Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot usnul v kabině letadla, zatímco si jeho kolega odskočil na toaletu

Boeing 737 řídil několik minut pouze autopilot, když jeden z pilotů usnul, zatímco byl jeho kolega na toaletě. Po návratu se ale nemohl na spícího kolegu dozvonit. Dřímající pilot tvrdí, že byl unavený a spal jen čtyři hodiny. Ten den už řídil čtvrtý let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

komplikator

ilustrační foto

škoda e článek mluví o boeingu a il. foto ukazuje airbus... hcybí mi tam staré dobré ovládací kniply, yoystiky které používá airbus nejsou to pravé ořechové

0/0
4.2.2011 13:21

sirinx

Re: ilustrační foto

joystick + yoke = yoystik :-)

0/0
4.2.2011 13:36

fulcrum

Re: ilustrační foto

Hlavně joystick do levačky by mi bylo dost nepříjemné...

0/0
4.2.2011 14:03

sirinx

normy

Pokud novinari neodhalili zadna vyznamna pochybeni v planovani sluzeb posadek a z toho plynouci ohrozeni bezpecnosti, nevim, proc tento clanek vubec vznikl.

Druhej pilot se jiste umi do kokpitu z dostat i tehdy, kdy ten druhej chrape.

V normalnich zemich to, nez odstartuje hotovost, trva dobrejch par minut, takze je rovnez nepravedpodobne, ze by si v tom case kapca nestihl odskocit.

Proste se prd stalo. Priste napisou, jak letusky CSA zapomnely doma bagetky pro cestaky...

0/0
4.2.2011 12:42

modrá straka kradačka

Autopilotů tam mohou mít hafo,

když nekomunikují s "Řízením letového provozu", příp. se nehlásí na vstupních bodech. Ostatně svého času i na jednoho našeho renomovaného pilota  charterové společnosti startova ve Švajcu hotovost. Také chrápal a nekomunikoval s ŘLP.

0/0
4.2.2011 10:00

Antikodex

To mají pěkný průšvih, protože

černá skříňka zaznamenala v kabině silné chrápání8-o

0/0
4.2.2011 9:24

rafol

autopilot

Mam dojem, ze autopilot ridi letadlo po vetsinu letu v cestovni vysce.

0/0
4.2.2011 9:20

T vůj_stín opět opět zpět

Re: autopilot

....většinou i při stoupání do letové hladiny, při klesání i závěrečném přiblížení na přistání a většinou i při autolandu.

0/0
4.2.2011 9:31

sirinx

Re: autopilot

Vzdycky pri autolandu ;-)

0/0
4.2.2011 12:44

T vůj_stín opět opět zpět

Re: autopilot

máte pravdu,při autolandu samozřejmě vždycky. :-)

0/0
4.2.2011 15:14

radio_svobodna_evropa

Re: autopilot

spatne, autopilot prebira rizeni od pilotu v okamziku, co usinaji  ;-)

0/0
4.2.2011 9:37

MaléPivo

nemelte blbosti

Proč tohle proč tamto.... Jediná správná otázka je, jak je možné, že pilot ten den letěl 4 lety a mezi tím naspal 4 hodiny!!!! to by asi složilo každého a navíc v takhle náročném zaměstnání na soustředění. Uvědomte si, že i kamioňák má po 8 hodinách povinou přestávku.

0/0
4.2.2011 9:10

radio_svobodna_evropa

Re: nemelte blbosti

pisou, ze rika, ze spal jen 4 hodiny, ale to mohlo byt v noci pred nastupem do sluzby, a ty 4 lety mohli byt 4x1 hodina s hodinovou prestavkou, to zase tak strasna namaha za 100koliku mesicne neni, takze ty lidi zase tolik blbosti nemelou, jen vy mate pocit, ze prace pilota je narocnejsi nez pobyt v pracovnim tabore ...

0/0
4.2.2011 9:41

uluf

Re: nemelte blbosti

námaha to je stejná za 100k jako za 15k...v SAS asi piloti berou celkem dost, ale samo o sobě tohle povolání neznamená tolik peněz...viz travel apod.

