- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak ČVUT nemá žádné chemiky!!! A co my??? Obor Jaderně-chemické inženýrství v bakalářském a magisterském stupni! A v tomto oboru jsme také jediná univerzita v republice, která má akreditaci provádět habilitační a profesorská řízení v oboru jaderné chemie.
Nedávno jsem při jisté příležitosti sezval veškeré své bývalé i současné diplomanty, aspiranty a doktorandy. Bylo jich přes dvacet. Naprostá většina z nich jsou bývalí absolventi VŠCHT Praha. Všichni byli a zůstali vynikající. Tahle skutečnost nemůže být náhodná – a za to vám vzdávám hold. Budeme ale tak vysokou úroveň schopni zachovat? Obávám se, že při současném volání po masovosti vysokoškolského vzdělání to snadné nebude. Každý má právo se o něj pokusit, ale získat ho smějí výhradně ti nejlepší. Máte v rukou odbornou výchovu naší inteligence i budoucnost téhle společnosti. Vzdělání si může vážit jen vzdělaný národ. Přeji vám, abyste dokázali vzdorovat všem pokusům posuzovat kvalitu vzdělání všelijakými impakty, faktory H, a podobně. Abyste nepodléhali populistickým prohlášením, že je nutno zvýšit procentuální zastoupení vysokoškolsky vzdělaných pokud možno na celou populaci, a to za každou cenu.
Ať už tohle zadání přichází ze samotného Bruselu, či dokonce z MŠMT, vždycky to bude pouhá zástěrka před pokusy odsunout o pouhých několik málo let řešení neřešitelného a jeho důsledků. Z toho vyplývající nezbytné snížení kvality by byla cesta do pekel. Čínské přísloví praví výstižně „Pět bubnů nenahradí jeden zvon“. V tomto duchu přeji nám všem do budoucnosti co nejméně chaotického technokraválu a co nejvíc melodického hlasu zvonů
Prof. RNDr. Antonín Holý DrSc., jeden z nejvýznamnějších českých přírodovědců 20. století
Koukam, ze tu radi mor jmenem amoniumchlorid. A pousti tu spoustu lzi a polopravd o ostatnich vysokych skolach a nadrazuje VSCHT, Matfyz nad ostatni skoly. To je typicke pro zakomplexovane lidi, kteri si mysli, ze jsou na te nejlepsi skole na svete. Holt neberme mu to.
Ale objasnim par veci. CVUT stejne jako Karlovka je v zebricku TOP 500 vysokych skol na svete. Rada chemickych oboru je pod technickymi skolami na celem svete. A v zebricku TOP 500 vysokych skol jsou zarazeny vsechny vysoke skoly bez ohledu na obor a jsou posuzovany podle vedecke cinnosti, poctu patentu, uplatneni absolventu a mnoha dalsich faktoru. Tak proc VSCHT, kdyz je tak skvele, jak on rika, tak proc v techto zebriccich neni. Ba co vic, proc neni na prednich pozicich? A o tech vydelcich, co vydela jaka skola na vedecke cinnosti bych pomlcel. Jelikoz hodnoty jsou dosti zkreslene.
1.) tyto zebricky nikdy nerespektuji velikost skoly
2.) v ceskych zebriccich prepoctenych na velikost skoly jsou prvni tri mista tradicne obsazena VSCHT, UK a CVUT, v ruznem poradi, v kazdem zebricku jinak.
3.) publikacni cinnost prepoctenou na studenta ma VSCHT nejvyssi v CR
Trochui OT
1. Proč je na ilustračním fotu středoškolská chemie?
2. Reforma VŠ: titul ing. je snad už z principu názvu profesním titulem, tak k čemu škola, z níž polezou jen Bc.?
Stačí se podívat za oceán, tam má kdekdo pár semestrů z tvůrčího psaní a už se to počítá za VŠ vzdělání.
Inženýr má být vzdělán nejenom v rozumné hloubce celého oboru (tj jako elektrotechnik má vědět něco o polovodičích i jaderných elektrárnách), ale také má mít základní kulturní, filosofický a sociologický přehled. Není nic horšího, než talentovaný technik, který "by na sebe v životě nevzal oblek," Vltavu zná jenom pod raftem a Nietzsche je podle něj německý obchoďák.
Já si myslím, ýe pokračující devalvace vysokých škol jen pokračuje. ČVUT a VŠCHT si uvědomily, že kvalita studentů se snižuje a tak se spojí, aby zkusily dát nový impuls. Na spoustě škol vám kdokoliv starší řekne, že kvalita studentů se zhoršuje. Přesto každý rok vychází stejný počet, aby se naplnily kvoty. Leckdy člověk zjistí, že u státnic uspěje ten, kdo v prvním ročníku byl bud uplný nepochop nebo dívka, která vše od každýho opisovala (díky vzhledu). Tak to funguje na všech školách a bohužel to kazí následně renomé těm, kteří si to tam oddřou nebo tu kvalitu určitě mají. Cíl je jasný, vyrovnat se cizině v procentech VŠ v rámci republiky. Otázkou je, co pak s nimi. Každý 8 bude vysoškolák a pochybuji že někteří budou chtít dělat u kasy nebo finanční poradce na ulici. Jiná práce však nebude. Trend pokračuje a nejspíše pokračovat. I to je důvod proč jsou na tom naše školy v celosvětovém měřítku tak, jak jsou.
jó pane, kdyby každý 8 byl vysokoškolák, tak si pískám. Ale na VŠ nastupuje např. v Libereckém kraji (ne Praha!) přes 80% maturantů a velká část (i když ne tam, kde začli) ji dokončí. Takže vzniká obrovská anomálie krytá minimálními znalostmi...
Podle mne je to logické a vždy mne udivovalo že tomu tak není. Pokud to bude ku prospěchu věci proč ne...
...klidne at se slouci, jde jen o to aby se vyresila revnivost mezi skolama...kazdopadne chemarnu totalne zku...lo zavedeni bakalarskeho systemu studia...
Rekl bych, ze toto se stalo v podstate na vsech skolach, kde bylo zavedeno strukturovane studium !!!!
slova "Vysoka skola" To se v USA nesmi prelozit jako High school. Americke "High school", to je neco jako prumyslovka a to jeste dosti spatna, takze z techniky se to musi prekladat trochu jinak, jenze to zase neni presne spravne.
Raději by měli v USA konečně nazvat ty High Schools jenom Higher Schools. Universita je zase trochu jinak. Máme v Praze také průmyslovku, která se hrdě jmenuje University of New York. To by se trpět nemělo.