Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První nemocnice přestaly kvůli výpovědím lékařů objednávat pacienty

Péči, kterou lze odložit, začaly na následující dny a týdny rušit zatím tři nemocnice. Přestaly objednávat plánované pacienty. Uvedl to ministr zdravotnictví Leoš Heger. Tomu se dosud nepodařilo dohodnout se s lékařskými odbory a lékařskou komorou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

noorange

Dokonce

středočeský hejtman a bijec vlády za každou cenu Rath oznámil, že ne všichni lékaři budou přijati zpět..... proto ta křeč v povznesených komentářích

0/0
25.1.2011 9:41

noorange

ctrl c, proč vymýšlet, vše bylo již řečeno

Kdyby tedy dnes skutečně odešlo všech 3500 lékařů, poklesl by jejich

celkový počet na úroveň roku 2000. Výpovědi podalo "pouze" 18,6% všech

lékařů. Počet lůžek akutní péče je v ČR vysoko nad průměrem EU. Zatímco

u nás je to 505,7 lůžek na 100 tis. obyvatel, průměr v EU je 397,5 a ve

Švýcarsku dokonce pouhých 330 (zdroj: Eurostat).

0/0
25.1.2011 9:33

hugo.tom

Re: ctrl c, proč vymýšlet, vše bylo již řečeno

ano možná máte pravdu, ale taky jde o to jak jsou nemocnice rozmístěné.  Jaká je spádová oblast. Pokud ve spádové oblasti cca 200 tis lidí zavřou všechny nemocnice a nejbližší provozuschopná je už teď přeplněná, tak už to problém bude. K čemu mi je, že v Praze nebo Brně je dostatek lůžek, když je to daleko.

0/0
25.1.2011 10:53

Gaston

hmmmm

Včera jsem se pokusil zúčastnit On-line rozhovoru s Engelem

http://domaci.ihned.cz/c1-49536280-engel-on-line-reseni-odlivu-lekaru-nedostali-jsme-ani-mizernou-nabidku

Z toho, co jsem se tam dozvěděl, jednoznačně vyplývá, že mu nejde o nic jiného než o okamžité skokové zvýšení platů lékařů.

Mimo to je patrné, že lže.

0/0
25.1.2011 9:04

noorange

Re: hmmmm

to bude v koste jejich chápání reformy ve zdravotnictví - plošné skokové navýšení platů, pak ať se stát matlá s reformou dál jak chce, za rok si řekneme znovu.

0/0
25.1.2011 9:18

noorange

Zdar bílí teroristi,

bohužel jen na chvilku, á mamánek Zdeněk je tu též.

0/0
25.1.2011 8:56

vsetin

Klídek

Jen klídek pánové, s.re na vás bílý Tesák;-D

0/0
25.1.2011 8:26

Jirikxxxxxx

Re: Klídek

Bacha, pane, i za taková nedoplněná slova mne před týdnem vyrazili..... A navíc, proč ta zloba ? Že se nekdo diví, proč jste tu furt ? No a co ? Prostě nemáte na práci nic lepšího, je to jen Váš problém.

0/0
25.1.2011 8:41

antigogo

pro vsetína

To je škodlivé, taková závislost na PC.Člověče Vy jste snad na podpoře, vždytˇ Vy jste v diskuzi pořád. Už nečtvu Vaše inteligentí projevy , ale ten Váš nic k tu je stále několik hodin denně.

0/0
25.1.2011 8:15

vsetin

Re: pro vsetína

a nother vám nevadí, že jo ?

0/0
25.1.2011 8:23

Jirikxxxxxx

Re: pro vsetína

NAvíc, kdyby s námi všichni souhlasili a byli lucidní, tak tu nemáme o čem diskutovat a bavit se z výplodů některých mozků

0/0
25.1.2011 8:43

noether

Poučka o trhu ...

