Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srážku vlaků ve Vodňanech nepřežila starší žena. Škoda přesáhla pět milionů

Ve Vodňanech na Strakonicku se ráno srazily osobní a manipulační nákladní vlak. Jedna starší žena nehodu nepřežila, informace o počtu zraněných záchranáři a policisté několikrát změnili. Poslední informace hovoří o devíti zraněných. Trať mezi Číčenicemi a Bavorovem je uzavřená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brnak.cz

chyba?

tady to máte, udelejte si obrazek

http://www.azd.cz/home/detail-novinky/article/399/

0/0
2.2.2011 15:41

xcruz

Re: chyba?

Jo, obrázek jsem si udělal. Je to jen testovací provoz, tj. vůbec na to nejezdí vlaky. Navíc, co vím, tak je to nainstalovaný jen na dvou vlacích a jedné MUV. A na těch dnešních co se srazily to nebylo, kdyby to tam bylo, tak by to asi dopadlo jinak.

0/0
2.2.2011 16:08

antif

Re: chyba?

A proč tedy nepočkaly ČD se zrušením výpravčího ve Vodňanech až do doby, kdy tohle zařízení bude fungovat? Proč tak zpěchaly

0/0
4.2.2011 14:06

Salada

Zranění té ženy

Neví někdo, co bylo konkrétní příčinou té smrti? Podle stavu Regionovy mi to na nějaký velký náraz nepřipadá, skříň se nedeformovala, asi i sedačky zůstaly na místě. Možná se jen hlavou praštila o madlo....

0/0
2.2.2011 15:27

Petr Tenzor

Re: Zranění té ženy

Vzhledem k tomu, ze dalsi 3 lide jsou tezce zraneni, tak bych to nebagatelizoval..

0/0
2.2.2011 15:51

Salada

Re: Zranění té ženy

Ale já to vůbec nechci bagatelizovat. Jen mě to zajímá. Když vidím, jak dopadl vlak třeba u Studénky nebo teď v tom Německu tak se mrtvým vůbec nedivím. Pokud se ten vagon zlomí nebo rozpadne a cestující to přimáčkne tak je to dost jasné. Ale podle fotek se tady nic takového nestalo. I fíra to odnesl velice dobře.

0/0
2.2.2011 15:58

Jablkon

Re: Zranění té ženy

na kole se da zabit i pri rychlosti 30km/h. cestujici je nepripoutany, navic to neceka... to se pak opravdu velmi snadno hlavnou do neceho "nesikovne" vleti, ani to nemusi byt velka rana, staci si pri tom zlomit vaz. a pokud lehky osobak najede do tezkeho nakladaku ktery ho odhodi zpet, nepomuzou ani deformacni zony karoserie, ktere jinak maji naraz zmirnit. strojvedouci ma vyhodu v tom, ze naraz ceka, i kdyby mel jen zlomek sekundy na to se na nej pripravit...

0/0
2.2.2011 16:18

Salada

Re: Zranění té ženy

Já naprosto chápu, že se lze při této srážce zabít - ostatně tato smrt je toho důkazem. Jen mě zajímá konkrétní příčina. Třeba pro to, jak bych se měl ve vlaku chovat, co bych neměl dělat a pod. pokud vlak třeba začne prudce brzdit. Nehledejte v tom nějaké hledání rozporů nebo něco jiného. Je to jen čistý zájem o tuto informaci.

0/0
2.2.2011 16:22

xallisa

Re: Zranění té ženy

Na to pár rad mám: sedět zásadně proti směru jízdy (když dojde k takovéto srážce, náraz vás jen vmáčkne do sedačky, ti co sedí po směru, dopadnou mnohem hůř), a pokud se jedná o delší soupravu - rychlíky, IC nebo EC, je lepší sedět ve vozech uprostřed soupravy.

Tyto rady nám dal vyšetřovatel nehody u Studénky, který nám přednášel v rámci předmětu Krizové stavy v dopravě.

0/0
2.2.2011 20:48

Téma

kdyby

tak mě napadlo:

Kdyby byl Bavorov, co jsou Vodňany,

dal bych ti hubičku na obě strany :-/

0/0
2.2.2011 14:09

strejda Brutek

ještě že ty vlaky nejezdí plný,

ale skoro prázdný !!

0/0
2.2.2011 13:38

AAA3

Re: ještě že ty vlaky nejezdí plný,

a k tomu jak s hnojem.

jinak by to dopadlo takhle:

http://zpravy.idnes.cz/pri-srazce-vlaku-ve-vychodnim-nemecku-zemrelo-nejmene-deset-lidi-px9-/zahranicni.asp?c=A110130_085820_zahranicni_jj

0/0
2.2.2011 15:19

109e

Re: ještě že ty vlaky nejezdí plný,

Které vlaky ?

0/0
2.2.2011 16:04

AAA3

Re: ještě že ty vlaky nejezdí plný,

tzv regionalni?

0/0
2.2.2011 16:38

109e

Re: ještě že ty vlaky nejezdí plný,

A které regionální? Asi jako bych napsal houska byla tvrdá.

