Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepoznali u syna otravu, tvrdili rodiče a chtěli miliony. Soud se lékařů zastal

Krajský soud v Plzni zamítl všechny požadavky manželů Sklenářových z Tachova o několikamilionové odškodné od lékařů jejich syna Pavla. Kladli jim za vinu, že po banálním úraze nepoznali u chlapce smrtelnou otravu krve. Soud se ale postavil za zdravotníky. Naopak rodiče mají platit jim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marla

Pokud "lékař"

pošle jen tak domů s doporučením ať přijdou zítra rodiče s dítětem, který má 40 horečku, pak je to absolutní ......, ale určitě se pan "lékař" zapojil do Děkujeme, odcházíme.Stát se tohle ale třeba v Německu, to by asi ti "umělci" "lékaři" čučeli na výrok tamního soudu s otevřenou hubou.Pořád si stěžují jak mají odpovědnou práci a že za to nejsou adekvátně ohodnoceni, ale to že za evidentní fušařinu končící v lepším případě "pouze" postižením pacienta(v horším smrtí) nejsou u nás lékaři vůbec adekvátně trestáni, to už Kubkové nevidí.Podle ČLK také tito lékaři nechybovali, že Kubku?Rv

0/0
25.1.2011 16:03

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Nikdo za nic nemůže.

Jasně a v HavlBrodě, když řádil Zelenka, taky nikdo za nic nemohl. :-/

0/0
23.1.2011 12:53

pimon

Jdu klidně spát

Prostý nevědomý lid si zde plácá játra, ještě že sám velký

Muadib

nám jednoduchejm vše lapidárně vysvětlil.

0/0
23.1.2011 0:09

Muadib

Re: Jdu klidně spát

no, Muadib s tím má nějakých 36 let zkušenosti, tak se nedivte...

0/0
23.1.2011 12:28

PBJ

Přečetl jsem si článek,

zda je či není zmanipulovaný, to at posoudí ten, kdo zná více podrobností, ale obecně se dá říci, že jsou dobří doktoři, no a pak jsou tu felčaři. Toto je možná onen druhý případ, sám jsem se s nimi setkal mnohokrát a dobře vím, o čem mluvím. Po všech svých zkušenostech vím jedinné, než jít k doktorovi, to radši umřu, ono to stejně tak dopadne. Spatné zkušenosti nemocnice Motol 3x u mých příbuzných 2x exitus, 1x trvalé poškození, Thomayerova nemocnice -trvalé poškození fuknce vnitřních orgánů já, neošetřené - nerozpoznaná zlomenina v kloubu - údajně jen blbý výron OPUNZ Táborská ulice Praha 4 a tak bych mohl pokračovat přes "kvalitní" doktory z Vinohrad kdy podpis reversu bylo jedinné moudré rozhodnutí. Více jak 20 let jsem u nich radši nebyl a doufám, že ještě dalších nebudu 

0/0
22.1.2011 23:37

pimon

Stav zdravotní péče v okrese Tachov je tristní.

Velmi dobře fungující nemocnici v Plané páni doktoři pohřbili svou hamižností. Nemocnice v Mar. Lázních nikdy za mnoho nestála, byli tam zvyklí na pacoše z řad lázeňských hostů, no a v Tachově se nemocnice nebudovala, neb kdysi byla funkční ta Plánská a mimo jiné byla i lépe dopravně dostupná.

Jsem rád, že tam již nežiji.

0/0
22.1.2011 23:32

NORDMAN

Chlapec měl podle soudu zdroj smrtelné choroby už v těle

Takze syn udajne dle soudu "Chlapec měl podle soudu zdroj smrtelné choroby už v těle ", nepada vina na lekare.

.

Samojrejmne, syn mel prijit k lekarum uplne zdravy, aby mohli lekari jen sepsat lekarskou zpravu.

.

