Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český unikát: číslování přejezdů odvrátilo stovky dopravních nehod

Stálo jen desítky tisíc, ušetřilo miliony a zachraňuje lidské životy. Číslování železničních přejezdů je podle železničářů unikátem, který už zabránil stovkám nehod. Usnadňuje život řidičům, jejichž auto uvázne na kolejích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

buranumdopamatniku

Cesi dali svetu cislovani

Ja bych cisloval i blbce, ale to by  ty cisla mohla dojit......

0/0
19.1.2011 10:41

martin_simek

Nechapu to ....

jak doted udrzovali prejezdy bez evidence ?

0/0
18.1.2011 22:41

martin777777

čísla Hella

Píšete, ;  " Pokud nenajdu mobil, abych si zavolal pomoc a řekl jí číslo přejezdu  ......  " ..  Tak je mi znalost opravdu k ničemu, ale opravdu  k prdu, protože nevím, kdo je ta, co jí mám volat a které  IZS v daném prostoru. Tak že by bylo třeba ještě doplnit i číslem, kam se má volat, aby ta dotyčná mohla odpojit trolej na beztrolejové trati, dát stůj za projetým návěstidlem a vyslat zprávu do vysílačky s vybitými bateriemi nabo oblasti bez signálu jde-li o telefon,  jak o tom hovořili v pořadu v televizi.  Možná by jste si měl zkusit posvít telefonem 3410 na dotyčné číslo.  Jinak budu volat na policii co se týče  IZS  v úvodu....

 Jinak nechápu Vaši poslední větu, zda chci přijít o auto .  Nějak mi uniká její podstata, jelikož veškeré psaní bylo právě o tom,  jak ještě lépe zdokonalit informovanost o který přejezd se jedná . A jde-li o placení. Tak na dráze se prošustruje tolik peněz, že by ta čísla mohla být i zlatá. Mnoho tv příspěvků v Reportéři čt.  Stačí se jenp odívat ....

0/0
18.1.2011 14:24

Clancy Wiggum

Re: čísla Hella

Telefonní čísla na základní složky Integrovaného Záchranného Systému (tedy IZS) jsou tak nějak dlouho v celé republice stejná - 150, 155, 158, a realtivně nedávno přibylo zastřešující č. 112 (provozuje hasičský záchranný sbor).

Nikdo z výše zmíněných není provozovatelem dráhy a tedy trolej vypnout neumí, ale ví kam se s tímto požadavkem (na rozdíl od Vás) obrátit.

Zavoláte-li policii, pak jste se právě dovolal na tu správnou složku IZS. V čem tedy vidíte problém?

Napájení RDST je součástí elektroinstalace lokomotivy takže vybitých baterií bych se také neobával.

0/0
19.1.2011 1:14

martin777777

čísla Hella

 Dobrý den.

 Asi jste si ještě nevšiml, že světla  ( přední strana )  jsou natočena  směrem k řidiči   [  (  \  )  ]    tak,  že na druhé straně, té protější,  je zadní strana světel s číslem odvrácena od řidiče   [  (  /  )  ]  a na té vaší straně, je zadní strana světel s číslem opět odvrácena od vás.  Je to složité, ale pochopitelné, pokud si to představíte nebo nakreslíte nebo se dojdete podívat.  A když  už  jste  v  kolejišti,  tak pozorovací úhel  na levou stranu  je ještě ostřejší- menší, než před závorami. Vyzkoušeno v noci u našich dvou přejezdů v době kdy nic nejede . Pochopitelně jsem nešaškoval v autě, aby na mě zavolali policii, ale stačí jen pěšky a shýbnout se.  Je to i rychlejší a pohyblivější.  Není nutné polepit přejezd čísly, ale umístit je tak, aby byla viděna dobře  z  inkriminovaných míst.  A co se týká posvícení si na číslo, zkuste to třeba s telefonem co nemá tří palcový displej. Ne všichni mají poslední typy telefonů jímž displeje svítí. Starší typy.. 

0/0
18.1.2011 13:31

Clancy Wiggum

Re: čísla Hella

O kousek níž s tím nesouhlasím, o kousek výš píši kam volat a co je IZS (ano, maličko si připadám jako troll :-( ). Přistoupím-li na vaše tvrzení, že čísla nejsou na první pohled dobře viditelná, pak co se bud dít dál, poté co zavoláte na tísňovou linku (158, 112 viz výše).

