Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po Praze jezdí nová tramvaj, cestující i řidiči si ji pochvalují

Nová tramvaj Škoda 15T ForCity vyrazila v sobotu dopoledne do pražských ulic. Cestující si jízdu v ní mohli vyzkoušet na lince číslo 18. A byli nadšeni, mnozí si ji fotili a natáčeli na video. Nová tramvaj způsobila v pražských ulicích pozdvižení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kOBLICH

Je to chytrá tramvaj, má automatické ovládání topení

Termostat se tomu už víc než sto let říká...

0/0
7.2.2011 14:09

Leinad

Re: Je to chytrá tramvaj, má automatické ovládání topení

Fuj, to by byla nějaká nechutná levná tramvaj. EU Když neumíme vymyslet nic nového, tak uděláme reklamu. A běžte pryč s těmi nechutnými čísly vy techniku jeden, vystuduje radši Vysoké Učení Evropské pro titul RSDr.

0/0
7.2.2011 14:17

Tryskomys Muf

Toho se mel dozit Darwin

Ale lide uz nemeli naladu na filosofii a uslapali ho.

0/0
7.2.2011 12:03

tx999

Tomu clanku nejak nerozumim

Jak mohla zpusobit tak najednou pozdvizeni tramvaj, ktera v Praze bez cestujicich jezdi uz urcite dele nez rok a s cestujicimi jezdila zkusebne nekdy od podzima?

0/0
7.2.2011 10:56

Pes na koze jel

Re: Pepíci z Práglu jsou šmudlové

viděl jsi někd sedačky v brněnských tramvajích? tam si zásadně na ty zavšivené vypolstrované sedátka nesedám

0/0
7.2.2011 10:58

Pes na koze jel

Re: Pepíci z Práglu jsou šmudlové

jo to nic. to cenzor maže a dostal jsem se tak úplně někam jinam :-)

0/0
7.2.2011 10:59

bejvoc4

Konečně se plzeňáci naučili

vyrobit tramvaj s natáčecím podvozkem...;-D;-D;-D

Ale další neduh (samonosná skříň s z taženého hliníkového profilu) stále převládá. No co, když úplatek za vítězství Plzně v této zakázce byl 100 melounů, tak proč by nová tramvaj neměla být paskvil,že. :-/

0/0
7.2.2011 9:48

AAA2

Re: Konečně se plzeňáci naučili

A co by sis predstavoval? Dlabanej ingot jako rusky vagony metra? ;-D

0/0
7.2.2011 10:08

bejvoc4

Re: Konečně se plzeňáci naučili

Prostě a jednoduše, klasický rám potažený plechem jako je to u T3. Zřejmně toho o konstrukci tramvaje moc nevíte a tudíž nevíte proč se pro tramvaje zásadně nehodí samonosná hliníková konstrukce. ;-D;-D

0/0
7.2.2011 10:33

AAA2

Re: Konečně se plzeňáci naučili

zrejme proto, ze ji neumi v Ostrave vyrobit ;-D

0/0
7.2.2011 10:44

bejvoc4

Re: Konečně se plzeňáci naučili

Co a kdo neumí v Ostravě vyrobit???

0/0
7.2.2011 12:55

Clovicek123

Re: Konečně se plzeňáci naučili

aj aj , ze by nekdo slapl nekomu na kuri oko? :-))

0/0
7.2.2011 13:33

bejvoc4

Re: Konečně se plzeňáci naučili

Zjevně tu o konstrukci tramvají nikdo nic neví, takže na vysvětlenou. Samonosná hliníková konsrukce (jakou má například nové metro) má jednu jedinou výhodu a to, že je lehčí. Pak jsou zde již jen samé zápory a to dosti významné. 1) Tato konstrukce zabírá příliš mnoho místa (na úkor vnitřního prostoru) - všimněte se, že u nových tramvají z Plzně (nebo u metra) je pěkný parapet u oken, zatímco u T3 nic takového prakticky není. 2) Hlavním a největším problémem je, že takováto konstrukce je těžko a velice velice draho opravitelná, na což již přišel i DP, když si nechal s velkou slávou změnit čelo "Poršáckých" tramvají a to tak, že se nyní čelo skládá z více měnitelných částí (čímž ale nevyřešili jiné než čelní srážky). Prostě samonosná konstrukce se hodí pro metro, které bourá 2x do roka a NE pro tramvaje, které bourají 2x denně. A co se Ostravy týká, tak v Inekonu si pan Hušek (majitel) také přál samonosné konstrukce, ale naštěstí dal na názor zkušených projektantů.

0/0
7.2.2011 14:17

Brůžek

"Je to chytrá tramvaj, má automatické ovládání topení."

;-D

0/0
7.2.2011 9:02

popizu

Re: "Je to chytrá tramvaj, má automatické ovládání topení."

:-/Rv

0/0
7.2.2011 9:09

Brůžek

Re: "Je to chytrá tramvaj, má automatické ovládání topení."

