Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drahé mosty pro zvěř jsou zbytečné. Srnky se na ně bojí, nebo je míjejí

Ministerstvo dopravy nechalo na frekventovaných silnicích postavit dvanáct přechodů pro zvěř. Mosty, jejichž vybudování vyšlo na více než tři miliardy korun, jsou však k ničemu. Ředitelství silnic a dálnic přiznalo, že zvěř takzvané ekodukty nevyužívá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

2 mosty na 100m, to je síla

u toho Jenišova

0/0
21.2.2011 16:03

Tomicus

Funkčnost ekoduktů

Hodnotit funkčnost ekoduktů podle ekoduktů, které jsou postavené na špatném místě je jen účelová statistika. Ministerstvo dopravy jen hledá vodu na mlýn, aby se ekodukty nemusely stavět a ušetřené peníze se mohli rozkrást jinde.

0/0
7.2.2011 10:00

Tomikus

Re: Funkčnost ekoduktů

Titulní fotka je pěkně stará, odhaduji tak na rok 2000. Momentálně je krásně zarostlý, viz foto: http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/objekt/ekodukt/r35-dolni-ujezd/slides/07.html

Hojně jej využívají všechny druhy místní zvěře - zajíci, srnky, prasata, občas i jeleni. Také toulavé kočky. Využívali ho i pedtím než úplně zarostl, viz fotka: http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/objekt/ekodukt/r35-dolni-ujezd/slides/05.html

a tady: http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/objekt/ekodukt/r35-dolni-ujezd/slides/06.html

http://tomicus.rajce.idnes.cz/Ekodukt_R35_Dolni_Ujezd_-_fotopast/

Ministerstvo nestaví ekodukty tam, kde je potřeba, ale tam ne se to hodí. Proto není ekodukt kdesi daleko na východě v Moravské bráně přes dálnici D1(D47) nebo ještě dál na východě v Jablunkovské průsmyku. Proto jsou na nově otevřeném úseku Pražského okruhu hned 4 ekodukty (3 u Cholupic, 1 mezi tunelem a estakádou přes Vltavu), na dalších připravovaných úsecích je jejich navrženo dalších 11.

0/0
7.2.2011 10:08

pakostič

kdo to zaplatí? Zvýšíme dálniční poplatky!

Mosty, jejichž vybudování vyšlo na více než tři miliardy korun, jsou však k ničemu.Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/drahe-mosty-pro-zver-jsou-zbytecne-srnky-se-na-ne-boji-nebo-je-mijeji-1ge-/domaci.asp?c=A110203_103252_domaci_cov

0/0
4.2.2011 11:33

Lvy

Zase ti zas... ekoteroristi

Už by konečně měli dát pokoj a netahat peníze státu pro své spřátelené firmy, aby měli z čeho profitovat. Každý normální člověk pochopí, že těmito mosty žádná zvěř migrovat nebude, právě proto, že se bude bát. Ale ono je to dražší a dá se na tom více vydělat...

0/0
3.2.2011 20:59

briza

Re: Zase ti zas... ekoteroristi

"Každý normální člověk" ochotne skoci na kost kterou RSD,  predhodi "kazdym normalnim lidem", o kterou se mohou servat aby si nevsimali speku, ktery mezitim sezerou kamosi RSD. Ty jsi takovy nazorny priklad.

0/0
3.2.2011 21:11

perme je a žerme je

Re: Zase ti zas... ekoteroristi

"Každý normální člověk",ochotně skočí na kost kterou ekologogové předhodí  "kazdym normalnim lidem",  a o kterou se mohou servat aby si

nevsimali speku, ktery mezitim sezerou kamosi ve straně zelených . Ty jsi takovy nazorny

priklad.

0/0
3.2.2011 22:20

habr

Ekodukty nejsou pro zvěř, ale pro nás řidiče,

aby se snížilo riziko srážky zvěře s autem na dálnici.  Mám pocit, že jejich význam je naprosto mylně publikován. Pokud přetnu tradiční migrační cestu zvěři, musím počítat s tím, že dokud ta zvěř co tu trasu využívá nezahyne (nevytluče se auty apod.), tak se na ní stále bude vracet, protože ji mají ve svém paměti, a předávájí si ji z generace na generaci.

Každý lesní dělník ví, že srnčí ve stresu přeskočí 1,5 vysoký plot, jelení ještě vyšší  (přes 2 metry), takže ty ploty postavené okolo dálnic jsou často nízké.

