Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiče náklaďáku uvěznily závory na přejezdu, cestu ven si prorazil

Řidič nákladního auta v Přerově málem doplatil na nepozornost. Nevšiml si, že vjíždí na železniční přejezd, který signalizuje blížící se vlak a začíná spouštět závory. Jakmile auto vjelo na koleje, závory ho na něm uvěznily. Šoférovi se nakonec podařilo včas vycouvat, ale prorazil závoru za sebou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tarten

Jsem rád

Že už aspoň někteří začínají chápat, jak se na přejezdu chovat. Když už byl tak pitomý, že na blikací červenou na přejezd vlítnul,Rv měl dost duchapřítomnosti, že se rozhodl naprosto správně a prorazil závoru, která je k tomu určená.R^ Vzniklá desetitisícová škoda je opravdu zanedbatelná vzhledem k tomu, co se mohlo snadno stát.

0/0
17.1.2011 18:22

Antikodex

Proč tam nebyly polozávory?

S polozávorami by k ničemu takovému  nedošlo...

0/0
16.1.2011 12:34

Zas ten Qíteček, cenzore

Re: Proč tam nebyly polozávory?

Pokud couval, tak by došlo k tomu samýmu.

0/0
16.1.2011 12:49

tarten

Re: Proč tam nebyly polozávory?

Kdyby jel dopředu, tak by do něj vlak pravděpodobně vlítnul. Rozhodl se  té pitomé situaci správně.

0/0
17.1.2011 18:24

ajtymně

Přejezd

Ten přejezd je široký, odhaduji, asi tak čtyřicet metrů a vlaky projíždějí většinou právě na opačné straně, než ze které na přejezd řidič vjížděl.Toto kolejiště je v podstatě na konci  Přerovského nádraží. Navíc, pokud jel na přejezd tak, že najížděl od Přerova - Předmostí, tak si musel hodně nadjet a protože oblouk silnice je velmi ostrý, tak proto možná přehlédl světla.Je tam špatná dopravní situace, znám to tam. 

0/0
15.1.2011 12:08

dejsipivo

Re: Přejezd

Mno podle fotky má ten přejezd cca 10 až 12 na šířku.

0/0
15.1.2011 12:45

ajtymně

Re: Přejezd

Až nebudeš mít vypité pivo, tak se podívej na tento odkaz:            

http://amapy.centrum.cz/?q=P%C5%99erov#x=-536584@y=-1138191@cs=1@sidx=12@pg=1,5@pl=@app=2@q=P%C5%99erov 

Je to ten přejezd na mapě. Klikni na leteckou mapu a zjistíš, že je trojkolejný, ne- li dokonce čtyřkolejný, to je špatně vidět a to už samo o sobě mluví za vše. Navíc závory nejsou těsně u kolejí, takže počítej.  :-)

0/0
15.1.2011 15:41

dejsipivo

Re: Přejezd

I když si podle leteckých map přejezd hrubě orientačně změřím, tak šířka vychází cca 10 m a délka pásma přejezdu zhruba 35 m.

0/0
15.1.2011 20:25

dantencl

Re: Přejezd

otázka je, co je šířka a co délka, z pohledu kolejí nebo silnice. Přejezd je přejezd vlaků stejně jako přejezd aut :-))

0/0
16.1.2011 10:55

dejsipivo

Re: Přejezd

Šířka přejezdu je délka koleje, kterou ohraničují kraje pozemní komunikace.

0/0
16.1.2011 11:29

Eureka!!!

ridic se mel na hlaseni incidentu vykaslat

nedostal by pokutu. Logiku pokut celkem dost dobre nechapu. zvlaste pak v tomto pripade.

0/0
14.1.2011 21:42

Jsem z Letné. Nade mě není!

Re: ridic se mel na hlaseni incidentu vykaslat

Tobě přijde normální, že řidič nákladního auta vjede na blikající přejezd kde padají závory? 8-o

0/0
15.1.2011 9:03

Modrá straka zlodějka

No co, přeci si nerozbije masku a světla. Vzádu to

korba vydržela!