V tržním prostředí vůbec nezáleží na tom, jaký plat si kdo zaslouží, v tržním prostředí má každý takový plat, jaký si vyjedná, chceteli vybojuje. ;-D;-D;-D Z vlastní zkušnosti vím, že lepší plat, lepší auto nebo jiné benefity si vyjednát pouze před vlastním nástupem. Pokud budete chtít po šéfovi víc peněz, dá vám prd. Když odejdete, tak dá peníze, které jste předtím požadoval vy, nějakýmu cucákovi, který se bude ještě půl roku zaučovat ...

0/0
25.1.2011 7:46

noether

Obecný problém ...

řešíme tu zdravotnictví, al ata personální devastace se projevuje nejen v něm.

Podívejte se na poslední výsledky českých školáků a to je především o učitelích. Vždyť všichni dobře víme, že ve školství dělá jen ten, kdo opravdu nesehnal jinou práci a většinou to dělá bez kvalifikace a taky bez nadšení za ty peníze.

Včera v lidovkách psali, že ztrácíme konkurenceschopnost - a divíte se? Šikovní vědci systematicky  mizí z akademi i vysokých škol do zahraničí, protože mají mizerné podmínky na bádání a platy ještě horší.

Tato společnost totiž 20 let kašlala jakoukliv finančí motivaci těchto intelektuálně pracujících lidí a i nadaále si myslí, že jim má stačit, když jim v těchtom odvětvích milostivě dovolíme pracovat.

Jak říká, nejde jen o doktory a jak říkám taky, bude hůř! !!!!

0/0
25.1.2011 7:32

Zdeněk Burian nejml.

Re: Obecný problém ...

R^

0/0
25.1.2011 7:43

noorange

Re: Obecný problém ...

hm, a co tedy navrhuješ, natisknout?

0/0
25.1.2011 8:57

Gaston

Re: Obecný problém ...

A co tedy navrhujete? Přeplatit Ameriku a Německo a natáhnout sem všechny nejlepší vědce, učitele adoktory z celého rozvinutého světa?

0/0
25.1.2011 9:08

barbu do

Re: Obecný problém ...

... nikoli ...

... stačí, pokud u nás vydělají aspoň na byt a stravu ...

0/0
25.1.2011 9:19

noorange

Re: Obecný problém ...

že by na toto neměli? Ale co výkonnost ekonomiky, nemáš dojem, že zde je ten klíček k dalšímu?

0/0
25.1.2011 9:51

barbu do

Re: Obecný problém ...

... jistěže ...

... ale že by naši podňykatelé něco nezvládali?

0/0
25.1.2011 13:18

vsetin

Doporučuji lékařům

http://www.zdn.cz/denni-zpravy/jobzurnal/i-v-nemecku-existuji-neplacene-prescasy-308329...

Přečíst by si to měli především lékaři  D O...   čest práci!;-D

0/0
25.1.2011 7:32

vsetin

Re: Doporučuji lékařům

a vůbec nic se nemění na tom, že je to cca 3 roky staré, ale poučné !

0/0
25.1.2011 7:32

vsetin

Re: Doporučuji lékařům

Nevím, jak to funguje v jiných něm. nemocnicích, ale v Herzzentru

slouží někteří lékaři řadu hodin, které jsou nezaplacené. Doktoři, kteří jsou ve směnném provozu, mají odsloužených hodin méně,

protože pracují na 40-tihodinový pracovní týden. Nicméně ostatní lékaři,

kteří ve směnném provozu nepracují, jsou v nemocnici minimálně 12 hodin

denně. A to je práce nezaplacená. Nikdo z nich si žádné přesčasy nepíše

0/0
25.1.2011 7:40

Zdeněk Burian nejml.

Re: Doporučuji lékařům

Tak hlavně že sis sám se sebou pěkně popovídal. ;-D

0/0
25.1.2011 7:43

Jirikxxxxxx

Re: Doporučuji lékařům

Ano, ale plat jako takový je trochu o něčem jiném, že ? Stále onen 2-3 násobek průměrné mzdy v dané zemi podle vzdělání lékaře.

