Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Galeristé si přijeli pro Epopej, policie nechtěla auta do Krumlova pustit

V Moravském Krumlově začalo stěhování pěti z dvacítky pláten Muchova cyklu Slovanská epopej. Tři nákladní vozy, na které mají galeristé obrazy naložit, kvůli chybějícímu povolení k vjezdu ráno před Krumlovem zastavili policisté. Nakonec ale dva z nich k zámku dorazily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sergio

a co malej Švejk Hašků ?

každej měsíc mě chodí do schránky jakýsi moravský deník.v tom posledním čísle se švejk objímá s gynekologem jako husák s brežněvem a dohoda prý jasná.dál to bude hnít v krumlově.A vono prdliky......

0/0
8.2.2011 18:50

Si0 po třetím zákazu

Klimatizovat obrovský prostor dvorany není reálné

Jsou pochybnosti o tom, zda je dvorana Veletržního paláce vhodným umístěním. A to hlavně kvůli UV záření a teplu, které tam proniká jejím proskleným

zastřešením.

Na zámku v Moravském Krumlově ... jde o velký barokní zámek s tlustými zdmi, o velký prostor, kde změna klimatu nastává postupně a díla se s tím dovedou vyrovnat.

.

http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/847855

0/0
8.2.2011 15:52

sergio

Re: Klimatizovat obrovský prostor dvorany není reálné

su zvědav,až jim to lapne jak to levý křídlo.to až Incheba bude potřebovat prachy z pojistky.

0/0
8.2.2011 18:52

síma25

Co je moc, je moc

Su ze štatlu, ale tohle už mi začíná jít na nervy. Epopej patří Praze ať se to komukoli líbí, nebo nelíbí. Hašteří se o to už pěkně dlouho a jediný výsledek je, že plátna jsou blbě sbalená v nevyhovujících podmínkách a MK se rochní v sabotážních akcích jako je nevpuštění auta k zámku. Jak malé děti na pískovišti - "jé, on mi ukradl bábovičku! Vrať mi ji!" "Nevrátím, to ji rači rozšlapu..." Že jim to není trapné. Všichni, kdo o tom něco vědí, musí přece uznat, že pravda je na straně Prahy bez ohledu na to, odkud posuzující jedinec je.

0/0
8.2.2011 14:46

Si0 po třetím zákazu

Re: Co je moc, je moc

Já nevím, jestli to musí uznat, to si malujete vy. Všichni, kdo o tom něco vědí, chápou, že ta věc je přinejmenším sporná.

0/0
8.2.2011 15:54

jural

Re: Co je moc, je moc

Jak sporna? Vlastnictvi Prahy nikdo nikdy nijak nezpochybnil. Tedy mozna krome internetovych diskusi. Ale zadna zaloba nikdy podana nebyla a Praha jako majitel movite veci ma pravo s ni nakladat podle sveho uvazeni. Samozrejme s uvazenim dalsich zakonu tykajicich se napr. stupne ochrany kulturni pamatky. Co na tom kdo nechape?

0/0
8.2.2011 16:39

síma25

Re: Co je moc, je moc

Přesně tak, napadá mě jediná sporná podmínka a tou je postavení vlastní budovy jen pro epopej, ale ani to není věc, do které by MK měl jakékoli právo kušnit.

0/0
8.2.2011 18:02

halagajda

Se budou hadat tak dlouho az Epopej

zplesnivi a bude konecne pokoj...Rv

0/0
8.2.2011 14:08

Tobinka

Re: Se budou hadat tak dlouho az Epopej

to je celkem možný...

0/0
8.2.2011 14:09

mattonka

Re: Se budou hadat tak dlouho az Epopej

taky mě to napadlo, když jsem tu zprávu ráno četla

0/0
8.2.2011 15:00

MartiN32

...

Vite co rikaji Moravaci o Prazacich?

Ze jsou to mirne receno hnusny pragocentristi.

A vite co rikaji Prazaci o Moravacich?

NIC!

0/0
8.2.2011 13:03

Tobinka

Re: ...

;-DR^

0/0
8.2.2011 13:47

halagajda

Re: ...

Opravdu? Tak proc vidim tento hloupy vtip v kazde takove diskusi?;-D

PS Obyvatele Prahy jsou Prazane

0/0
8.2.2011 14:03

Tobinka

Re: ...

