Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Jeseníkách začíná extrémní armádní závod v přežití, dokončí jen ti nejlepší

Zdolávání skal a roklí, víc než sto kilometrů drsnou horskou přírodou, ledový vítr, příkré sjezdy a nebezpečí zranění. Takový bude letošní extrémní armádní závod Winter Survival, který začíná v Jeseníkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pes na koze jel

Tady je to zase samej

Rambo  ;-D;-D

0/0
1.2.2011 16:41

Jean-Luc Picard

víte boji a prohře v zimě a mrazu

klade největší význam Napoleon a ve druhé světové Německo. Obě armády skončily díky zimě před Moskvou.

Dnes už mírotvůrce a světový policaj vidí nepříteje jinde. Je to v poušti, polopoušti a hornatém terénu. Nic proti tomu, ale za zrůdnost považuji osvobození Kuvajtu a zastavení se na hranicích. A za pár let nezdůvodný útok na Irák (poslední baštu křesťansví v islámském světě a spojence proti Iránu a Kurdům).

0/0
1.2.2011 16:37

Si0 po třetím zákazu

Geniální titulek:

Závod v přežití dokončí jen ti nejlepší, ti ostatní nepřežijí.

0/0
31.1.2011 10:20

grey100

Re: Geniální titulek:

Je to hra na vojáky pro velký kluky. Kdo přežije rychlejc R^

0/0
31.1.2011 15:06

xs123

Za druhé světové války

táhli vojáci až od Volgogradu, dva a půl tisíce kilometrů. Zima byla větší, vybavení žádné.

0/0
31.1.2011 8:24

0xf

Re: Za druhé světové války

Taky jsem si na to vzpomel... nehlede ze uz byli nejaky ten den na fronte konec valky zatim v nedohlednu a jeste po sobe strileli... Temhle by tyto "extremni" zavody na par dni pripadaly smesne...

0/0
31.1.2011 8:29

alčawirth

Závod v přetí ????

Kdo má trochu fyzičku, tak v dnešní době GoreTexu , Polartecu , GPS a podobně je to pro něj jen takové větší protáhnutí těla ;-D

0/0
31.1.2011 8:15

0xf

hmm delaj z toho vedu

ja jezdim na vandry i v zime... a to nemam ani jejich vybaveni.... jen nejake casti vystroje vz. 60 spacak molitanovy a karimatku nepouzivam... jidlo a rum taham sebou :-) ted jsem takto bivakoval v beskydech a javornikach... pohoda takze bych s toho jejich pochodu nedelal vedu... a vnoci byva i -28 ale to neznamena ze se neda vyspat a rano jit zas dal...

0/0
31.1.2011 7:33

Jandik73

Re: hmm delaj z toho vedu

Vona se dělá věda ze všeho. Vemte si třeba taková fraška jako přeplavání kanálu La Manche. Taky jsem byl párkrát u moře, nevidím důvod, proč bych to neměl přeplavat.

0/0
31.1.2011 8:19

fanda sportu

Re: hmm delaj z toho vedu

Protoze uplavat 40km bez radnyho treninku ve studeny vode asi nebude takova sranda, ze? Odpocivat se pri plavani moc neda...

0/0
31.1.2011 10:29

Pes na koze jel

Re: hmm delaj z toho vedu

tss fando. on si dělá legraci ;-)

0/0
1.2.2011 16:40

Pes na koze jel

Re: hmm delaj z toho vedu

;-D;-D

0/0
1.2.2011 16:39

Jan Motůrek

školní výcvik

"Čeká je paralelní slalom a náročný, několikakilometrový

přesun horským terénem na lyžích. V Jeseníkách v těchto dnech panuje

mrazivé počasí, teploty v noci padají až k minus 20 stupňům" - nic proti, ale mám dojem, že snad každý kdo jezdí pravidelně na hory a nebo byl na lyžařském výcviku se školou, tak tohle jistě absolvoval taky :)

0/0
31.1.2011 7:01

Jan Motůrek

Re: školní výcvik

ale pochopitelně to nechci zlehčovat, jen mi přijde, že z toho autor dělá obrovské drama bez nějakého konkrétního popisu s čísly a fakty, ale jen obecné věty. Už sám nadpis zní dost komicky: "závod v přežití" - a to opravdu vyhraje jen ten, kdo přežije? A jaká je úmrtnost?

