Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bylo v baru opilé dítě? Lokál zavřeme, navrhuje protidrogový koordinátor

Odborníci hledají nové tresty pro bary a restaurace, které nalévají mladistvým. Národní drogový koordinátor Jindřich Vobořil dokonce hovoří o variantě, že by majitel podniku platil už za samotnou přítomnost opilého dítěte. Restauratéři ale považují nynější zákony za dostačující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

referentka

...nooo ale když se na to podíváte z druhé strany,

neměl by pan národní koordinátor zkusit řešit, co a kde mají puberťáci dělat?...sportovat - plavání -šíleně drahé vstupné, tenis-drahé kurty, fotbálek - nikdo je na hřiště nepustí, hokej - nemají na vstup...zřízení nějakých mládežnických klubů, kde by se mohla omladina scházet - chybí...tak co udělají?...v létě se schází na lavičkách někde zašití na sídlištích, v zimě jsou to holt putiky...do cukrárny takový 16-20 let kluk nepůjde...nota bene když je zavírají v šest...možná by cesta vedla  přes zpřístupnění sportovišť a výstavbu různých kluboven...

0/0
21.1.2011 15:17

tamaon

nesmyslná buzerace

Už teď jsou minimální možné pokuty za nalévání mladistvým 50.000 Kč , což už je pro drobnější podniky likvidační . A ano, kontroly chodí na anonymní udání - mám takové oznámení na stole. V anglii sice nemohou mladiství do lokálu, ovšem opíjení doma a v parcích tam vygradovalo do obrátek, které my si neumíme představit, díkybohu za naše opilce v hospodách.

0/0
21.1.2011 15:13

manuva

Větší odpovědnost majitelům podniků

Tak mají dát nařízení, že od určité hodiny (od 21 např.?) mají nezletilé osoby zákaz vstupu do inkriminovaných podniků (anebo alespoň tam, kde není vyžadováno sezení u stolu - kluby, hospody nižších tříd, apod. - zkrátka typy zařízení, kde personál nemá přehled o tom, kdo a co skutečně pije a kam se nejčastěji děcka chodí alkoholem bavit).

Neumím si představit, že by se 16i leté děti přišli opíjet např. do pizzerie nebo restaurace, kde má každý stůl svoji obsluhu a ta si v takovém případě ničeho nevšimla.

PS: to, že se budou majitelé klubů všemožně kroutit, je jasné, ve většině případů jsou to totiž lumpové, kteří z těchto děcek dnes žijí

0/0
21.1.2011 14:35

pletiplot

Další příklad ze života

Seděl jsem v hospodě s kamarádem, přišlo tam pět puberťáků. Jedné z nich bylo 18, (zrovna měla narozeniny), ta objednávala panáky a nosila je ostatním. Za to by měl být potrestaný lokál?

0/0
21.1.2011 13:32

pletiplot

18 only

Tohle povede k tomu, že bude do 18 vstup zakázán. Dítě se v Česku v hospodě ani nenají.

0/0
21.1.2011 13:24

Kruton

To je pěkná blbost!

protože když přijde do podniku připitý člověk, tak zaměstnanci nemají žádnou možnost, jak člověka legitimovat, aby zjistili, kolik mu je let. Nemůžete po někom jen tak požadovat doklady... To je nesmysl a koordinátor je blb !

0/0
21.1.2011 13:06

s(h)arka

a co když tam ten harant nalitej už přijde?

to má obsluha volat cajty s tím: haló, přijeďte sem, přišel mi do lokálu ožralej kluk,co vypadá,že není plnoletej!!!! A když to neudělají,tak jim zavřou lokál????8-o

0/0
21.1.2011 11:56

franta100

Re: a co když tam ten harant nalitej už přijde?

pokud to na něm poznáte,to je ta lepší alternativa, ale pokud si někde dal 2 piva, u Vás kafe a vpadne tam policie, máte problém

0/0
21.1.2011 12:00

franta100

je to ale problém

- jako hospodský nemám právo kontrolovat občanku /smí jen policie/ - že mi jí ukáže dobrovolně je nesmysl, protože kolik z Vás jí nosí u sebe?

-pokud vám do hospody přijde mladík, který si dal doma dva lahváče, máte problém

-pokud Vás chce zlikvidovat konkurence, pošle Vám tam tři opivněné mladíky a máte zase problém

-[>-] - za děti lze trestat jen zákonné zástupce/rodiče/, ne cizího člověka/barmana/,který ze zákona kontrolovat nikoho nesmí!

