Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Věřím, že odbory ustoupí, říká Heger o vyhrocené situaci ve zdravotnictví

V pátek jsme lékařům podali ruku a oni ji dnes spíše stáhli, komentuje výsledek dnešního jednání ministr zdravotnictví Leoš Heger. Věří však, že při čtvrteční schůzce s lékařským odborářem Martinem Engelem dojde k dohodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

55108311ver3

petice

http://www.reflex.cz/clanek/dokument/40330/protest-proti-kapitulantstvi-vuci-neprijatelnemu-natlaku-lekarskych-odboru.html

0/0
1.2.2011 16:46

55108311ver3

Re: petice

:) omlouvám se, nerefreshnul jsem prohližeč

0/0
1.2.2011 16:48

Kaniokova

petice proti vyděračům

http://www.reflex.cz/clanek/dokument/40330/protest-proti-kapitulantstvi-vuci-neprijatelnemu-natlaku-lekarskych-odboru.html

0/0
1.2.2011 16:04

jamski

vevateno1

Z čeho usuzujete že jsem lhář ?

Myslíte že paragrafy 175 a 353 v Trestním zákoníku nejsou, a já si je jenom vymyslel ? Nebo chcete tvrdit, že ENGEL opakovaně a veřejně neřekl že se jedná o organizovanou akci, která ochromí systém zdravotní péče, včetně té akutní ?

Nebo snad neřekl, že tu akci může zastavit jenom to, že se vláda podřídí jejich diktátu, ( což znamená v některých případech i porušení platných zákonů) ?

Nic z toho nemůžete popřít.

Takže z toho zcela logicky vyplývá, že LOK organizuje a řídí akci, která má způsobit škodu velkého rozsahu, včetně poškození zdraví a ohrožení životů. A je zcela podružné, jestli s nimi ministr jedná nebo nejedná, jestli jejich podmínky splní nebo nesplní. Zásadní je, že tu akci někdo řídí, a vede k jasnému cíli. Takže bych si vsadil na to, že jsou už dnes za hranou zákona, a jestli opravdu někdo zemře, důsledky nepochybně ponesou. Vždyť se k tomu nakonec přihlásili sami a před televizními kamerami. Nebo jsem si podle vás vymyslel i tohle ?

0/0
1.2.2011 15:04

magelan

Re: vevateno1

U akce, která je založena na legálním základu a je ohlášená 10 měsíců předem se Vám nepodaří prokázat že jejím cílem je škoda velkého rozsahu.. to by museli udělat ze dne na den. Takhle se naopak dá prokázat, že ministrovan nečinnost po většinu té doby je závažnější.

 

Podřídí jejich diktátu, který znamená porušení platných zákonů... například myslíte že snížení 5 ti násobku povolených přesčasů u lékařů by bylo porušením zákona? Skoro mi to tak připadá... 

Takže podání výpovědí není nelegální. Řízené podání výpovědí může být teoreticky na hraně pokud by způsobilo akutní nedostatek lékařů z týdne na týden. ne z 10 ti měsíců. I kdyby někdo zemřel, důsledky ponese zřizovatel a garant zdravotní péče, tedy ne lékaři ve výpovědi. Heger měl 10 měsíců na to najít řešení. Říkal že lékaři nejsou vlastně tolik potřeba. Fajn, ale potom následky nese on. Nebo kecal al potřeba jsou, tak se s nimi měl dohodnout. Jinak opět nese následky on. On je zřizovatel a garant zdravotní péče, ne lékaři

0/0
1.2.2011 15:27

jamski

Re: vevateno1

Pravda je trochu někde jinde. Říkáte akce založaná na legálním základu . . a co je tedy tím legálním základem? Nešlo přece o stávku , v první fázi se dokonce mluvilo o tom, že se jedná jen o individuální akci každého lékaře, teprve včera se Engel doslova přiznal, že je to akce naplánovavá a řízená LOK, a pokud nebudou splněny předložené požadavky, bude následkem kolaps systému - tedy nepochybný úmysl poškodit. ( jestliže vy nesplníte naše požadavky, my způsobíme -/ to je jednoznačné a neoddiskutovatelné přiznání odpovědnosti za věci příští)

 Ohlášená deset měsíců . . a co to mění na podstatě věci ?

 Mimochodem Heger tak dlouho ve funkci není. A není ani pravdou, že by jako ministr nekonal. Udělal naopak všechno proto, aby zhroucení systému zabránil. Učinil dokonce velkorysou nabídku na samé hranici možností. Že se to nepodařilo ale nemění nic na logice - tedy příčina - akce LOK / a důsledek který jde v tomto případě celou vahou za organizátorem akce. 