Co je to za zhovadinu? ;-O;-O;-O;-€

0/0
22.1.2011 23:02

McCheese

chyba lekaru

aniz bych znal vic detailu nez z tohoto clanku, dovolim si jako lekar rict, ze jde o chybu lekaru: v mem svete kazdy kdo prijde do nemocnice se 40tkou horeckou a je tam udaj o zraneni (v tomto pripade pad) si zaslouzi vysetreni krve vcetne kultivace, pak v tomto pripade i.v. antibiotika a hospitalizaci...kluk mohl zit. Mozna stacilo jen telef. konzilko u internisty nebo pediatra ...

0/0
22.1.2011 19:18

Jiricek 1

Re: chyba lekaru

To je pravda.Ale horší je,že ani "neměli čas " se dostavit k soudu ! Možná někde "agitovali" na děkujeme,odcházíme ! Po pádě ze stromu,poruchy vidění-samo o sobě zdůvodnění k hospitalizaci !

0/0
22.1.2011 20:51

NORDMAN

Re: chyba lekaru

Dovoluji si souhlasit - jako pacient

.

Me v listopadu 2010 poslali jeden krasny ctvrtek lekari domu z planovane operace (jelikoz nejsem dostatecne akutni) , ze mam prijit v pondeli, ale ze dle krevnich testu do pondeli stejne nevydrzim a skoncim na pohovotosti.

.

V to krasne pondeli me ambulatne operovali, aby me prijali nasledujici patek jako akutni pripad, operovali me okolo 22:00 hod. vecer z patku na sobotu. "Nadherna lekarska pece" v Ceske republice - asi budu muset pozadat jako nemecky obcan prislusne trestni organy dle paragrafu nemeckeho trestniho zakona o provereni postupu tech, kdo rikaji "dekujeme - odchazime", nebo i jinak kaslou na pacienty.;-€

0/0
22.1.2011 21:13

biofyzik

Re: chyba lekaru

dokud je koho žalovat. Brzy nebude...

0/0
22.1.2011 21:56

NORDMAN

Re: chyba lekaru

Jak prosim? Prijedou do Nemecka, a tam plati tvrdsi zakony ;-)

0/0
22.1.2011 22:49

referentka

Re: chyba lekaru

...i když jsi anonymní lékař, moc ti děkuji za tvůj názor...poobědě jsem tu měla rozepři (velmi slušnou, opravdu, bez urážek, bez napadání...) taky s tvým kolegou, který si tvrdošíjně stál za názorem lékařů z článku...já jako pacient a laik jsem si dovolila oponovat a byla jsem za toho blbce, který PRD ví a lékař je vševědoucí...ještě jednou dík za názor....

0/0
22.1.2011 23:18

McCheese

Re: chyba lekaru

...jasny, v pohode. Je to muj nazor, za kterym si stojim. Clanek muze byt evt. zmanipulovany jak chce, ale fakt je, ze klucina umrel. Zadny lekar mu ublizit nechtel, ale prubeh byl dost nestastny a mohlo se tomu zabranit...Uplne jina vec je, k cemu dospel soud... 

0/0
22.1.2011 23:48

torvik

Znovu opakuji odvolejte se

k Nejvyssimu soudu, Krajsky soud v Plzni je ostuda soudu.Jenom jeste dodam, porodni asistentce, ktera sla rodit domu k posahane rodicce a narodilo se ji postizene dite(castecne vinou rodicky, ktera umyslne zatajila porodni asistentce, ze jeji dva predchozi porody byly problemove), jste nemohli prijit na jmeno.Ale jakmile jde o doktora(lepe receno hned o nekolik doktoru a dite jejich radobypeci rovnou zemrelo), to se nam tu vyrojilo zastancu neschopnych doktoru.Ale tady v CR je porad bran doktor jako polobuh v bilem plasti, i kdyby to byl Cvach nejcvachovitejsi.;-D

0/0
22.1.2011 17:15

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Znovu opakuji odvolejte se

K Nejvyššímu soudu se dovolává - ne odvolává. :-P

0/0
22.1.2011 19:18

biofyzik

Re: Znovu opakuji odvolejte se

víte, ono je to takto:

češi jako jediní na světě si přejí potrestání lékaře. Všude jinde se příbuzní soudí o odškodné, které zdravotnické zařízení platí z pojistky.