Když jsem míval hospody,žádal jsem přes právníka policii o ochranu před vstupem podnapilých mladíků s tím, že si toho policistu budu platit - napsal jsem, že on je jediný s právem kontroly ---- řešilo se to nakonec hodně vysoko a dopadlo to tak,že se policajti jaksi mé hospodě vyhýbali

0/0
21.1.2011 11:41

oudy

Re: je to ale problém

Když mi bylo 33, tak po mně chtěla baba v samošce na Floridě pas, jestli mi může prodat pivo. Nechceš ukázat občanku, tak vypadni, nemám povinnost ti nalévat

0/0
21.1.2011 11:47

franta100

Re: je to ale problém

to je jen část řešení --- a co to druhé? --- když přijde človíček,co občanku ukáže,  dá si kafe,  ale jinde si dal,já mu nenaliji a vpadnou tam poldové??????

0/0
21.1.2011 11:51

killthehippie

Re: je to ale problém

Přestaňme konečně srovnávat ČR s USA, na pivo se u nás chodilo vždy a kdyby v české hospodě chtěla nějaká brigádnice po 30+ chlapovi občanku nebo mu nic nedá, vsadím boty, že do takového podniku už nikdy nevleze. Takový přístup může být pro podnik likvidační. Současná úprava je dostačující, jen není vymáhaná. To že se někomu zdá, že narůstá počet opilých mladistvých není problém příliš měkké úpravy, ale především rodiny a na tom se nic nezmění zavřením hospod, kde se někdy ukázal nezletilec pod vlivem...

0/0
21.1.2011 12:26

TarasBulba

Za opilé děti jsou přece zodpovědní rodiče

Trestejte rodiče.

0/0
21.1.2011 10:32

Slaine55

Zas zkreslené info?

A co anglie? Co Irsko? A tak dál! Dobře, benevolence některých hospodských je špatná. Ale podívejte se, v kolika filmech je chlast. V kolika reklamách. Je všude vystavenej. Tak začněme tady. Povyšme alkohol na něco víc než jen na nalejvání si hlavy. Ale aby mi přišlo dítě do podniku, vlítla tam zásahovka a ač jsem mu nenalil tak nadýchalo... Kde to jsme??? Předně co tam to dítě dělá?

0/0
21.1.2011 10:22

CorpusDortus

jednou jo jednou.....

"Mladí Češi pijí alkohol nejvíc z Evropy. Nejméně jednou se opije 48 procent 16letých. Evropský průměr dosahuje 39 procent."

A zkoumali taky kdy to maji ti 16leti v planu. Ja jen, ze 16 neni cloveku vecne. ;-D

0/0
21.1.2011 9:05

Kidkid

Re: jednou jo jednou.....

To mně by spíš zajímalo, jak k těm číslům přišli. A pokud se mládež opíjí doma, tak je to za dohledu rodičů a nikomu do toho nic není. Na druhé straně také jim do té jejich statistiky mohli mladí napovídat nesmysly jen proto, aby se neshodili před vrstevníky.

Protidrogový koordinátor by udělal líp, kdyby šel normálně pracovat do nějakého učňovského zařízení a nevykládal jen moudra v televizi.

0/0
21.1.2011 11:04

pavlik12

Výborný nápad

Štve mě konkurenční hospoda? Pár týpkům z učňáku dám pivko a nějakou korunu navíc, ať si jdou k sousedovi sednout na minerálku.

Pak anonymě zavolám městské dráby, že jako poctivý občan hlásim podnapilé mladistvé v místní nálevně.

Přijdou, chlapci nadýchají (přičemž jim za to prakticky nic nehorzí) a konkurence zavře.

0/0
21.1.2011 9:03

u.boat

Re: Výborný nápad

V praxi to znamená že každé restaurační zař. (i hotelové resturace) bude muset mít u vchodu vyhazovače s fujarou a každého mladě vypadajícího příchozího prověřit...

0/0
21.1.2011 9:22

referentka

...nejlepší prevencí

je zrušit v rodinách demokracii a nastolit tvrdý matriarchát...taková rozzuřená matinka by si se svými pubertálními dětmi poradila raz-dva...;-D;-D

0/0
21.1.2011 8:53

u.boat

Re: ...nejlepší prevencí

jak v které rodině. Nekde by jim třeba nalila vyprošťovák ;-D

0/0
21.1.2011 9:22

petrfree

Jo a už to tu bude brzy jak v USA

Myslím, že trestat lokálníky za hosty je volovina, je to přecijen veřejny prostor, kam může přijít kdokoli a to že bude mát třeba dva panáky a pivo v sobě nikdo nepozná, chcete snad, aby se při vstupu do hospody dýchalo do trubičky. Dovedu si představit další zákon, který bude trestat obsluhu baru za to, že jejich "klient" jel posléze opilý v autě a naboural, nedejbože, že někoho znásilní, tak by platili 50% alimentů. Tyhle úvahy nás posouvají do společnosti, kde rozumný člověk nechce žít. Děti mají rodiče, rodiče za ně odpovídajía tedy 100%ně! Jedině v případě, že obsluha naleje mladistvýmu a bude to prokazatelné je to chyba provozovatele, jinak ne! Toho by mohla využít konkurence a posílat tyto "děti" k likvidaci souseda! Nechci žít ve společnosti, kdy se nese vina i za to, za co nemohu. Už se teším na papírové pytlíky, do kterých si budeme dávat pivo, když se budeme chtít občerstvit na ulici, VŽDYT JE TO NEMORÁLNÍ PÍT NA VEŘEJNOST!

