Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na zvířata se přestane hledět jako na věci, cirkusáci už se bojí

Téměř 200 e-mailů dostalo ministerstvo spravedlnosti po výzvě, ať se k novému občanskému zákoníku vyjádří také laická veřejnost. Tedy obyčejní lidé, kterých se nová norma nejvíce dotkne. Z došlých připomínek je vidět, že nadšence, kteří se prokousali desítkami stránek textu, zaujalo nejvíce nové postavení práv zvířat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

a co stromy

bez legrace, stromy by taky neměly být jen jako hromada dřeva

0/0
16.2.2011 11:54

marmota

Zvířata a zvěř

Jsem myslivec, přes 35 let jsem to provozoval profesionálně v ranku lesnictví. Vím, tzv. vrah zvířátek. Co ale mají říkat řezníci, také vrazi zvířátek. Dokud budou existovat konzumenti masa, budou existovat i vrazi zvířátek. Taková je realita.

Zvíře, tedy alespoň obratlovec, má své ego, své vlastnosti i své city. Má více instinktů, než racia, ale má "duši" a prožívá i své fyzické bolesti, tak jako homo sapiens. Ono zařadit zvíře do věcí (účetní evidence - DKP / Investice) je morbidní. Třeba pes, je rozumově jako předškolní dítě, má své sny (ve snu chrápe, povykuje, vrčí, trhá tlapami), má průjem či zácpu, zdravotní problémy. Kladoucí srna má porodní bolesti, brečí a mňouká. Halt příroda. Ano, lovím ručnicí, zvěř má ale jakous-takous možnost úniku, narozdíl od čuníka u řezníka. Až lidé (jako všežravci) přestanou žrát maso, nebude třeba řezníků, ani myslivců. Nicméně zvíře nesmí být "věcí", je to živý tvor.

PS. Je rozdíl mezi "myslivcem" a "bouchalem s LL", na to se zapomíná

0/0
25.1.2011 22:23

nezavislypolitologamater

Re: Zvířata a zvěř

.....možná jsi "myslivec", ale proč se nezbavíte "bouchalů" a trpíte je mezi sebou ?

0/0
26.1.2011 7:34

arahat

Re: Zvířata a zvěř

...jako ornitolog s Vámi plně souhlasím! Ať se Vám (nejen) v myslivosti daří!

0/0
26.1.2011 9:35

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Zvířata a zvěř

R^

0/0
27.1.2011 11:55

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Zvířata a zvěř

menší rozdíl je taky v tom, že vy "vraždíte" i to co ani nežerete (tzv. škodná) a to z dost pochybných důvodů

0/0
16.2.2011 11:43

Tajné

31

§ 31

Má se za to, že každý nezletilý, který nenabyl plné svéprávnosti, je způsobilý k právním

jednáním co do povahy přiměřeným rozumové a volní vyspělosti nezletilých jeho věku.

Tomu říkám definice!

0/0
25.1.2011 17:52

Králík z klobouku

Re: 31

To je dost podobné dnešní úpravě, jen o poznání kostrbatější, aby to vypadalo víc "právnicky". Ale zatímco dnes je rozhodujcíí vyspělost onoho konkrétního jedince, podle nového zákona má rozhodovat vyspělost ostatních jedinců jeho věku. Prostě takové zglajchšaltování člověka na číslo vyjadřující věk.

0/0
25.1.2011 17:57

Tajné

Re: 31

No tak dobře, ale posoudit vyspělost konkrétního dítěte je IMO o poznání snažší než definovat nějakou průměrnou schopnost danýho věku. Navíc je nesmysl to posuzovat podle průměru a ne podle skutečnosti.

0/0
25.1.2011 18:01

Králík z klobouku

Re: 31

Taky si myslím. On ten socialistický zákon, který je z větší části opsaný z toho rakousko-uherského, zas tak špatný není.

0/0
25.1.2011 19:20

daemon

Nadřazenost zájmů psů nad bezpečnost lidí

Další podpora pejskařského teroru. Pokud by někdo mohl utrpět psychický otřes při ztrátě psa, neměl by se starat o to, co ten pes vyvádí ?