Protože je to jenom vtip. Ve skutečnosti si myslíme, že jste bodří strécové ;-D;-D;-D

0/0
8.2.2011 14:09

good_luck!

Re: ...

vidíš a já jsem přesvědčen, že obyvatel Prahy je pražák.

P.S. Pokud se ti to nelíbí, mně se nělíbí, že někdo říká, že jsme z česka. Z ničeho takového jsem nikdy nebyl a nebudu! Já jsem buď z Moravy nebo z České republiky. Česko mi nic neříká, přesto, že čehůni nás k tomu nutí za pomocí jimi ovládaných sdělovacích prostředků.

0/0
8.2.2011 15:04

Chytracisko

Re: ...

pražané jsou obyvatelé prahy možná tak pro moravana co v praze nikdy d.nebil

0/0
8.2.2011 18:39

fitzie

to je ale hnusný

tyjátr.Rv

0/0
8.2.2011 12:51

Dalšínickvpekle6

Šaškárna

0/0
8.2.2011 12:44

Carlos

Nevotravujte

s tou šaškárnou.

0/0
8.2.2011 12:42

josejumbo

Jasně, Praha si vezme vše ...

Všechny památky a zajíamvosti dobrovolně pošleme do Prahy, protože ona je středm celé naší vlasti a musí mít pražáci všechno. A na ceduli s označením Brno (začátek obce) napíšeme, předměsí Prahy, Se mi z těch cajzlů už pravdu dělá zle! ;-O

0/0
8.2.2011 12:37

hlnocd01

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

clovece, Epopej je majetkem PRAHY! CO na tom nechapes?? Ty bezne nevracis veci ktere ti nekdo pujci? Ten vas mindracek z prahy je fakt otresny.

0/0
8.2.2011 12:39

Si0 po třetím zákazu

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

To tvrdí jen někteří.

0/0
8.2.2011 13:09

bob52

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

Podmínkou dedictví bylo, že Praha postaví odpovídající budovu na umístění díla. Pokud se nepletu, tak do dnešního dne žádnou budovu nepostvila, takže nesplnila podmínu aby se stala vlastníkem. Jen tak mimochodem, Krumlov si od Prahy nic nepůjčil, pouze dílo, v dezolátním stavu a v době kdy o něj Praha neměla zájem, nechal renovovat a vystavil.

0/0
8.2.2011 13:34

hlnocd01

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

Opravy Epopeje platila Narodni galerie prevazne z dotaci od mesta Prahy, takze tu nesir nepravdy. MK plati pouze naklady na udrzeni epopeje ve stavajicim stavu. Ano, praha mela postavit vlastni pavilon, tento argument bych bral, kdyby v MK nebylo dilo umisteno v polorozpadle barabizne ktera za chvili spadne. Navic si za vse MK muze sam, protoze jedine co Praha zadala bylo zapujceni epopeje na vystavu ktera se cca pred rokem poradala na pocest celozivotniho dila Muchy. Kdyby MK nesyslil epopej jenom pro sebe, ted uz by byla davno nazpet u vas. Takze za vse si muzete jen vy a ac jsem jeste nedavno byl proto, aby se epopej do MK vratila, doufam, ze uz ji v zivote neuvidite.

0/0
8.2.2011 13:41

Winebibber_9

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

bych ti dal takovó po čuni, že bys čučel ;-D

0/0
8.2.2011 13:46

hlnocd01

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

tak zahod vidle a holinky, sedni na kocar a dojed do prahy

0/0
8.2.2011 13:47

Winebibber_9

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

neprožívej to tak :-)

0/0
8.2.2011 13:49

Viktor N.

Tak tohle platila ta slavná Praha?!

