Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VZP: Když nemocnice zruší tisíce lůžek, zachováme jim platby

Všeobecná zdravotní pojišťovna pobídla kraje a ostatní zřizovatele nemocnic, aby změnili aktuální lůžkový fond. VZP slíbila, že pokud se zruší 10 tisíc akutních lůžek, platby za léčení neklesnou. Nemocnicím tak zůstanou peníze na mírné zvýšení platů lékařů i zdravotnického personálu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ladant

Výjimečný souhlas !!!

    Naši politici se jako obvykle vyznamenali !! Plácnout jen tak do vody a říci, že můžeme zrušit najednou tolik lůžek ?  Výjimečně s p. Rathem souhlasím. Lobby velkých nemocnic si již mne ruce, že malé nemocnice se budou zavírat. Bodejť by ne! Když za stejný výkon, jako v nemocnici malé, dostanou násobky peněz !

A vůbec nevadí, že blbec pacient vyčká na pořadník a pak ještě bude daleko od svých příbuzných.

      Opačný postup by měl být !!!  Rakousko, se kterým jsme často srovnáváni, má stejný počet obyvatel, tři !!! fakultní nemocnice a k tomu 230 malých. U nás je malých nemocnic 180, za to máme ale 11 fakultních !!!! 

     Měla by se snad i obnovit tradice defenestrací, k tomu přestěhovat parlament na Staromák a možná i šibenici znovu postavit, její původní místo je již vyznačeno  ....;-D

0/0
18.2.2011 15:02

horduch

o kolik prodlužuje

pooperační infekce dobu pobytu v nemocnici ? o ,20%, nebo více?

0/0
18.2.2011 11:33

okold

chacha

A když nezruší, tak samozřejmě taky!!;-O

0/0
28.1.2011 13:30

xxxiksiksiks

Neni to vydirani?

:-P

0/0
27.1.2011 16:14

nafouknutá bublina

Re: Neni to vydirani?

A vyhrožuje snad někdo smrtí?

0/0
18.2.2011 11:12

Šulivajda

VZP: Když nemocnice zruší tisíce lůžek

Lůžka jsou zbytečný luxus,vždyť dřevěné židle by taky docela stačily.Co by nemocní chtěli za stovku denně!

0/0
26.1.2011 20:59

nafouknutá bublina

Re: VZP: Když nemocnice zruší tisíce lůžek

Nebyla řeč o lůžkách, ale o akutních lůžkách, to je veliký rozdíl. Proč by pacienti měli ležet na akutních lůžkách, když jim např. jenom dělají ve špitále různá vyšetření? Nebo např. po dietní chybě, kdy za 2 dny už je jisté, že vyšetření nic neprokázala, zabírat místo ještě 3 týdny?

0/0
18.2.2011 11:20

DaliborX

To chce klid.

Tak na tohle mě napadá pouze citace ze Švejka a to slova lékaře Grunsteina : "Na těchto postelích ležely celé spousty lidí, kterým nic jiného

nescházelo než vojenský duch. Zatímco jejich kamarádi bojovali v poli, oni

si mysleili, že se budou válet na posteli, dostávat nemocniční stravu a

čekat, až se válka přežene. To se ale zmýlili setsakramentsky, a i vy

všichni se také setsakramentsky zmýlíte."

0/0
26.1.2011 20:32

xxxiksiksiks

Re: To chce klid.

Kdo by lezel dobrovolne v nemocnici? :-/ Luzka jsou pro nemocne a dokonce pro tezce nemocne. Pro ty nestaci kapacity jiz nyni :-/

0/0
27.1.2011 16:15

magelan

To je hezký způsob jak se nevzdat příjmů...

které ze zdravotnctví mají známí a kámoši vládní koalice a odpovědosnt řpehodit na nemocnice: Přu zrušení 10 000 akutních lůžek bude přibližně stejným způsobem jako po 1,3. omezena zdravotní péče a nemocnice to nezvládnou --> nebudou mít ty lidí kam dávat a tak dojde ke kolapsu stejně. Ale odpovědnost bude na nich a lidi budou nadávat jim. :-(

 

A Hegrovi kamarádi a spol budou v poho a svý jistý...

0/0
26.1.2011 20:02

criticafacilis

Re: To je hezký způsob jak se nevzdat příjmů...

ale tak se to dela uz dlouha leta, a nejen ve zdravotnictvi. so far so good, so what?

