Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Diktafony budějovických revizorů odhalují mstivé lži černých pasažérů

Českobudějovický Dopravní podnik má od začátku roku nástroj, který mu pomáhá řešit stížnosti na revizory. Ti mají u sebe diktafon, jehož záznam prokáže, zda se dotyčný opravdu choval nevhodně. Několikrát už se tak ukázalo, že si černí pasažéři pouze vymýšleli, aby se revizorům pomstili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michael Gardner

Pěkně technicky neproveditelné,aby

revizor nahrával jen sebe.Když mluví s cestujícím,tak zákonitě musí nahrát oba.!!

0/0
22.2.2011 8:00

mstuc

Používat DIKTAFON je proti

lidským právům.No je vidět,že vládnutí modré totality a jejich hlavní c íl tahat neustálým zdražováním z lidí peníze nezná mezí.!!!!

0/0
24.1.2011 8:41

grandemi

Re: Používat DIKTAFON je proti

V článku je uvedeno, že bude monitorován jen revizor. Nejsem odborník abych věděl jak je to technicky vyřešené aby tam nebyly i další hlasy a zvuky. Je však jisté, že zaměstnavatel může své zaměstnance takto monitorovat.

0/0
24.1.2011 8:50

kokosak1

Re: Používat DIKTAFON je proti

Promiňte ale pro mne jste "magor". Co sem taháte politiku? Co to s tím má společného?

0/0
24.1.2011 9:35

hoří1

Re: Používat DIKTAFON je proti

ty víš o lidských právech velký kulový

0/0
24.1.2011 16:49

Vrah

Re: Používat DIKTAFON je proti

Vy jste taky modrá totalita, vy totalito. ;-D;-D;-D

A provokativní otázka – co jsou ta lidská práva? Mohl byste je vyjmenovat? Nedávno mezi ně chtěla naše slavná únyje ustanovit lidským právem právo na cestování:

http://byznys.lidovky.cz/dovolena-je-lidskym-pravem-eu-uz-chysta-dotace-pro-chude-p2z-/moje-penize.asp?c=A100421_124257_moje-penize_nev

Co když ve skutečnosti nic jako lidská práva neexistuje?

0/0
24.1.2011 22:19

běhavka

Pan

 M.  z Dopravního podniku má vždy velmi "zajímavé" názory.... Mám s ním osobní zkušenost.

0/0
24.1.2011 7:40

grandemi

Nahrávání, šance pro pana ,,M´´!

Pokud nahrávací zařízení údajně monitoruje pouze revizora tak není vyloučena klidná nevulgární řeč revizora zatím co jeho kolega ( většinou chodí dva ) rozdává rány pěstí a kopance.

0/0
23.1.2011 16:04

Cenda22

Re: Nahrávání, šance pro pana ,,M´´!

a kolega není revizor? Nahrávací zařízrní budou mít oba.

0/0
23.1.2011 18:13

Big.M

Re: Nahrávání, šance pro pana ,,M´´!

pech, v jednom dojdou bateryk ;-D

0/0
23.1.2011 18:44

Slunečník, pán stínů.

Re: Nahrávání, šance pro pana ,,M´´!

Ehm.. myslíš betaryk.:-P

0/0
23.1.2011 18:56

grandemi

Re: Nahrávání, šance pro pana ,,M´´!

Ten mluvit nemusí. Jde přece je o audio nahrávání ne obrazové záznamy.

0/0
24.1.2011 8:47

Thorough

Re: Nahrávání, šance pro pana ,,M´´!

Ty znáš detaily nebo jen tak plácáš?

0/0
23.1.2011 21:42

grandemi

Re: Nahrávání, šance pro pana ,,M´´!

Komentuji to co je tak dobře popsané, že se to samo nabídlo. Pokud DP nestačí záběry z bezpečnostních kamer jak jejich pracovníci brutálně mlátí cestující tak tohle je naprosto k ničemu. Rv

0/0
24.1.2011 8:44

marmota

Zlodějina

Blábolíme o revizorech MHD. Normálně nás ale olupuje OSA, a jiné autorské spolky. Když zakoupím v ČR nějaký nosič pro software, vokurkům z OSA a jiným dobytkům  zapltím prebendu. Nakálet. Přes Internet zakoupím i pantalony z US. Nemusím platit OSA poplatek za "LewiStraus" prebendu. Na garmošku ve školce zanotuji lidové koledy, a ejhle, veřejná produkce a OSA chce inkasovat autorská práva. Za koho a komu? Malý dvůr a dlouhý bič. Nakálet  do hnízda parazitů. Můj názor.