0/0
4.2.2011 10:48

komplikator

Re: nemelte blbosti

kolik takový borec v pracovním táboře musí strávit studií teorie létání, aerodynamiky, navigace, přístrojové navigace, kolik hodin musel takový borec nalítat na maličkých letadlech, skládat spousty zkoušek apod. než mohl začít pracovat. Stat se pilotem na jetu znamená v hodně ideální konstalaci něco kolem 1,2M kč ze svého. Nicméně ceny obvyklé jsou spíše dvojnásobné a časově to znamená nejméně 1-1,5 roku denního studia. Ono jen typové zkoušky na Boeing či Airbus vyjdou nejméně na třičtvrtě milionu... Pak to ale není jako řidičák doživotní záležitost, Pilot musí odlétat nějaké hodiny, jinak o své licence přijde...

100k plat pro pilota je hodně podceněný... je taky nutné si uvědomit, že v tomto oboru neplatí žádné hranice, český pilot může lítat v podstatě pro jakoukoli leteckou splečnost, pokud ta závist k platu byla cílená na ČSA a propírané platy, tak tím chci naznačit že ČSA potřebuje piloty a aby je získala musí platit stejně dobře jako zahraniční aerolinky.

0/0
4.2.2011 13:39

sirinx

Re: nemelte blbosti

No nevim. Ty naklady asi docela sedi, ale ten zaver? Jak rekl nejmenovanej sef nejmenovane aerolinky, "piloty si muzu nakopat jak brambory". 100k podcenenej plat... jiste, ve firmach, ktere to jeste nepochopily...

0/0
4.2.2011 13:43

dracekvo

aetr

Oni nemají něco, jako aetr?

0/0
4.2.2011 8:51

Antikodex

Re: aetr

Jako myslíte "živák" Hm, a k čemu by byl v letadle dobrý? Na lokomotivě po nezmáčknutí zastaví vlak, ale jak chcete zastavovat letadlo ve vzduchu?;-D

0/0
4.2.2011 9:21

Brůžek

Re: aetr

Proč hned zastavovat letadlo? Stačil by jen pořádný elektrošok pro toho chrapouna. :-P

0/0
4.2.2011 9:26

ace-2

Re: aetr

Tak hádám, že aetrem myslel něco jako předpis o povinných přestávkách a odpočinku. Samozřejmě, že to existuje. Nicméně klidně chudák mohl lítat na jiné základně a pak ho firma potřeboval na záskok jinde tak ho nechala přepravit na jinou základu a po cestě se třeba moc nevyspal v hotelu se jen vysprchoval a za 4 hodiny šel na let. Vzhledem k tomu, že se ho firma spíš zastala, tak by se dalo předpokládat, že mají máslo na hlavě taky:-/  Ke všemu práce pilota není práce od 9 do 17ti. Takže rozhozený biorytmus z předešlé serie nočních linek a pod taky moc na čerstvosti nepřidá.

0/0
4.2.2011 11:22

pletiplot

Re: aetr

Na tohle všechno mají předpisy myslet. Pokud se zjistí, že existuje legální možnost, že se pilot, aniž by něco zanedbal, naspí jen 4 hodiny a přesto může podle předpisů do služby, tak je předpis špatný, je to ZVON (zjištění vyžadující opatření k nápravě) a předpis by se měl změnit.

0/0
5.2.2011 12:46

Juras

Jel jsem na autopilota jednou

Jel jsem na autopilota jednou v oplu. Podcenění únavy  a škoda za 360 tisíc. Našřtěstí se nikomu nic nestalo.

0/0
4.2.2011 8:49

nejdůvěryhodnější diskutér

spal jen čtyři hodiny

"Dřímající pilot tvrdí, že byl unavený a spal jen čtyři hodiny" - co ten druhý dělal čtyři hodiny na hajzlíku?

0/0
4.2.2011 8:49

dracekvo

Re: spal jen čtyři hodiny

;-D

0/0
4.2.2011 8:52

kebab

Re: spal jen čtyři hodiny

Za tu dobu se snad musel seznámit se všemi letuškami i letušáky :-)

0/0
4.2.2011 9:12

eSATA

Proč jim tam nedají takové to tlačítko

co se musí pořád mačkat jako mají strojvedoucí ve vlacích?

0/0
4.2.2011 7:46

bloud-velbloud

Re: Proč jim tam nedají takové to tlačítko

tlačítko mrtvého muže!

0/0
4.2.2011 7:53

JirkaVonErzgebirge

Re: Proč jim tam nedají takové to tlačítko

Dobrej nápad! A když ho přestane mačkat, tak to letadlo zastaví!

