ale spíš v různých odstínech šedé (a to nemluvám o barvách) a že Hitler existoval, ba co víc se stal vůdcem docela velké země a měl řadu i vojenských úspěchů. Jsem tak odvážný, že se nebojím tvrdit, že měl v mnoha věcech pravdu. Nicméně v dalších se dost mýlil...Historikové a spol. by měli jasně deklarovat, co je na nacismu, komunismu a pod. špatného, kde používá demagogii atd., to je to podstatné pro ponaučení se z minulosti. Zakázání symbolu a mlčení o jistých ne zrovna hezkých věcech je podle mě cestou k jejich zopakování.

0/0
8.2.2011 10:11

schima

Re: Zásadně nesouhlasím

R^R^ Nic než souhlasím R^R^

0/0
8.2.2011 10:14

pan Kotrč z Lidového domu IV

Re: Zásadně nesouhlasím

zákaz hákového kříže a přepisování historie ?  co to má společného ksakru? 8-o

0/0
8.2.2011 10:17

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Zásadně nesouhlasím

přepisování a mazání historie, společné to má to, že v jisté části lidských dějin byl hákový kříž na každém druhém letadlu, tanku, vojákovi...a najednou, aby se člověk bál vlastnit dokument, kde jsou záběry z druhé světové války s necenzurovanými svastikami:-)

0/0
8.2.2011 10:22

pan Kotrč z Lidového domu IV

Re: Zásadně nesouhlasím

to ovšem na průběhu historie nic nezmění

0/0
8.2.2011 10:36

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Zásadně nesouhlasím

Jistě, jenže to nezmění ani legalizace jeho užití.

0/0
8.2.2011 10:48

Isaac Rokosowski

Re: Zásadně nesouhlasím

Proč by se měl člověk bát vlastnit dokumenty kde jsou necenzurované svastiky? 8-o 

0/0
8.2.2011 12:13

airwar

Re: Zásadně nesouhlasím

hákový kříž nebo svastika je symbol starý cca. 4 tisíce let, ve dvacátém století použilo Národně sociální Německo svastiku jako svůj symbol. Pořád je to ale jen symbol, a nechápu co může být na jeho zobrazení trestné, Němci zašli tak daleko že se nesmí objevit ani fotografie kdy by tento symbol byl (ze starých fotografií ho odstraňují) ve filmech a podobně je tento symbol nahrazen něčím podobným (v lepčím případě) v horším se mu úzkostlivě vyhýbají (přitom v letech 1933 - 1945 byl na každém kroku). Plastikový modeláři nemohou v německu tento symbol na svém modelu veřejně použít (na modelářských výstavách a podobně). Prostě Němci jsou v tomto podobní komunistickému režimu.Rv

0/0
8.2.2011 10:35

jfb

Re: Zásadně nesouhlasím

Tadhle to jeden modelář vyřešil :-) http://modelforum.cz/download/file.php?id=555096&mode=view

0/0
8.2.2011 11:20

Milovník mědi, hliníku, železa 2

Re: Zásadně nesouhlasím

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
8.2.2011 12:35

Lobo - obchodník s mozky

Re: Zásadně nesouhlasím

;-D;-D

0/0
8.2.2011 12:36

biggles

Re: Zásadně nesouhlasím

;-D ;-D R^

0/0
8.2.2011 22:34

airwar

Re: Zásadně nesouhlasím

Naprostý souhlas, bohužel Němci speciálně jsou v tomto naprosto černobílí.

0/0
8.2.2011 10:31

gemars

Re: Zásadně nesouhlasím

Dovolím si oponovat, právě speciálně Němci nejsou v tomto černobílí, ale jen bílí.

0/0
8.2.2011 11:15

Scout_duck

Re: Zásadně nesouhlasím

Naprosto souhlasím. Takto mazat historii není dobrá cesta. Ty děti alespoň získají povědomí o diktátorech, o kterých by jinak ani netušily.

0/0
8.2.2011 11:29

firer.diskuze

Re: Zásadně nesouhlasím

Souhlasím, ale židovští vlastníci tohoto plátku tě nebudou mít rádi.R^

0/0
8.2.2011 20:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.