0/0
26.1.2011 20:57

magelan

Re: To je hezký způsob jak se nevzdat příjmů...

A právě proto doufám že Engel na tohle nepřistoupí... Jen ať to potom padne na ty, kdo si to vymysleli...

0/0
26.1.2011 21:23

danax

pokud lůžka nebudou mít lékaře

pacient umře a lůžko se uvolní...

0/0
26.1.2011 19:33

nafouknutá bublina

Re: pokud lůžka nebudou mít lékaře

Přesně tak. A jak se tady také hodně psalo, lékařů je nedostatek a ti, co jsou, vypovídají přesčasy. Aby člověk ležel ve špitále jen proto, aby tam ležel?

0/0
18.2.2011 11:29

myras

Donuťte vládu k serioznímu jednání

 a ne k neústalým slibům. Na pondělním jednání měl Heger seznámit zástupce LOK a ČLK s připravenými reformami. Vymluvil se na to, že je musí projednat s vládou a požádal od 6 měs odklad. Tomu se říká "sliby se slibují, blázni se radují" Proto čtěte a podpořte  na: http://sos-zdravotnictvi.cz/?s=home

0/0
26.1.2011 17:36

Lionel.r

Re: Donuťte vládu k serioznímu jednání

Četl jsem, nepodpořím.:-PRv

0/0
26.1.2011 19:59

Lafarg

Hlavně by si měly utáhnout opasky

pijavice z  VZP....R^

0/0
26.1.2011 17:30

chemba

začarovaný kruh

Pro nemocnici je terno mít obsazené lůžko. Bere peníze od pojišťovny. pacient nemůže jít domů, to mu doktor nedoporučí. Nemocnice by přišla o peníze.

0/0
26.1.2011 15:55

magelan

Re: začarovaný kruh

ony jsou pro různé choroby nastavené od POJIŠŤOVNY určité ideální doby, za kterých je hospitalizace výnosná. Když překročíte, klesá úhrada (třeba když jsou komplikace, tak nakonec léčíte skoro za nic. Ale úhrada klesá i tehdy, když léčíte "příliš rychle" Takže to není tak jenom výmysl lékařů. Ti se tomu snaží jen přispůsobit, pravidla nastavuje pojištovna... :-)

0/0
26.1.2011 18:53

petrph

povetzte Kefalín, čo znamená "garantuje"

0/0
26.1.2011 15:22

petrph

Re: povetzte Kefalín, čo znamená "garantuje"

Sorry, abych doplnil.

Dá se tato pobídka považovat za smluvní, vynutitelnou garanci? Řekněme že nějaká nemocnice skutečně počet akutních lůžek sníží. Bude z toho skutečně vyplývat, že jí VZP musí vyplatit stávající výši úhrad???? Asi těžko, současná vyhláška platí, čili VZP jí vyplatí jen podle počtu lůžek. Že snad něco slibovala?? No jo ale to se musí napřed změnit vyhláška, to dá rozum...

Bylo to před pár dny,kdy paní Jílková měla v televizi zástupce  nemocnic i pojišťoven. Úplně ten samý případ. Zdravotní pojišťovna vyzvala nemocnice aby si udělaly atestace,že jim pak bude platit víc. Takže to některé udělaly. Náklady do stamilionů, musely přibrat spoustu (zvláště administrativního) personálu- a výsledek? Pojišťovna jim nepřidala ani korunu. Prý, příslušná vyhláška neprošla--

0/0
26.1.2011 15:32

zajicek8

Re: povetzte Kefalín, čo znamená "garantuje"

Hloupost - ZP platí za provedené výkony, nikoliv za počet lůžek v nemocnici.

0/0
27.1.2011 14:35

petrph

Re: povetzte Kefalín, čo znamená "garantuje"

To si myslím že ne, kromě plateb za výkony dostávají nemocnice určitou zase nemalou částku v paušálu na vlastní provoz a menší úkony.