0/0
2.2.2011 17:03

JK75

Re: ještě že ty vlaky nejezdí plný,

vlaky jedou jako s hnojem?? No, co naložil, to veze ;-D

0/0
2.2.2011 16:23

Honza13

Paní

prodávala lístky v pokladně, pak vyšla na peron odbavit vlak, pak zametla nástupiště, pak přehodila vyhybku vlečky a opět se vrátila do pokladny. V pohodě. Viděl jsem v Rakousku. Jedna osoba na malé stanici s vlečkou stačí.

0/0
2.2.2011 13:14

antif

Re: Paní

K tomu není co dodat, jsem mentál.

0/0
2.2.2011 13:15

antif

Výpravčí ve Vodňanech

Tak je to jasný. K nehodě došlo mezi stanicemi Vodňany a Číčenice. Ještě v červnu minulého roku zde sloužil výpravčí, který byl ovšem v rámci úspor zrušen. Jsem si jistý, že kdyby zde sloužil k nehodě by nedošlo. Kolik tím ČD ušetřili? Od doby zrušení výpravčího ve Vodňanech jsou v této stanici velké problémy a je jenom otázka času, kdy i na přejezdu dojde k nehodě.

0/0
2.2.2011 13:07

Jsem z Letné. Nade mě není!

Re: Výpravčí ve Vodňanech

Hlavně, že se tam dvě nehody staly (i smrtelná), když tam výpravčí sloužil. Chytráku.

0/0
2.2.2011 13:08

paja.butcher

Re: Výpravčí ve Vodňanech

Ale pokud vím tak ani jednou nebyl na vině dříve puštěný vlak z Vodňan.

0/0
3.2.2011 2:26

cibich

Chamtivost se nevyplácí

Proč se zrušili výpravčí na menších nádražích? Je-li život človeka nenahraditelný,proč ČD ruší tak důležité funkce?

0/0
2.2.2011 12:57

heteroping

Re: Chamtivost se nevyplácí

pan je vypravci?

0/0
2.2.2011 13:00

Pes na koze jel

Re: Chamtivost se nevyplácí

proč by měl být výpravčí?

0/0
2.2.2011 13:10

schima

Re: Chamtivost se nevyplácí

Tak jiný druh zabezpečení

0/0
2.2.2011 14:09

antif

Re: Chamtivost se nevyplácí

Jenomže zrušení výpravčího ve Vodňanech nebylo zadarmo. Musely se zde namontovat tzv. Samovratné výhybky, které se přestavují sami jízdou vlaku, zavedena kontrola přejezdů do jiné stanice a další věci, které stály miliony. A teď se ukazuje, že to to byla chyba. Ale zase na druhou stranu měly praci firmy jako AŽD, Edikt a podobně a kdo ví, kdo v nich má akcie :-)

0/0
2.2.2011 13:11

RiP3

Re: Chamtivost se nevyplácí

Místo drahého výpravčího, stačí jednoduchý zabezpečovací a signalizační systém. A to je starost SŽDC a ne ČD. Ale pokud se tam staly tři nehody, ze stejné příčiny a dvě z nich měly oběti na životech, tak si myslím, že by měl mít trestní odpovědnost i někdo ze SŽDC a nejenom ten strojvedoucí.

0/0
2.2.2011 13:12

schima

Re: Chamtivost se nevyplácí

moje slova R^

0/0
2.2.2011 14:11

JK75

Re: Chamtivost se nevyplácí

jo ,ale předpis hovoří jasně. Nebo mi chcete říct, že mu dispečer povolil další jízdy,když mu tam nedojel manipulák? Chyba bude hold asi jasná. Pokud nedostal souhlas k odjezdu od dispečera,tak fíra nemá odjet. Není co řešit.

0/0
2.2.2011 16:27

Don_Alex

testy

pokud vim, tak na teto trati probíhají testy nového radiobloku od AŽD....jestli to nemá s tím spojitost, že holt se něco nepovedlo....

0/0
2.2.2011 12:56

Don_Alex

Re: testy

aa sorry, už to tu někdo napsal...

0/0
2.2.2011 12:57

Kozlík Matěj

nehoda

Kdyby byl Bavorov, co sou Vodňany :) jen mě tak napadlo :-P

0/0
2.2.2011 12:49

brta

Kdyby

KJdyby mašinfírové měli jezdit s autobusem,tak zdravotní reformu máme dávno za sebou,protože by nás už byla polovina!;-D

0/0
2.2.2011 12:30

heteroping

Re: Kdyby

jj to mě připomíná další tragedii, kdy fira Carga to narval v Moravanech do toho osobáku... nakonec za to ofiko nemohl, zrejme aby vdova dostala nejaky prachy... no proste odborarska lobby - ale je to hodne podobny pripad...

dnes fira nakladu stihne dat zpatecku a rozjet to oproti tomu fira osobaku si varil kafe?

v Moravanech: mezi Kostenicema a Moravanama je uplne rovny usek... viditelnost byla pres cely usek... a on to do toho osobaku stejne narval... proste delal uplne neco jinyho... jinymi slovy sebrat firum rychlovarny konvice

0/0
2.2.2011 13:00

v r

Re: Kdyby

Meleš nesmysly a víš o tom prd.