Viděl jsem na erce srážku auta s koněm (utekl z ohrady  řdič a posádka na místě, zraněného  koně doutratili). Děkuji  - nechci zbytečnou srážku.

Takže víc přemostění či podchodů, ale pořádně podle požadavků zvěře a ne konstruktérů.!!

0/0
3.2.2011 20:45

habr

Pokud vím, tak zvěř na tyto

přechody se musí naučit chodit, zejména když je naplánovali mimo tradiční trasy (že by to nikdo nepřipomínkoval, že jsou na špatném místě se mi moc veřit nechce a nebo myslivci jsou mejdla). Okolo dálnice či"R" mají být ploty aby zvěř se na přechod navedla a aby neběhala mezi vozidla. A malá drobnost - přechod musí být trochu po okrajích zarostlý aby zvěř neviděl pod sebe.

0/0
3.2.2011 20:33

Hans Wurst

Typicke ceske reseni -

jednou se neco udela blbe, podruhe se to radeji neudela vubec.

0/0
3.2.2011 19:57

perme je a žerme je

weneto

Jakož to docela znalec lesa jsem se po úspěšné houbařské výpravě na které jsem našel krásný Kotrč Oříš setkal s jedním "ekologem"Který mi tuto houbu zabavil.Je chráněná a mohu prý být rád ,že to neohlásí.Našel jsem ho poprvé,neznal co a jak,Nicméně gulášek v hospodě pánu "ekologovi" chutnal.

0/0
3.2.2011 19:30

perme je a žerme je

weneto

Střelice  u Uničova,Odchovaní zlatí bažanti,prakticky zvykí žrát z ruky.Na podzim přijede banda zahraničních turistů,kterým je nadháněči rvou přímo po hlavně.Ekologové ani nepípnou.Střelnice ve Střelicích,střílí se broky přímo do pole.Velmi chutná kukuřice tam roste.Ekologové nic.Střelice:odchov divokých kachen to samé co u bažantů,kromně toho ,že jsme 3 dny po "honu"zbírali na poli nadohledané kačky které žily!!!Nemusím ti jako myslivci psát víc že?A ekologové?Pátrají po po lidech co topí dřevem.

0/0
3.2.2011 19:21

habr

Re: weneto

A co mají  jako ti ekologové nějakému umělému odchovu bažantů a kachen  říkat? Jedině to olovo, to je problém, ale mám pocit, že už i u nás zakázáno. Poloodchov divokých kachen se alespoň zakazuje na cennějších rybnících kde jsou nějaké vzácnější breberky (u nás v okolí takový odchov byl zakázán). 

Pokud jste našli nedohledané a postřelené kachny, tak existují dvě možnosti. zabít sám a sníst s rizikem, že nějkaký myslivec vše uvidí, a nebo vše nahlásit veterinární správě a dalším úřadům (třeba na kraj apod.).

No a ještě aby každý myslivec před honem předložil počet patron a po honu aby stejný počet doložil. jak vystřelenými, tak plnými. těch umělohmotných prázdných patron se v přírodě válí víc než dost a od milovníků přírody, jak si myslivci říkají, je to docela zajímavý počin.

A pátrají kdo topí dřevem ? Nebo kdo topí ukradeným dřevem!

0/0
3.2.2011 20:28

perme je a žerme je

weneto

Proč za mnou přišli "ekologové"a byl jsem málem inzultován,že jsem si dovolil topit dřevem?Dozvěděl jsem se ,že znečištuji ovzduší a ničím přírodu.Mám naštěstí velkého psa.Ber to jako ironii,ale tento příběh je pravdivý je to příběh mého kamaráda.Jistě ne náhodou ten pes již nežije,bohužel ho někdo otrávil.Samozřejmně to byla jen náhoda,že se to stalo shodou okolností 2 dny po rychle vypovězené návštěvě.To je jen daší důvod proč říkat rádobyekologům "ochránci planety".I díky takovým lidem je slovo EKOLOG nadávkou.

0/0
3.2.2011 19:08

jarda41

Re: weneto?

Vaše informace je útržkovitá. Jestli jste přešel na dřevo z PET flašek, tak je to k lepšímu. Jestli z plynu, nebo elektřiny je to špatně. Máte představu, co je palivové dřevo, schválené topidlo, návod k obsluze? Víte o tom, že zápach kouře z Vašeho komína obtěžuje zpravidla někoho jiného? Nejsem ekolog, jen možná soused.