0/0
21.1.2011 8:49

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Jo a už to tu bude brzy jak v USA

R^R^R^

0/0
21.1.2011 11:33

RodoDendron 0002

Mělo by to platit pouze pokud majitel nevyrazí nalévajícího.

Ten by to měl mít jako závažný důvod pro rozvázání pracovního poměru... Pokud dítě opije rodič, měl by ho dát k adopci...;-D;-D;-D Podle mě je to zbytečný bu*erační návrh

0/0
21.1.2011 8:33

Strober

A dospělí budou bez hospod...

Hospodský zaplatí tučnou pokutu za to, že si k němu navátí sopláci dojdou na kofolu?...to má být jako spravedlnost? To aby stál nějaký čeledín s fukarem mezi futrama a dával dýchnout + kontrola dokladů každému kdo přijde. Nebo oželel tržbu a všechny pod 18 let vykázal. Jediný smysl mě přijde pokutovat rodiče a samozřejmě ty osoby u nichž je jasně prokazatelné podání alkoholu mladistvému, popř. potahat je po nějakých sezeních na téma alkoholismus, myslím že dřív nebo pozděj by to dali ratolesti pěkně vyžrat.

0/0
21.1.2011 8:27

Hanyz01

Re: A dospělí budou bez hospod...

No pokud si k té kofole budou dávat ještě flašku rumu, tak proč ne, jen ať tu pokutu cálne. Čímž rodiče takového spratka nijak neomlouvám a pokud ho nachytá policie, jen ať s tím mají oplétačky i oni.

0/0
21.1.2011 8:34

Kidkid

Re: A dospělí budou bez hospod...

A co když si ten rum přinese z domova? To je mají v hospodě ještě šacovat? A rum se dává do pečiva a většinou jej mají všude doma.

0/0
21.1.2011 10:56

referentka

Re: A dospělí budou bez hospod...

...na sto pro souhlasím...jasně, jestli bude přistižena obsluha v hospodě, která v pohodě mladým pánům a slečnám nosí colu s rumem a pánům pivka jedno za druhým - potrestat - bez diskuze...ale každopádně větší díl odpovědnosti bych přenesla na rodiče  děcek...není přece možné, aby čtrnáctileté, patnáctileté děcko se flákalo po nocích po hospodách...i když pro některé "skorodospěláky" je to nemoderní a téměř nepředstavitelné...

0/0
21.1.2011 8:37

Strober

Re: A dospělí budou bez hospod...

Já se zastávám těch poctivých hospodkých co by děcku nenaléli. Jde o to, že děcka sů strašně vychcané. A málokterý hospodský si všimne, že soplák si tam někde přihýbá z ploskačky nebo má flašku venku pod keřem zatímco on jim nosí samé nealko.

0/0
21.1.2011 8:48

referentka

Re: A dospělí budou bez hospod...

...souhlas...ale zdá se ti normální, když děcka vůbec chodí do hospody?...proboha proč????...to nemají jiné zájmy?...

0/0
21.1.2011 8:52

Strober

Re: A dospělí budou bez hospod...

Já su z malého města a nemáme ani 4000 obyvatel...za to máme téměř 20 podniků, kde dostanete alkohol (restaurace,herny,hospody,...) a když si chce banda splknůt a nechce se jim mrznůt venku, tak na výběr moc nemají

0/0
21.1.2011 8:58

Hanyz01

zajímavé

všude ve vyspělém  světě tohle už dávno funguje - jsou u tebe v hospodě imrvére ožralí mladiství? Jednou tě napomenou, podruhé pokuta, potřetí přijdeš o licenci a běž se třeba pást. Nebo ať namísto zavření hospody odejmou jen povolení k prodeji alkoholu.  

0/0
21.1.2011 8:19

hasmen

Re: zajímavé

A když příjdou ožralí odjinud?

0/0
21.1.2011 8:20

Hanyz01

Re: zajímavé

No pokud mě je známo, nikdo nenutí majitele restaurace, aby je do hospody pouštěl.