„Hlavní restaurátor města Prahy Tomáš Berger nám v Moravském Krumlově předvedl práci amatéra. Při smotávání pláten udělali "restaurátoři" chybu a dosud ji nepřiznali. Plastová fólie, na kterou "restaurátoři" položili na podlahu plátna, měla původně zabránit znečištění pláten na přední straně a při smotávání měla zůstat na podlaze. Plátna měla být smotávána pouze s papírem. Tím, že "restaurátoři" smotali plátna společně se špinavou mikroténovou folií, zanesli do pláten nečistoty a tisíce plisňových spór (konidií) a navíc tyto plastové folie zabránily plátnům v dýchání. Při smotávání pláten byla použita nevhodná mikroténová fólie, která má nízký povrchový odpor a doslova na sebe přitahuje prach z podlahy. Skuteční restaurátoři by měli při manipulaci s plátny použít antistatickou fólii, která zajistí čisté prostředí a nabízí vysoký přechodový a povrchový odpor, ale ani tato fólie by neměla být smotána společně s plátny a měla by zůstat po smotání na podlaze…“

0/0
10.2.2011 7:53

jural

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

Za prve: Epopej nikdy Muchovi nepatrila a za druhe: do jakekoliv zaveti si muze jakykoliv zustavitel napsat pro sve dedice hromadu podminek, ktere musi splnit. Vtip je v tom, ze zadna z tech podminek NENI zavazna, jejich splneni neni NIJAK overitelne a NIJAK pravne vymahatelne. Praha je majitelem Slovanske epopeje. Nikdo nikdy jeji vlastnicke pravo nezpochybnil.

0/0
8.2.2011 16:43

žabža

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

Jen doplňkové info . Restaurování pláten v MK organizovala a opět platila Praha . Práva na epopej je na straně Prahy .Moravský Krumlov si nijak nárokovat tento majetek nemůže . Slovo půjčit má jen jeden význam , neznamená to někomu darovat . Je jen na libovůli majitele komu ty plátna půjčí nebo nepůjčí . Dále zámek v MK není majetek obce , ale majitel je soukromý (Incheba ) a je na prodej .

0/0
8.2.2011 17:11

Levicový populista VI.

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

tak, ulevil''s mindraku, drateniku?

0/0
8.2.2011 12:49

Si0 po třetím zákazu

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

Brno bylo a vždycky bude předměstí Vídně.

0/0
8.2.2011 13:08

síma25

Re: Jasně, Praha si vezme vše ...

R^

0/0
8.2.2011 14:41

Antonín, topič

No tak já teda nevím,

ale tomuto nerozumím:

"Přestože se původně počítalo, že se Epopej po rozbalení vrátí na letní turistickou sezonu do Moravského Krumlova, Bufka připustil i možnost, že v Praze zůstane."

Tak snad to vezou pryč, aby to zase za chvílu vezli zpátky? To určitě né!

0/0
8.2.2011 12:13

Si0 po třetím zákazu

Re: No tak já teda nevím,

Bufka o tom nerozhoduje, to je mouřenín, který udělá to, co mu řeknou.

0/0
8.2.2011 12:26

modrá straka kradačka

No Pražáci se na to špatně připravili, a podcenili

pana starostu, který svým biřicům zavelel! Chladírenské kontejnery se holt na všechny auta nevejdou.

0/0
8.2.2011 12:07

hlnocd01

2Jarno

Hele, prosimte, vysvetli mi, co nechapes na tom, ze Epopej je Prahy a ta ma vyhradni pravo o ni rozhodovat?

0/0
8.2.2011 11:59

jarno3

Re: 2Jarno

Zkusím to. Právo rozhodovat o Epopeji vám přece nikdo neupírá. Lidi zaráží ten způsob, jakým se to děje. Argumentuješ, že Praha plátna (kdysi) zapůjčila. Ano, a Krumlov se jich ujal a staral se o ně, protože je nikdo nechtěl. Pokud tvrdíte, že krumlovský zámek je ve špatném stavu, pak máte pravdu jen částečně a je to účelové tvrzení. Prostory, kde je Epopej jsou v naprostém pořádku- stačí se tam zajet podívat. Argumentujete vlastnickými právy, ale dosud jste nebyli schopni splnit podstatnou podmínku Muchovy závěti a namísto toho vymýšlíte právní kličky. Úplný vrchol byla nabídka "kompenzací" za Epopej. Směšná almužna a nějaký brak, který se vám v depozitářích opět nehodí. Ale na Moravu dobrý, ne? Pokud nahradíte Krumlovu všechny dosud vynaložené náklady, dělejte si s Epopejí co chcete. To si ostatně už stejně děláte. Ale nevnucujte lidem, jak vás mají vnímat. Na to jste  krátcí.

0/0
8.2.2011 12:53

hlnocd01

Re: 2Jarno

Takze jeste jednou, ta Epopej je Prahy. Co na tom nechapes? Chapes to? Ta epopej patri Praze. Je to jeji vlastnictvi. Vy ji mate jen pujcenou. Kdyz tobe nekdo neco pujci, tak to taky bude odmitat vratit?