0/0
3.2.2011 21:41

perme je a žerme je

Re: weneto?

Takže přejít z plynu na palivové dříví je špatné?Přijměte mou gratulaci.najděte si nejblžší základní školu,a poptejte se na místo v 1 třídě.Evidentně je vidět,že si potřebujete znovu projít školní docházku.(není to urážka)

0/0
3.2.2011 22:15

jarda41

Zdaleka nejhodnotnější ekostavbou

je pravděpodobně dálniční tunel pod vrchem Valík poblíž Plzně. 250m tunelu za miliardy, jehož hlavním důvodem má být vytvoření přechodu pro zvěř a o 100m vedle 250m široký pochod pod ne o mnoho levnějším dálničním mostem. Pro budování tunelu pak byla zvolena snad nejdražší možná technologie. Podle mého názoru bylo hlavním důvodem výstavby tunelu zachování pracovních míst pro Metrostav t.j.  t.zv. sociálního smíru. Lví podíl bych v tomhle případě ekologickým aktivistům neupíral.  Jestlipak zvěř ví, kudy má správně chodit?

0/0
3.2.2011 18:14

skokánek

Nějak

špatně je mají myslivci vycvičené;-D

0/0
3.2.2011 16:34

Vedoucí kolotočář

Od velkoobchodu ke hrbitovu?

Tak to je jasne, proc tam zvirata neprechazeji. To neni prechod pro zver ale pro duchodce... ;-D

0/0
3.2.2011 16:16

ježo

Re: Od velkoobchodu ke hrbitovu?

No pro některé lidi tady je to synonymum.

0/0
3.2.2011 16:29

nezavislypolitologamater

Já bych tam vrazil semafory, je to levnější

 a srnky si časem zvyknou.....

0/0
3.2.2011 16:14

lofy

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

 Kdo to kdy viděl,aby vám divoká zvěř chodila dobrovolně po nějaký lávce?!?! To udělá tak maximálně cvičenej pes.  Nechal bych je to zaplatit všechny kdo s tím přišel a kdo to schválil ! Ochranáře bych rozpustil pro velké mezery ve znalostevh.

To si zas někdo pěkně namastil kapsu !  Vyšetřit ,pozavírat !

0/0
3.2.2011 16:00

weneto

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

Zkuste se dopátrat faktu, že za stavbou ekoduktů nestojí žádný ochranář. Vím pokud máte představu, že ekodukt je lávka, nebude to snadné a s lidmi jako jste Vy ŘSD počítá. 

Ekodukty jsou postavené na nevhodných místech, stavělo je ŘSD a teď je udiveno ,že je zvěř nevyužívá - jsou tedy zbytečné. Co se penez týká tak stály miliardu tedy 0,3% rozpočtu ŘSD - jistě se na tom někdo rád napakoval, ale jen stěží se jednalo o někoho jiného než o stavitlele a zadavatele

0/0
3.2.2011 16:04

ježo

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

No on je někdo vyžadoval a vyhrožoval zastavením stavby.O provázanosti stavitelů,zadavatelů a oponentů,kteří to ve finále ,,slavně"prosadily mám svůj názor.

0/0
3.2.2011 16:08

weneto

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

Kdo?

A prosím v kterých místech je ŘSD postavilo výslovně na přání ekologů - který z nich stojí tam co stojí proto aby se nezastavovavala stavba?????? Buďte prosím konkrétní

0/0
3.2.2011 16:12

lofy

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

Všude,kde se něco děje,většinou staví, si  zelení a tzv. ochcránci přírody ,děti země jihočeské matky atd. atd. chtějí ohřát polívčičku, zviditelnit se,případně něco ovlivni a pomínit. Další institut,který hovoří sám za sebe je odbor životního prostředí,a tam je to ještě víc o soukromých zájmech jednotlivých úředníků.To je kapitola sama pro sebe. Neříkejte mi,že u stavby díla tohoto rozsahu nebyl nikdo z nich zaangažovaný. Zeptejte se kohokoliv co  má co do činění se stavařinou,všichni se s nimi setkali. Setkávají se s nimi i normální lidi kteří se chystají třeba jen upravit,nedej bože postavit třeba domek. Já jsem měl velmi nepříjemnou zkušenost se zmíněnými Matkami.To je ale na knihu.

