Diskuze

Český unikát: číslování přejezdů odvrátilo stovky dopravních nehod

Stálo jen desítky tisíc, ušetřilo miliony a zachraňuje lidské životy. Číslování železničních přejezdů je podle železničářů unikátem, který už zabránil stovkám nehod. Usnadňuje život řidičům, jejichž auto uvázne na kolejích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

buranumdopamatniku

19. 1. 2011 10:41
Cesi dali svetu cislovani

Ja bych cisloval i blbce, ale to by  ty cisla mohla dojit......

0 0
možnosti

martin_simek

18. 1. 2011 22:41
Nechapu to ....

jak doted udrzovali prejezdy bez evidence ?

0 0
možnosti
MN

martin777777

18. 1. 2011 14:24
čísla Hella

Píšete, ;  " Pokud nenajdu mobil, abych si zavolal pomoc a řekl jí číslo přejezdu  ......  " ..  Tak je mi znalost opravdu k ničemu, ale opravdu  k prdu, protože nevím, kdo je ta, co jí mám volat a které  IZS v daném prostoru. Tak že by bylo třeba ještě doplnit i číslem, kam se má volat, aby ta dotyčná mohla odpojit trolej na beztrolejové trati, dát stůj za projetým návěstidlem a vyslat zprávu do vysílačky s vybitými bateriemi nabo oblasti bez signálu jde-li o telefon,  jak o tom hovořili v pořadu v televizi.  Možná by jste si měl zkusit posvít telefonem 3410 na dotyčné číslo.  Jinak budu volat na policii co se týče  IZS  v úvodu....

 Jinak nechápu Vaši poslední větu, zda chci přijít o auto .  Nějak mi uniká její podstata, jelikož veškeré psaní bylo právě o tom,  jak ještě lépe zdokonalit informovanost o který přejezd se jedná . A jde-li o placení. Tak na dráze se prošustruje tolik peněz, že by ta čísla mohla být i zlatá. Mnoho tv příspěvků v Reportéři čt.  Stačí se jenp odívat ....

0 0
možnosti
CW

Clancy Wiggum

19. 1. 2011 1:14
Re: čísla Hella

Telefonní čísla na základní složky Integrovaného Záchranného Systému (tedy IZS) jsou tak nějak dlouho v celé republice stejná - 150, 155, 158, a realtivně nedávno přibylo zastřešující č. 112 (provozuje hasičský záchranný sbor).

Nikdo z výše zmíněných není provozovatelem dráhy a tedy trolej vypnout neumí, ale ví kam se s tímto požadavkem (na rozdíl od Vás) obrátit.

Zavoláte-li policii, pak jste se právě dovolal na tu správnou složku IZS. V čem tedy vidíte problém?

Napájení RDST je součástí elektroinstalace lokomotivy takže vybitých baterií bych se také neobával.

0 0
možnosti
MN

martin777777

18. 1. 2011 13:31
čísla Hella

 Dobrý den.

 Asi jste si ještě nevšiml, že světla  ( přední strana )  jsou natočena  směrem k řidiči   [  (  \  )  ]    tak,  že na druhé straně, té protější,  je zadní strana světel s číslem odvrácena od řidiče   [  (  /  )  ]  a na té vaší straně, je zadní strana světel s číslem opět odvrácena od vás.  Je to složité, ale pochopitelné, pokud si to představíte nebo nakreslíte nebo se dojdete podívat.  A když  už  jste  v  kolejišti,  tak pozorovací úhel  na levou stranu  je ještě ostřejší- menší, než před závorami. Vyzkoušeno v noci u našich dvou přejezdů v době kdy nic nejede . Pochopitelně jsem nešaškoval v autě, aby na mě zavolali policii, ale stačí jen pěšky a shýbnout se.  Je to i rychlejší a pohyblivější.  Není nutné polepit přejezd čísly, ale umístit je tak, aby byla viděna dobře  z  inkriminovaných míst.  A co se týká posvícení si na číslo, zkuste to třeba s telefonem co nemá tří palcový displej. Ne všichni mají poslední typy telefonů jímž displeje svítí. Starší typy.. 

0 0
možnosti
CW

Clancy Wiggum

19. 1. 2011 6:20
Re: čísla Hella

O kousek níž s tím nesouhlasím, o kousek výš píši kam volat a co je IZS (ano, maličko si připadám jako troll :-( ). Přistoupím-li na vaše tvrzení, že čísla nejsou na první pohled dobře viditelná, pak co se bud dít dál, poté co zavoláte na tísňovou linku (158, 112 viz výše).

"Dobrý den, tady XY. mám následující problém. Se svým vozidlem jsem uvázl na železničním přejezdu, nemlžu odjet a nevím, kde vlastně jsem."

"Dobře, obejděte světla (výstražný kříž) na přejezdu a přečtěte mi čísla na zadní straně. Pokud na ní nevidíte, přiložte displej telefonu k nálepce."

Znovu se Vás ptám, kde je problém?

0 0
možnosti
MZ

bobanz

18. 1. 2011 8:01
...

Teda větší blbost jsem nečetl. Můžete mě někdo najít na internetu kolik aut za rok uvízne na přejezdu?? Už jen v článku uvedená statistika ukazuje, že se počet mrtvých  a zraněných nějak výrazně nemění. Tak kde jsou ty zachráněné lidské životy?

0 0
možnosti
MN

martin777777

18. 1. 2011 14:52
Re: ...

 Dobrý den..   Stačí si jen pustit televizi na zprávy. Ukazují dost případů,  kdy vlak převálcoval auto jak mezi závorami tal bez nich..  Někdy i ve  " STOP "  rady řidičům,  uvádí  herec  Soukup,  jsou  dost dobré záběry a videa. . Asi by o tom nehovořili , kdyby byl jen případ za pětiletku...