0/0
22.1.2011 21:58

NORDMAN

Re: Znovu opakuji odvolejte se

Nejde o trest - jde prave o o odskodne. To je rozumne.

.

Ale jak jde o prachy, tak hned nejaky *icus v diskuzi napadne zadatele, ze chce jen na pripade vydelat. ;-O

.

"Hnus, velebnosti" Rv 

0/0
22.1.2011 22:47

pimon

Re: Znovu opakuji odvolejte se

Jenže ta sebranka v Česku, co si říkají lékaři je až na vyjímky naprosto neodpovědná. Většinou si navzájem krejou lajdáctví a pochybení.

V cizině sice pojišťovna odškodní, ale pan doktor to také slízne a pokud má špatné skóre je brzo nezaměstnanej a končí jako podomní prodejce vitamínových doplňků stravy.

0/0
22.1.2011 23:39

Medvědice se vrací

je to neštěstí

ale doktoři nejsou všemocní. A rodiče?

Ti zřejmě mají postoj: přišli jsme o syna, tak z toho aspoń vytřískáme prachy.

Jakoby jim ty peníze mohli syna vrátit.

Eventuelně jakoby se jim ulevilo kdyby zničili život "viníkovi".

Ovšem co se financí týče, to se přepočítali. Ono lékaři a nemocnice zajisté mají patřičné profesní pojištění.

0/0
22.1.2011 14:42

referentka

Re: je to neštěstí

...můžeš mi prosím tě popsat, co bys dělala TY, kdyby zemřelo po naražení nohy TVOJE dítě, s kterým jsi hledala pomoc u tří!!! lékařů?...podle tvé reakce předpokládám že bys zamáčkla slzu - možná - no a řekla by sis "to se může stát"...a každou neděli bys s láskou chodila vzpomínat na hrobeček SVÉHO syna...asi jo....

0/0
22.1.2011 14:46

Medvědice se vrací

Re: je to neštěstí

To že hledali pomoc u tří lékařů, spíše dokazuje, že se to poznat nedalo. někdy se to prostě poznat nedá a pak se to vyvine rychle. lékaři nejsou všemocný. Ano může se stát, že jeden něco zanedbá, pak to ale většinou druhý pozná a třetí už určitě.

A i kdyby to bylo jejich pochybení, co si pomůžou s tím, že budou několiklet lítat po soudech, syna jim to nevrátí. pomoci si můžou leda finančně, pokud by vyhráli.

Já osobně bych zamáčkla slzu. Blbý, ale furt lepší než několik let lítat po soudech a ještě prohrát, navíc když mi ani soudní výhra syna vrátit nemůže.

0/0
22.1.2011 14:57

referentka

Re: je to neštěstí

...nezlob se, nevěřím...kdybys byla vnitřně přesvědčena, že prostě na naraženou nohu se neumírá a syn ti zemřel, že bys jednala stejně...osobně mi vadí "vyčůránci", kteří se snaží vytřískat ze všeho alespoň něco...ale v tomto případě souhlasím s rodiči a určitě bych chtěla, aby soud ukázal na lékaře a řekl "ano,  bohužel máte pravdu, ten a ten pochybil, měli udělat to a to"...chápej, když se toho nedočkají, budou žít do smrti s pocitem, že pro synovo uzdravení neudělali vše co mohli oni...já to spíš chápu jako "očistný proces" pro ně...a v tom je chápu a rozumím...bohužel...

0/0
22.1.2011 15:03

Medvědice se vrací

Re: je to neštěstí

no jako očistný proces... no možná.

Ale aby pochybili tři lékaři po sobě, to se mi fakt nezdá.

