- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
když učitel chce, tak si zdroje najde sám; problém je, že řada z nich jednoduše nechce a na přípravu kašlou a učí si stále po svém
když prakticky dneska stačí mít diplom na Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů např. pro II. stupeň ZŠ a ten, co vystudoval občanku, může po novele učit třeba češtinu. Je taky problém, že se zrušily celostátní osnovy a zavedly se školní vzdělávací programy - každá škola si učí po svém, každý učitel vyžaduje jiné učebnice. Pak nemá být rozdílná úroveň žáků a snaží se to dohnat srovnávacíma testama a potažmo státníma maturitama. Nevím, proč by ministerstvo mělo dávat inspiraci pro výuku dějepisu - my na ZŠ dobrali dějepis do 2. sv. války (v r. 1997) a hotovo. Dneska po žácích "učebnice" chcou znát i to, co sami zažili - např. vstup do NATO. O občance platí to samé. Prostě nejjednoduší je vzít si staré osnovy a jet podle nich, ty byly daleko lepší, pokud jde o znalosti a celkovou úroveň.
Úroveň některých učitelů na ZŠ rozhodně není nejlepší, ale nechápu, proč by se děti měli učit jen do konce 2. sv. války? Podle mého by se klidně mohli učit do takového roku 2000, přece jen současnost postupuje kupředu a hranice oddělující ji a historii také.
Zkusil někdo, učit se s dítětem podle učebnic od Frause? Veškeré jejich učebnice a to nejen na dějepis jsou naprosto šílený a pro mne nepochopitelný......Zlatá stará klasika...
ale začít už u ministerstva
- osvětlit, jak to bylo s obrozením
- jak vlastně vypadaly země české (že čechy/česko nerovná se současná česká republika)
- Čechy, Morava i ostatní celky měly společného pouze krále/císaře a to ještě ne v celých dějinách, jinak šlo o samostatné celky
- bohužel po cca 90 letech českého výplachu si mnoho lidí na Moravě ani neuvědomuje, že naše země má své vlastní dějiny a ne vše, co se učí v dějepisu se týkalo vždy i Moravy a o tom, že na Moravě to bylo jinak se nikde neučí.
zlí Češi nám zabili ochránce Heydricha a potom ukradli Němcům pohraničí a potom komunisti trápili hodné sedláky, kteří byli tak chudí, že ani zaměstnancům nemohli platit jinak, než nadrobeným chlebem do mlíka, tak budu muset holkám vysvětlit, že pan učitel je chudák, který by se bez těch lží neuživil.
on ten chudák byl stejně a vždycky.I za bolševika i za katolického Rakouska..Těžko očekávat že bude svobodný zrovna za vlády, co mu právě přidala pár drobných aby dětem pořádně vysvětlil historický význam Evropské unie pro naší společnost...
chodili po školách různí partyzání a bojovníci v SNP a vyprávěli, jak všichni bojovali na barikádách v roce 1945, až jsem si mysleli, že snad bojovala celá Praha a republika. Dnes je to asi podobné, z materiálů firmy Člověk v plísni se zase dozvědí, jak všichni bojovali proti komunistům, až je s podvem, že ten režim tak dlouho vydržel
za Rudolfa to byli alchymisti, dneska to jsou poradci. Hlavně že se zrušily osnovy, kvůli podpoře kreativity a myšlení. Takže děcká ví prd, ale umí o tom dost dlouho kecat
Rekni panovi jak to delas. Hatlamapatlala matalapatla
ani nevědí,kdo to byl radista Potůček a Silver A...pomalu ani,kde byly Ležáky, kde je dneska památník...když jim řeknete o Zámečku,pletou si ho se zámkem.....
radit kantorům, je dobré býti ve střehu !