0/0
27.1.2011 14:52

Labaro

VZP najednou dělá chytrou

A není to náhodou ta samá VZP, která do teďka krátila nemocnicím platby za to, že nemocnice nemají 100% vytížení lůžek? Kdy těm pitomcům konečně dojde, že zdravotní zařízení musí být kapacitně dimenzováno tak, aby mohlo poskytovat zdravotní péči v době náhlého zvýšení nemocnosti (epidemie, nehody velkého rozsahu) a po většinu roku nebudou využívané na 100%? Volné lůžko přeci neznamená samo o sobě pro nemocnici nějaké náklady. Úhrady by nemocnice měly dostávat podle účelně vykázané zdravotní péče a ne podle lůžek. Počet lékařů a sester by rovněž měl být dle počtu pacientů a ne podle lůžek. V případě nadprůměrné nemocnosti a tím zvýšeného počtu pacientů by teprve přicházely na řadu přesčasy. Pokud je systém nastaven jinak, je to špatně a nikdy nemůže fungovat. Věřím, že peněz je ve zdravotnictví dost, jenom se jich možná 30% "ztrácí" ve formě provizí, předražených léků i neúčelně a zbytečně vynakládané péče.

0/0
26.1.2011 14:22

jhk2

Re: VZP najednou dělá chytrou

vy toho o nakladech asi moc nevite ze ? volne luzko samozrejme znamena naklady ale samozrejme nizsi nez na obsazene luzko, nicmene otazkou je zda naklady na prazdne luzko jsou jen polovicni nebo jen desetinove

0/0
26.1.2011 14:29

Labaro

Re: VZP najednou dělá chytrou

Rád se nechám poučit. Podle mého názoru mohou být neobsazená lůžka nepovlečená na uzavřeném pokoji. Tak mi, prosím, řekněte, jaké náklady jsou s tím spojené? Účetně se možná jedná o odpisy, ale provozní náklady by měly být téměř nulové. Určité vícenáklady vzniknou při "aktivaci" takových lůžek, protože se pokoj bude muset uklidit, lůžky povléct. S vytápěním (temperováním) prázdných pokojů neargumentujte, pokud lůžka zruším, taky budu muset prázdné pokoje minimálně temperovat.

0/0
26.1.2011 16:04

elishka25

Re: VZP najednou dělá chytrou

Kdo dopředu ví, kdy vypukne epidemie nebo krizová situace s nutností a potřebou více lůžek? Vy si asi dovedete představit, jak jedna sestra na oddělení s 25 lůžky na noční směně (sama), uklízí a temperuje dosud zamčený pokoj a povlíká lůžko (neb ostatné jsou již obsazena) pro právě přijatého pacienta (který možná zároveň zvrací, potřebuje kapačku nebo něco jiného). Asi by se Vám to nelíbilo, kdyby se zrovna jednalo o Vašeho příbuzného ne-li o Vás.....

0/0
26.1.2011 16:16

arnost-ek

Re: VZP najednou dělá chytrou

Na určitý počet lůžek jsou určené minimální počty personálu (a přístrojů atd) dané kvalifikace. Pokud nemáte dlouhodobě lůžka obsazena, platíte ty lidi/přístroje zbytečně.

A teoreticky by se měl brát ohled na to, že například oddělení typu infekční a plicní musí mít určité rezervy pro případ epidemií, tam se nedá jet neustále na skoro plné vytížení.

0/0
26.1.2011 16:20

ladant

Re: VZP najednou dělá chytrou

   Není to tak jednoduché - náklady máte prakticky stejné, protože na počet lůžek pojišťovna diktuje, kolik musíte mít personálu, ať SZP, ale i lékařů a také musí se držet 24 hodinový provoz. Tedy lidé se musí střídat a musíte je mít ve stavu a také platit. Sloužící personál o noční směně zajistí péči pro 15, ale i 30 pacientů, i když s větším nasazením ....V

0/0
18.2.2011 15:09

odborar

Také nechápu proč při zánětu žlučníku nemohu dostat

kapačku ambulantně kdekoli!! Tohle je správný postup reformy našeho zdravotnictví:

VZP podporuje vznik "poloambulantní" péče, kdy pacient dochází denně do stacionáře, nebo operace probíhá při jednodenním pobytu v nemocnici. Podle pojišťovny je to běžný světový trend. Pacientům kromě ostatních výhod přináší větší ochranu před nemocniční infekcí a komplikacemi déletrvající hospitalizace.R^

0/0
26.1.2011 13:52

ivoš

Re: Také nechápu proč při zánětu žlučníku nemohu dostat

Milý pane, mě na zánět žlučníku zemřela babička. Taky podle vás mohla ... kdekoli? Vážně si myslíte, že se všechno dá vyřešit ambulantně? Až se pozná, že to vyřešit nejde, bývá obvykle pozdě.

0/0
26.1.2011 14:01

arnost-ek

Re: Také nechápu proč při zánětu žlučníku nemohu dostat

Řekne se "Něco se může dělat ambulantně."