"Dobrý den, tady XY. mám následující problém. Se svým vozidlem jsem uvázl na železničním přejezdu, nemlžu odjet a nevím, kde vlastně jsem."

"Dobře, obejděte světla (výstražný kříž) na přejezdu a přečtěte mi čísla na zadní straně. Pokud na ní nevidíte, přiložte displej telefonu k nálepce."

Znovu se Vás ptám, kde je problém?

0/0
19.1.2011 6:20

bobanz

...

Teda větší blbost jsem nečetl. Můžete mě někdo najít na internetu kolik aut za rok uvízne na přejezdu?? Už jen v článku uvedená statistika ukazuje, že se počet mrtvých  a zraněných nějak výrazně nemění. Tak kde jsou ty zachráněné lidské životy?

0/0
18.1.2011 8:01

martin777777

Re: ...

 Dobrý den..   Stačí si jen pustit televizi na zprávy. Ukazují dost případů,  kdy vlak převálcoval auto jak mezi závorami tal bez nich..  Někdy i ve  " STOP "  rady řidičům,  uvádí  herec  Soukup,  jsou  dost dobré záběry a videa. . Asi by o tom nehovořili , kdyby byl jen případ za pětiletku...

0/0
18.1.2011 14:52

Clancy Wiggum

Re: ...

Případ, kdy řidič vjede na přejezd bezprostředně před projíždějící vlak, toto označení skutečně nemá za cíl řešit.

0/0
19.1.2011 17:27

mourrison

Re: ...

V mem meste jsem jedne ridicce z koleji pomahal, je to tam totiz debilne oznaceny, a neznalej tam vjede na koleje, protoze to z pozice ridice vypada, jakoze silnice pokracuje tam, kde jsou koleje. Ale asi to tak casty nebude.

0/0
18.1.2011 18:07

aqxiurha

Nespěte

Pane Zelený, proberte se. To už je staré.

0/0
17.1.2011 22:14

martin777777

čísla

 ...Halla....

 Je dosti úsměvné čísti Váš příspěvek.

 Je chválihodné očíslovat přejezdy, aby se vědělo o který se jedná, ale samotné číslo nic neudělá. Ten někdo, kdo se ocitne v nesnázi musí zavolat. A hlavně to číslo musí vidět. Nalepit číslo na zadní stranu "semaforu" je dosti hloupé a neváhám použít idiotské. Pokud se jedná o sekundy, tak jít hledat číslo několik metrů někam na zadní stranu světel je dost, dost přiblblé. A nevím jestli mobilem ho osvětlím, aby se rozzářilo. Určitě budete mít čas mobil hledat někde zapadlý v autě, pokud nepatříte k těm co talefonují za jízdy. A pokud se něco stane, tak není tam, kde má být. Pokud se někomu podaří být uvězněn mezi závorami jistě bude čekat, až přijedou hasiči, aby jej vyprostili. Myslím si, že v tomto případě, jde o pomož si, jak umíš.  Určitě by bylo rozumnější a logické mít číslo umístěné z obou stran, aby bylo vidět z kterékoli strany přejezdu, tedy zpředu i zezadu "semaforu"  čili světelného zařízení....

0/0
17.1.2011 17:36

aqxiurha

Re: čísla

Idiotstky mi tu připadáte vy. Kdyby jste viděl tu hromadu u Vraňan, mluvil by jste jinak. Velkej krok vpřed, kterej už tu měl být dávno, hlupáku. Nemusel zanedlouho po nehodě zemřít strojvedoucí na srdeční příhodu.

0/0
17.1.2011 22:16

martin777777

Re: čísla

 Nevím v čem si  mám idiotsky připadat, je-li to na mě. Asi jste nečetl dva články před tím, kde píši, jaký je to šlendrián a nepořádek, že přejezdy už měly být označeny dávno.  Pak by nedošlo k daleko víc nehodám. Před padesáti lety to bylo zbytečné, jelikož nebyly mobily a telefonní budky by určitě u přejezdů neinstalovali. Také lidi, jsou-li někdy za volantem lidi, jezdili jinak a to si pamatuji.  Ale od doby, kdy tu mobily  jsou, tak už  mělo být očíslování uděláno, stačilo by před dvaceti lety.. Nevím kolik to číslo stojí, ale závratná suma to snad není.  Kdyby stálo 100,-  tak jsou dvě na přejezd, tedy 200,-  a je  9000 přejezdů což je 1 800 000,-....A kolikrát ve zprávách slyšíte jak dráhy hospodaří, kolik peněz stát, tedy my všichni do nich nalejeme.  A mizerné dva miliony se nenajdou na čísla??  Ještě někdo mi o tom povídejte. Podádek tu bylo dost...  Šlendrián stavební firmy a blbost řidiče je sice každé něco jiného, ale ve finále jsou stejné následky, až na počet mrtvých...