0/0
23.1.2011 15:44

PPeettuullee

dotaz

Nemáte někdo zkušenost s tím, že by jste neměli u sebe šalinkartu ani občanku? Vím, že když mám lístek koupený, ale nemám ho u sebe tak dostanu jenom nějakou nižší pokutu po tom co ho donesu ukázat, ale kdybych neměla u sebe žádný doklad, jak se to řeší? Zavolá polici a ti potom co? Jedou s vámi domů najít peněženku s občankou, nebo si může někde (třeba na dispečinku) ověřit, že ji opravdu máte? Ale to se mi nezdá vzhledem k tomu, že nemůže ověřit jméno, bydliště... nemáte někdo zkušenost?

0/0
23.1.2011 15:26

truthspeaker

Re: dotaz

Před policií máte jako pachatel přestupku povinnost prokázat totožnost, nikoliv občanským průkazem, ale i jinou veřejnou listinou - řidičák, pas, zbroják, případně důvěryhodným svědectvím atd. Pokud tak nemůžete učinit, provede policie úkony ke zjištění vaší totožnosti, včetně možnosti předvedení a zadržení na 24 hodin, sejmutí otisků atd. (platí pro Policii ČR). Pokud nebude poté vaše totožnost zjištěna, musí vás stejně propustit.

0/0
23.1.2011 16:19

PPeettuullee

Re: dotaz

aha já to právě myslela v případě, že bych si nechala doma celou peněženku, tzn. všechny doklady co mám a neměla se čím prokázat..

0/0
23.1.2011 19:05

crazy.witch

Re: dotaz

My když jsme jednou potkali policajty, tak měli nějaký zařízení. Stačilo říct jméno a adresu a oni si ověřili, kdo jste. Ale nevím, jak přesně to fungovalo

0/0
24.1.2011 10:49

PPeettuullee

moje zkušenost

Já osobně mám s revizory pouze dobrou zkušenost. Bydlím v Brně, kupuji si čtvrtletní šalinkartu za 640 (student) a jsem bez starostí. Když si spočítám, kolik bych dala za jednorázovky u kterých si navíc musím hlídat kdy skončí tak se mi to krásně vyplatí. Narazila jsem na revizory nespočetněkrát (naposledy dnes ráno:)) a vždycky slušně oznámili kontrolu, zkontrolovali, poděkovali a odešli, ten dnešní se dokonce i usmál :) Samozřejmě někdy vidím, že se někde v šalině "povaluje" nějaké individuum a oni ho přejdou, ale na druhou stranu kolikrát toto "invidiuum" leží venku u chodníku a obejde ho i policie, tak se jim ani nedivím. Z těchto lidí by to stejně nedostali a exekutor by jim pravděpodobně neměl co (a odkud) vzít.

0/0
23.1.2011 15:25

marmota

Revizor MHD

Musí to být ale nátura, dělat revizora. Psychologicky asi dominantní úchylové.

0/0
23.1.2011 15:20

Krak

Re: Revizor MHD

Ne nutně větší než ty...  ;-D

0/0
23.1.2011 18:43

wewerak

Hm

Vážení diskutující zloději, nekraďte, a za krádež považuju i jízdu na černo, a neuslyšíte od revizora nikdy nic jinýho než "Děkuji".

0/0
23.1.2011 12:57

Vrah

Re: Hm

Váš „právní názor“ je nesmyslný. Můžete si považovat černou jízdu za co chcete, ale to je tak všechno. Víte, co je to krádež? Krádež je „trestný čin, jehož se dopustí ten, kdo si přisvojí cizí věc tím, že se jí zmocní“ — http://business.center.cz/business/pojmy/p1192-kradez.aspx

To znamená, že váš „právní názor“ je leda pitomost.

0/0
23.1.2011 13:33

tor11

Re: Hm

a ses si tim tvym tvrzenim tak jisty.. kradez muze byt i prestupek, nejen trestny cin, zalezi na cene odcizene veci.. a zmocni to taky nebude ten pravy vyraz.. kdyz napriklad stahnu z netu fotografii a pak ji pouziju jedna se o tez o kradez ale pritom k zadnemu zmocnovani se nedoslo...  ukrast se da i napad a predstava ze se nekdo zmocnuje neci myslnky je vice nez uzmevna

0/0
23.1.2011 14:08

Vrah

Re: Hm

Když z netu stáhnu fotografii, tak to taky není krádež, nýbrž užití v rozporu s autorskými právy. Tím že stáhnu fotografii, se nikomu žádná fotografie neztratí, nikomu žádná fotografie nezmizí. Krádež by to byla pouze v případě, kdybych někomu ukradl například cédéčko, na kterém tu fotku má.

Kdyby všechno bylo krádež, pak by podle téže „logiky“ bylo krádeží třeba žhářství – tam také vzniká škoda.

A o krádeži myšlenky se mluví pouze v přeneseném slova smyslu; ještě nikoho neodsoudili za krádež myšlenky.

