Diskuze

Bárta odkládá stavbu superprůplavu, který chtěl už jeho vzor Karel IV.

Ministerstvo dopravy nepočítá v nové "superstrategii" se stavbou plavebního kanálu Dunaj-Odra-Labe. Resort přitom dosud platil za hlavního advokáta projektu, o němž snil už Karel IV. nebo Jan A. Baťa. Přesto ale tvrdí: plánu se nevzdáváme, potřebujeme více času na analýzy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TK

Tomáš Kolařík

7. 2. 2011 8:58
Webové stránky projektu D-O-L

Doporučuji podívat se na webové stránky věnované tomuto projektu, kde jsou poslední novinky, historie a důležité informace o tomto víceúčelovém projektu. Na stránkách je mnoho zajímavých a doposud nezveřejněných informací, odborných studií a fotografií: http://www.d-o-l.cz

Tam máte popsáno jak trasu, tak i vliv na životní prostředí a krajinu. Jak u spojení Odry a Dunaje tak u připojení na Labe se jedná o jedny z nejnižších rozvodí v Evropě.

0 0
možnosti
HH

xBaHnO

24. 1. 2011 11:28
Koncepce

DOL je dobra myslenka, ale nemyslim ze by mel byt realizovan najednou. Spis ho rozdelit do vice kroku:1) Labe u decina - pokud tu ma byt nejaka vodni doprava, tohle je naprosto zasadni bod. Mistni vodni doprava je kvuli prekladani nesmysl, potrebujeme jezdit pro veci k mori.

2) Odra do Ostravy, bohuzel vetsina problemu je na Polsky strane. Oficialne ale tohle existuje.

3) Napojeni na dunaj, vicemene kamkoliv na cesky uzemi. Jenze tady je spousta opravdu zavaznych ekologickych aspektu, navic to vyzaduje spolupraci se slovakama nebo rakusanama. Nasledne protazeni po rece morave - to uz skoro je, tam chybi vicemene jenom zdymadla.

5) odra-dunaj, propojeni labe

Zatimco body 5 vnimam jako hudbu budoucnosti, tak body 1-3 by mohli byt realizovany v rozumny dobe a vyrazne by pomohli vodni doprave jako celku.

0 0
možnosti
E

expat47

24. 1. 2011 12:18
Re: Koncepce

....rozumná řeč............já bych rozdělil bod 5 na dva body.....

5) Odra - Dunaj

6) Napojení Labe

asi tak........;-)

0 0
možnosti
JK

znalecvina

24. 1. 2011 10:34
odra

ja bych maximalne premyslel o te oderske casti. to s labem by tolik neusetrilo casu, kdyz existuje jiz pruplav pres ryn a dunaj. a v klidu to propjeni s labem bychom zvladli vlaky.

0 0
možnosti
9

999666999

24. 1. 2011 10:12
Já bych pro to byl všema deseeti,

nicméně asi budou chybět drobný ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
S

strcprstskrz

24. 1. 2011 9:56
Mějte dobrou vůli a přispějte.

Já myslím, že bychom to dílo měli postavit - bude to pěkná připomínka naší rozumné a štědré doby budoucím generacím. Není to tak drahé - počítáme-li nějakých 400 miliard, dá každý, včetně kojenců, ze své kapsy 400 000 korun. Takže čtyřčlenná rodina 1 600 000 Kč. To jde, ne?

A vůbec, nesmíme být tak uprdění - když začneme v letos, možná stihneme otevřít průplav současně s otevřením letních olympijských her v ČR! 2026, nebo 2030. Snad odhaduji dobu výstavby realisticky...

To by bylo, abychom světu neukázali, že na to máme potenciál, chuť a peníze[>-].  

0 0
možnosti
GA

albert10

24. 1. 2011 10:38
Re: Mějte dobrou vůli a přispějte.

Seknul ses o nulu, to ale nic nemění na tom, že je to ptákovina.

0 0
možnosti
V

Vrata11

24. 1. 2011 9:34
to nema MF Dnes dnes o cem psat,

ze vytahuje stovky let stare novinky? Naposledy jsem videl diskusi o teto soustave pred par mesici v televizi.

0 0
možnosti

pletiplot

24. 1. 2011 9:15
Boducnost dopravy

je podle mě spíš na železnici než na lodi. Rozhodně budování železnice je levnější než budování vodního díla a s rostoucí cenou ropy to bude i levnější.

0 0
možnosti
E

expat47

24. 1. 2011 9:20
Re: Boducnost dopravy

......všechny druhy dopravy mají své výhody a nevýhody. Jo, a říční remorkéry je možné pohánět i elektrickým proudem..........

0 0
možnosti
S

strcprstskrz

24. 1. 2011 9:01
Karel IV.?

Vzorem pana Bárty už na první pohled není Karel IV., ale francouzský magor (1769-1821), po němž je pojmenován jeden psychický komplex...

0 0
možnosti
P

Poslední____Mohykán

24. 1. 2011 9:02
Re: Karel IV.?

Znám. Oidipus. Akorát jsem nevěděl, že to byl Frantik.

0 0
možnosti
IH

Labaro

24. 1. 2011 9:00
Projekt je zajímavý

především tím, že by vytvořil nadčasové dílo. Nemyslím si, že by hlavním argumentem měla být ekologie dopravy, tady by větší úlohu měla hrát železnice, třeba tím, že tranzitující kamiony by se mohly přepravovat výlučně po železnici, jako např. ve Švýcarsku. Kanál by umožnil lépe čelit povodňovým situacím, protože tyto stavy až na výjimky nezasahují současně východ i západ ČR. Velmi významné by bylo i rekreační využití - např. s houseboatem by se dala procestovat takřka celá republika. Vodohospodářské využití k přesunu vody do míst, kde je jí nedostatek také není zanedbatelný přínos. Pokud jde o investice, je to samozřejmě obrovská částka, ale na druhou stranu za posledních 20 let se u nás prožralo a rozkradlo 1,3 bilionu korun, to by bylo na 6 kanálů, jenom jediná prohraná arbitráž z CME představuje celou dvacetinu investice. Pokud dáme na druhou stranu úspory a výnosy, které by investice v následujících desetiletích přinášela, nemuselo by se jednat o ekonomicky ztrátový projekt.

0 0
možnosti
S

strcprstskrz

24. 1. 2011 9:02
Re: Projekt je zajímavý

Když na tom místě necháš vybouchnout atomovou bombu, věř, že také vytvoříš nadčasové díloR^

0 0
možnosti