0/0
25.1.2011 17:51

Králík z klobouku

Re: Nadřazenost zájmů psů nad bezpečnost lidí

Nebojte, následovat bude žhavá diskuse o snížení věku trestní odpovědnosti psů, veverek a křečků. A jistě vznikne i hnutí za práva bezobratlých která dnes zákony mezi zvířata neřadí.

0/0
25.1.2011 19:19

Big.M

Re: Nadřazenost zájmů psů nad bezpečnost lidí

tak! akvarijní rybičky také chtějí svá práva

0/0
25.1.2011 19:20

Petr.Majer

Re: Nadřazenost zájmů psů nad bezpečnost lidí

Rybička mimochodem neni bezobratlá.

0/0
25.1.2011 22:47

marmota

Re: Nadřazenost zájmů psů nad bezpečnost lidí

Neberu Vám Váš názor, ale malá připomínka. Zatím je pes "věc", tak jako "automobil". Trestní odpovědnost vždy vězí na vlastníkovi "věci", pokud ta způsobí újmu či škodu. Nesvádějte to na "psa" či "automobil". Na rozdíl "pes" od "automobilu" má instinkty a paměť. Když byla má potvora NKO  v adolescentním  věku, invalidní dědek na el.vozíku ji zbil berlou, když se k němu lísala. Do dnes (7 let) nesnáší invalidy na el.vozících s berlemi, může se protrhnout a jedině na striktní povel zanechá ježení. Jo, ta věc má i mozek, pamatuje si.

Moje potvora a synův halama (oba ohaři) dělají mé vnučce (2r.) chůvy. Jenom mám obavu, kterak vnučce zabránit v důvěře v cizí šelmáky. Odborníci, poraďte.

0/0
25.1.2011 22:41

Tajné

dokáže mi někdo vysvětlit co znamená tohle?

§ 24

Na počaté dítě se hledí jako na již narozené, pokud to vyhovuje jeho zájmům. Má se za

to, že se dítě narodilo živé. Nenarodí-li se však živé, hledí se na ně, jako by nikdy nebylo.

0/0
25.1.2011 17:48

bbybonek

Re: dokáže mi někdo vysvětlit co znamená tohle?

třeba, že dědí i dosud nenarozené dítě, pokud se potom skutečně narodí a žije

0/0
16.2.2011 12:49

Králík z klobouku

Zájmy embrya

§ 24 "Na počaté dítě se hledí jako na již narozené, pokud to vyhovuje jeho zájmům." Právnické spekulace o tom, co je zájmem embrya, budou jistě ještě zajímavější než právní postavení hlodavců v kanále.

0/0
25.1.2011 17:44

Tajné

Re: Zájmy embrya

Zrovna jsem napsal to samý. Asi zaloboval Vatikán, už vidim jak se toho chytají blázni co chtí zakazovat potraty.

0/0
25.1.2011 17:49

Králík z klobouku

Re: Zájmy embrya

On ten podivný kompromis je v tom zákoně už dnes. Ale Eliáš to "rozčísnul" tím "zájmem".

0/0
25.1.2011 19:25

Tajné

...

"§ 14 Svépomoc

(1) Každý si může pomoci k svému právu sám, je-li jeho právo ohroženo a je-li zřejmé,že by zásah veřejné moci přišel pozdě.

(2) Hrozí-li neoprávněný zásah do práva bezprostředně, může jej každý, kdo je takto

ohrožen, odvrátit úsilím a prostředky, které se osobě v jeho postavení musí jevit vzhledem kokolnostem jako přiměřené. Směřuje-li však svépomoc jen k zajištění práva, které by bylo jinak zmařeno, musí se ten, kdo k ní přikročil, obrátit bez zbytečného odkladu na příslušný orgán veřejné moci."

Takže jen ten kdo je ohrožen? Pokud uvidím jak chce někdo někoho zabít tak zasáhnout nesmím?

0/0
25.1.2011 17:43

Králík z klobouku

Jmění dítěte

§ 843/1: "Rodiče mají povinnost a právo pečovat o jmění dítěte, především je jako řádní hospodáři spravovat." - hm, takže už nic takového, že by sedmnáctileté dítě spravovalo svou pokladničku samo. Skutečně pokrok. A to ještě z toho zmateného zákona není úplně jasné, jestli to náhodou neplatí i pro dospělé dítě. 

