- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak pokles platů o 450 korun nominálně je nejvyšší pokles ve všech oborech. Ani úředníkům nebo policistům tak platy neklesly
Teď mají dostat VŠ vzdělaní učitelé přidáno v průměru 280 - 300 korun hrubého měsíčně na hlavu. Na víc opravdu 2 miliardy nestačí. To znamená, že se nevyrovná ani pokles platů v roce 2010. A vzhledem k tomu, že od roku 2007 jsou ve školství zmraženy platové tabulky a "liškovné bylo zrušeno", poklesl průměrný reálný plat učitelů mezi roky 2006 - 2010 o neuvěřitelných 22procent.
Peníze však nejsou hlavním problémem, který učitele trápí.
Dnes už učí jen skutečně ti co mají svoji práci rádi. A společnost pro ně má jen posměšky, opovržení a hulvátské nadávky ožralých nemakačenků. Je čas na obdobu akce ´- děkujeme odcházíme.
opravdu ale netuším, kde se ty údaje berou. Já mám jako odborný asistent na VŠ za plný úvazek šestnáct tisíc, profesor má u nás cca sedmadvacet.
Znala jsem syna děkana VŠ v Liberci Čirliče. Také dělal odborného asistenta a večer mu ve vedlejší hospodě kapela půjčovala kytaru, aby si s nimi zahrál, jen mu neřekli, že bez zesilovače to nejde, ale ať se nebojí, vepředu je ho slyšet dost. A to si myslíš, že při téhle kvalifikaci jsi podhodnocen?
Vyprávěl mně veselou příhodu dědeček, jak ho maminka dala vyučit sekerníkem (vyráběli mlýnská kola a jiné dřevěné věci pro mlýn), že prý jíst se bude vždy a tak mlýny budou mít práce dost. Jenže mlýnská kola nahradily elektromotory.
Naši učitelé nedopadnou jinak. Češky děti neuživí a tak se školy zavřou a učitele budeme muset dovážet, protože děti mají jenom Vietnamci a Číňané a těm jsou naši učitelé k ničemu.
Pokud vím, Vy vytrvale prosazujete jako správné uspořádání společnosti stalinistickou diktaturu. V ní žádné vzdělání není třeba, ba naopak, je z hlediska systému nebezpečné
Jako pedagogický pracovník na ZŠ mám při 21 hodinách přímé ped. činnosti týdně 6075Kč hrubého. Tak kde se stala chyba? Mám sice teprve bakaláře, ale nějak mě to demotivuje si dodělat Mgr. a ve školství zůstat.
Pokud nejste schopen pochopit, že těch 20000 dostanou jen učitelé s požadovaným, tj. magisterským vzděláním, pak si to vzdělání opravdu nemusíte dodělávat.
No, nevím jak je tomu na jiných školách, ale u nás loňským květnem skončly jakékolv příplatky, odměny a osobní ohodnocení, plat klesl celkem asi o 30 % (tj. tak 5 - 6 tisíc měsíčně), prý nebyly peníze (a doposud nejsou), nyní jsem konkrétně já dostala cca 1300 Kč měsíčně přidáno. Nevím, kde se berou ty cifry, ale asi po 11 letech praxe jich nedosahuji
Kéž bychom se jednou dočkali toho, že se podstatně zvýší mzda učitelům dobrám a klesne těm špatným. Přitom řešení je velmi jednoduché. Většina škol dělá s žáky SCIO testy. Pokud je hodnota obecných studijních předpokladů za třídu např 50% a v matematice 60%, je učitel zpravidla dobrý, pokud je však pouze 40%, je tomu naopak. Pokud však budeme uči¨tele hodnotit podle vlezdoprdelizmu (omlouvám se za toto slovo, lepší neznám) mnohdy neschopným ředitelům, jejichž jedinou kvalifikací, zvláště na menších obcích, je stejná stranická příslušnost, jakou má starosta, či pokud bude mládí zásluhou, kterou je třeba ocenit, nikdy toho nedosáhneme