0/0
23.1.2011 14:19

komentator-1

Re: Hm

kradete službu, vážený pane. Chápu ovšem Vaše rozhořčení, když je zde kritizován Váš úsporný program obsahující ježdění na černo.

0/0
24.1.2011 8:31

Vrah

Re: Hm

Pindy mindy vážený, načerno nejezdím a mám předplaceno na celý rok. Jen nemám rád, když se hází silnými emocemi tam, kde toho není zapotřebí. Souhlasím plně s tím, aby chycený černý jezdec zaplatil pokutu, ale odmítám nazývat krádeží něco, co krádež není. Až někoho budou soudit za „krádež služby“, budu přemýšlet o přehodnocení svého postoje, ale nic jako „krádež služby“ neexistuje.

0/0
24.1.2011 8:39

hoří1

Re: Hm

zřejmě právník z Plzně co? co slovo to perla

0/0
24.1.2011 16:52

Vrah

Re: Hm

Vaše argumenty jsou opravdu nevyvratitelné – žádné jste nepoužil; jenom urážky, jako statečný internetový bijec, který je v osobním životě nejspíš velký zbabělec a svou frustraci si kompenzuje na internetu. Jen tak dál.

0/0
24.1.2011 19:53

Krak

Re: Hm

No, pitomost je především předpokládat, že lidé se běžně baví v právnických termínech...

0/0
23.1.2011 14:25

Vrah

Re: Hm

Stejná pitomost je nazývat něco jinak. Stejně jako stopadesátileté čarodějnici neřeknu, že je to milá slečínka, stejně tak neřeknu, že je jízda načerno krádeží, když je „jen a pouze“ jízdou načerno.

To, že je to krádež, je pouze dojem lidí, kteří si pletou dojmy s pojmy a udělal se jim názor (podobně jako se někomu udělá nežit), kterého se ne a ne zbavit.

0/0
23.1.2011 14:40

Krak

Re: Hm

Já s tím nesouhlasím, chápu, že v odborné diskusi je třeba dodržovat přesné termíny, nicméně nemyslím, že to je tento případ.

Potom i použít termín "ukradnout nápad" není možné, protože to není krádež? Stejně jako označit v hovoru někoho za vraha, i když spáchal jen těžké ublížení na zdraví s následkem smrti? Nebo vrahem není ani ten, kdo někoho zavraždil, ale nebyl za to odsouzen?

0/0
23.1.2011 14:56

Vrah

Re: Hm

Nejde o odbornou diskusi, ale o to, jestli něco něčím je, nebo není. Vůbec bych se nedivil, kdyby vám někdo, koho nazvete zloděj proto, že jel načerno, rozbije úsměv.

Termín „ukradnout nápad“ lze použít leda přeneseně a i tady jde o to, že ten cizí nápad využiju, mám z něj zisk (třeba nechám si ho patentovat) a proto ho už nemůže využít ten, koho napadl původně, což v případě jízdy načerno ani omylem.

Stejně příměr s vrahem – jestliže jde o úmyslné ublížení, jehož důsledkem je smrt, má to k úmyslné vraždě velmi blízko – pokud někoho z nedbalosti srazím autem, tam to není vražda ani omylem.

Krádež už ze samé podstaty spočívá v tom, že něco bylo, někdo to vzal a původní majitel to nemá. V případě jízdy načerno nikdo nic nevzal a nazývat to krádeží je ještě nesmyslnější, než u nelegálního kopírování softwaru.

0/0
23.1.2011 15:08

Krak

Re: Hm

Tak nevím, jestli mám používat termín škodič, nebo poškozovatel, zdá se mi to hloupé, ještě hloupější než zloděj... ;-D

0/0
23.1.2011 18:40

Vrah

Re: Hm

Škodič zní dobře. ;-D

Škůdce?

0/0
23.1.2011 23:07

Krak

Re: Hm

Nebo rovnou záškodník ;-D

0/0
23.1.2011 23:37

tlachal

Re: Hm

zákon neznám, ale jestli si přivlastníte věc nebo užíváte neoprávněně nějakou službu (v tomto případě přepravu) tak nevidím rozdíl.

Jestli je kontrola zaplacení u vchodu (jako do kina) nebo nákupu u pokladny a nebo kdykoiv průběžně jako v MHD tak v tom taky nevidím rozdíl.

0/0
23.1.2011 17:22

Vrah

Re: Hm

Představa, že jsem si přivlastnil a mám ve svém držení přepravu, mi připadá komická. Když nasednu do cizího auta, tak mu to auto odvezu, ale jízdou v MHD nikomu nic neodcizím.