0/0
18.1.2011 15:47

Clancy Wiggum

Re: čísla

Není náhodou zadní strana vzdálenějšího "semaforu" přivrácena k očím řidiče, který právě stojí na přejezdu?

0/0
18.1.2011 1:17

martin777777

Re: čísla

 Dobrý den.  Právě že ne.  Jelikož jsou světla natočena k řidiči, tak je logické, že zadní strana protějšího světla je odvrácena k pohledu protijedoucího řidiče..  Stačí se jen lépe podívat.

0/0
18.1.2011 15:11

Clancy Wiggum

Re: čísla

Osa signalizačního zařízení se nijak výrazně neodlkání od osy vozovky, takže slovo "odvrácená" byc trovna nepoužíl. Samozřejmě existují výjimky, ale mj. i díky tomuto článku i Vy už víte, kde číslo hledat .-)

0/0
19.1.2011 1:18

Dan_C

Re: čísla

Už dlouho jsem nečetl takovou snůšku nesmyslů. Pokud uvíznu v kolejišti, mám naopak to číslo přímo před sebou.

Tvrzení, že by bylo rozumnější dát to na obě strany a zdůvodnit to, že je to vidět ze všech stran je hloupost. Právě tím, že je samolepka umístěna zezadu, je vidět i z místa před přejezdem - totiž ta druhá, umístěná na světlech v protisměru. Jasně že by bylo nejlepší polepit tím celý přejezd a ještě to laserem vysílat na oblohu, ale kdo to zaplatí?

A Vaše plácání o mobilu? Pokud nenajdete mobil, abyste si zavolal pomoc a řekl jí číslo toho přejezdu, tak je Vám samotná jeho znalost k ničemu. A pokud ho najdete, tak si na to číslo displejem posvítíte a oznámíte ho IZS.

A představte si, že oni dokážou na základě toho čísla přejezdu zajistit nastavení třeba "stůj" na návěstidle, vypnutí napájení troleje nebo varování strojvedoucího vysílačkou.

Vážně je Vám jedno jestli přijdete o auto a přivodíte si trestní stíhání za obecné ohrožení nebo jen tak plácáte, protože nemáte co dělat??

0/0
18.1.2011 7:05

martin777777

čísla přejezdů 2

 Pokračování     " Čísla přejezdů "

 Je jen s podivem, že takovou jednoduchou věc železničáři neměli již dříve, když si socislistické zřízení pod vedením komunistů tak potrpělo na řádnou evidenci majetku a bylo schopno kvůli banální chybě v evidenci rozdávat mnohaleté tresty žaláře za rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví. ( např. židle z kanceláře A byla v kanceláři B a schopný, uvědomělý pracovník byl schopen volat kriminálku za krádež ), hold a tací blbci byli a do dnes se mají dobře i tam mezi našimi nejvyššími......... A tak konečně budeme vědět po kterém přejezdu jedeme a jaké má číslo, to, až pan nejvyšší železničář rozdá čísla a každá mašinka jej doveze na určený přejezd a pan strojvůdce ho nalepí na cedulku...     A  tak se děti pěkně  přikrejte, zavřete očka a spěte klidně celou noc.....

0/0
17.1.2011 16:40

jannes

Re: čísla přejezdů 2

A kdo říká, že přejezdy nebyly nijak označeny ani evidovány? Tohle je jenom označení přejezdu pro záchranné složky, pro jejich snazší orientaci pro příjezd na místo nehody, jinak je každý přejezd evidován číslem trati a svou kilometrickou polohou... Takže jste jen další z řady těch, kteří se snaží honit si triko nad něčím, o čem nemají ponětí....:-/

0/0
19.1.2011 10:51

martin777777

čísla přejezdů

  Dobrý den ..