0/0
3.2.2011 16:26

astrudina

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

Tak co třebas Mosty u Jablůnkova a ekoterorista Kutal? Člověk, který brání obchvatu města (kdo někdy byl v Mostech, ví, o čem mluvím) a prodražil stavbu o miliardy?;-€;-O

0/0
3.2.2011 20:35

CM3

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

Vy jste opravdu mimo mísu .... Vy asi nevíte jak probíhá stavba třeba dálnice .... někdo určí trasu, potom se vypracuje projekt   a k tomu se vyjadřují různé instituce - památkáří , ekologové apod.   a  projekt se doplní třeba oním podchodem  pro zvěř ...  a kdo asi v připomínkovém řízení tam protlačuje přechod pro zvěř ? Vy si myslíte, že podchod pro zvěř tam doplňují třeba  hasiči nebo památkáři  ?

0/0
3.2.2011 16:25

lofy

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

R^R^

0/0
3.2.2011 16:27

weneto

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

Ptal jsem se na konkrétní přechody, které stojí tam co stojí z vůle ekologů - představte si, že vím jak to probíhá, proto také vím, že většina ekoduktů jsou trafikou od ŘSD pro stavební firmy se zpětnou odměnou.

0/0
3.2.2011 16:28

weneto

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

Tady totiž neřešíme jiné aktivity různých odborů a uplácení úředníků, ale naprosto předražené neúčelné stavby postavené mimo migrační koridory a navržené ŘSD bez ovlivnění jakýchsi ekologů. Je to malá domů obdobná rozšíření tunelu o 70 cm jak nedávno proběhlo ve zprávách. Bohužel každý ví, že se na dálnicích krade, ale v tomto případě kdy se ŘSD snaží zamaskovat vlastní malou domů fiktivními ekology jim to vychází přímo dokonale. Různé eko organizace mají na svých stránkách dost k danému tématu, oslavy nad ekoduktem u Lipníka nad Bečvou (příklad) jsem tam nenašel.

0/0
3.2.2011 16:32

ježo

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

No oni ty ,,fiktivní"ekologové,jsou docela dost slyšet.Tím vůbec nezpochybňuji Vaší argumentaci.On je ,,ekolog"a ekolog.

0/0
3.2.2011 16:39

CM3

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

ale tak.... bez podpisu ekologů či život. prostředí se dálnice nestaví .... nikdo by ji nezkolaudoval ...

0/0
3.2.2011 16:40

ježo

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla!

O tom nepochybuji.Jen mi tam trošku hapruje vliv těch ,,ekologů".

0/0
3.2.2011 16:34

habr

Re: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ tak to je teda síla! pro CM

jako hasič bych nadchody či podchody prosazoval hned a okamžitě jakmile bych se k tomu dostal. Pořád lepší jeden podchod navíc, než tahat mrtvoly z rozbitého auta o srnčí. Ta škoda na zdraví mladých lidí je nakonec vyšší než nějký přiblblá "lávka".

0/0
3.2.2011 20:37

javor2

mosty pro medvědy

To jsou totiž mosty pro medvědy. Já bejt srnka, tak na ně taky nevlezu.

0/0
3.2.2011 15:58

ježo

Re: mosty pro medvědy

Ale toho medvěda tam kdosi viděl!!!Pravda je to už 200let,ale co kdyby???

0/0
3.2.2011 16:04

agoj1

Souhlasím.

Ale to je další výpadek úplatků, pro jejich pobírače, kteří zbytečné stavby vymýšlejí.:-/

0/0
3.2.2011 15:26

kvetla

Bože,do čeho jsi duši dal.

Za císaře pána by takový "úředník" dostal doživotní stop pro jakoukoliv funkci ve veřejné správě.  A ještě jedna poznámka. Jaképak "Ministerstvo" ? Pod tím požadavkem přeci musí být spostu podpisů konkrétních osob.. To si opravdu tyto nezodpovědné polovzdělance budeme trvale "pěstovat" ???  U souromé firmy by tihle experti nesměli dělat ani portýra.;-€

0/0
3.2.2011 15:14

lofy

Re: Bože,do čeho jsi duši dal.

To jste řekl velice výstižně. Už se tady těším na reakce těch potrefených R^

0/0
3.2.2011 16:01

ježo

Re: Bože,do čeho jsi duši dal.

Potrefeným je to srdečně jedno!!!

0/0
3.2.2011 16:05

Pruitt Igoe

Problém jako vždy není v ekoduktech...

