- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Spousta řečí, ale zásadní věc chybí. Viděl tuto událost někdo jiný než piloti? Zdá se mně, že tady bylo více nesrovnalostí, než se uvádí. Výška 3000 m? Pád o 1500 m? V blískosti letiště? Já bych si dovolil tvrdit, že to bylo o dost více a jinde (tedy podle toho, co jsem viděl). e
To uz neni normalni, co se tady pisou za lzi
Jak si vubec pan Gazdik dovoli takovou lez napsat?
http://www.acr.army.cz/informacni-servis/zpravodajstvi/reakce-na-clanky-redaktora-jana-gazdika-51740/
taky jsem byl překvapen, asi by měl prověřit své armádní zdroje.
Myslím, že autor článku opět přestřelil a veřejnosti podstrkuje nepravdivé a smyšlené informace. Viz http://www.acr.army.cz/informacni-servis/zpravodajstvi/reakce-na-clanky-redaktora-jana-gazdika-51740/ .V poslední době je to již několikátý článek, kde se vyskytují falešné a nepodložené myšlenky. Tento stav nepřispívá k důvěryhodnosti tohoto zpravodajského serveru. Majitelé by měli s tímto pisálkem již něco udělat, pokud nechtějí ztratit důvěru čtenářů.
cituji ze serveru Aeroweb: "Letoun se nenaklonil o 90 stupňů křídlem dolů a nepadal 1,5 kilometru, ale samovolně v letu zvýšil náklon na levou stranu. V průběhu několika vteřin byl letoun znovu stabilizován a neztratil více než řádově 30 metrů výšky," uvedla dnes k nejasnostem ohledně odstavení českých letounů Casa mluvčí kbelské letecké základny Zuzana Špačková."...poslední dobou je idnes takový bulvární lovec senzací a katastrof
Oslovení odborníci se proto domnívají, že se na palubě letounu CASA neselhal jen autopilot. „Klidně se také mohlo stát, že autopilot odmítal předat letcům řízení,“ prohlásil jeden z expertů...
... klesal nějakých 16 m/s ...
... ten Polák před Smolenskem v mraku a ve výšce pod 200 m klesal 8 - 12 m/s ...
bylo lepší koupit Herculesy:
http://www.military.cz/usa/air/in_service/aircraft/c130/c130.htm
O něco větší nosnost, o něco větší dolet, al ehlavně je to prověřený stroj a vyšel by nás podstatně levněji. Dokonce i nové by stály méně než podmáznutá španělská zakázka.
Co se týká příčiny, nechci spekulovat. Ale pokud opravdu nešel vypnout autopilot, tak je v tom letadle hodně velká krpa.
...už to tady někdo psal.......američané moc žvaní (viz. kauza Tatra).
Střemhlavý let ve spirále, tomu se lidově říká vejvrtka, je jedním z nejnebezpečnějších letových režimů. Letoun se do něj přivede tak, že se stahne plyn na volnoběh, přitáhne se knipl a vyšlápne se se pedál (teorie=praxe a udělá bez problému každý). Vybere se taky "jednoduše", vyšláne se druhý pedál, aby se zastavila rotace, přidá mírně plyn a pomalu se přitahuje páka ručního řízení (teorie jednoduchá, praxe mnohem složitější a ne každému se to povede). Řada letounů ho má zakázaný přímo výrobcem. Běžně ho dělaj akorát akrobati. Pokud letoun do tohoto režimu přešel samovolně, tak v tomto případě zpět s ním do vývoje
Tak já nevím, z popisu je celkem jasné že se jednalo o kroužení ve spirále s náklonem 90° se ztrátou výšky z 3.000 metrů do výšky 1.500 metrů který trval 1,5 minuty. To znamená co 10 vteřin to ztráta 100 metrů, to je sice švuňk, ale rozhodně ne vývrtka.
Kdyby to byla vývrtka byl by to pád a trval by jen pár desítek vteřin. Pádová rychlost střemhlav letícího stroje, nebo stroje ve vývrtce by těch 1,5 km výšky ztratila set sakra rychleji.
Dovedu si představit husto v kabině... jen aby pak vyšetřování neodhalilo žře se piloti vlastně přetahovali s autopilotem a ten pak korigoval jejich zásahy stejně jako u havírie toho dopravního stroje kam kapitán pusti syna za knipl... Detaily už si ale nepamatuji...
Rusové s TU 134 to přistáli u Jaroměře do pole. Vylezli bosí a mého kolegu (jebli mu to éro za barák) požádali o kořalu. Co naděláte, casa nebo tůčko.
Tak posadit velké letadlo do pole a vylézt z toho po svých, tak si dám taky panáka.
Ona ta těchnika někdy může selhat.Jsem starej ajťák, kolikráte jsem s kompem zápasil. A to jsem nebyl v luftu, jako ti piloti. Když se vám software v éru zblázní, můžete být Blériot, kormidelní lanka tam nemáte. Rád se nechám poučit.