A "několikakilometrový přesun horským terénem na lyžích" ? A co si pod tím mám představit? Několik kilometrů na běžkách horským terénem absolvují děti na základní škole. (a to zrovna aktuální zkušenost: co se teď děti vrátili z lyžáku, tak na běžkách šli asi 8km několikrát za týden)

0/0
31.1.2011 7:06

kata-skubanek

Re: školní výcvik

jj, a vsechno vybaveni a nahradni obleceni si nesli na zadech a venku i nocovali.., dneska jsou toho skolni vylety plne ;-D

ono je asi neco jineho jet na obycejnou lyzovacku. To je jako kdybych

rekla, ze nechapu, co na te olympiade vsichni maji, ja si taky beham a

nikoho s tim neotravuju.., popr. v zime bruslim a co jako??

osobne bych do toho nesla, vsichni ucastnici maji muj obdiv, i kdyz musi byt minimalne napul sileni, jinak by do toho taky nesli ;-D

0/0
31.1.2011 7:23

Jan Motůrek

Re: školní výcvik

tak já nenarážím na závod jako takový, ale na styl napsaného článku. Je jen plný superlativů spojených s běžnými výrazy bez nějakého konkrétního čísla a podrobnějšího popisu. Ale je to můj názor, já jsem se z toho článku téměř nic nedozvěděl. Nejvíce snad jen to: "je to náročné"

0/0
31.1.2011 7:35

0xf

Re: školní výcvik

clovek netaha moc nahradniho obleceni tak leda fusky:-) vetsinu veci clovek nepotrebuje... potrebujete nejaky spacak, celtu trosku kvalitni obleceni ale ty moderni materialy netreba kanady par nahradnich ponozek nejake to jidlo a to je asi tak vse :-)

0/0
31.1.2011 7:37

grey100

Re: školní výcvik

Prostě kluci si hrajou na vojáky. :-)

0/0
31.1.2011 14:53

nejdůvěryhodnější diskutér

Závod v přežití?

No jo, jako každý rok: zase píšete o závodě v přežití a zase přežijí všichni.

0/0
31.1.2011 6:17

0xf

Re: Závod v přežití?

no prave udelal bych jim to na 14 dnu venku bez poradneho vybaveni peso s maly obemem jidla at si hrabnou :-)

0/0
31.1.2011 7:39

grey100

Re: Závod v přežití?

Jde o to kdo přežije rychlejc ;-D

0/0
31.1.2011 15:00

Rafaelou

Náročné,ale ne moc...

Ano tenhle závod jistě prověří co vojáci dokáží.Rozhodně není nejnáročnější.Jsou daleko těžší závody a testy a řekl bych ,že málo s našich vojáků by je zvládlo.Účastníky tohoto závodu každý rok potkávám v Jesenících jak se přesouvají lážo plážo po cestách kolem Videlského sedla.Veškeré slaňování a podobné věci jsou tak zabezpečeny,že se nemůže nic stát.Ani s tím přežitím ve volné přírodě to není tak zlé.I tak jim držím palce a doufám,že právě naši vopjáci vyhrají.

0/0
31.1.2011 6:17

petrph

a přímé přenosy nebudou?

Každý víkend koukám na Ninja faktor,kdo by řekl, že máme něco podobnýho u nás..

0/0
31.1.2011 3:57

jannes

Re: a přímé přenosy nebudou?

Kde vidíš podobnost  závodu v přežití v extrémních zimních podmínkách, kterého se účastní lidé, kteří se s těmito podmínkami mohou při své práci setkat,  s bandou opičáků skákajících přes překážky pro pobavení ječícího publika za idiotského hýkání  komentátora?8-o

0/0
31.1.2011 4:38

brzy budu člověk v tísni

jo tak horští myslivci

tak to je průser. mazel, cakl a ostatní odborníci na ekstrémizmus jim ukážou, kdo s koho:-):-)

0/0
30.1.2011 23:40

i-zajic

A jéje,

v republice nevíme, co s prachama, tak budem vojáčkům platit další blbinu.....

0/0
30.1.2011 22:54

Celebrise

Re: A jéje,

Jasne nocleh ve snehu ;-)

0/0
30.1.2011 23:02

jannes

Re: A jéje,

Myslím, že se daleko víc prachů vyháže za daleko větší blbiny...

0/0
30.1.2011 23:18

I.G.Farben

Re: A jéje,

Armáda je jedna z mála věcí které stát opravdu potřebuje a vojáci prostě cvičit musí. Pokud se na něčem má šetřit tak na Vašich sociálních dávkách, ale ne na armádě. Mám takové tušení, že ještě za našeho života budeme moc rádi že alespoň nějakou máme :-(

0/0
30.1.2011 23:28

i-zajic

Re: A jéje,

Ano, jistě, máte naprostou pravdu, soudruhu plukovníku !

0/0
1.2.2011 8:03

RoninW

Re: A jéje,

náklady jsou nula nula prd

0/0
31.1.2011 0:34

Lanolin

tak vám nevím

To plánuje invazi do Finska, obsadit severní, či jižní pól?

Chápu že i na poušti může být v noci mráz, ale myslíte, že současný nepřítel se skrývá na sněžné pláni zpestřené mějakou to horou?