0/0
1.2.2011 16:04

jamski

Re: vevateno1

A pokus prosadit zájmy LOK i přesto, že jdou prokazatelně proti zákonu, je jednoznačně ve snaze  DONUTIT !!!  zaměstnavatele, aby MUSEL vzít  zpět všechny ty, kdo projeví zájem odvolat své výpovědi, přestože zákon to umožňuje výhradně tehdy, pokud druhá strana SOUHLASÍ. A slova šéfa LOK, že na zákon není třeba brát ohled, protože je v tomto případě nepodstatný !!!!??? Jsou důkazem že si je tohoto nezákonného požadavku dobře vědom.

0/0
1.2.2011 16:12

Pýthie

Re: vevateno1

Nu, aby řeč  nestála -předpokládám, že se bavíte o tr.č.vydírání . Dovolím si uvést, že  se strany předsedy LOK by muselo jít o jednání neoprávněné." Za oprávněné  však nelze označit jednání, jestliže by bylo použito sice prostředku dovoleného , nikoliv však  dovoleného ve vztahu k účelu sledovanému pachatelem "-tolik komentář k přísl.ust. tr.z.

Vzpomínám, jak jeden advokát byl  předběžně zadržen policií proto, že spolu s věřitelem "vyhrožoval"  dlužníkovi , že" pokud nezaplatí,  podá  na něj žalobu ", což  dlužník bral jako  těžkou újmu  :-P Pokud si pamatuji, tak podání žaloby   je také dovoleno ;-)

0/0
1.2.2011 19:35

vevateno1

vazeny pane jamski

doufam, ze se nestydite za vysokou skolu ani obor, ktery jste  vystudoval, a prozradite nam to :-) urcite by nam to pomohlo lepe pochopit zpusob vaseho uvazovani, diky kteremu dochazite k takovym zjevnym nesmyslum:-)

0/0
1.2.2011 12:57

jurgen

Re: vazeny pane jamski

vsadim se, ze to bude VSE ....:-P

0/0
1.2.2011 12:58

jamski

Re: vazeny pane jamski

Mýlíte se s ekonomií moje vzdělání nesouvisí.

0/0
1.2.2011 13:07

jamski

Re: vazeny pane jamski

Včera jsem na váš dotaz odpověděl, a můj příspěvek byl smazán, jako nevhodný,  neboť podle vyjádření administrátora nebyl k tématu.

0/0
1.2.2011 13:05

vevateno1

Re: vazeny pane jamski

nevymlouvejte se a napiste proste nazev skoly a oboru:-)

0/0
1.2.2011 13:21

jamski

Re: vazeny pane jamski

Tak jo -  pokud nebudu počítat tu současnou,  tak je to  - ČVUT - FS a FA. :-)

A jak jste na tom vy ?

0/0
1.2.2011 14:15

stonee

KOCOURKOV

Neco pro veřejnost - AT ZIJE KOCOURKOV aneb pohadka, jak vystvat doktora

Dobrý den, pracuji jako porodník 9 let, podal jsem výpoved v rámci akce D-O, dlouho se rozmýšlel a přesto, že nesouhlasil se všemi požadavky, akci jsem podpořil.

Náš pan ředitel jednoho dne přišel na sedánek a prosil nás, abychom nedávali výpověď z činnosti o dohodě, tedy ze služeb, aby byl event zajištěn akutní provoz formou služeb pro rodičky našeho kraje. Vyhověl jsem mu, přece jen mám určitý moral kodex, važím si odd. a našeho pana primaře. A zustanu na služby než se vše vyřeší.

Tak dneska jsem dostal výpoved z prac. pomeru, klasika, jako prádlo a další věci, nevím, v čem budu sloužit a mimo jiné na výpovědi byla částka, kterou musím uhradit za pripravu k atestaci. Udělal jsem vstřícný krok, zustanu do služeb a že to bude FOFR.

A vedení .. chce po mne zaplatit. Chtel jsem pomoci a i zustat. Slíbil že... bude pracovat, tak ho jeste zaříznu. MUDr.R.Pecha

0/0
1.2.2011 12:51

jurgen

Re: KOCOURKOV

;-D - to je dobrej for

- to je holt CR - v civilizovanem svete si lekar pred atestacni pripravu neplati - ale je za ni placen .....Rv[>-]

0/0
1.2.2011 12:57

jajabar

Re: KOCOURKOV

Když jste podal výpověď, tak proč se divíte, že byla přijata a prac. poměr rozvázán. Nezbývá vám nic jiného, než si hledat práci. Vzhledem  k tomu, že porodníci chybí, nebude to žádný problém.