0/0
25.1.2011 17:41

Králík z klobouku

"Průměrný člověk" jako základ právního řádu

§ 4/1: "Má se za to, že každá svéprávná osoba má rozum průměrného člověka i schopnost užívat jej s běžnou péčí a opatrností." - to je zajímavá právnická logika. Termín "průměrný člověk" je skoro tak precizní jako Paroubkovi "obyčejní lidé". Užvaněný rádoby dokonalý zákon, a přitom stejně ty formulace neříkají nic nebo jsou přímo nesmyslné. Má to snad znamenat, že těch 50 % podprůrměrně rozumných lidí raději zbavíme svéprávnosti, aby je těch druhých 50 % nadprůměrně rozumných nemohlo docela legálně oškubávat a podvádět?

0/0
25.1.2011 17:24

Tajné

Re: "Průměrný člověk" jako základ právního řádu

Tedy to jsou perly. Sice je to strašně dlouhý ale asi si to taky přečtu, jen pro tu srandu.

0/0
25.1.2011 17:31

Tajné

Re: "Průměrný člověk" jako základ právního řádu

Ono už "(2) Nezakazuje-li to zákon výslovně, mohou si osoby ujednat práva a povinnosti

odchylně od zákona; zakázána jsou ujednání porušující dobré mravy, veřejný pořádek nebo

právo týkající se postavení osob, včetně práva na ochranu osobnosti." je docela síla. s trochou obratnosti se to dá vyložit k obejití většiny ostatních zákonů.

0/0
25.1.2011 17:35

Tajné

Jakmile se objeví něco dobrého

hned musí idnes napsat čistě kritický článek

0/0
25.1.2011 17:23

Tajné

Re: Jakmile se objeví něco dobrého

Aha, tak ne dobrého, to jen idnes vybrala pár dobrých věcí a ty pranýřuje...

0/0
25.1.2011 17:36

Králík z klobouku

To je taky perla

"Zemře-li během řízení dítě, může do šesti měsíců od jeho smrti podat návrh též jeho potomek" Zdá se, že zákon počítá s tím, že soudy nerozhodují příliš rychle.

0/0
25.1.2011 17:14

Králík z klobouku

To je masáž jak na objednávku

To je ale propagace! Jestlipak se tolik psalo třeba o Zoulíkovu návrhu z roku 1996. A když ten Eliášův návh neprošel v roce 2009, tak teď je třeba ovce masírovat, že ten zákon "bude platit" i když ho ještě neschválila ani vláda natož parlament. Přitom je to megalomanská slátanina, která nemá hlavu ani patu. Nesmyslný jazyk, chaotické uspořádání, megalomanských 3020 paragrafů.

§ 110/3: "O tom, co má původ v lidském těle, platí obdobně to, co o částech lidského těla". Doufám, že bude čistička s mými výkaly zacházet důstojně a bude mi hlásit, co s nima udělala.

0/0
25.1.2011 17:02

Menetekel

Re: To je masáž jak na objednávku

tak je fakt, že někteří bezmozci věnují zvířata jako dárek aniž by se zeptali, zda dotyčný takovou "věc" vůbec chce.Rv

0/0
25.1.2011 17:07

Králík z klobouku

Re: To je masáž jak na objednávku

To je reakce na co? Na můj příspěvek ani na ten návrh zákona zjevně ne.

0/0
25.1.2011 17:17

Tajné

Re: To je masáž jak na objednávku

No tak jestli je to tak, tak vidíte - proč idnes nekritizuje to, ale prakticky jen ty části které jsou v pořádku?

0/0
25.1.2011 17:25

Králík z klobouku

Re: To je masáž jak na objednávku

Já to nevnímal jako kritiku, ale spíš jako propagaci na objednávku.

0/0
25.1.2011 17:52

Menetekel

Záleží, jak se k tomu postaví církev

pokud vím, tak zvířata do nebe nesmí.;-D

0/0
25.1.2011 16:54

Lafinta

to jsou věci

No nevěřím, že by v tomhle státě nebyla nějaká důležitější práce :-P Ale chápu, že roztrhání milované fotografie je na odškodnění..... Rv

0/0
25.1.2011 16:46

pragina

zákon svědomí

 - kolik je na na naší planetě lidí - kolik je v naší republice lidí - tolik je - zákonů svědomí - no potěš Pán Bůh - s námi a se soudci - !!!!!!!!!!