 Už jen moje matka a její vrstevníci si pamatují,  že když přišel do Čech Hitler a rozkázal, bude se jezdit vlevo, tak se druhý den jezdilo vlevo. Já si pamatuji, když přišli rusové v 68,  tak se číslovaly  mosty / úzká černá tabulka, stříbrná čísla (9) \  a nikdo z toho geniální unikát nedělal ..

 Teď,  po tolika nehodách někdo přijde s banálním nápadem označit čísly přejezdy, aby se vědělo o  který skutečně jde  a vydává se to za geniální, unikátní  a jedinečné .  Je to zcela normální, jako očíslovat kandelábry, aby záchranka věděla kam má jet. Jako každá firma má očíslovaný majetek ( stoly, židle a jiné věci ), tak proč se z toho dělá taková atrakce, když si železničáři očíslují přejezdy a udělají si konečně pořádek, aby věděli kde mají jaký přejezd a kolik jich vůbec mají.  Ba naopak, měli by dostat pokutu,  že  neměli řádně označen a evidován majetek.Asi by se měl najít někdo schopný a zažalovat je za liknavost, šlendrián a nepořádek v majetku, jež zapříčinil smrt .

0/0
17.1.2011 16:18

PIsa.lek

Re: čísla přejezdů

> že když přišel do Čech Hitler a rozkázal, bude se jezdit vlevo, tak se druhý den jezdilo vlev

Až na tu "maličkost", že Hitler zavedl jízdu VPRAVO. Máš o všem ostatním taky tak "přesné" informace?? A mmch. v Praze to nebylo "hned", ale až po pár měsících.

0/0
19.1.2011 9:00

vver440 zuřivý muslimský ateista

pane řidiči, vepředu vám nesvítí heligón

"Tím pádem si na ně stačí posvítit třeba i mobilem, pokud by se autu

uvězněnému na kolejích například vybila světla," popisuje Halla.:-)

0/0
17.1.2011 12:23

gogol_jl

Rozhodne lepsi napad, nez prelakovani aut Policie CR za Lang

ra

0/0
17.1.2011 9:30

buranumdopamatniku

Svet vam unikatne dekuje !!!!!!

Cesi objevili svet. A jeste k tomu unikatne.   Uz to lezi na patentnim urade ?  Ted  si nechte patentovat Svejka  a Jaru Cimrmana.  Pod temito  vyrazi  si vas svet vede v patrnosti.

0/0
17.1.2011 9:23

Si0 po třetím zákazu

Přijde mi to stupidní.

Každý přejezd má své evidenční číslo, začínající číslem silnice a pak vlastním ev.č. objektu. Ty tabulky tam buď dávno jsou nebo stačilo je doplnit. Ajznboňáci zase musí mít něco extra.

0/0
17.1.2011 8:37

sikky

Re: Přijde mi to stupidní.

Jenže tyhle čísla jsou i na přejezdech na komunikacích, které nemají svoje číslo - včetně polních cest.

A když říkám polních cest, tak i ty jsou někde relativně dost používané.

0/0
17.1.2011 11:57

barbu do

Autorovi asi hráblo ...

... to jako každý den vyprošťuje odtahovka někoho z přejezdu?

0/0
16.1.2011 21:56

egi

Re: Autorovi asi hráblo ...

Ale ne, on měl ten oslavný článek předepsaný už na rok 2029, dvacet let od očíslování přejezdů. Bohužel ňák špatně kliknul myší nebo co a publikoval to trochu předčasně ...

0/0
17.1.2011 8:26

Si0 po třetím zákazu

Takže snižovat rychlost na trati je jim líto,

protože to prý snižuje propustnost trati. Že se na spoustě míst omezením rychlosti kolikrát zbytečně snižuje propustnost silnice, je každému úplně jedno.

0/0
16.1.2011 21:51

Rubik1

Re: Takže snižovat rychlost na trati je jim líto,

Není potřeba si něco hloupě domýšlet. Prostě jen v tom článku nejsou vyjmenované všechny důvody, co je na tom divného?

0/0
17.1.2011 1:20

Si0 po třetím zákazu

Re: Takže snižovat rychlost na trati je jim líto,

Mě ale zajímá zrovna tenhle.

