- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Doporučuji podívat se na webové stránky věnované tomuto projektu, kde jsou poslední novinky, historie a důležité informace o tomto víceúčelovém projektu. Na stránkách je mnoho zajímavých a doposud nezveřejněných informací, odborných studií a fotografií: http://www.d-o-l.cz
Tam máte popsáno jak trasu, tak i vliv na životní prostředí a krajinu. Jak u spojení Odry a Dunaje tak u připojení na Labe se jedná o jedny z nejnižších rozvodí v Evropě.
DOL je dobra myslenka, ale nemyslim ze by mel byt realizovan najednou. Spis ho rozdelit do vice kroku:1) Labe u decina - pokud tu ma byt nejaka vodni doprava, tohle je naprosto zasadni bod. Mistni vodni doprava je kvuli prekladani nesmysl, potrebujeme jezdit pro veci k mori.
2) Odra do Ostravy, bohuzel vetsina problemu je na Polsky strane. Oficialne ale tohle existuje.
3) Napojeni na dunaj, vicemene kamkoliv na cesky uzemi. Jenze tady je spousta opravdu zavaznych ekologickych aspektu, navic to vyzaduje spolupraci se slovakama nebo rakusanama. Nasledne protazeni po rece morave - to uz skoro je, tam chybi vicemene jenom zdymadla.
5) odra-dunaj, propojeni labe
Zatimco body 5 vnimam jako hudbu budoucnosti, tak body 1-3 by mohli byt realizovany v rozumny dobe a vyrazne by pomohli vodni doprave jako celku.
....rozumná řeč............já bych rozdělil bod 5 na dva body.....
5) Odra - Dunaj
6) Napojení Labe
asi tak........
http://www.epravo.cz/zpravodajstvi/cssd-zpochybnuje-vyberova-rizeni-ministra-dobese-70421.html
ja bych maximalne premyslel o te oderske casti. to s labem by tolik neusetrilo casu, kdyz existuje jiz pruplav pres ryn a dunaj. a v klidu to propjeni s labem bychom zvladli vlaky.
nicméně asi budou chybět drobný
Já myslím, že bychom to dílo měli postavit - bude to pěkná připomínka naší rozumné a štědré doby budoucím generacím. Není to tak drahé - počítáme-li nějakých 400 miliard, dá každý, včetně kojenců, ze své kapsy 400 000 korun. Takže čtyřčlenná rodina 1 600 000 Kč. To jde, ne?
A vůbec, nesmíme být tak uprdění - když začneme v letos, možná stihneme otevřít průplav současně s otevřením letních olympijských her v ČR! 2026, nebo 2030. Snad odhaduji dobu výstavby realisticky...
To by bylo, abychom světu neukázali, že na to máme potenciál, chuť a peníze.
Seknul ses o nulu, to ale nic nemění na tom, že je to ptákovina.
ze vytahuje stovky let stare novinky? Naposledy jsem videl diskusi o teto soustave pred par mesici v televizi.
je podle mě spíš na železnici než na lodi. Rozhodně budování železnice je levnější než budování vodního díla a s rostoucí cenou ropy to bude i levnější.
......všechny druhy dopravy mají své výhody a nevýhody. Jo, a říční remorkéry je možné pohánět i elektrickým proudem..........
Vzorem pana Bárty už na první pohled není Karel IV., ale francouzský magor (1769-1821), po němž je pojmenován jeden psychický komplex...
Znám. Oidipus. Akorát jsem nevěděl, že to byl Frantik.
především tím, že by vytvořil nadčasové dílo. Nemyslím si, že by hlavním argumentem měla být ekologie dopravy, tady by větší úlohu měla hrát železnice, třeba tím, že tranzitující kamiony by se mohly přepravovat výlučně po železnici, jako např. ve Švýcarsku. Kanál by umožnil lépe čelit povodňovým situacím, protože tyto stavy až na výjimky nezasahují současně východ i západ ČR. Velmi významné by bylo i rekreační využití - např. s houseboatem by se dala procestovat takřka celá republika. Vodohospodářské využití k přesunu vody do míst, kde je jí nedostatek také není zanedbatelný přínos. Pokud jde o investice, je to samozřejmě obrovská částka, ale na druhou stranu za posledních 20 let se u nás prožralo a rozkradlo 1,3 bilionu korun, to by bylo na 6 kanálů, jenom jediná prohraná arbitráž z CME představuje celou dvacetinu investice. Pokud dáme na druhou stranu úspory a výnosy, které by investice v následujících desetiletích přinášela, nemuselo by se jednat o ekonomicky ztrátový projekt.
Když na tom místě necháš vybouchnout atomovou bombu, věř, že také vytvoříš nadčasové dílo