Navíc tím soudem už nic pro synovo uzdravení neudělají. No zřejmě potřebují slyšet od někoho jiného, že oni za to nemůžou.

A upřímě řečeno, já jsem si táke při sportu už párkrát něco narazila a většinou jsem k doktorovi ani nešla, i když to bolelo jak čert. No teoreticky jsem taky mohla umřít.

Ono totiž někdy se ve vašem těle urývá něco velmi nebezpečného, co se zraněním nesouvisí ale to zranění funguje jako spouštěcí mechanismus.

0/0
22.1.2011 15:32

pimon

Re: je to neštěstí

Mám podobnou špatnou zkušenost s lékaři. Naštěstí jsem syna po více jak týdenní hospitalizaci na reverz převezl na kliniku do Prahy, kde byl ještě týž den operován a díky tomu přežil. Diagnózu správně určili po telefonu, ještě po cestě. Po příjezdu byl připraven operační tým a v rámci možností se operace zdařila.

Snažil jsem se právní cestou pohnat lajdácké lékaře k odpovědnosti, marně. Tak jsem to vyřešil po svém.

Rodičům držím pěsti a já na jejich místě bych se odvolal a pokud je pravda tak jak je napsáno v článku, tak by se stalo mým posláním ochránit před těmito lékaři další nemocné.

0/0
22.1.2011 23:56

Cartonas Galben

Co cekat od zkorumpovaneho soudu..

Posilali je od certa k dablu a ve finale si za to prej muzou sami..8-o8-o8-o

(Nakladni vlak zvratku)Rv

0/0
22.1.2011 14:15

136N

Re: Co cekat od zkorumpovaneho soudu..

Přidávám další dva R^

0/0
22.1.2011 16:20

qwertza

Re: Co cekat od zkorumpovaneho soudu..

A já k tomu přidám lokomotivu - párovku s tendrem, taktéž plným zvratků!:-/

0/0
29.1.2011 0:25

barbu do

Taky by to šlo napsat opačně ...

... rodiče zanedbali péči ...

... syn spadl se stromu a následkům zranění po několika dnech podlehl ...

... ale teď se hledá bláto na doktory ...

0/0
22.1.2011 13:58

Muadib

Re: Taky by to šlo napsat opačně ...

R^

0/0
22.1.2011 14:37

referentka

Re: Taky by to šlo napsat opačně ...

...ale kluk přece nezemřel na následky naražené nohy...klučina zemřel na otravu organizmu, která se shodou okolností projevila současně s úrazem...přečti si to...potom měl příznaky zánětu - čtyřicítky horečky -, rodiče na ně upozorňovali, ale lékaři tvrdošíjně prohlíželi nohu a ani je nenapadlo, že u naražené nohy horečky nejsou normální...a o to tady jde...

0/0
22.1.2011 14:49

torvik

Re: Taky by to šlo napsat opačně ...

Nesmysl, ale co jiineho od tebe cekat, soudruhu.Rv

0/0
22.1.2011 17:18

studuji VŠ cenzorskou

že mě to neudivuje

Přítel po úraze ruky (rozervaná tkáň, bylo vidět kosti....bléé) mu na chirurgii ruku sešili, zavázali a  poslali domů s brufáčem. Samozřejmě do 24 hodin infekce, modrá ruka až k rameni....a dr. říkal, že je to normální. Pak návštěva jiné ambulance s penězma v obálce .... několikatýdenní léčba atb. No naštěstí přítel přežil.

Místo poranění má navždy zdeformované a po dvou letech stále bolestivé. No ale je naživu! Příště jdeme na veterinu. !!

0/0
22.1.2011 12:50

wiedzmin

Vážení diskutující...

Nezlobte se na mě, ale o dané problematice víte víceméně úplné prd a tupě vycházíte z novinové zprávy. Několikrát jsem si od kolegů lékařů (ano, jsem ta vyděračská bílá svině, která dala výpověď) zjišťoval reálné informace, které byly od novinové prezentace diametrálně odlišné.