Reakce: "Co to jej za nesmysl, přece nejde všecko dělat ambulantně, kdo tohle vymyslel?"

0/0
26.1.2011 16:22

ideový vůdce ODSČM 2

Válet se v nemocnici v době krize

je trestuhodné! Takoví lidé nás tlačí do Řecka Rv!!

0/0
26.1.2011 13:49

DeliriumTremens

Re: Válet se v nemocnici v době krize

Pokud se tam válí jenom proto, aby nemocnice vykázaly svou funci a "nezbytnost", pak máte bezesporu pravdu

0/0
26.1.2011 14:08

QT48

Zrušit pojišťovny,

stačí jen jedna se 100% účastí státu, Šnajdra a jiné parazity vyhodit !

0/0
26.1.2011 13:35

DeliriumTremens

Re: Zrušit pojišťovny,

Já bych zrušil všechny. Jen ať si každý platí svého lékaře sám, pak to teprve bude spravedlivé.

0/0
26.1.2011 14:09

tučňák na útěku

Re: Zrušit pojišťovny,

Jako ve Švédsku, kde sílí úvahy o otevření trhu, pže to státní pojišťovna přestává zvládat? :-P

0/0
26.1.2011 16:07

ronny57

je to tady samej odbornik

Jděte se občas do nemocnice podívat,jací pacienti leží na akutních lůžkách.Je tam spousta pacientů,kteří patří do LDNky,v mnoha případech tam leží protože to jsou někoho známí a nebo ošetřující lékař (určitě také podepsal děkujeme odcházíme)dostal úplateček.Ten systém je špatný a jen ministrstvo ve spolupráci s pojišťovnami to musí napravit.[>-]

0/0
26.1.2011 13:25

hofmanova

Re: je to tady samej odbornik

Jakou pozici ve VZP zastáváš?

0/0
26.1.2011 13:31

Kilián Nedory asi po třinácté

Re: je to tady samej odbornik

doufám, že vyšší - má naprostou pravdu R^

0/0
26.1.2011 14:18

ronny57

Re: je to tady samej odbornik

Představ si,že žádnou,pracuji v podzemí,pojď si to se mnou vyměnit.;-D

0/0
26.1.2011 18:30

perme je a žerme je

Re: je to tady samej odbornik

Nemám hořčík ,dříve jsme měli v 15 tisícovém městě pohotovost.Žádný problém pocítil jsem náznak záchvatu,dorazil  jsem tam píchli mi magnesko OK,Potom:Zrušili pohotovost. Musím zavolat zachranku,přijeji píchli mi magnézko OK.Dnes:pocítím náznak,přijede rychlá odvezou mě 16 Km udělají krevní testy,EKG,moč,dojdou k závěru ,že mám stále to samé již 20 let,píchnou mi magnézko ,zasmějeme se zavolají sanitu na odvoz domů a jsem OK. Toto se opakuje 2 krát za měsíc .Stačí

0/0
26.1.2011 13:47

jellymonkey

Re: je to tady samej odbornik

a nestačily by vám šumivé tablety s hořčíkem? stojí to pár kaček.. :-/

0/0
26.1.2011 13:56

perme je a žerme je

Re: je to tady samej odbornik

Nestačí,nedokážu je vstřebat.A už vůbec šumivé.

0/0
26.1.2011 14:00

arnost-ek

Re: je to tady samej odbornik

Nejde si to píchat sám, jako třeba diabetici inzulín? To musí být do žíly, nebo proč?

0/0
26.1.2011 16:24

P.D.F

Re: je to tady samej odbornik

s tím mohu jen souhlasit

0/0
26.1.2011 14:26

perme je a žerme je

Jiný nápad

Prodáme paláce VZP(docela by šli využít na hotely i s kasíny),propustíme 75 procent zaměstnanců VZP(pravda stoupne nezaměstnanost)a peněz bude spoůůůsta.

0/0
26.1.2011 13:21

mamča1

Re: Jiný nápad

TrefaR^ ještě vykopnout Šnajdra z dozorčí rady a je další milionek.

0/0
26.1.2011 13:26

perme je a žerme je

Re: Jiný nápad

To je ta poslední fretka,no možná předposlední.Vládci loutek jsou jinde.

0/0
26.1.2011 13:30

hofmanova

Re: Jiný nápad

R^

0/0
26.1.2011 13:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.