0 0
možnosti
JA

aqxiurha

17. 1. 2011 22:14
Nespěte

Pane Zelený, proberte se. To už je staré.

0 0
možnosti
MN

martin777777

17. 1. 2011 17:36
čísla

 ...Halla....

 Je dosti úsměvné čísti Váš příspěvek.

 Je chválihodné očíslovat přejezdy, aby se vědělo o který se jedná, ale samotné číslo nic neudělá. Ten někdo, kdo se ocitne v nesnázi musí zavolat. A hlavně to číslo musí vidět. Nalepit číslo na zadní stranu "semaforu" je dosti hloupé a neváhám použít idiotské. Pokud se jedná o sekundy, tak jít hledat číslo několik metrů někam na zadní stranu světel je dost, dost přiblblé. A nevím jestli mobilem ho osvětlím, aby se rozzářilo. Určitě budete mít čas mobil hledat někde zapadlý v autě, pokud nepatříte k těm co talefonují za jízdy. A pokud se něco stane, tak není tam, kde má být. Pokud se někomu podaří být uvězněn mezi závorami jistě bude čekat, až přijedou hasiči, aby jej vyprostili. Myslím si, že v tomto případě, jde o pomož si, jak umíš.  Určitě by bylo rozumnější a logické mít číslo umístěné z obou stran, aby bylo vidět z kterékoli strany přejezdu, tedy zpředu i zezadu "semaforu"  čili světelného zařízení....

0 0
možnosti
JA

aqxiurha

17. 1. 2011 22:16
Re: čísla

Idiotstky mi tu připadáte vy. Kdyby jste viděl tu hromadu u Vraňan, mluvil by jste jinak. Velkej krok vpřed, kterej už tu měl být dávno, hlupáku. Nemusel zanedlouho po nehodě zemřít strojvedoucí na srdeční příhodu.

0 0
možnosti
MN

martin777777

17. 1. 2011 16:40
čísla přejezdů 2

 Pokračování     " Čísla přejezdů "

 Je jen s podivem, že takovou jednoduchou věc železničáři neměli již dříve, když si socislistické zřízení pod vedením komunistů tak potrpělo na řádnou evidenci majetku a bylo schopno kvůli banální chybě v evidenci rozdávat mnohaleté tresty žaláře za rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví. ( např. židle z kanceláře A byla v kanceláři B a schopný, uvědomělý pracovník byl schopen volat kriminálku za krádež ), hold a tací blbci byli a do dnes se mají dobře i tam mezi našimi nejvyššími......... A tak konečně budeme vědět po kterém přejezdu jedeme a jaké má číslo, to, až pan nejvyšší železničář rozdá čísla a každá mašinka jej doveze na určený přejezd a pan strojvůdce ho nalepí na cedulku...     A  tak se děti pěkně  přikrejte, zavřete očka a spěte klidně celou noc.....

0 0
možnosti
JN

jannes

19. 1. 2011 10:51
Re: čísla přejezdů 2

A kdo říká, že přejezdy nebyly nijak označeny ani evidovány? Tohle je jenom označení přejezdu pro záchranné složky, pro jejich snazší orientaci pro příjezd na místo nehody, jinak je každý přejezd evidován číslem trati a svou kilometrickou polohou... Takže jste jen další z řady těch, kteří se snaží honit si triko nad něčím, o čem nemají ponětí....:-/

0 0
možnosti
MN

martin777777

17. 1. 2011 16:18
čísla přejezdů

  Dobrý den ..

 Už jen moje matka a její vrstevníci si pamatují,  že když přišel do Čech Hitler a rozkázal, bude se jezdit vlevo, tak se druhý den jezdilo vlevo. Já si pamatuji, když přišli rusové v 68,  tak se číslovaly  mosty / úzká černá tabulka, stříbrná čísla (9) \  a nikdo z toho geniální unikát nedělal ..

 Teď,  po tolika nehodách někdo přijde s banálním nápadem označit čísly přejezdy, aby se vědělo o  který skutečně jde  a vydává se to za geniální, unikátní  a jedinečné .  Je to zcela normální, jako očíslovat kandelábry, aby záchranka věděla kam má jet. Jako každá firma má očíslovaný majetek ( stoly, židle a jiné věci ), tak proč se z toho dělá taková atrakce, když si železničáři očíslují přejezdy a udělají si konečně pořádek, aby věděli kde mají jaký přejezd a kolik jich vůbec mají.  Ba naopak, měli by dostat pokutu,  že  neměli řádně označen a evidován majetek.Asi by se měl najít někdo schopný a zažalovat je za liknavost, šlendrián a nepořádek v majetku, jež zapříčinil smrt .

0 0
možnosti
P

PIsa.lek

19. 1. 2011 9:00
Re: čísla přejezdů

> že když přišel do Čech Hitler a rozkázal, bude se jezdit vlevo, tak se druhý den jezdilo vlev

Až na tu "maličkost", že Hitler zavedl jízdu VPRAVO. Máš o všem ostatním taky tak "přesné" informace?? A mmch. v Praze to nebylo "hned", ale až po pár měsících.

0 0
možnosti
VZMA

vver440 zuřivý muslimský ateista

17. 1. 2011 12:23
pane řidiči, vepředu vám nesvítí heligón

"Tím pádem si na ně stačí posvítit třeba i mobilem, pokud by se autu

uvězněnému na kolejích například vybila světla," popisuje Halla.:-)

0 0
možnosti