- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To, jaké bude mít vaše dítě známky ovlivňuje předvším způsob, jakým přijímá vzdělávání, jeho vzdělatelnost. Vzdělatelnost dítěte nejvíce ovlivní rodiče v nejútlejším věku tím, jaké požadavky na dítě mají, jak podnětné mu vytváří prostředí. Velký vliv mají i nejnižší školní ročníky. Asijské děti mají výborné výsledky proto, že tam nebylo popřáno sluchu různým pedagogickým výzkumníkům. Děti si tam nehrají, ale soustavně opakují učivo, převládá dril a memorování. Tím se příznivě rozvíjí paměť i schopnost se soustavně vzdělávat. Učitelé na střední škole už neudělají žádné pokroky s obtížně vzdělatelným studentem. Gymnázií je u nás příliš. Z těch soukromých se staly jakési "blbšulky", na které dávají bohatší rodiče svoje hloupější potomky aby měli maturitu.
je fakt "gól". Redaktor píše o rybníkářské škole ve Vodňanech, přitom je to rybářská škola. Je vidět, že redaktorem může být i úplný b-b.
ale celkem bych rád viděl nějaký diagram mentálního procesu, který vede k závěru, že když inteligentní lidi vrátíme mezi průměr, tak se kvalita vzdělávání zlepší. Osobně považuji můj dávný přestup ze standardní ZŠ na školu s rozšířeným vyučováním matematiky a přírodovědných předmětů za jeden z nejlepších okamžiků v mém životě.
problém je, že je gymnázií moc. I na některá pražská gymnázia se hlásí méně lidí než mají volných míst. v maloměstech je to ještě mnohem horší. V této situaci nelze udržet vysokou úroveň gymnázií a neschopní studenti potom brzdí ty schopnější.
Připadá mi, že naše vládnoucí "elita" nemá zcela jasno, jak by měla vypadat reforma školství a čeho jí vlastně chtějí dosáhnout. Nejdřív by si měli ujasnit, co si představují pod slovním spojením "kvalita vzdělávání" a jak by to vlastně mělo vypadat. S rušením některých gymnázií problém nemám (samozřejmě v první řadě těch špatných). Obávám se, že si ministr a spol. myslí, že pouhým zrušením nebo sloučením škol úroveň zvýší. Tímto způsobem může změnit rozmístění studentů, nicméně na zvýšení úrovně je zapotřebí daleko rozsáhlejších změn. Navíc slučování škol se povést může a nemusí. Zvláště taková válka původních a nových pedagogů (následek neúspěšného sloučení) může vést školu k úpadku (smutné v případech, kdy se slučovaly dvě dobré školy). Není přeci jenom primárním důvodem ušetřit peníze?
Kolektivisté a glajchšaltéři chtějí ve jménu jakési "rovnosti" (která ve skutečnosti neexistuje) zničit místa, kde je vyšší pravděpodobnost, že z nich vzejde elita. Opravdová elita je základem národa, a mají z ní užitek všichni - i ti, kteří k ní nepatří.
Kvalitu vzdelavani zlepsime tim, ze ty lepsi skoly zrusime nebo omezime. A ty deti, na ktere se nedostane zustanou mezi temi nevzdelavatelnymi individui, ktera zustavaji na zakladkach. VYBORNE pane ministre! VYBORNE!
Vubec me neprekvapuje, ze to vcera podporili politici socdem a ze to podporuji hejtmani - socdem vyhovuje co nejvetsi pozet nevzdelanych jednotlivcu, kteri v dusledku potrebuji nejake formy podpory statu.
toho bych se opravdu nebál, že by chytří neměli šanci se vzdělat. Dobrá, možná se díky konkurenci, která už dávno není když je míst víc než žáků, nedostanou na svou první a vysněnou školu (gympl ?!). Nicméně nepochybuji o další pestré nabídce. A upřímně, podívejte se kdo se dnes dostává na VŠ. Nevidím jediný důvod, proč by chytré dítě řekněme s maturitou ze střední školy či nástavby učňáku nemohlo na jednou na vejškou. Sám pár takových znám a byli to dokonce staří bardi. Když dnes vidím jak ze základky berou na některé gymply trojkaře a čtyřkaře, a jsou za ně rádi, že mají plnější stav. Nemám pro tyto školy slitování. Redukce středních škol je prostě nezbytná. Kde jsou ty časy, kdy to byly školy výběrové
to spis diky tomu, ze na skolach nebyla tak velka demokracie (nebo anarchie?).
A navic se vic chodilo do skoly. V dnesni dobe maji podzimni prazdniny, pololetni prazniny, velikonocni prazdniny, nejake to reditelske volno a hned je to o dva tydny vyuky mene.
Ten problém s kvalitou výuky a rozdíl v úrovni absolventů není až tak způsoben nižší kvalitou jiných středních škol ale zcela zoufalým stavem na školách základních. Ty dnes produkují pologramoty. Třeba v deváté třídě se nedělá celý rok skoro vůbec nic a to je pak ten rozdíl oproti osmiletým gymplům samozřejmě znát.
té naší však zřejmě vyhovují "nádeníci" z kterými lze lépe manipulovat ....
napřed se zamysli, gymnázia mají být výběrová, dnes se tam dostane každý čtyřkař. Stačí pár takových studentů a stáhnou celý gympl na úroveň základky.
Ani se nedivím, vycházejí z něj chytřejší děti a to se vládním úředníkům jednak nelíbí a jednak nehodí. I poslední průzkumy ukazují, že jsou co se vzdělanosti týče jejich absolventi nejlepší. Takže bych je zrušil všechny a přidělal více Zvláštních škol!!!