0/0
1.2.2011 13:38

hňup

Re: KOCOURKOV

to vaše vedení je tak hloupý, že dává výpověď z pracovního poměru pracovníkoj, kterej už sám podal výpověď, nebo ty seš tak hloupej, že nevíš co píšeš ? 

0/0
1.2.2011 16:28

Kaniokova

Kdo chce, přidejte se

Nemám soucit s lidmi, kteří si nás berou jako rukojmí a nejen nás, ale hlavně nemluvňata ! 

http://www.reflex.cz/clanek/dokument/40330/protest-proti-kapitulantstvi-vuci-neprijatelnemu-natlaku-lekarskych-odboru.html

Tohle je prachsprostý diktát - diktátor Engele! http://data.idnes.cz/soubory/domaci/A110131_TAJ_DOHODA.PDF

Podepsali byste to, být Hegerem a Nečasem? Není lepších argumentů pro

jeho zavedení,jako je toto jednání!

0/0
1.2.2011 12:48

Kaniokova

oprava

Není lepších argumentů pro zavedení školného, jako je toto jednání!

0/0
1.2.2011 12:50

vevateno1

Re: oprava

ja jsem pro skolne:-)nicmene to neresi soucasnou situaci:-)

0/0
1.2.2011 12:52

barbu do

Heger se dopustil trestného činu ...

... nemá zajištěnou zákonnou zdravotní péči ...

... asi už vybírá barvu tepláků ...

... Bárta už má zamluvenou růžovou ...

0/0
1.2.2011 12:35

jamski

Já vím, že to vyděrači neradi slyší

Ale poslení vyjádření pana Engela, který asi není v nejlepší kondici, protože hovoří už naprosto bez zábran, o tom, že celá akce je  od pořátku organizovaná s cílem co nejvíce poškodit sytém zdravotní péče, nebo - v idaélním případě - způsobit jeho úplné zhroucení, v případě, že vláda nepřijme jejich ultimátum, a o tom, že do toho šli odboráři jako TÝM !

To je ovšem proti jeho původnímu tvrzení velký rozdíl. Zejména v tom, že jejich jednání je podle jeho včerejšího vyjádření možno klasifikovat jako trestné činy podle § 175, a § 353 Trestního zákoníku, a to s výší trestu při horní hranici, protože akce je spáchána v organizované skupině, nepochybně povede ke škodě velkého rozsahu, a ohroženo je dokonce zdraví i životy lidí.

A můj příspěvek není veden záští k lékařům, jak se tu mnozí domnívají, ale je to zcela věcný popis situace.

To, že LOK neznal ani ustanovení ZP o výpovědi z pracovního poměru může vypadat úsměvně, ale tyto paragrafy TZ - znamenají trest odněntí svobody. . .

0/0
1.2.2011 12:19

barbu do

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

... kolik platí Blivaňa?

0/0
1.2.2011 12:30

hňup

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

je evidentní, že si je toho ten nervozní pán dobře vědom. takže se nebude moci ani skrýt za nepříčetnost....

0/0
1.2.2011 12:30

vevateno1

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

vazeny pane, prestante se vymlouvat a utikejte podat to trestni oznameni, protoze vami uvadeny cin je trestny jiz ve stadiu pripravy, nemusite cekat az nekdo zemre ci bude jinak poskozen:-)

0/0
1.2.2011 12:33

jamski

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

Zatím  není kam spěchat. ;-)

0/0
1.2.2011 12:43

vevateno1

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

pokud je cin trestny jiz v priprave a vy o te priprave vite, pak se v pripade nepodani trestniho oznamnei vystavujete sam nebezpeci trestniho stihani:-)pripadne skody na zdravi a zivotech budou z casti pripsany i vam, pokud mate ohledne trestnosti cinu LOK a CLK pravdu a jen vyckavate:-)vase trapne klickovani vas stavi do pozice mizerneho lhare:-)

0/0
1.2.2011 12:49

jamski

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

Velice se mýlíte. V tomto případě se jedná o informaci veřejně známou, proto nepodáním trestního oznámení( které by podle vaší logiky byli povinni podat všichni občané) v této fázi nedochází k prodlení a celý případ je nepochybně monitorován orgány činnými v trestním řízení, které mohou (dokonce musí) následně konat, takže můžete zůstat v klidu. Každému se dostane, čeho si zaslouží. ;-)

0/0
1.2.2011 13:02

vevateno1

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

ostatni obcane si nejsou vedomi, ze jde o trestny cin, lepe recenov jednani LOK a CLK nespatruji naplneni skutkove podstaty nejakeho trestneho cinu, zatimco vy ano, vy zbnate paragraf, konkretni osoby i skutkovou podstatu, takze je to na vas:-)faktem je, ze jste budto blazen nebo lhar, pripadne v kombinaci:-)

0/0
1.2.2011 13:23

hňup

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

ale ty to víš už teď taky....

