- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Priklady jsou mizerne a naprosto nepedagogicke. Ani trochu fantazie. Co napriklad ma byt za nesmysl "K Hospodyni prijde chlapec s pravdepodobnosti 0.6 a maly chlapec z pravdepodobnosti 0.2 a male devce s pravdepodobnosti 0.3..."? Proc k hospodyni, proc chlapec? Jakou to ma pridanou hodnotu oproti "A ma pravdepodobnost 0.6, z toho podmnozina X ma pravdepodobnost 0.2..."? Pritom se da vymyslet tolik peknych prikladu na pravdepodobnost s kostkama, kartama, gulickama, ktere maji smysl a clovek se musi zamyslet...
Všichni tady akorát kecáte, jak je to primitivní, ale pochybuju, že byste spočítali něco víc než jednoduchou trojčlenku. Podle mne jsou příklady adekvátní (težší varianta). To, že lidi čtyři roky po maturitě říkají: Jó, za nás... nenechte se vysmát.
troufam si (jako ucitel matematiky) rict, ze priklady jsou lehci nez byly kdysi, ale to je v poradku, uroven se snizuje. Co je ale podle meho nazoru spatne, ze jsou priklady naprosto bez fantazie. Nevedou k premysleni, je to jenom papouskovani naucenych postupu.
To se mi líbí, jak v těchhle diskusích spousta lidí využívá příležitosti a neopomene připomenout, kolik semestrů mají za sebou z matiky na VŠ. O tom, jak jednoduchá matika je na většině VŠ už ale raději pomlčí (jasně, je o něco málo těžší, než tahle státní "maturita", ale opravdu ne o moc).
Kdyz srovnavam jakou jsem mel maturitu ja, a jsou to jen 4 roky zpatky, tomu skoro neverim... Pokud na takoveto urovni to nedokazala zvladnout takova obrovska cast studentu (myslim tim ten prvni pokus) tak je mi naseho skolstvi lito.. A musim souhlasit s MaClaudem, ze studaci jsou lempli, ucit se jim nechce a bohuzel jim skola ustupuje.. Se znalostma, ktere jsou potreba ke zvladnuti statni maturity, bych se jak neodvazil ani ukazat na me maturite..
No vzhledem k tomu že dneska jsou na všechno počítače, nepotřebujeme učit mechanické počítání tak jako dřív. Nepotřebujeme lidi co umí spočítat rychle složité soustavy lineárních rovnic, protože i nejrychlejší člověk bude mnohem pomalejší než počítač. To je prostě jenom plýtvání lidskými zdroji. Musíme lidi učit hlavně teorii aby byli schopni navrhnout řešení. To je dneska cennější. Nové maturity v tomhle jsou docela dobré. Na mechanické počítání docela jednoduché ale za to je tam docela dost doplňujících otázek, které člověka donutí se alespoň trochu zamyslet. Když ale to se furt na školách moc neučí, tak se potom nedivím že jsou s maturitou problémy.
kde je maticový počet? kde jsou derivace? kde jsou integrály? před 8 lety na SPŠE Pardubice by jsem se bez těchto znalostí k maturitě neodvážil... na VŠ jsem pak nemusel na matiku dva semestry kouknout...
hamba Vam študáci! místo chlastání a lemplování začnete neco delat. je Vas jak much a 80% z toho k nicemu...
statní maturita neni treba, treba je jen zredukovat pocet potencionalnich maturantu
Měl jsi ty dva volné semestry věnovat češtině.
Přijde mi to jako 20min písemka z 8.třídy ZŠ
Proto maturuju z matematiky ve školní části, která má správnou úroveň, a to takovou jaká by měla být na gymnaziu, státní maturita je výsměch matematice ..
byla teda podstatne tezsi a nikde nevidim ani naznak toho co jsem tam musel pocitat - SPSE Jecna