0/0
2.2.2011 19:48

u.boat

Re: Kdyby

Ono ten autobusák to má jednodušší. Ten většinou může uhnout. Ve vlaku - co neubrzdíš , neukecáš...

0/0
2.2.2011 14:36

109e

Re: Kdyby

Zjisti si, co vše předchází, než se někdo stane strojvedoucím a řidičem. Pak piš.

0/0
2.2.2011 16:08

Ruka trhu řádí jak Černá ruka

Co dělal strojvedoucí ČD?

Tak mě napadá, když strojvůdce Carga včas spatřil blížící se Regionovu a ještě stačil zařadit zpětný chod a couvat, to strojvůdce ČD spal? Vždyť tyhle "kufry" se dají zastavit skoro na pětníku, kdyby dával bacha na cestu, tak přece musel stihnout aspoň zpomalit natolik, aby se nesrazil s rozjíždějícím se Cargem. Přece to tam nevalil stošede.... 8-o

0/0
2.2.2011 12:16

petr_machy

Re: Co dělal strojvedoucí ČD?

No fakt že jo, o tom se tady v článku vůbec nepíše, ale třeba na www.zelpage.cz to je uvedeno. Taky to nechápu, když dovedl rzpohybovat zamračenou, která má řekněme i s vagónem 80 tun a 1500 koní a oproti soupravě regionovy, která má 20 tun, ale je fakt že takhle od stolu se celá situace špatně hodnotí a každá vteřina prodlevy znamená obrovské následky na celou nehodu.

0/0
2.2.2011 12:38

AAA3

Re: Co dělal strojvedoucí ČD?

Asi mel zimni gumy ;-D;-D;-D

0/0
2.2.2011 12:56

petr_machy

Re: Co dělal strojvedoucí ČD?

Taky mohl strhnout řízení v poslední chvíli doprava.

0/0
2.2.2011 12:58

heteroping

Re: Co dělal strojvedoucí ČD?

naprosty souhlas... viz ten tramvajak, co trefil Johna! :)))

0/0
2.2.2011 13:04

schima

Re: Co dělal strojvedoucí ČD?

Jo jo, ten chudák tramvaják to měl strhnout přes ruční brzdu doprava ;-D

0/0
2.2.2011 14:13

kebab

asi tam moc nefunguje komunikace

taková drobnost jako občas říct kde jsem a kam jedu, jestli čekám na uvolnění koleje, a v řídícím středisku, pokud nějaké je, mají asi míň informací než lidi čekající na vlak

0/0
2.2.2011 12:14

Dalšínickvpekle5

Nezastavujeme

máme zpoždění 8-o

0/0
2.2.2011 12:05

dalnice

když je vše na lidech

to je tím, že se vše nechává jen na lidech. A málokdo také ví, jak se to dělá, když se někde na přejezdu porouchá signalizace nebo závory. Mašinfírovi prostě někdo, třeba už na začátku směny dá písemný rozkaz, který podepíše, aby byli kryti - o tom, že přejezd nefunguje a že tam má jet pomalu. Nikdo tam žádnou ceduli upozorňující řidiče na závadu běžně nepřiveze !!! Takže až pojedete suveréně přes přejezd, protože závory jsou nahoře a nic nebliká, myslete na mašinfíru, který na rozbitý přejezd kvůli jiným starostem prostě zapomene. Tato nehoda se zrovna stala minulý týden, kdy vlak smetl dodávku.

0/0
2.2.2011 12:02

lokýtek

Re: když je vše na lidech

předpokládám, že ten vlak tu dodávku smet na dálnici

0/0
2.2.2011 12:06

schima

Re: když je vše na lidech

Bohužel, nic neobvyklého :-(R^

Za toto by mělo jasně nést odpovědnost ČD nebo SŽC. Ne to nechat jen na strojvedoucím. Okamžitě přivést k přejezdu STOPku a hlídat

0/0
2.2.2011 12:17

Salada

Re: když je vše na lidech

A proč? Pokud an přejezdu nic nebliká (ani bílé světlo) musí e k němu přistupovat jako k přejezdu bez zabezpečení. To znamená se důkladně rozhlédnout, třeba i zastavit.

0/0
2.2.2011 15:01

Tomáš.Michael

Re: když je vše na lidech

Vypadá to, že dráze rozumíš jak tady ti ostatní "odborníci". Nevím o tom, že rozkaz o opatrné jízdě by se mohl vydat pro všechny vlaky, které řídí stejný strojvedoucí, na celý den.Rozkaz Op se vydává pro KAŽDÝ vlak zvlášť.

Jízdu přes přejezdy upravuje silniční zákon, takže o nějaké suverení jízdě přes přejezd tam není ani slovo. Pokud jsou tam výstražné kříže, je věc jasná. Přejezd = nebezpečí. Světla jsou jenom doplněním této výstrahy.

0/0
2.2.2011 13:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.