0/0
21.1.2011 8:23

hasmen

Re: zajímavé

U každé restaurace stojí vrátný?Nebo majitel...

0/0
21.1.2011 8:28

Hanyz01

Re: zajímavé

On to není tak špatný nápad, když se nad tím trochu zamyslíte... jen ať toho vrátného najme, dámám vrátný podrží dveře, pozdraví je při vstupu, hosta utíkajícího bez placení nepustí ven...

0/0
21.1.2011 8:32

RodoDendron 0002

Re: zajímavé

tohle by šlo, ale nemělo by to být povinné:-)

0/0
21.1.2011 8:34

hasmen

Re: zajímavé

No v takové nádražní knajpě by to bylo přímo nóblesní... ;-D

0/0
21.1.2011 8:35

referentka

Re: zajímavé

...tak konkrétně do nádražních knajp bych děcka nepouštěla ani na čistou vodu...

0/0
21.1.2011 8:39

Hanyz01

Re: zajímavé

Zdá se, že nenavštěvujeme stejné podniky;-)

0/0
21.1.2011 8:42

hasmen

Tak za tohle by se nemusel stydět ani bolševik...

Koordinátor navrhuje například to, aby provozovatelům barů

hrozil postih už jen za to, že mají v lokálu opilé dítě, které přišlo

odjinud.

0/0
21.1.2011 8:07

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Tak za tohle by se nemusel stydět ani bolševik...

R^R^R^

0/0
21.1.2011 11:34

www.alkohol-alkoholismus.cz

Myslíte si, že je málo závislých???

Odhaduje se že závislých je 700 000 a to je to varující číslo!!! Máte-li problém - www.alkohol-alkoholismus.cz - !! Prevence a léčba závislosti na alkoholu !!

0/0
21.1.2011 7:52

net.Xtreme V.

Co pokutovat zákonné zástupce?

Místo barů? Co ztrpčovat život (i) narkomanům a ne jen drogovým dealerům? Kde je poptávka je i nabídka a pokud zakážeme legální nabídku, tak tu bude jen ta ilegální.

0/0
21.1.2011 7:38

Lovila veverky v korunách stromů

já bych ten alkohol zakázala úplně

a díru v rozpočtu bych zamázla povinně dobrovolnou alkoholovou daní, kterou by platili všichni jako dík státu, že je zbavil této metly.;-€

 Nevím, co furt řeší, mládež pila vždycky a vždycky pít bude, když ne v hosp. tak koupí flašku a zalezou s ní někam. Nepozoruji na sobě příznaky alkoholismu, ani nefetuju a to jsme samozřejmě začali pít na zábavách v 16ti.

0/0
21.1.2011 7:24

referentka

Re: já bych ten alkohol zakázala úplně

Nevím kolik ti je. Mně je už přes čtyřicet....taky jsme chodili na diskotéky, kde jsme nepili pouze bublinkovou vodu...ale opravdu jsme nechodili do hospody za účelem se ztřískat...nebo jen-tak si sednout...ano - nějaká akce diskotéka, nějaké vystoupení a při tom se někdy pilo..ale jít do hospody z nudy fakt ne...

0/0
21.1.2011 8:42

s(h)arka

Re: já bych ten alkohol zakázala úplně

spáchej tím svým prakem sebevraždu...;-D

0/0
21.1.2011 11:59

OndraTM

Problém je ve výchově

Protidrogový koordinátor si asi dlouho nešlehl, tak vymýšlí blosti. Několikrát jsem byl svědkem podobné razie PČR. Byl to spíš nájezd nadržených bouchačů, co ponižovali mladé kluky a honili si ego před mladýma holkama, dokonce neváhali vyhrožovat a chtít třeba číslo na mobil. Copak je konzumace alkoholu přestupek nebo trestný čin? Joo mladí jsou blbí a divím se, že PČR nežalují. Alkohol se podávat bude a když ne v baru, tak budou mladí chlastat na chatách nebo venku. Je to o výchově. Tady ale stát způsobem sobě vlastním jen buzeruje lidi.

0/0
21.1.2011 1:19

abraxas110

Stačí pokuta rodičům

500 litrů při prvním incidentu a uvidíte, jak začne bejt pořádek

0/0
21.1.2011 0:49

kosobecny

Re: Stačí pokuta rodičům

jupí to bude bezdomovců..

0/0
21.1.2011 0:55

Vážný

Je to jeho hospoda

Je. Tak je za ní zodpovědný. Jedinou drobnost bych viděl v nastavení vyšší hranice na alkohol, kdy už se to projevuje navenek

Když prostě vidí, že mu v baru chlastaj nezletilý, tak je má vyhodit.

0/0
20.1.2011 22:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.