0/0
23.1.2011 23:06

bitkar

Re: Hm

asi maj lidi dojem, ze sedate do metra na misto ridice a kradete vlaky, kdyz se potrebujete premistit metrem :D pripadne frcite tramvaji po meste jako blazen a unikate policii, pak vystoupite a jdete do prace :D

jinak dobra prace s diskuzi tady vrahu. souhlas, lidi jsou casto uplne mimo.

0/0
24.1.2011 10:30

Vrah

Re: Hm

Dík.

0/0
24.1.2011 19:54

marmota

Re: Hm

Na cikána si netroufnou, zato geronty budou buzerovat  (třeba přestupy). Takové agresivní revizory jsem zažil. Buzerovali přestupovou bábu. Zastal jsem se jí a borci začali být agresivní (zatáhli nás mimo kamer). Prvního debila jsem nakopl do ráží, na druhého vytáhl bambitku. Revizorští debilové se pak vytratili, jak "pára nad hrncem". Má to MHD čiperné revizorské chlapíky. Má někdo stejnou zkušenost?

0/0
23.1.2011 15:32

cochces

Re: Hm

Revizoři jsou závislí na pokutách = je to jejich příjem. Proto nikdy nekontrolují bezdomovce a jiné specifické skupiny. Od nich by nic nedostali a přeci nebudou dělat zadarmo :-)

0/0
23.1.2011 18:57

polkdja

Copperfield

Na revizory mám pěknou pifku od té doby, co si jeden z nich zahrál na Copperfielda. Člověk mu podá lístek, malou chvíli se podívá stranou a lístek neexistuje. Svědky na to člověk nemá, nikdo ho neviděl kupovat, označovat a předávat lístek. Takže pokuta na fleku. A od této doby nedám lístek z ruky. Prohlédnout si ho může, ale do ruky už mu ho nedám.

Také miluju revizory, kteří kontrolují důchodce za jízdy. Jak má taková 80-ti letá babi hledat lístek a ustát rozjezd bez držení???

Nepatřím mezi "sportovce" jezdící bez lístku a jezdím většinou na lítačky. Občas je ale nutné použít MHD v jiném městě a je problém na světě.

0/0
23.1.2011 12:56

dino_na_idnes

Re: Copperfield

A kolik takových kouzelníků mezi revizory je, jeden z tisíce? A Vy na základě jednoho takového incidentu "máte pifku na revizory", tedy zřejmě obecně na všechny... To je jako bych já na základě Vašeho příspěvku všechny diskutující považoval za nepříliš důvtipné nesmyslně generalizující truhlíky...

0/0
23.1.2011 14:43

mr.postreh

Re: Copperfield

co je na tom spatneho? me se osobne nic podobneho nestalo, ale postupuji naprosto stejne. ten listek jsem si koupil ja, za svoje penize, povazuji ho tedy za svuj majetek. revizor ho ma pravo zkontrolovat, aniz by jsem mu ten listek predaval do ruky (pak se lehce muze stat to co popisuje kolega a ja se budu moct jit hadat na hlavni nadrazi). listek mu klidne ukazu, vrazim mu ho 5cm pred oci, ale z ruky ho nedam ... a nevidim na tom nic spatneho, pouze si chranim vec, kterou jsem si koupil.

0/0
24.1.2011 11:58

Only-Kid-Hologram-1

Jen tak pro zajmavost

Pochybuji, že u sebe nosí diktafony a nahrává se to na magnetickou pásku, jistě je to elektronické zařízení a ukládá se to na elektronickou paměť...a u každéhotakového záznamu je info o datu a času pořízení nahrávky

0/0
23.1.2011 12:13

theofil.bentley

logika spala a rozum byl v invalidnim duchode

Pokud revizor nesmi nahravat cestujiciho, ale pouze sam sebe, jak PRoboha  dokazi sparovat dany okamzik (datum, hodina) kontroly s konkretnim cestujicim?

A jak dokazi revizori nahravat pouze sami sebe?

Tedy nic proti existenci revizoru, chapu, ze jsou potreba.

(i kdyz... trosku se jich stitim)

0/0
23.1.2011 11:43

nestačímsedivit

Re: logika spala a rozum byl v invalidnim duchode

To tu ještě nikdo neobhájil, jen hloupými výpady se o to snažili. Přesně tak to vnímám, je to nepoužitelná hloupost.

0/0
23.1.2011 11:46

vaclavj1

Re: logika spala a rozum byl v invalidnim duchode

neni snad problem, aby byl audio zaznam opatren casem a datem vytvoreni ... v pripade, ze se jedna o nejake komplexnejsi zarizeni neni problem pridat i data o lokalite z GPS

jinak nahravat sama sebe neni az takovy problem ... jedna je samozrejme moznost pouzit specialni mikrofon, ale v tomhle pripade by nejspis stacil i vhodne umisteny obycejny mikrofon, pripadne nejaky ruchovy filtr

0/0
23.1.2011 12:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.