0/0
25.1.2011 8:40

noorange

Re: Doporučuji lékařům

proč mám stále ten dojem, že v lékařské komunitě by toto bylo hodnoceno jako nedostatečné?

0/0
25.1.2011 9:55

Zdeněk Burian nejml.

Re: Doporučuji lékařům

;-D;-D

0/0
25.1.2011 7:43

noether

I kdyby tento 4 roky starý článek byla pravda, ...

je velký rozdíl mezi tím, jestli někdo zůstane v práci o něco déle, anebo je nucen sloužit přes noc minimálně jeden den v týdnu a minimálně jeden den v měsíci... ;-D

0/0
25.1.2011 7:38

noether

Weekend v měsíci, samozřejmě ...

A jak to počítám, jak to počítám je to MAX nějakých 80 hodin, zatímco u nás je normálních 150 hodin přesčasů. S ohledem na stáří článku si dovoluji podotknout, že Němci proti tomu hodně protestovali, hodně stávkovali a že se to dost změnilo ... ;-D;-D;-D

0/0
25.1.2011 7:41

vsetin

Re: Weekend v měsíci, samozřejmě ...

Každý si udělá na to svůj názor;-)

0/0
25.1.2011 7:51

vsetin

Re: I kdyby tento 4 roky starý článek byla pravda, ...

Zajímavý názor, ale hloupý. A proč by ten rozhovor nebyl pravda, byl otištěn ve Zdravotnických novinách. Vy nás pane stále oblbujete, že jo ?;-D

0/0
25.1.2011 7:42

noether

Víte, mě to je jedno ...

Ale v tom Německu to prostě lepší je! A ještě mnohem lepší je to v Anglii, která by absorbobala všechny odcházející doktory. ;-D;-D;-D A mezi náma, pokud to nevite ZDN jsou stejně modré provládní noviny jako IDNES, protože také patří Mladé Frontě DNES!

0/0
25.1.2011 7:50

Gaston

Re: I kdyby tento 4 roky starý článek byla pravda, ...

No a ten přesčasový problém se vyřeší zvýšením platů?

0/0
25.1.2011 9:10

kolem

2

Poplatky nejsou řešení. Pokud nejsou řadně směřovány. Paradoxně dle vnitřních zpráv z MS vznikly pouze jako důvod k ospravedlnění nic nedělání před novináři. Jejich částka byla zvolená pouze symbolická a vidíte ČSSD to prohrálo volby. Každá vláda v bývalém soc. státě, která provede reformu zdravotnictví prohraje volby. To je tradice. Vyzývat čechy k patriotismu je asi zbytečné

0/0
25.1.2011 7:13

lutrysek

mimochodem

kam jdou julinkovske poplatky? vypada to ze od dob jejich zavedeni je ve zdravotnictvi jeste mene penez a poplatky se musi zvednout. no jen aby tech penez pak nebylo jeste mene.

0/0
25.1.2011 7:08

lutrysek

neschopny ministr

pul roku je akce v behu a on vykrikuje dokola 2 vety. ze je jako ministr zdravotnictvi zodpovedny za lekarskou peci ve state mu asi nedoslo. jo jake vety? 1)penize nejsou 2)je to natlakova akce a tomu neustoupim. penize jsou - vsude se suska ze stat prosustruje za rok 30mld na zakazkach - zvednout platy doktorum by stalo jen 3 mld.

0/0
25.1.2011 7:06

lisbonka

Re: neschopny ministr

No ja vidim jako pravdepodobne, ze pan ministr s nimi v lete zamerne nejednal, protoze jejich platove pozadavky - tedy i pocinajici reforma - by se musely nejakym zpusobem odrazit v rozpoctu. Kdyby toto nastalo, pak je zbytek statnich zamestnancu sezere, ze jim se platy budou snizovat. Takze bylo lepsi se tvarit, ze se to nestane, nic nedelat a nakonec to otocit a tvrdit, ze lekari vydiraji a on chudak se prece snazi s tou reformou.