0/0
1.2.2011 16:31

magelan

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

A kde je prosím v ZP ustanovení o tom že lékař nemůže dát výpověď?

0/0
1.2.2011 12:34

jamski

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

Ale nic takového přece nikdo netvrdí. Spíš jde o to, že pokud chce někdo výpověď vzít zpět, je k tomu nezbytně nutný souhlas druhé strany, což odboráři zjevně hrubě podcenili.

0/0
1.2.2011 12:42

vevateno1

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

nepodcenili:-)vynuti si ho jednotnym postupem:-)

0/0
1.2.2011 12:50

magelan

Re: Já vím, že to vyděrači neradi slyší

A to je princip všech nátlakových akcí. Holt lidé v téhle zemi se tobudou muset ještě naučit. Takových 100-200 let a už tobudou umět

0/0
1.2.2011 13:09

Jyrkův pocit vícecennosti

S odstupem a na základě zkušenosti se socialistickými

odboráři LOKu nezbývá než konstatovat, že Mengele sice páchal v Osvětimi strašné zločiny, ale rozhodně u toho neměl tolik posměšných a urážlivých řečí jako mají vůči svým obětem  šéfové ČLK a LOKu.

0/0
1.2.2011 11:54

uvka

Je to hrubé vydírání

Přeji panu ministrovi Hegrovi aby se nenechal vydírat a vydržel - LOK je zájmová organizace úplatných lékařů, chybí jim pokora!!

0/0
1.2.2011 11:53

barbu do

Re: Je to hrubé vydírání

... ovšem i tomu kupčíkovi chybí pokora před lékaři ...

0/0
1.2.2011 11:59

imax van spyker

Re: Je to hrubé vydírání

Kubkovi?

0/0
1.2.2011 12:00

barbu do

Re: Je to hrubé vydírání

... tuneláři Hegerovi ...

... už má jen týden a pak šupky do tepláků ...

0/0
1.2.2011 12:02

Gaston

Re: Je to hrubé vydírání

co vytuneloval?

0/0
1.2.2011 12:11

barbu do

Re: Je to hrubé vydírání

... přihrál tunelářům 16 miliard z rozpočtu zdravotnictví ...

... a teď tak nějak nemá na výplaty ...

... mimochodem, už poptal ty posily z východu?

0/0
1.2.2011 12:18

hňup

Re: Je to hrubé vydírání

ty říkáš rozumu pokora?  zajímavý voznačení.....

0/0
1.2.2011 12:04

magelan

Re: Je to hrubé vydírání

Pokora?Nevidím tu nic, co by si pokoru zasloužilo? Ustupovat Hegerovi by spíše byla známka debility...

0/0
1.2.2011 13:11

Jyrkův pocit vícecennosti

V návrhu té dohody chybí ustanovení, že se LOKaři

v žádném případě nesmí vrátit zpět.

0/0
1.2.2011 11:49

Zimní skřítek Mrazivec

LOK chce rušit lůžka

;-DVI.

1. Ministerstvo se zavazuje pracovat na reformě zdravotnictví, jejímiž součástmi budou zejména:

- optimalizace lůžkového fondu a transparentní úpravy sítě smluvních zdravotnických zařízení v souladu s potřebami obyvatel ČR;8-o

0/0
1.2.2011 11:44

magelan

Re: LOK chce rušit lůžka

Jenomže Vy neumíte pochopit smysl psaného textu. je tam uvedneo "v souladu s potřebami obyvatel". to je něco jiného, nežli šmahem zrušit třeba 10000 lůžek ber kde ber. Tomu musí předcházet výzkum potřeb...

0/0
1.2.2011 13:13

spolíčko

Apeluji touto cestou na rozumné doktory

kterých je jistě v těch 3.800 co podali výpovědi podstatná většina, aby se distancovali od snah Engela a Kubka, kterým, dle toho co v posledních dnech vám a především veřejnosti předvádí, už nejde jen o podstatné zlepšení odměňování, které si za vaši důležitou a odpovědnou práci zcela jistě zasloužíte, ale jde jim nyní jen o osobní boj s ministrem zdravotnictví a především vládou a o to horší boj, že do toho zatahují i vás doktory.

0/0
1.2.2011 11:34

pyjonýr z tup009

Pokud se lékaři nyní nechají od vyděračů vydírat

tak mají na mnoho let po ptákách.Snad si to uvědomí.

0/0
1.2.2011 11:24

macaw

Re: Pokud se lékaři nyní nechají od vyděračů vydírat

vyděrači myslíš vládu, ministra zdravotnictví,  prezidenta a jeho klaku?

;-D

0/0
1.2.2011 11:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.