Na zhmoždění bérce (jsem traumatolog) se po negativním rentgenu doporučuje jen lokální chlazení a analgetika (u dětí většinou kombinace sirup + mast). Pokud ale nastoupí vysoké teploty, končetinu je potřeba znehybnit a provést vyšetření zánětlivých parametrů (leukocytů - bílých krvinek a CRP - C-reaktivního proteinu), pokud jsou tyto vysoké, následuje příjem do nemocnice a nitrožilní antibiotická léčba.

Výše popsané je ovšem jen učebnicový postup, bohužel každý pacient je individualita - někdo "umírá" při teplotě 38°C, někdo zvládá bez větších obtíží 40°C. A pokud nemám o situaci přesné informace, nebudu nikoho odsuzovat...

Mimochodem by mě zajímalo, jak dlouho byli ti dotyční lékaři nepřetržitě v práci...

0/0
22.1.2011 12:06

referentka

Re: Vážení diskutující...

vážený wiedzmine, nevím, ale o to tady přece jde...z článku nikde nevychází, že by lékaři .- tři!!! - udělali vyšetření bílých krvinek...zda někde není zánět...a upřimně...kdyby to bylo TVOJE! dítě, taky by ses zastával žalovaných lékařů?????...kdyby to, co ty uvádíš neudělali a TVOJE dítě to nepřežilo?...bez ohledu jak dlouho byli v práci?....

0/0
22.1.2011 14:39

Muadib

Re: Vážení diskutující...

no vážená referentko, přečtěte si to, na co reagujete... Hned na úvodu je psáno, že o tom případu všichni vědí PRD. Takže se vychází ze zmanipulováného článku nějakého pisálka, který má jediný úkol - pošpinit lékařský stav, nejspíš v rámci stávajícíh problémů našich neúplartných, geniálních a neomylných politiků...

0/0
22.1.2011 14:49

referentka

Re: Vážení diskutující...

hmmm, já ti nevím...takže - lékaři nepochybili, rvali se s otravou organismu klučiny jak lvi, dělali co uměli  a mohli a dementní rodiče v návalu žalu všechny tři zažalovali...no a darebák novinář podplacený  neúplatnými a neomylnými politiky splodil tento článek, aby dementní lid měl na co nadávat...to myslíš vážně, jo?

0/0
22.1.2011 14:53

Muadib

Re: Vážení diskutující...

těžká diskuse - já o voze, Vy o koze....

nevíme o tom případu NIC, tedy PRD jak je uvedeno úvodem (stačí přečíst). A dělat nějaké soudy o něčí vině je ve slušných zemích věcí SOUDU.

To, co se tady předvádí za protizdravotnickou hysterii je odvislé od stávájící dehonestující manipulace českého PROSTÉHO lidu zaplacenými novináři.

0/0
22.1.2011 15:00

referentka

Re: Vážení diskutující...

...můžu tě ujistit (prosím tě, tykej mi taky, na diskuzích tykám), že číst umím...z reakce wiedmina mi vyplývá, že ON zná skutečnost, ale dál popíše, jak teoreticky by "to" mělo být...ale tu skutečnost nepopíše...proč?

0/0
22.1.2011 15:05

Muadib

Re: Vážení diskutující...

1. K tykání nevidím důvod - to je příliš intimní a to s Vámi nejsem...

2.  wiedmin píše, že skutečnost byla úplně jiná a že článek je zmanipulovaný. Tak mu věřme, nevidím důvod k opačnému přístupu.

Jak znám realitu, tak ten článek bude opravdu zmanipulovaný, aby "zapůsobil" na široké masy čtenářů a podpořil špinící kampaň proti lékařům  - přece to psali v novinách že ti vrazi v bílých pláštích zase někoho zabili. A po nich!!!

0/0
22.1.2011 17:10

referentka

Re: Vážení diskutující...