0/0
4.2.2011 8:05

bloud-velbloud

Re: Proč jim tam nedají takové to tlačítko

;-D

0/0
4.2.2011 8:06

warell

Re: Proč jim tam nedají takové to tlačítko

;-D

0/0
4.2.2011 8:22

babacek

Re: Proč jim tam nedají takové to tlačítko

;-DR^;-D

0/0
4.2.2011 9:28

Menstruační_kalendář

Re: Proč jim tam nedají takové to tlačítko

Protože by vzbudili ty kluky v řídící věži...:-)

0/0
4.2.2011 8:35

bruselátor

nevidím tom problém,

kolikrát je autopilot bezpečnější;-)

0/0
4.2.2011 6:16

daadyy

no co

Mě občas seriál na dývku co si přehrávám v kamionu taky úplně uspí..

0/0
3.2.2011 23:18

Křišťálová briketa dnes

Re: no co

;-D

0/0
4.2.2011 6:44

danny47

Re: no co

;-D ! R^  

No a co ? Jestli je zrovna zaparkovanej "Rastplatzu", to wocogou... ;-)

0/0
4.2.2011 7:29

daadyy

Re: no co

Jezdím skoro 3 týdny non-stop, pak týden volno. Nejsem placenej za to abych stál někde na platzu...:-/

0/0
4.2.2011 9:06

krystofc

Nemělo by se řešit

že usnul, ale proč usnul...4 hodiny spánku na čtyři lety (maximální délka směny je tuším 13 hodin) podle mě není dneska nic vyjímečného pro piloty. Nehoda je vždy součtem několika malých náhod/nedostatků a málo posádek, šetření a jejich přetěžování, to si říká o malér, a nedivil bych kdyby podobné případy nebyly i u jiných společností, jen je to interní záležitost...

0/0
3.2.2011 23:10

danny47

Re: Nemělo by se řešit

Čtvrtý let....Jstli ty první tři byly Kodaň - Oslo a zpět a pak Kodaň Stockholm, tak snd zase tak přepracovanej nebyl..

0/0
4.2.2011 7:31

Rubik1

Na co jsou dva piloti?

Byl jsem přesvědčený, že jsou tam dva kvůli vzájemnému zálohování. Jenže to je nabouráno, pokud nemá každý z nich možnost se sám dostat do pilotní kabiny. Stačil by infarkt nebo něco podobného a došlo by k neštěstí. Chápu, že to není jednoduché sladit s protiteroristickými opatřeními.

0/0
3.2.2011 23:07

Si0 po třetím zákazu

Re: Na co jsou dva piloti?

On by neměl být problém zajistit, aby v době nepřítomnosti jednoho s pilotů v kabině s tím druhým byl/a třeba palubní průvodčí. Jenže to by se taky muselo dodržovat.

0/0
3.2.2011 23:27

holkazdaleka5

Re: Na co jsou dva piloti?

je to divny, ze byl sam v cocpitu.

0/0
3.2.2011 23:47

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Na co jsou dva piloti?

Jen co jeden pilot vytáhne paty, druhý už má v kokpitu letušku?

0/0
4.2.2011 8:45

LazyFatMan

Re: Na co jsou dva piloti?

Jo a pak se tomu říká "cockpit" ;-D

0/0
4.2.2011 9:46

ace-2

Re: Na co jsou dva piloti?

Ale no tak, pochopitelně každý člen posádky má možnost se dostat do kokpitu i za předpokladu, že zevnitř nikdo neotevírá. Snad si nemyslíte, že dveře jdou otevřít jen z kokpitu. Fungují jako trezor, otevřou se i z venku, ale až po zadání tajného číselného kodu, který zná jen posádka.

0/0
4.2.2011 2:11

davnopryc

Re: Na co jsou dva piloti?

Ten venku ty cisla zapomenel a ten uvnitr ho neslysel a potom se hledaly klice....:-)

0/0
4.2.2011 2:47

William.Riker

Re: Na co jsou dva piloti?

a potom pilot usnul a pak byla letuska tehotna, a vubec kopilot si chtel taky uzit a nemohl se dotlouct... (vtip)

0/0
4.2.2011 8:18

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Na co jsou dva piloti?

Zapomněl, ale měl je napsaná. V kabině, na papírku na palubce.

0/0
4.2.2011 8:44

davnopryc

Re: Na co jsou dva piloti?

a pak si sproste nadavali celou cestu do Varsavy.

0/0
4.2.2011 9:26

drs

A dal?

Lety ridi vzdy temer celou cestu autopilot. Pouze pristani se navadi rucne a taky korekce pri silnych turbulencich.

Problem by nastal jen v pripade, ze by musel udelat nouzovy manevr...

0/0
3.2.2011 23:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.