...ale v jejich chybné aplikaci. Ve vyspělých zemích stavbě ekoduktů předchází ekologické průzkumy, kudy přesně biokoridory prochází, kterým terénem zvěř nejčastěji chodí (jsou to skutečně poměrně úzké koridory). U nás se nikdo ale pomalu do terénu ani nejede podívat, dopravák někam do volného místa šmikne ekodukt, úřad to bez mrknutí oka schválí, investora to nezajímá a jede se... Mimochodem k té ilustrační fotce - přesný příklad stupidně navrženého ekoduktu - v blízkosti dálniční křižovatky, kde je velký hluk a ruch, ekodukt je prakticky otevřený, s velmi chabým porostem. Já se nedivim, že tam ta zvěř neleze...

0/0
3.2.2011 15:10

CM3

Re: Problém jako vždy není v ekoduktech...

je to tak ... měl jsem před rod.  domem strom, jehož větve při větru se opíraly o fasádu , kořeny zvedaly chodník...  Chtěl jsem ho dát shodit , obec nebyla proti .... no zelení vyvinuli takový tlak, že jsem to skoro vzdal.... ale potom mne poradil známý, ať ZELENÉ  požádám o písemné potvrzení, že uhradí  případně vzniklou škodu na mém majetku .... a nikdo se k tomu neměl .... přitvrdil jsem - ať za své rozhodnutí nesou odpovědnost - a strom je dole.... Prostě kecat, ale za nic neodpovídat ....

0/0
3.2.2011 15:22

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Problém jako vždy není v ekoduktech...

obecně to dokládá neúctu ke všemu živému, kus betonu má větší cenu než strom (ten je jen jako hromada dřeva)

0/0
21.2.2011 16:17

briza

Re: Problém jako vždy není v ekoduktech...

Souhlasim s tim, ze nez zacnou neco stavet melo by se zjistit kudy zver v danych mistech chodi. Ovsem ten argument s hlukem apod. mi prijde sporny. Treba na letistich mimo vzletove drahy zije casto vic divokych zvirat nez by clovek cekal. Proste casem zjisti, ze je tam sice randal, ale mimo betonove plochy nikdo nechodi a jsou tam v bezpeci.

0/0
3.2.2011 15:41

pavel.61.

Re: Problém jako vždy není v ekoduktech...

přesně tak. Domníval jsme se , že když "ekologové" do všeho mluví a chtějí mluvit (bez odpovědnosti) tak snad na ekodukt ve městě včas poukáží. Kdo jiný by měl přírodě rozumět víc, ne?

(jinak o druhové rozmanitosti vzácných tvorů na tankodromech a na nepřístupné skládce za Temelínem se ví dávno - jen opět "ekologové" jsou proti obraně i JE)

0/0
3.2.2011 15:53

Pruitt Igoe

Re: Problém jako vždy není v ekoduktech...

Jenomže to jsou zvířata, která si sama na hluk zvykla, protože je na tom území něco pro ni výhodné (mají tam klid), ale donuťte lesní zvíře, které není na lidskou přítomnost a hluk zvyklé, aby přešlo rušnou dálnici a navíc v místě, kde není kryté a je zdaleka vidět. Každé zvíře se na takovém exponovaném místě cítí ohrožené.

0/0
3.2.2011 15:55

briza

Re: Problém jako vždy není v ekoduktech...

Jezdis nekdy vlakem? Podel trati se casto pasou srnky, ktere randal projizdejiciho vlaku uz neprimeje ani k tomu a zvedly hlavy od travy. Podle mne je to otazka casu nez ta zvirata zjisti, ze o  nic nejde.

0/0
3.2.2011 16:01

pavel.61.

Re: Problém jako vždy není v ekoduktech...

byl jsem na běžkách a cesta vedla kolem krmelce, ta srna se uráčila poodběhnout až když jsme se ji skoro mohl dotknout hůlkou (zdála se zdravá jen byla asi zvyklá na běžkaře, bylo jich tam hafo). Nakonec vyhnat ptáky z třešní a holuby z balkonu je běh na dlouhou trať

0/0
3.2.2011 16:13

ježo

Re: Problém jako vždy není v ekoduktech...

Kdysi dávno jsem po střelbách,když se rozsvítila střelnice,viděl jelena pást se 15metrů odemne.Když pominu,že ˇBVP dělá slušný randál samo o sobě,lítalo mu všechno olovo tak půl metru nad parožím.

0/0
3.2.2011 16:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.