...fajn, tak mi řekněte (všimněte si, že opravdu neintimně ;-)) jeden jediný důvod, proč bych měla věřit wiedminovi, že "skutečnost je úplně jiná a článek je zmanipulovaný"?...stač mi jeden jediný důvod...není to spíš tím, že vy jako doktoři už jste schizofrenní a čekáte podraz i od našeho kocoura na dvoře?????...to fakt zavání schizofrenií...těpic co se z toho vyhrabe...

0/0
22.1.2011 23:22

Muadib

Re: Vážení diskutující...

Protože validita (hodnověrnost) jeho příspěvku je podstatně větší, naž výpovědní hodnota článku nějakého pisálka, který má za úkol (dobře placený) špinit lékařský stav... Stačí se JEN zamyslit, že....

0/0
23.1.2011 12:24

biofyzik

Re: Vážení diskutující...

Všimněte si jednoho. MF Dnes je známá tím, že ochotně píše články za úplatu. A je zajímavé, že chrlí tolik článků proti lékařům zrovna v době, kdy jsou oni trnem oku vládě...

0/0
22.1.2011 22:02

mikd

Re: Vážení diskutující...

R^ !!

0/0
23.1.2011 14:47

Muadib

To se nám tu najednou

objevilo článků o neschopných, vraždícíh, znásilňujících a co já vím co ještě lékařích...

A jak se to líbí českému plebsu, který ničemu nerozumí, nic o problému neví - zkrátka typické české pivní řeči.

Abychom byli tedy spravedliví: Co takhle respektovat výsledek soudu? Jak to znám z praxe, MUSELO být celé jednání a rozsudek podloženo znaleckými posudky. Tyto posudky dělají VELMI zdatní odbornící s obrovskou praxí, posuzují to odborné společnosti, Komora atd. Pochybuji, že by si soudce dovolil vynést rozsudek v rozporu se znaleckými posudky.

Brát za bernou minci to, co ze sebe vypustí nějaký pisálek, stimulovaný PR akcí "Pošpiňte doktory za každou cenu" je velmi hloupé...

0/0
22.1.2011 9:51

oprudil19

Re: To se nám tu najednou

...soudce by si nedovolil vynést rozsudek v rozporu se znaleckým posudkem !!

Teda , vy ste mne rozesmál !!  Deset znalců , deset  posudků !! A lékařských je to jednou tolik !!

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
22.1.2011 14:19

Muadib

Re: To se nám tu najednou

No tohle přesně je ten problém malého českého člověka který, jak zvykem z pivních debat má vždycky pravdu. Je vidět, že OPRAVDU nemáte tušení, do čeho jste se zapletl svými výmysly. Ty informace o 10 posudcích jset získal kde? V hospodě u píva? Nebo tady v té hromadě diskusních nesmyslů?

A nebo ještě jinak - když máte takové zkušenosti s korupcí na soudech - podal jste trestní oznámení? Nepodal? No tak se nedivím, Vašemu přesvědčení, že všichni jsou takoví. "Podle sebe soudím Tebe" říkávala má babička.

0/0
22.1.2011 14:45

torvik

Nevim zda to budou cist rodice

chlapce, ale radim jim z me osobni zkusenosti, rozhodne se odvolejte.S Krajskym soudem v Plzni mam ja(a nejen ja) ty nejhorsi zkusenosti.Odvolejte se k Nejvyssimu soudu, dobre Vam radim.A drzim Vam palceR^, Krajsky soud v Plzni je ostuda soudu.Rv

0/0
22.1.2011 3:04

Meescha

Co to bylo za lékaře?!

I já jako laik vím, že pokud se drží takhle vysoká teplota, musí se poslat na krev a zjistit CRP. Pak by hned věděli, že má chlapec zánět... Dříve se to tak snadno zjistit nedalo, ale už je jiná doba a každý lékař by to měl vědět, minimálně se jistí, že nic nepodcenil.

0/0
21.1.2011 22:44

kebab

Lékaři

Nenajdou nic pokud je na to konkrétně neupozorníte :-/

0/0
21.1.2011 22:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.