Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Heger je ochotný ještě jednat s lékaři. Musíte ale slevit, vzkázal jim

Ministr zdravotnictví Leoš Heger je ochotný dál jednat s lékaři, musejí ale ze svých požadavků slevit. "My už jsme ustoupili," řekl Heger v pořadu České televize Otázky Václava Moravce. Zopakoval, že požadavek lékařů, aby slíbené dvě miliardy šly pouze na jejich platy, je pro něj nepřijatelný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Don Barta - dávám čestné Veřejné

Doktoří slevte , Heger už také slevil

ze 2 mld na 1,5 mld ;-D;-D;-D

0/0
7.2.2011 12:06

Opričnik

Petiční protest proti kapitulanství před nátlakem lékařských

Petiční protest proti kapitulanství před nátlakem lékařských odborů,

který iniciovala skupina novinářů z Reflexu společně s dalším občany,

podepsalo za pět dnů dvacetdva tisíc lidí.

http://www.reflex.cz/clanek/dokument/40330/protest-proti-kapitulanstvi-petici-podepsalo-uz-20-000-lidi.html

0/0
7.2.2011 10:02

barb.udo

Re: Petiční protest proti kapitulanství před nátlakem lékařských

... ovšem http://sos-zdravotnictvi.cz/ ..

31 818 podpisů ...

0/0
7.2.2011 12:10

55108311ver3

Re: Petiční protest proti kapitulanství před nátlakem lékařských

Jenomže ta petice nepodporuje D-O a jejich výpovědi, říká, že se má zdravotnictví nejprve zreformovat, a z toho se mají lékaři zaplatit.

Petice D-O je zde: http://www.dekujeme-odchazime.cz/petice

a má 5500 podpisů za 90 dní.

0/0
7.2.2011 17:26

reem

Heger je ochoten????

To snad ne! Je to je povinnost a ne , že je ochoten!

0/0
7.2.2011 5:58

Opričnik

Re: Heger je ochoten????

On už s nimi jednal a oni na jeho návrhy nepřistoupili.

Co by sis představoval dalšího? Já bych řekl, že je nejvyšší čas připravit se na jejich odchod, kterému už nelze zabránit a ani o to už moc lidí nestojí.

0/0
7.2.2011 9:50

S pravdou ven, se lží dovnitř!

Není právě etické, že LOKaři mezi sebou soutěží,

kdo z nich má na svědomí smrt více pacientů a tudíž se více zaslouží o zvýšení platu.

Tem Kubek je prostě geniální...

0/0
7.2.2011 1:13

ayahuasca

Lekari ustoupit nemusi

jestli Heger vzkazuje lekarum, ze museji ustoupit, osobne jsem nazoru, ze lekari ustoupit nemuseji.

Ustupovali 20 let, odkladali svoje pozadavky, kterym nikdo nevenoval sebemensi pozornost. Ustupovat nemuseji, vetsina stejne nema kam.

Heger hraje nechutnou hru a pokracuje ve vydirani lekaru, kteri vydirani a odreni jsou uz tak dost.  Soucasti je i nechiutna retorika, ze on uz ustoupil. Pravda je ta, ze lekasri maji stale situaci uplne nejistou - zakladni plat jim dosud nikdo neupravil.

Ceske ''sliby = chyby''   : snad vsichni lekari s az 20 lety pameti vyvoje situace v ceskem zdravotnictvi az k dnesni situaci  ma dostatecne  zkusenosti k tomu, aby spravne situaci odhadli a spravne se sami kazdy jeden rozhodli, co budou delat. Cela situace se mi vubec nelibi, lekare hluboce lituju.

0/0
7.2.2011 0:55

vena.m

Re: Lekari ustoupit nemusi

i KDYBY JEJICH POŽADAVKY BYLI SEBEVÍC SPRÁVNÉ, TAK JEJICH PROSAZOVÁNÍ JE DISTANCOVALO ZE SPOLEČNOSTI A AT JDOU ..

ps: OPRAVDU MÁTE POCIT, ŽE JEJICH PLATY JSOU PODPRŮMĚRNÉ?