A ja mit schuzku, na kterou mi nekdo prislibi varianty reseni a pak prijde s prazdnou, tak to beru jako projev ignorace a budu mit problem takovemu cloveku dal duverovat a dal s nim jednat. To mi prijde, ze pan ministr testuje, co vsechno si muze dovolit.

0/0
25.1.2011 10:12

kolem

1

To co se momentálně odehrává není následek součastných událostí, ale skutečně klíčí od otevření hranic a soukromého systému. Vpodstatě něco jako zkušený zdravotnický ekonom neexistuje. Před rokem 89 neexistovala konkurence ani pozitivní motivace lékařů a všichni byly ve státní sféře. Nyní pokud má soukromí kardiolog 2*4 větší příjem než státní(nehodlám řešit profesionalitu) bez služeb pak chápu, že ten státní přechází do soukroma. Je to prostý princip difúze. Navíc o současné situaci ve zdravotnictví se už ví dlouho. Záplaty typu protažení atestací, zavedení rezidentur, obchodování s tituly PHd byl velice nemoudrý bič, který tohle všechno spustil. Ze strany lékařů pak spatřuji zásadní chybu právě v tom, že obcházeli zákoním práce. Pokud by přestali přesčasi sloužit již v minulosti došlo by k lehčí krizi, která by se řešila již v době konjunktury. Osobně mám obavu, že náprava tohoto problému skutečně ohrozí vládu víc než daleko dražší kauzy

0/0
25.1.2011 7:04

holkazpasova

V Česku lidi

jen nadávají u compů a po hospodách a nic se neděje. Doktoři se dost hlasitě ozývají a hle českým nadávajícím trotlíkům to zase vadí. Uvědomte si, že doktoři si stojí za svým a drží při sobě. narozdíl od vás.

0/0
25.1.2011 6:59

jjona

des

Je to hrozne co se deje v Nemocnich. Podle me by se penize nasly, doktori a sestry by si je zaslouzili. POdle me se vsude se vsim plytva. Jsem v USA, je tu velka spoluucast v zdravotnictvi a treba zubare jsem malem mela na splatky ale..jakto, ze po malych zakrocich se jde hend domu  a u nas vas nechavaji vic dni nez je potreba. Navic si tady malokdo troufne zanedbat peci, protoze by je tu kazdy soudil a soudy tu funguji dobre narozdil od CR.. Me prijde, ze v CR se poradne nic nedeje. Ministr zdravotnictvi ma byt vyborny ekonom, porad se mluvi to opoplatcich, ale chtela bych videt poradnou reformu, teda plan jak hospodarit, co z nemocicema atd..Jsem z Mostu. Mostecka nemocice se nezmenila od dob, co stoji od 70. let. MOzna tak natreli zabradli a zdi a to je vse. Nechapu, kdyz se vsude pise o milionech a kde se co vytunelovalo, ze se nenajdou penize.

0/0
25.1.2011 5:43

Jst1951

Je to pomsta ČSSD

za prohrané volby. Za každou cenu zastavit reformu, to je cílem ČSSD. Vyděračům v bílém nikdy o nic jiného než o prachy nešlo. Bohužel. Pracuji v nemocnici a vím, jak se chudáci přetrhnou. Když sestra zavolá, že je problém u nemocného, ani se nejdou podívat a ordinují po telefonu, protože by museli v noci vstát.

0/0
25.1.2011 5:13

jizerman

Re: Je to pomsta ČSSD

by me fakt zajimalo, kolik je podle tebe doktoru, kteri sympatizuji s CSSD? Tenhle zpusob vydirani je nechutny a neeticky, ale socany bych za tim nevidel. Mozna tak ten Engel.....

