Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když po dálnici, tak prostředním pruhem, platí u českých řidičů

Zažil to každý řidič, který v Česku vyjel na tříproudou silnici. Zatímco v pravém pruhu je prázdno, prostřední je plný. Potvrzují to policisté, měření iDNES.cz i sami řidiči. Podle odborníků se řidiči uprostřed prostě cítí nejbezpečněji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hubený hroch

D1

.... ted o vikendu jsem jel Praha Brno a zpet. Platim dalnicni znamku, dodrzuji predpisy, jezdim slusne, ale v tom pravem pruhu jet celou cestu opravdu nejde! Mam si znicit auto? to je opravdu oranice, ktera nici auto. Kdy to konecne opravi?

0/0
31.1.2011 16:24

marokero

Re: D1

tam, kde jsou na D1 tři pruhy v jednou směru, je pravý pruh v pořádku a přesto většina rádobyřidičů jezdí v prostředním (předjížděcím) pruhu - o tom je tento článek a diskuse pod ním...

0/0
31.1.2011 18:07

Harison

5 častých případů řidičské bezohlednosti

5 častých případů řidičské bezohlednosti, o nichž se mlčí:

http://www.autoweb.cz/5-castych-pripadu-ridicske-bezohlednosti-o-nichz-se-mlci/ !!

0/0
30.1.2011 13:26

marokero

Re: 5 častých případů řidičské bezohlednosti

Děkuji za odkaz na krásný článek, kde mi mluví z duše...

0/0
31.1.2011 15:50

takyumimkecat

Tankodrom

Jízda ve Favoritu z Prahy po D je fakt zážitek...

 Sotva přejedete Mirošovickou odbočku, sjedete dolu, tak vás na uvítanou uvítají v pravém pruhu hrboly, vejmoly a růzá překvapení... Máte pak pocit že jedete po pražcích a ne po silnici.

Tak se spousta lidí nesmí divit že to zbytek světa valí vlevo...

0/0
29.1.2011 17:03

takyumimkecat

Re: Tankodrom

D1

0/0
29.1.2011 17:03

pingu1

..tyhle problemy mají v zahranici jiz davno za sebou

..nekde lepe,nekde hure, ale vedi jak nato..na rozdil od nas..;-(

0/0
29.1.2011 13:15

Rada.K

Nesouhlasím

s větou "a do pravého se zařazuje, až když je dojíždí někdo zřetelně rychlejší..."

Již několikrát jsem se snažil odstranit auto jedoucí prostředním pruhem výrazně pod povolenou rychlostí (100 - 110 km/h). Pravý pruh byl zcela volný. Svítil jsem dálkovými světly, troubil...žádná reakce. Někdy takovéto chytráky předjíždím pravým pruhem, někdy levým. Záleží na aktuální situaci (především na tom, kolik je v levém pruhu závodníků).

0/0
29.1.2011 11:16

marokero

Re: Nesouhlasím

máte VELKOU pravdu!!! Opičky na které blikáte a troubíte totiž nevědí, co chcete...

0/0
31.1.2011 14:44

horduch

to je přece jasné

pravej pruh je jak tankodrom

0/0
25.1.2011 10:37

lejnok

Re: to je přece jasné

bohužel je to tak. Na velké části českých "dálnic" znamená jízda pravým pruhem koledovat si o poruchu nebo nehodu kvůli katastrofálnímu stavu vozovky.

0/0
28.1.2011 16:00

Genial

Blbost

40km D1 smer Brno tam snad zacina Polsko, tam me proste s osobakem nedonuti jet v pravo a pokud to jde a neblokuju, tak ani s dodavkou. To se proste neda a za tohle platime dalnicni znamky...;-€

0/0
25.1.2011 10:33

Niky79

OMG

nechci popichovat, ale nejsou obe mista v OBCI?

Pak totiz cely test postrada smysl ;-D

0/0
25.1.2011 10:03

Martin Soušek

jízda uprostřed má smysl

Bohužel dopravní inženýři na mnoha místech zapomněli na dostatečně dlouhé připojovací pruhy.

.

Opravdu pojedu v pravém pruhu, když vím, že tam bude 10 m dlouhý "připojovací pruh", odkud může někdo vyletět jako blázen?

0/0
25.1.2011 9:40

marokero

Re: jízda uprostřed má smysl

auta nelétají a když už letí, tak vás sestřelí i v prostředním pruhu.... jízda uprostřed smysl OPRAVDU nemá!!! Jízda vpravo na tříproudé dálnici dává logicky smysl...