?

0/0
7.2.2011 9:15

Leinad

Re: "Je to chytrá tramvaj, má automatické ovládání topení."

R^ Nojo, to je výhoda. Ty staré měly jenom termostat.

0/0
7.2.2011 14:26

voshi

Pekne!

Tramvaj pekna, coz o to, uz se tesim, az budu v lete v CR na svezeni. Ale mam jinou otazku - mluvi uz alespon tahle tramvaj anglicky? Prijde mi nejvetsi ostuda, ze MHD v Praze, meste, ktere rocne navstivi mraky turistu, je jen v CZ. I v Brne maji anglicky popsany system MHD....

0/0
7.2.2011 5:07

_m-

Re: Pekne!

?

0/0
7.2.2011 10:10

tx999

Re: Pekne!

Tomuto nejak nerozumi. Jsme v Cechach, jmena zastavkek jsou v cestine a tezko je budou vyslovovat anglicky. Ve vetsine vozu MHD jsou informacni displeje, ktere zobrazuji prinejmensim pristi zastavku, takze pro turisty by nemel byt problem, staci jen sledovat informace.

Ale jestli myslite, ze krome hlaseni "pristi zastavka Malostranska", budou hlasit jeste "next stop Malostranska", tak to opravdu asi ne a prijde mi to i zbytecne.

0/0
7.2.2011 11:01

afk

Re: Pekne!

Zazitek s holandany ve vlaku: "pristi zastavka ... Kyje". Holandani: "Kyjev?!" :) jinak vsude mas lokalni jazyk. nevidim v tom problem.

0/0
7.2.2011 13:17

AAA2

Re: Pekne!

no, kdyz se predelavala ta zastavka a cedule s nazvem tam lezela jen tak pohozena na svahu, tak ji taky nejaky vtipalek upravil na Praha - Kyjev ;-D A bylo to tam docela dlouho.

0/0
7.2.2011 13:24

HoPPíK

Re: Pekne!

Muzu Vás uklidnit informace o tom že se v tramvaji krade je i v angličtině

0/0
7.2.2011 12:17

neandrtálec

Hlavně aby měla dobré větrání

Třeba všichni cestující neměli příležitost během dne ( ... týdne, ... měsíce) se vysprchovat.

:-)

Tunel Blanka se prodraží na 35 000 000 000, protože u větracích průduchů budou nainstalované sprchové kouty, vyhřívané zbytkovým teplem z podzemního vzduchu.

:-)

Tak potom by se situace s hygienou měla vylepšit, pokud bude stačit rostoucímu počtu zájemců. O čtyřech zájemcích bych věděl, mají byteček pod okny naší policejní stanice, co nám pomáhá a zároveň nás chrání.

0/0
7.2.2011 4:30

tiashwer

MHD jinde

než MHD na Manhattanu... tam jezdí 30 let staré metro 10 metrů pod zemí, když nemáte štěstí a sednete do neklimatizovaného vozu, tak je tam tak 40°C autobusy radši ani nemluvím... a my tu pomlouváme tramvaj, kvůli tomu, že je ošklivá... prostě čech se může mít jako prase v žitě a pořád si bude stěžovat RvRvRv

0/0
7.2.2011 3:16

svani

Re: MHD jinde

kamarade to mi mluvis z duse,naprosty souhlas R^

0/0
7.2.2011 3:26

anncz

Re: MHD jinde

Tak vis, v NY je metro pro socky. S platem 150k mesicne (prumer na Maattanu) bys byl blbej jezdit metrem.

Porovnej treba jizni staty, Dallas atd., tam mas klimatizovane i autobusy.

0/0
7.2.2011 4:23

Muzzlinka

Re: MHD jinde

Nevím, koho znáte na Manhattanu, ale tam jezdí sockou i Ti bossové s platem $100k ročně. Ono totiž se na Manhattan blbě vjíždí limuzínou a dokonce i taxi je tam pomalejší než jít pěšky.

0/0
7.2.2011 9:12

jorbl2

Re: MHD jinde

100k rocne neni plat bosse.

0/0
7.2.2011 9:46

anncz

Re: MHD jinde

Taky dodej, jak masivne je MHD dotovana z nasich dani, resp. z dani ridicu, co to MHD skoro nikdy nepouziji.

Dej ridicum na vyber, zdali chteji mit nove tramvaje v Praze nebo o 30 tisic rocne nizsi dane.

0/0
7.2.2011 4:24

dresdener

Re: MHD jinde

Taky bych se tedy ptal, jak masivně je dotována výstavba nesmyslně předražených a nekvalitně provedených silnic a dálnic z daní svátečních řidičů či neřidičů. Vy jste zjevně nepochopil, co pochopili na západě, a sice, že všeobjímající automobilismus je cesta do pekel - což zjistili už i v té Americe, kde se najednou znovuobjevují vlaky, tramvaje a "socka". To, co prezentujete, je krátkozraké sobectví. Tak Vám přeji desítky hodin na nově postavených a beznadějně ucpaných dálnicích.