0/0
25.1.2011 5:20

Stary Fafa

Re: Je to pomsta ČSSD

Zvlastni, vyderacum v bilem jde o prachy. Nam, jejich odpurcum o prachy vubec nejde, ale samozrejme jim nepridame ani vorla. Co si treba priznat, ze o prachy jde obema stranam.

0/0
25.1.2011 5:43

KOLDAK

Re: Je to pomsta ČSSD

Nám pacientům může jít o prachy snad jen v případě tzv. "neformální finanční motivace". Jinou možnost nemáme. V celé kauze, kterou nemáme možnost ovlivnit a ve které jde pouze o to, která parta doktorů urve víc z našich zákonem předepsaných nemalých odvodů, sloužíme jako "kanonenfutr", takže divit se nesouhlasným reakcím se snad nelze divit. Doktoři nevyhrožují smrtí (exodus-exitus) vládě ani zdravotním pojišťovnám. Vyhrožují pacientům, kteří se nemohou bránit a na prohnilosti systému navíc nemají žádnou vinu (snad jen tu, že jsou občas nemocní a lékaře obtěžují). Sympatie veřejnosti prostě nelze dosáhnout ranou do tváře

0/0
25.1.2011 7:29

lisbonka

Re: Je to pomsta ČSSD

Nevim, jake navstevujete lekare, ale ja se s pocitem obtezovani prakticky potykat nemusim a to ani v nemocnicich. A vzhledem k tomu, ze pacienti jsou volici, tak neprimo vinu neseme - chceme vsechno nejlepsi a pokud mozno zadarmo, predstava vysoke spoluucasti radu lidi desi, vetsina se spoleha na stat - je tak snadne preci na nekoho prenest zodpovednost. A za tento stav nese zodpovednost skutecne necinnost ministra a prislusnych vlad a zakonodarcu - stat garantuje peci, a a my neprimo prispivame necinnosti - tedy pripadne ty zodpovedne nakopat do pozadi, kdyz svoji praci neodvedou dobre.

0/0
25.1.2011 10:20

jarno3

Re: Je to pomsta ČSSD

Jste hodně mimo mísu a máte krátkou paměť. Byli to právě doktoři, co před volbama burcovali sebe i lidi , ať nevolí ČSSD, ale topku. Že by to byli zakuklení agenti?

0/0
25.1.2011 5:56

Livrak 5

Všem aťse přiškrtí, jen nám doktorům né!

Je to od lékařů nechutný a odsouzeníhodný.

0/0
25.1.2011 5:09

Jst1951

Re: Všem aťse přiškrtí, jen nám doktorům né!

správně , tak v nich přestaňme vidět polobohy

0/0
25.1.2011 5:14

lisbonka

Re: Všem aťse přiškrtí, jen nám doktorům né!

Tohle je krasny priklad demagogie - neslysela jsem jedine prohlaseni lekaru, ktere by tvrdilo, ze chce navyseni platu na ukor jinych profesi. Spis je od nas nechutny, ze po nich vyzadujeme atleticke vykony i pres nedostatek spanku a relaxace, nepremyslime o tom, ze soucasny system prilis nefandi jejich osobnimu zivotu, resp. se vlastne tvari, ze nemaji narok... a taky preci musi byt experti na psychologii a vse nam vysvetlovat do posledniho detailu adekvatne nasim znalostem a samozrejme dostatecne citlive. A to vse za par babek. To mi prijde dost nechutny od spolecnosti, ze takhle doktory vydira a hraje na notu jejich vlastni zodpovednosti za nase zdravi.

0/0
25.1.2011 10:25

MistrVápenky2

Položme si otázku

Koho že si to ti léčitelé zvolili v parlamentních volbách? Nabízí se tedy úvaha, zda má chování léčitelů nějaké opodstatnění,když vládne jejich partaj a plní jejich a svůj volební program.

0/0
25.1.2011 0:44

Jst1951

Re: Položme si otázku

Pozor tito felčaři jsou socdem ražení. Ti dělají naschvály!!

0/0
25.1.2011 5:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.