0/0
7.2.2011 1:36

procensora@seznam.cz

Re: Lekari ustoupit nemusi

Zrejme jak kterych. Mladych urcite ano. Pojem "mlady" je u lekaru znacne relativni

0/0
7.2.2011 12:31

Kopakopa

Lékařům se nelze divit,

vždyť pacient je pro ně pouze dobrý "prostředek", jak si vydělávat na živobytí...

Co lékaři přinese více peněz - rychle a dobře vyléčený pacient nebo dlouho "léčený" pacient, kterému se předepíše co nejvíce "medikamentů" spřízněných farmaceutických firem, pošle se semhle a támhle na co nejvíce vyšetření sa spřízněnými kolegy atd. atd. a pak se spustí křik, jak se ve zdravotnictví utrácí, jak si musíme uvědomit, že zdraví přece není "zadarmo" = rozuměj ale je za co největší platy lékařů a tak se tedy musí především zvednout "bídné" lékařské platy...

0/0
7.2.2011 0:23

fichifi

Re: Lékařům se nelze divit,

Dop.: Nehltat tolik seriály z nemocničního prostředí.

0/0
7.2.2011 0:25

advokát chudých

Také nechápu, proč

lékaři chtějí odcházet. Vždyť podle slibů Klause z roku 1990, jsme  dohnali Rakousko za 10 let a Německo za 20 let. Takže proč chtějí odcházet za lepším?;-D

0/0
7.2.2011 0:22

Opričnik

Re: Také nechápu, proč

Já naopak nechápu, proč jsme vůbec doháněli Německo nebo Rakousko, když jsme se vždycky měli líp než ti odporní kapitalisté za Šumavou. ;-D

Mimochodem, Klaus tady šéfoval 10 let?

0/0
7.2.2011 9:52

nic.ole_modrobolsev stale vadi

sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

ale az pristi rok... pocitam dne, dva a lekari maji vyhrano :-)EUR^

0/0
7.2.2011 0:06

seelen

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

;-)[>-]EU[>-]R^

0/0
7.2.2011 0:09

fichifi

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

Ono to pude.A neee že ne;-D

0/0
7.2.2011 0:12

55108311ver3

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

Taky se toho obávám. Rv

Bohužel pan Heger nerozdává ty 2 mld ze své kapsy, ale z kapes pacientů a nestátních lékařů.

0/0
7.2.2011 0:12

nic.ole_modrobolsev stale vadi

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

treba ho to dokope k preceneni leku v jinem kurzu, nez 28 kacek za euro. Treba nastavi kontrolni mechanizmy a zabrani rozkradackam a plytvani. treba bude dal spinkat v domneni, ze toto byl jen blby sen :-)EURv

0/0
7.2.2011 0:14

55108311ver3

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

Rozkrádačky (ve státní správě, ve zdravotnictví, a všude) tu jsou posledních 20 let, a zatím s nimi žádná vláda zatočit nedokázala. Pokud se to této vládě jen částečně podaří (třeba úspěšnou zdrav. reformou), tak jí pochválíme, a bude možné přidávat na platech.

Ale dokud se tak nestane, jde o PŘEROZDĚLOVÁNÍ - někomu se musí vzít, aby se mohlo přidat lékařům.

To nejhorší na tom je, že se přidává právě vyděračům, kteří vyhrožují pacientům smrtí. Heger podporuje morální rozklad společnosti.

http://www.reflex.cz/clanek/dokument/40330/protest-proti-kapitulanstvi-petici-podepsalo-uz-20-000-lidi.html

0/0
7.2.2011 0:23

nic.ole_modrobolsev stale vadi

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

proc nedoslo za dva roky k preceneni 2/3 leku? co s tim ma probuh spolecneho impotence predeslych vlad?

Pokud se nejaka vlada nazve vladou boje proti korupci a rozpoctove odpúovednosti, tak jake kroky od ni mam teda cekat? Probude se z te diskoteky :-)EURv

0/0
7.2.2011 0:26

55108311ver3

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

Nevím proč nedošlo k přecenění, nevidím do toho. Třeba jsou ceny v pořádku, nebo jsou tam uplacení státní úředníci, kteří ceny nadhodnocují.