0/0
25.1.2011 16:31

foxandra

Zvířata v klecích

Cirkus vždycky byl, je a bude, ale únavné tahání zvířat v klecích po celé republice je opravdu spíše týrání.

0/0
25.1.2011 16:11

Hairy_ass

Když má zvíře nová práva,

tak by mělo mít i nové povinnosti... ;-D

0/0
25.1.2011 16:07

schima

Návrh

Tento návrh vypadá velice dobře, konečně. Doufám, že tato vláda bude tvořit podobně kvalitní zákony i nadále. Smrštění několika zákonů dohromady vnímám velice pozitivně, zpřehlední se právní systém. A hlavně jsem rád, že zvíře přestane být pouze věcí, ale bude před zákonem stát jako živá bytost. Jsem tedy ještě zvědav jaké povinnosti bude zvíře mít

0/0
25.1.2011 14:13

Králík z klobouku

Re: Návrh

Říkat zákonu s 3020 paragrafy smrštění, to ja asi ironie, ne?

0/0
25.1.2011 17:17

warekkonecnesmazan

ehm

jak se prosim pocita "Cena zvláštní obliby" ? ;-D

0/0
25.1.2011 14:04

schima

Re: ehm

Výpočet bude zajímavý, ale i tomu fandím. Pokud mi někdo zničí ku příkladu onu fotografii, tak mám nárok přeci chtít více než 2 Kč, když měla pro mě daleko vyšší cenu a obzvlášť pokud nepůjde vyvolat znovu

0/0
25.1.2011 14:15

warekkonecnesmazan

Re: ehm

sak jiste jen jsem zvedav jak se pocne s vychcankovstvim ;-)

0/0
25.1.2011 15:02

Jitřní dar

Re: ehm

Už se těším, jaké na to budou tabulky.

0/0
25.1.2011 14:18

DrID

Koho baví mučit a vraždit...

...tak až dosud pokud mučí a trýznivým způsobem zabíjí zvířata, nestane se mu nic. To je hnusné a zločinné, protože je dlouhá léta dokázáno, že obratlovci vnímají bolest, ti vyspělejší strach, stres a paniku stejně jako my lidé. Je to tak těžké přijmout? Stejně tak dlouho je odborníky zmapován děsivý fakt, že velká část mučitelů zvířat se posléze přeškolí na lidi !!

0/0
25.1.2011 13:48

kočka

Re: Koho baví mučit a vraždit...

Souhlas!

0/0
25.1.2011 13:54

Hellmoon

Re: Koho baví mučit a vraždit...

Jo jsem proti vodění koček na vodítku a ten kdo jí neumožní procházku tak na toho krutý trest ;-D;-D

0/0
25.1.2011 14:10

Specs

Re: Koho baví mučit a vraždit...

Po tomto prispevku predpokladam, ze jste vegan a na utrpeni zvirat se nepodilite, ze ano?

0/0
25.1.2011 14:23

Mysel

Re: Koho baví mučit a vraždit...

Jste mimo:

1. Vami popisovane skutky uz jsou davno trestne.

2. Nesouvisi to s OZ, o nemz je tento clanek.

3. Jen vic dojemnych melodramat, na tento bulvarni server patri! ;o)

0/0
25.1.2011 17:05

Imperial_Technocrat

THE ANIMAL IS A THING

Fascinuje mne, jak může existovat taková hromada idiotů, jež jsou přesvědčeni, že zvířata by de iure neměla býti pokládána za zvířata. To je znásilnění právního systému. Právo pokládá člověka popřípadě instituci jako jediné subjekty práva, neboť člověk je schopen rozumově chápat práva a povinnosti. Jak by si soudruzi milovníci zvířat představovali, že zvíře bude aktivním v rámci práva? Mj. Německo také pohlíži na zvířata jako na věci, i když v preambuli mají napsáno, že zvíře věcí není, nicméně pro účely práva ho takto budeme chápat - to pro jelita, jež se domnívají, že právní statut zvířat je úhelným kamenen, na kterém stojí civilizace a národy.

0/0
25.1.2011 13:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.