Vždyť stačí sledovat vývoj produkce Hollywoodu - nepřítel je islamista co nakopil/ukradl (nehodící se škrtněte) v bývalém CCCP.

Svatý les (Holly Wood) vždy ví kdo je nepřítel. Nebo ne?

Takže je to jen legrační hraní si na vojáčky.

0/0
30.1.2011 22:38

P.spk

Re: tak vám nevím

..to jsi nepochopil, závod není o přípravě na konkrétní boj, ale je to soutěž  psychicky a fyzicky nejodolnějších jedinců ......

0/0
30.1.2011 22:43

I.G.Farben

Re: tak vám nevím

Vrať se do jazykovky, když se tě budou ptát kam chceš tak řekni, že "beginners".

0/0
30.1.2011 23:32

Jean-Luc Picard

Re: tak vám nevím

A vy znáte etymologii cesmíny? Byla to posvátná bylina Keltů a byla synonymem posvátnosti, či svatosti.

Takže doslovně je to cesmínový les (či háj). Ale významově je to posvátný háj.

Mimochodem milá  Interessen-Gemeinschaft Farbenindustrie AG    stále vyrábíte i ten kvalitní výrobek na desinfekci-desinsekci? Nebo jen rádoby vtipné jedovaté příspěvky?

0/0
1.2.2011 16:25

bacil magion

Re: tak vám nevím

člověče, tyhle plky jsou na nějakou ošklivou diagnozu:-/

0/0
31.1.2011 0:20

Jean-Luc Picard

Re: tak vám nevím

Že by chytil bacil z družice? Nebo z toho pořadu pro děti. Magione?

Vždyť dneska se válčí na pouštích a v horách v polopoštním prostředí. Vy si ale klidně hrajte dál na Finskou válku když vás to baví.

0/0
1.2.2011 16:28

JMoudry

Re: tak vám nevím

svatý nebo cesmína...hodinky nebo holínky... :-P

0/0
31.1.2011 5:16

Jean-Luc Picard

Re: tak vám nevím

Nojo máte pravdu, je to pako a na vás nemá. Holy - svatý Holly - cesmína. Má to ale jeden háček, cesmína byla v pohanském náboženství dost význymná až posvátná rostila a znakem posvátnosti.  Dnešní pozůstatky Keltů co se prohlašují za křesťany na to rádi zapomínají?

Ano doslovně je to cesmínový les, ale významově a přeneseně to může a je posvátný, či svatý les.

0/0
1.2.2011 16:18

kocy

Zúčastnujíe se celý národ a v Jeseníku to začíná?

0/0
30.1.2011 22:22

Depresivní Robot Marvin

Nemá obdobu

No, jsou mnohem těžší závody. Kdo si chce zkusit jeden z těch lehčích těžších, nechť se přihlásí na Czech Adventure Race: www.adventurerace.cz nebo jiný závod ČAES: www.caes.cz. Naši borci zvládli loni být devátí na MS v Adventure Race, kde se šlo šest dní v kuse. Zimní závod Poland Winter Challenge pak má čtyři dny v kuse.

0/0
30.1.2011 22:08

P.spk

Re: Nemá obdobu

No napsat, že jsou mnohem těžší závody je přehnané, možná jsi měl napsat, že jsou zřejmě i těžší závody...........

0/0
30.1.2011 22:31

P.spk

Re: Nemá obdobu

..no že jsem se nepodíval na ten tvůj odkaz dříve...nevím, čím je ten jiný závod těžší, spíš je to právě naopak,  jesenický závod probíhá v největších mrazech v drsných horách narozdíl od toho " tvého mnohem těžšího" závodu, který se koná v srpnové dny.......

0/0
30.1.2011 22:36

bmw.williams.f1.com

držím palce

jj, absolvoval jsem něco podobného v roce 1995, bohužel jsem nedokončil, je to fakt síla, všem co kdy dokončili smekám !!! R^

0/0
30.1.2011 21:17

kajak v zakoně

je mi líto těch, co nedokončí..

a jejich ohlodané kosti vydají hory až po skončení globálního oteplování..8-o

0/0
30.1.2011 20:31

AnetkaN

Re: je mi líto těch, co nedokončí..

... prej kajak v zakoně :D:D

0/0
31.1.2011 8:22

skokánek

Věděli

jste,že podle příručky SAS musíte vařit mravence šest minut?;-D;-D

0/0
30.1.2011 20:15

1000mb

Re: Věděli

Tak teď v lednu to je aktuální...:-)

0/0
30.1.2011 20:19

skokánek

Re: Věděli

jen se mi to vybavilo ;-D,ale mravence by si mohli vyhrabat ne?

0/0
30.1.2011 20:20

síť proti hmyzu

Re: Věděli

A vajíčka... nebo se už mladí vylíhli???

0/0
30.1.2011 20:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.