Pokud jde o druhý případ, ty 2mld rozkrádání nezastaví, jak píšu o kousek níže 07.02.2011 00:45

0/0
7.2.2011 1:19

advokát chudých

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

Někomu by se muselo vzít? Pochopitelně. Potom by zbylo méně peněz na předražené zakázky a další tunely  pro sponzory, kamarády a rodinné příslušníky a to si přece vláda rozpočtové (ne)odpovědnosti nemůže dovolit.

0/0
7.2.2011 0:29

55108311ver3

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

Ve zdravotnictví kradou tisíce lidí. Od lékařů, co berou úplatky nebo předepisují předražené léky, až po farmaceutické firmy a jejich agenty nebo státní úředníky.

A vy si jako myslíte, že když teď VZP přesune 2mld na platy, tak si tihle zloději řeknou: "No jo, VZP má o 2mld míň, tak to musíme nakrást taky o 2mld míň"?

0/0
7.2.2011 0:45

seelen

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

kdyby ti státní měli peníze jako nestátní máš tady klid;-D;-D;-D také školní hvězda moudrosti?;-D

0/0
7.2.2011 0:15

55108311ver3

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

Kdo jim brání, aby šli do nestátního, nebo třeba do Německa? (Mají snad strach, že by tam museli doopravdy dělat?)

Ale ať si mě laskavě neberou za rukojmí a nevyhrožují mi smrtí.

0/0
7.2.2011 0:25

seelen

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

chlapče doktor není lékárník;-) hmm;-D;-D

0/0
7.2.2011 0:27

55108311ver3

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

chlapče, nevím co jsi tím chtěl říci... Lékárníci jsou v principu slušní lidé, a lékaři vyděrači?

0/0
7.2.2011 1:40

nic.ole_modrobolsev stale vadi

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

co to meles, nikdo ti nicim nevyhrozuje. Nikdo nesmi nikomu brat pravo podat vypoved. Prsesne tohle lekari delaji, protoze jaksi tady mame trzni mechanismus a plati princip poptavky a nabidky. :-)EURv

0/0
7.2.2011 0:27

55108311ver3

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

Máš zřejmě potíže s rozpoznáváním psaného textu.

Kde ti beru právo podat si výpověď?? Naopak jsem tě k tomu vyzval.

Jenom jsem tě požádal, abys podal výpověď a kultivovaně odešel, a nenajímal si vzápětí pohřebák a nekřičel na mě "můj exodus, tvůj exitus".

Pokud chceš odejít jinam, odejdeš. Ale ty odejít ve skutečnosti nechceš, ty chceš jenom vydírat, jinak by sis nepronajímal ten pohřebák.

0/0
7.2.2011 0:36

nic.ole_modrobolsev stale vadi

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

tak co te na te akci pak trapi. zdyt je to trrivialni otazka, chces mou praci, adekvatne zaplat a spln podminky, jinak tu praci delat nebudu.

ad 2. Kde je to vydirani, ja ho porad nevidim... co je ti po tom, co si kdokoliv napise na pohrebak? Kdo jsi, ze tady chces nekomu narizovat, co smi a nesmi mit na aute nakreslene, napsane? To si z toho denne strikas do trenek, jak jsi vystresly, nebo co? Kde je to vydirani, ja ho porad nevidim.

Co vidim, je 10 mld navic za Blanku, ale od toho jsou tu jini experti.

BTW nikam neodchazim, nejsem doktor, nikdy jsem nebyl, zdravotnictvi se pokud mozno vyhybam sirokym obloukem :-)EURv

0/0
7.2.2011 0:44

kralovnaceska

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

Jako soukromník si tam namaluj třeba Karkulku, ale tady jsou lékaři státními zaměstnanci, takže o jejich možném zaměstnání a odměňování rozhoduje stát. A každý jeden z nich se pouze rozhodne, zda za těchto podmínek chce nebo nechce pracovat.