0/0
8.2.2011 13:00

jarno3

Tak ještě jednou.

Když mi někdo něco půjčí abych se o to na své náklady postaral, pak budu před vrácením ty náklady chtít proplatit. Ještě něco?

0/0
8.2.2011 13:23

hlnocd01

Re: Tak ještě jednou.

a opet zcela chybna logika. MK vydelal na Epopeji velmi slusne penize za vstupne. Ty bude tedy take vracet? Nebo by jste chteli na Epopeji jen vydelavat, ale naklady na udrzbu platit ne?

0/0
8.2.2011 13:48

síma25

Re: Tak ještě jednou.

A mimochodem, náklady na opravení epopeje, která byla v dezolátním stavu, když přišla do MK, platila opět PRAHA! Takže Praha zapůjčila, na vlastní náklady opravila, MK na tom léta vydělával a teď nechce uznat, že to musí vrátit.

A ještě k podmínkám závěti: je právně nevymahatelná:) I kdyby si do ní Mucha napsal, že ji odkazuje Praze, jen když zajistí světový mír a Praha tu podmínku nesplní, dědictví je její.

0/0
8.2.2011 18:10

cvergl

Manévry

já zase nechápu takové manévry.Kolik to váží,že pro pět smotaných pláten musí jet tři veliká auta.Není to trochu plýtvání.Co se kolem toho rozházelo peněz a úplně zbytečně.Rv

0/0
8.2.2011 11:55

chekov

Re: Manévry

převážet se musí ve speciálních klimatizovaných kontejnerech a ty něco váží...

0/0
8.2.2011 12:35

hlnocd01

Prosim obyvatele

MK aby se prestali chovat jako deti.

0/0
8.2.2011 11:25

jarno3

Re: Prosim obyvatele

Epopej už máme, tu zpátky nedostanete, teď potřebujem v klidu drancovat jinde. Na pragocentrismus si sahat nedáme!:-P:-P:-P

0/0
8.2.2011 11:48

hlnocd01

Re: Prosim obyvatele

Takze kdyz vam Praha zapujci nake dilo, tak automaticky berete, ze je vase? Epopej je ve vlastnictvi Prahy a Praha pouze chtela Epopej vystavit na vystave venovane celozivotnimu dilu Muchy. MK misto toho aby epopej na tri mesice poslal do Prahy se zacal hadat jako male dite. Naprosto nechapu co tu resite. Detale ze sebe totalni hlupaky pred celou republikou a jeste se citite dotceni, kdyz nekdo chce svouj majetek zpet. To je u vas kazdej zlodej nebo jenom ty?

0/0
8.2.2011 11:57

marpech

Re: Prosim obyvatele

Jen je nechte, nemají dostatek soudnosti aby to dokázali nestranně posoudit..Rv

0/0
8.2.2011 12:14

jarno3

Ne, u nás jsou zloději jenom pražáci.

O třech měsících tady mluvíš hlavně ty. Já se ani nedivím, že se proti tomu v Krumlově zvedl odpor. Když jde pražákům o prachy, není jim možno věřit ani pozdrav. Proto já zas nechápu, že ty nechápeš, jak se můžou Krumlováci cítit dotčeni. Raději být v celé republice za hlupáka, než za pražáka. My na Moravě k tomu máme ještě dukátový přívlastek, ale za to mi nestojí. A ještě k těm zlodějům: zlodějem je především každý pražák, který tam bydlí. Jen díky pokřivenému rozpočtovému určení daní dlouhodobě odíráte menší města ( o raději obcích vůbec nemluvím). Proto utužujete pragocentrizmus  za každou cenu. Že byste byli nordická rasa?

0/0
8.2.2011 12:31

hlnocd01

Re: Ne, u nás jsou zloději jenom pražáci.

Ta Eppej je Prahy. Asi jsi totalne dutej nebo provokujes nebo nevim co. I peti lete dite chape princip vlastnictvi. Ovsem ty asi ne. Delas lidem z MK akorat ostudu. A btw, az ten tvuj MK bude vybirat na danich stejne jako Praha tak budete dostavat dotace stejne.

0/0
8.2.2011 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.