0/0
31.1.2011 18:14

czechmade

Predjizdeni zprava by vyresilo spoustu problemu

zazil jsem to v USA a nic natom neni. Da se nato rychle zvyknout.

Zaradil jsem se do leveho pruhu, nastavil tempomat na +5 mph o vic nez je povolena rychlost a pohoda jazz, kdo me chtel rychlejsi zezadu predjet, musel zprava ;-)

0/0
24.1.2011 21:25

martin_simek

Re: Predjizdeni zprava by vyresilo spoustu problemu

zazil jsem to v Cine a tez to fungovalo ...

0/0
24.1.2011 22:28

Martin Soušek

Re: Predjizdeni zprava by vyresilo spoustu problemu

Jenže v USA jaksi jede na tom tempomatu nařízeném kousek nad limit celá dálnice (včetně kamionů) a předjíždí jen naprosté minimum lidí, kteří fakt spěchají.

Zajímavým důsledkem je, že ačkoliv se tam většinou povolená rychlost hodně nízko (max 75 mph tj cca 120 kmh) a fakt se dodržuje (jinak máte hned  za sebou policii), tak do cíle dojedete většinou dřív, než u nás. Protože celá dálnice celou dobu jede. Žádné nebezpečné předjíždění, žádné brždění a přidávání.

.

Nikde jsem se necítil na silnici tak bezpečně a pohodlně jako v USA.

0/0
25.1.2011 9:37

pingu1

Re: Predjizdeni zprava by vyresilo spoustu problemu

..jenze ceskej partyzanskej Dolik nepotrebuje zadnych cizackych rad..;-)

0/0
29.1.2011 13:10

Genial

Re: Predjizdeni zprava by vyresilo spoustu problemu

No ja se bezpecne moc necitil, vsichni sice na tempomatu, ale rano v jedny ruce koblihu a v druhe horkou kavu a hura do prace. O IQ a predvidavosti mistnich obyvatel ani radeji nediskutuji... 

0/0
25.1.2011 11:40

mekon2

predjizdeni v pravo

Nevyresilo by se to povolenim predjizdeni v pravo? Vzdyt to vlastne ani predjizdeni neni, clovek jen pokracuje ve svem pruhu svou rychlosti. A ve meste nebo pri soubezne jizde to uz stejne funguje.

0/0
24.1.2011 20:45

Gilth

Re: predjizdeni v pravo

Presne tak, na jizni spojce ve 100km/h "predjizdet" vpravo muzu a na dalnici uz pri 130km/h ne... Donutit lidi pouzivat prave zrcatko = venovat se rizeni a hura s prislusnym zakonem na stul....

0/0
27.1.2011 9:06

Rada.K

Re: predjizdeni v pravo

Já už to praktikuju teď. Někdy pro jistotu troubím aby chytráček v prostředním pruhu věděl, že ho předjíždím zprava. Považuju to za menší zlo než přejíždět z pravého pruhu do levého ve kterém jezdí závodníci 150 km/h i více. Pokud tedy chci využít pro předjíždění levý pruh, musím buď porušit max. povolenou rychlost nebo zbrzdit závodníky. Můj osobní postřeh je, že pokud jede prostřední pruhem pomalu jedoucí auto a vpravo je volno, většinou se jedná o telefonující řidičku, která okolí příliš nevnímá. O bezpečnosti to není. Vybočím-li z prostředního pruhu do levého, smete mě závodník. Vyšší bezpečí v prostředním pruhu je jen iluze.

0/0
29.1.2011 11:24

rohovín jednorohý

Spíš by bylo potřeba

se zabývat těmy psychopatickými hochy co razí názor "když po dálnici tak zásadně levým pruhem a zločinně překračovat povolenou rychlost.

To je zásadní problém na dálnici a nikoliv ten prostřední pruh.   

0/0
24.1.2011 19:54

Dony

Re: Spíš by bylo potřeba

vy jste taky zločinec.... Jeee to jsem se pobavil.

0/0
24.1.2011 21:24

martin_simek

Re: Spíš by bylo potřeba

a co ti hosi, co trvaji na POMALE jizde v levem pruhu ? ty Vam nevadi, ze porusuji vyhlasky ?