0/0
7.2.2011 0:50

nic.ole_modrobolsev stale vadi

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

a co s tim pocmaranym autem teda nadelas ;-DEURv

0/0
7.2.2011 1:03

55108311ver3

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

;-D Kdo jsi, že mi chceš nařizovat, komu smím říkat vyděrač? 

Ať si na svá auta maluje kdo chce co chce, ale já si vyhražuju právo toto jednání ohodnotit a nazvat jej vyděračstvím, pokud se mi tak jeví.

Definici vydírání si můžeš vygooglovat, pokud nevíš o co se jedná.

0/0
7.2.2011 1:03

kralovnaceska

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

Máš naprostou pravdu. Tak proč teď Engele a Kubek chce záruku od ředitelů, že vezmou všechny lékaře zpátky? Dali výpověď svobodně, tak ať svobodně odejdou. Proč má Heger zaručit jejich 100% návrat? Měli by se setsakramensky rozmýšlet, koho zpět vzít a koho ne. To by se mohla situace za pár měsíců opakovat. Dělala jsem vedoucí velkého kolektivu řadu let, ale já bych vzala výpověď zpátky jen opravdu těm, které potřebuji nezbytně. A při příštím osobním hodnocení bych si moc rozmýšlela navýšení.

0/0
7.2.2011 0:44

nic.ole_modrobolsev stale vadi

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

souhlasim, nemaji na to pravo. Nicmene sila kolektivu je jina nez jedincu, tze je dost mozne ze i splneni tohoto bodu nakonec dosahnou.

Pro me, jako poplatnika, je hlavni efektivita vynakladnych prostredku a pokud je optimum pocetniho stavu jinde, nize, tak budu prvni, kdo tomu zatleska. Zel mi to vzhledem k obrovskym prescasovym porcim prijde jako laikovi nerealne a utvrzuje me v tom fakt, ze pokud by tech par lekaru bylo opravdu nad potreby, pak tu zadne divadylko x mesicu nehrajeme. Heger vcas nereagoval, nechal situaci eskalovat az do soucasne podoby. IMHO je prave Heger ten, kdo taha za kratsi konec provazu :-)EU

0/0
7.2.2011 0:53

seelen

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

a jaký to bude mít dopad na obyvatelstvo tě nepálí,vláda 20%;-)

0/0
7.2.2011 0:59

seelen

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

a budeš mít v jedné ulici 5 obvoďáků?? dětinské názory;-D

0/0
7.2.2011 0:28

55108311ver3

Re: sipkova ruzenka Heger uz souhlasi s navysenim tarifu

:-) Že ona z tebe spadne zamindrákovanost, když oponentovy názory označíš za "dětinské"?

Lékaři nejsou tak hloupí, aby jim nedošlo, že v ulici se 5 obvoďáků neuživí. Právě to mě utvrzuje v tom, že odejít ve skutečnosti nechtějí, a že pouze vydírají.

V každém případě to jsou dospělí svéprávní lidé, a pokud dají výpověď, měli by si předem rozmyslet, co budou pak dělat. Pokud to v okamžiku podání výpovědi nevědí, je to jejich riziko.

0/0
7.2.2011 1:37

kralovnaceska

Děkujeme - odejděte.

Osobně jsem dost chronicky nemocná, ale doktorům bych už neustoupila ani o píď. Když chtí do ciziny, tak ať jdou, ale ať nezapomenou vrátit celé náklady za školy, protože ty zaplatili jejich pacienti z daní. Tato akce není stávka, na kterou by měli možná právo - i když pokud jsou to lékaři a ne felčaři - tak by k tomu nepřistoupili.Toto je vydírání a ohrožování zdraví a životů nás pacientů. A to je podle mého trestuhodné. Takového Engela bych já osobně zavřela za podněcování k nepokojům a ohrožování zdraví lidí. Dali jste výpověď, tak odejděte a nechtějte teď vydíráním nutit ředitele ke stažení výpovědi a ještě přidat na zákl. platu. Všichni ostatní budou mít o 10% nižší platy a oni budou vydírat? Bez sestry by se jediný doktor ani neu..... , ale ta zloba, že by něco dostaly. Peníze bych přidala hlavně těm, kteří se akce Děkujeme odcházíme nezpčastnili. Děkujeme - odejděte.Oni na vás v tom Německu nebo Rakousku čekají - to určitě.Budete pucflekové - gastarbeitři.