0/0
7.2.2011 9:55

_m-

Re: MHD jinde

R^

0/0
7.2.2011 10:11

jmen0.prijmeni

Re: MHD jinde

R^

0/0
7.2.2011 9:01

Gaerlond_CZ

Inekon

Co třeba inekon, jaký máte pánové názor na ni? INEKON 01 TRIO, popř. INEKON 04 SUPERIOR? Jezdí u nás v Ostravě.[>-]EUR^

0/0
7.2.2011 1:36

bejvoc4

Re: Inekon

Inekon - jasně lepší. Plzeň dodává tramvaje Praze, Inekon do USA. ;-D;-D;-D

Výhody "Inekoňáckých" tramvají - zásadně natáčecí podvozek a ŽÁDNÁ samonosná skříň. R^

0/0
7.2.2011 9:50

Muf007

Re: Inekon

R^R^R^R^

0/0
7.2.2011 10:53

AdmiralJamato

Konečně KLIMATIZACE!!!

Docela se na nové tramvaje těším, konečně se nebudu v létě pařit při 50° C. R^

0/0
7.2.2011 1:01

pissflapslover

Re: Konečně KLIMATIZACE!!!

JAKA klimatizace?Je tam jenom moderni  regulator topeni;-D

0/0
7.2.2011 3:03

tiashwer

Re: Konečně KLIMATIZACE!!!

ale budeš... při intervalech 3 minut a při těch milionech dvěřích, co tam jsou, je klimatizace úplně zbytečnost, jinak sem v ní už jel a určitě je lepší jak T3 s laminátovýma sedačkamaR^

0/0
7.2.2011 3:05

pissflapslover

Re: Konečně KLIMATIZACE!!!

Topeni je asi taky zbytecnost pri tech milionech dveri;-)

0/0
7.2.2011 3:16

anncz

Design??

Design jak ze 70 let. Vidim v tom obchodni dum Prior a igelitky, hnus. A bez klimatizace to je idealni retro...

0/0
7.2.2011 0:08

1000101110111001

Re: Design??

No co, už tam alespoň namontovali termostat. Však je teprce jednadvacáté století, ne? Chytrá tramvaj... i když na druhou stranu, asi je to přece jen inteligentnější, než běžný odborář, co to "řídí". :-)

0/0
7.2.2011 0:32

pissflapslover

Re: Design??

to bude prima cestovani  v lete bez AC s uzenkama. To vam nazavidim;-D

0/0
7.2.2011 1:02

BDF

Re: Design??

Bezte uz s tou klimatizaci k sipku. Vzdyt je to v takove tramvaji naprosty nesmysl.

0/0
7.2.2011 0:48

anncz

Re: Design??

To rikate ze zkusenosti? Ja to vidim na jihu v USA a neni s tim zadny problem.

0/0
7.2.2011 4:25

xychteen

Re: Design??

Náhodou - "ešemky" busy nebo "laminátky" lokomotivy jsou pěkný i dneska ;-D

:

Rozhodně je hezčí než poršetka nebo podobná stvůra s rádoby hladkými boky, krom toho bych u tramvaje asi řešil jiný věci než design. A klimatizace u něčeho, co má milion dveří, který se otvíraj každý tři minuty? Fakt zásadní výbava :-)

0/0
7.2.2011 1:17

johny11

Sedačky

Tak tyhle sedačky jsou fakt luxus. U nás v Plzni je zkoušeli v zimě a pár tramvajích a fakt super. Ráno při -10°C mi zádel studěla a při delší cestě (cca 10 či 15 minut) k tomu ještě parádně bolela ;-€ Jsem rád, že PMDP s nima (asi?) konečně skoncovalo !!Rv

0/0
7.2.2011 0:01

Reeve

Re: Sedačky

Je zajímavé, že v Praze s něčím podobným (laminát) tramvaje T3 jezdí už několik desítek let a žádné negativní účinky na své zádeli nepozoruji. A nepozorovali je ani mí prarodiče, kteří celý život projezdili ve starých tramvajích s dřevěnými lavicemi.

P. S. : Máte-li obzvláště cimprlich zádel, vozte si s sebou malý polštářek.

0/0
7.2.2011 0:08

AAA2

Re: Sedačky

vis, ta laminatova sedacka neni narozdil od toho drevenyho zazraku udelana tak, ze zadkem sedis na bouli...

0/0
7.2.2011 10:13

slaviator

Re: Sedačky

v zimě snad máte bundu, tak to můžete přežít? rozhodně se dají lépe udržovat (ještě snad lépe než plastové skořápky), takže jsou lepší než polstrované. Nebo jestli chcete od bezdomovce prochcanou polstrovanou sedačku (nemusí být ani prochcaná, ale pěkně zadrží i puch...), tak prosím R^

0/0
7.2.2011 0:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.