0/0
24.1.2011 22:28

krokodýlův smrdutý dech

"Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

napsala iDnes a udělala průzkum na městském (pražském) okruhu. Moc pěkné. Když vlakem, tak po kolejích - udělali jsme průzkum na vodních nádržích Orlík a Slapy...

0/0
24.1.2011 15:15

bořič cenzorových mýtů

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

R^R^R^R^R^R^

0/0
24.1.2011 15:27

Mysel

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

Ano. V obci plati pro jizdu po viceproude komunikaci ponekud jina pravidla. Nebere to v uvahu ani clanek sam, ani anketa pod nim. Pokud pani novinari jezdi tak, jak pisou, leccos to vysvetluje. :o)

Krome toho na Jizni spojce jizda prostrednim pruhem dava smysl. Vpravo jedou (v kolejich) kamiony a probiha tam pripojovani / odpojovani vozidel. Provoz je v nem typicky pomerne husty i bez toho, aby v nem zbytecne zaclanela osobni auta, ktera nikam neodbocuji, respektive se zrovna nepripojuji...

0/0
24.1.2011 16:57

marokero

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

jizda na Jizni spojce prostrednim pruhem doopravdy SMYSL NEDAVA, protoze kamiony na vetsine triproudouvych useku na JS maji zakaz vjezdu, od doby otevreni prazskeho okruhu, dalsi duvod je preplnenost prostredniho pruhu radobyridici - temi stejnymi, kteri to z pripojovaciho pruhu soupnou hned na zacatku pres pravy pruh do prostredniho a tam si jedou svych sedmdesat... Pravym pruhem jezdim na JS nejcasteji, nejbezpecneji a zaroven nejrychleji (tempomat na 80). Ti, co jezdi na JS nejradeji uprostred jsou na stopro spatni ridici, co se boji a nebo neumi bezpecne prejet z pruhu do pruhu, dat VCAS znameni o zmene smeru jizdy a dale se neumi bezpecne pripojit do provozu pruhem k tomu urcenym, tzn. vyuzit k nabrani potrebne rychlosti cele delky tohoto pripojovaciho pruhu... je to jedno s druhym...

0/0
24.1.2011 17:25

Mysel

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

1. Ta Vase vetsina je priblizne polovina JS.

2. Asi jsem mel uvest, ze tu cast bez kamionu pouzivam vyjimecne.

3. Pokud jezdite stylem "tempomat na 80", pak je spravne, ze tak cinite v pravem pruhu.

4. Nepochopil jste logiku viceproudych komunikaci v obci. Ale to nejste (bohuzel) sam.

0/0
24.1.2011 17:31

marokero

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

1. ok

2. ok

3. ok

4. kdyby ji chapali vsichni jako ja, tak by se nam krasne zilo a hlavne jezdilo:-)

0/0
24.1.2011 17:39

martin_simek

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

R^

0/0
24.1.2011 22:30

Rada.K

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

1. Úsek ve kterém mohou jezdit kamiony a který má tři pruhy má přibližně 3,6 kilometru. Úsek se třemi pruhy do kterého kamióny nesmí má cca 6 kilometrů.

0/0
29.1.2011 11:35

martin_simek

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

mam ty same "pocity" i zvyky ....

0/0
24.1.2011 22:31

Gilth

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

Tak to uz aby enkdo vyrazil a ty koleje co jste si vymyslel vam tam namaloval... Dnes v 7:40 sjezd zahradni mesto - sjezd sporilov: uplne volny pravy pruh, prostredni a pravy ucpany... Ani jednou jsem v pravem pruhu nemusel pouzit brzdu a predjel sem cca 30 xindlu co nevedi kde maji jezdit... Ale hlavne ze to podle vas dava smysl... RvRvRv

0/0
27.1.2011 9:10

Gilth

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

pardon, samozrejme prostredni a levy ucpany...

0/0
27.1.2011 9:11

b1s1t

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

Tak na Jižní spojce, stejně jako na většině rychlostních komunikacích v metropolích, má smysl jízda v tom pruhu, který doporučují směrové tabule. Jízda s minimem přejíždění z pruhu do pruhu je totiž nejplynulejší a nejbezpečnější.

0/0
29.1.2011 19:00

marokero

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

dobrý řidič se řídí hlavně svým rozumem a současně dodržuje vyhlášku o silničním provozu, směrové tabule s řazením do pruhů v obcích nejsou všude... já osobně bych vyhlášku nepotřeboval, ta je kvůli špatným řidičům, aby ne ně byla nějaká páka:-)

0/0
31.1.2011 18:27

b1s1t

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

Vyhlášku 100 o silničním provozu a vlastní rozum dodržují především špatní řidiči.