0/0
6.2.2011 23:52

fichifi

Re: Děkujeme - odejděte.

Školné u nás není zavedeno a nedá se ani zavést zpětně.

0/0
6.2.2011 23:54

kralovnaceska

Re: Děkujeme - odejděte.

já nemluvila o školném , ale o nákladech na studium a to jde do statisíců. Nebo snad školy žijí  ze vzduchu?

0/0
7.2.2011 0:01

Plzeňan Moudrý

Re: Děkujeme - odejděte.

A nebylo - by tedy na místě systém reformovat tak, aby mladí lékaři nemuseli odcházet a mohli se o nás za dalších 20 let starat ? Ty peníze na školném by z česka neodešly..

0/0
7.2.2011 0:04

fichifi

Re: Děkujeme - odejděte.

A zaručíte mi, že  např, vaše děti vrátí školné, které jim i já platím, až budou dělat něco jiného, než vystudovali nebo budou pracovat v zahraničí?

0/0
7.2.2011 0:05

advokát chudých

Re: Děkujeme - odejděte.

Správně, také bych jim neustoupil. Vždyť za feudalismu měla svoje lékaře jenom vrchnost, venkovský doktor měl na starosti lidi ze 20ti vsí. Potom tady bylo dost bab kořenářek i porodních  a dokonce i kováři trhali zuby. Proč se k tomu nevrátit, že?;-D

0/0
6.2.2011 23:56

kralovnaceska

Re: Děkujeme - odejděte.

A kam myslíš, že ti doktoři po 1.3. půjdou??? Do zahraničí?  Tak možná 1000 osob a i  to je moc a co ti ostatní? Už z té reakce je vidět, že jsou nervozní a tak jen napadají za osobní názor. Oni si totiž myslí, že jsou nadlidi a ostatní jsou povl a socky,

0/0
7.2.2011 0:06

fichifi

Re: Děkujeme - odejděte.

Nemůžete vědět, co si myslí.

0/0
7.2.2011 0:07

advokát chudých

Re: Děkujeme - odejděte.

To si myslí vláda, že jsou nadlidé - árijské typy. A bylo už potřeba, aby  nějaká profesní skupina jí ukázala, že žije v jiném světě a měla by spadnout na zem a začít se zajímat o občany a ne jen o blaho bohatých, sponzorů, kamarádů a rodinných příslušníků.:-P

0/0
7.2.2011 0:14

DADAnce

Re: Děkujeme - odejděte.

Jen pro upřesnění (nemyslím si, že tam všichni půjdou): v Rakousku a Německu je odhadem 20.000 volných míst v nemocnicích - místní lékaři by radši soukromé praxe, aby se nemuseli trápit s nočními službami. Ve Velké Británii to bude taky pár.. Neměla bych o naše lékaře strach. A víte, že nástupní plat lékaře je často nižší než nástupní plat sestry? Že někteří f¨dělají třeba rok zadarmo, aby měli praxi? Že na úvazek 0,1 pracují jako na plný? Mnoho jich dělá za dva - ne z hamounství, ale protože by nemocnice jinak nefungovala? A když udělají z únavy chybu - kdo za bude zodpovědný?

0/0
7.2.2011 0:15

Plzeňan Moudrý

Re: Děkujeme - odejděte.

Ale nech už těch bolševických bonmotů o vraceního školného, pokud jsi nemocná, tak dej na modlení.

D.O. není akce proti pacientům, ale akce za reformu zdravotnictví a požadavek na navýšení mezd je jeden z 13 bodů. je vidět, že nevíš o čem píšeš a máš mozek vymytý bolševicko - vládně - povlžurnalistickými deformacemi.

0/0
6.2.2011 23:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.