0/0
17.1.2011 8:38

yanoshick

Re: Takže snižovat rychlost na trati je jim líto,

Spíš jde o to, že železnice staví trať sama pro sebe, sama ji provozuje a sama získá či tratí (já vím,teď to máme Unijne rozděleno na dráhu a vagony - pěkná blbost) a silničáři dělají silnici pro někoho cizího, tak je jim nějaké zdržení putna.

0/0
18.1.2011 9:57

136N

Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

aby na trať nepouštěl vlak, jak číslo pomůže tomu že vlak je sice na trati ale není ještě ve spínacím obvodu přejezdu .

0/0
16.1.2011 18:28

136N

Re: Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

op....uvázl na přejezdu aby....

0/0
16.1.2011 18:30

Mitchell

Re: Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

Jednoduše. Operační policie i hasičů předá ajznboňákům číslo přejezdu a ti by to měli zařídit. Je to podstatně rychlejší, než zdlouhavé vysvětlování, který že přejezd to vlastně je.

0/0
16.1.2011 18:30

136N

Re: Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

Z tvého předchozího přízpěvku ( dole ) je vidět že nemáš představu jek vůbec to na dráze je organizováno . Viz uvízlý kamion .

0/0
16.1.2011 18:41

Mitchell

Re: Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

Že organizace na dráze vázně je mi jasné. Ale když ta čísla na přejezdech nebudou, bude to trvat několikrát déle. A když už se něco stane, tak se tam záchranné složky dostanou podstatně dřív, protože nebudou muset složitě hledat, kde že to vlastně ten přejezd je.

0/0
16.1.2011 18:49

136N

Re: Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

Už před tímto značením má každý přejezd číselnou tabulku podle které bylo možno přejezd nahlásit tak , jako mají číselné cedulky mosty . Numusíš sice vědět co znamenaj ale je to vodítko pro obsluhu traťového úseku . O tom se žádná správa nezmiňovala . ( mimochodem jsem v tomto oboru dělal 35 let )

0/0
16.1.2011 18:57

Mitchell

Re: Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

Jenže v tom starém značení se vyznali jenom drážáci a to ještě zdaleka ne všichni. Tento nový projekt stál pár korun a vyznají se v něm všichni, kdo jsou zainteresovaní a mají zájem. Pro nás, hasiče, má přínos hlavně v tom, že víme hned, kam máme jet, když se něco stane a nemusíme pracně dedukovat, která že přejezd by to asi tak mohl být. Už to konečně chápeš?

0/0
16.1.2011 19:05

Nášlap Hrábě z Bolehlav

Re: Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

To staré značení přejezdů bylo silničářské, které označovalo objekty na dané pozemní komunikaci a hlavně ne každý přejezd jej měl ...

0/0
16.1.2011 19:12

Mitchell

Re: Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

O to to bylo horší. To nové značení je prostě jednoznačné.

0/0
16.1.2011 19:28

LazyFatMan

Re: Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

Není potřeba - volající, jemuž uvízlo na přejezdu auto dostane zároveň info, ze kterého směru přijede vlak, poběží mu naproti a bude signalizovat "Stůj, zastavte všemi prostředky" ;-)

0/0
17.1.2011 8:48

136N

Re: Jen by mne zajímalo jak vyrozumí výpravčího,že uvázln na

;-DR^

0/0
17.1.2011 14:15

katana.

českej unikát kterej je kničemu - vyhozený peníze

čím víc voznačenejch přejezdů tím víc mrtvejch. podivejte se na statistiku 2009 a 2010 kdy nalepili samolepky. [>-]

0/0
16.1.2011 16:51

Zas ten Qíteček, cenzore

peníze?

Je nás deset mega. Pokud celá akce stála řádově desítky tisíc, tak na tvou hlavu připadají řádově tisíciny koruny, nebo esi chceš, desetiny haléře. Qůli tomu se tady už druhej den vztekáš a ztrapňuješ?

0/0
16.1.2011 17:01

doktor_bota

Re: peníze?

Troll alert....

0/0
16.1.2011 17:08

libl3

Ještě češtějští unikát:

Očíslujte každý patník a už na cestách nebude nikdy žádná nehoda.

0/0
16.1.2011 16:42

katana.

Re: Ještě češtějští unikát:

a pak dostane každej řidič čip . možný je v česku všechno [>-]

0/0
16.1.2011 16:52

Menetekel

Nevolal náhodou někdo nedávno do Impulsu

že ho málem smetl vlak, protože nefungovalo zabezpečovací zařízení ?

0/0
16.1.2011 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.