Ti o něco lepší dodržují pravidla sepsaná v Zákoně o silničním provozu 361/2000 Sb.

Ono totiž ten zdravý rozum má mnoho lidí a ten zdravý rozum říká každému něco jiného, proto tu máme ta pravidla, dopravní značení, směrové tabule a podobně.

0/0
1.2.2011 23:19

marokero

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

sorry, vyjádřil jsem se nesrozumitelně, měl jsem na mysli to, že by se mělo logicky jezdit vpravo a pro ty, co si to nedokážou sami logicky odvodit, je tu vyhláška (pro vás: pravidla sepsaná v Zákoně o silničním provozu 361/2000 Sb. - dále jen vyhláška) Na tříproudých dálnicích v ČR jsou všechny sjezdy napravo a tudíž nemá smysl jezdit uprostřed a čekat na směrovou tabuli, abych věděl, jestli náhodou nebude můj exit vlevo a budu to mít tím pádem blíž...

p. s. na pražském okruhu a jižní spojce jsou také sjezdy jen napravo...

0/0
2.2.2011 13:23

Muf Puf

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

Dyk to je taky specijalita Pepíků! Podívej se na značky až pojedeš po dálnici!:-/

0/0
24.1.2011 17:26

Mysel

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

Vy podle znacky poznate, odkud kdo je? Nebo se spokojite s tim, kde je registrovane auto? ;o)

A s temihle hesly opatrne, aby to zase neskoncilo vzacne vecnou debatou, jak jezdi ti z Horni Dolni a jak pro zmenu ti z Dolni Horni (zamerne neuvadim nazvy skutecnych mest).

0/0
24.1.2011 17:33

Muf Puf

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

Nu dobrá. Fšichni nemusej bet Pepíci, ale ty RZ jsou převážně z Pepíkova, takže většinou jsou to Pepíci!;-)

0/0
24.1.2011 19:34

HrubesaMares

Re: "Když po dálnici, tak prostředním pruhem"

zavidim vam vas jednoduchy svet ;-)

0/0
26.1.2011 10:30

mi_golem

platí pravidlo

že levý pruh je určen k předjíždění na rychlostních komunikacích.  Bezdůvodné blokování levého pruhu vytváří zbytečné kolony a nervozitu. Jsou vyjímky, jako např. hustota provozu, kdy jsou všechny pruhy plné, pak se uklidit třeba do prostředního nebo krajního pravého pruhu ani není možné. Případů, kdy jede favorit levým pruhem 100 km/h do kopce , za ním kolona a prostřední a pravý pruh volný jsem zažil tolikrát.Většinou to končí tak, že ho všichni předjedou právě tím prostředním.

0/0
24.1.2011 13:30

marokero

OPRAVA

každý další pruh, kromě pravého, slouží výhradně pouze a jen k předjíždění, tedy i ten prostřední ( na tříproudé ). Bezdůvodné blokování prostředního pruhu vytváří nebezpečné situace...nervozitu apod.

0/0
24.1.2011 16:53

gslater

Re: OPRAVA

R^R^R^R^R^R^R^R^ Presne tak!! 

0/0
24.1.2011 17:44

mi_golem

Re: OPRAVA

Na 3 proudé rychlostní komunikaci je i prostřední pruh levý.

0/0
25.1.2011 12:41

HuLarus

Jízda vlevo

I když se snažím jezdit co nejvíc vpravo, ne vždycky je to rozumné. Jednak člověk kolikrát musí kličkovat jako zajíc. Při dojetí neználka v prostředním musím z pravého přes dva pruhy až doleva a zase zpět. V případě hustější dopravy sice můžu zajet doprava, když je mezi kamiony dva kilometry místo, ale nemám jistotu, že se přes vlny českých takyřidičů dostanu zase zpět do prostředního. U nás je totiž normální nepouštět, to je totiž známka slabosti. Nejlepší jsou frajeři, co mě rychlostí 135 středním pruhem předjedou, aby potom, co se za ně zařadím kvůli předjetí kamionu, zpomalili zpět na svých oblíbených 120. Před Prahou potom tempo 110 do kopce, 150 s kopce je taky moc fajn.

0/0
24.1.2011 10:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.