0/0
14.1.2011 20:26

Scarlett O Hara

další útok VLAKODLAKA

;-D;-D;-D;-)

0/0
14.1.2011 16:49

mattoni_uz_neni

Jak si mohl nevšimnout, že jede na přejezd?

8-o

0/0
14.1.2011 16:44

dracekvo

??

Vycouvat? Když už byl teda nezastavil, proč nejel dál? 

0/0
14.1.2011 15:07

Rubik1

Re: ??

Myslíte, že to nezkusil?

0/0
14.1.2011 16:34

Leinad

Seřízení závor

Závora nedopadne celá tak, jak by měla -> vlak by měl začít prudce brzdit. Jenže levná instalace jednoduchého čidla(a jeho propojení s traťovým zabezpečovačem) v ČR znamená:

1) Počká se na pořádný průšvih.

2) Poté se provede nákladná instalace nesmyslu firmou nějakého kmotra.

0/0
14.1.2011 14:44

Nášlap Hrábě z Bolehlav

Re: Seřízení závor

Ale i to u nás již existuje;-)

0/0
15.1.2011 8:02

Kanálka

Ehm

To si snad vážně někdo myslí, že tam vjel "z nepozornosti"?

0/0
14.1.2011 14:36

soudruh.malina

Už zase ten zlý zabijácký vlak!!!

Kdy bude tenhle socanský dopravní prostředek konečně zrušen, co vy redaktůrci?? 

0/0
14.1.2011 14:23

pingu1

..spekulanti..

..vjel , byl pricvaknut , zastavil ,zaradil , ulomil , vycouval , sel se ocistit...;-D

0/0
14.1.2011 13:19

Maxmilian72

Přejezd

http://www.mapy.cz/#mm=F@x=140009984@y=133781888@z=17

Přejezd je velmi dlouhý, přes čtyři koleje, navíc šikmo ke kolejím. Myslím, že nikdo zde nemá právo radit řidiči, co měl udělat nejlépe, když tam nikdo z nás diskutujících nebyl. Ale pokud blikala červená, tak je jednoznačně chyba na straně řidiče; naštěstí bez tragických následků.

0/0
14.1.2011 11:59

danny47

Re: Přejezd

Jestli to byl "řidič nákladní soupravy" (která asi nemá čtyři a půl metru) a měl jí celou na přejezdu (když vycouvával tak, že urazil spuštěnou závoru), tak opravdu nevím, kam to měl dál....

0/0
14.1.2011 14:10

hanzalik

Hrůza

Mě spíš fascinuje, že ho tu média presentují jako kladného hrdinu... kterak hrdinný tirák zabránil srážce se zlým a ošklivým vlakem...

0/0
14.1.2011 11:00

Rumcajs78

Re: Hrůza

A obvinění z obecného ohrožení, poškození veřejně prospěšného zařízení, navíc má-li profesní průkaz, kdy má pravidelná školení, ...

Nejvyšší čas, aby se závory montovaly přes koleje a ne přes cestu. Nejlépe však zabetonovat koleje a pustit na ně kamióny! Bude bezpečno!

0/0
14.1.2011 11:20

PavelRuzicka

Re: Hrůza

Chápu, kdyby tam jako zůstal, sice by nebyl hrdina, ale zato by z osobního vlaku tahali jednu mrtvolu za druhou. Geniální úvaha.

0/0
14.1.2011 11:25

nakej_nick

Re: Hrůza

viz http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/zeleznicni-prejezd-vezni-kamiony-ty-prorazeji-zavory.html

0/0
14.1.2011 11:57

Obludni_K

To nechápu

proč couval, když na druhé straně závora zjevně není a - když už tam jako mameluk vlezl když neměl - stačilo prostě teda jen dupnout na plyn a odjet?? To bych spíš viděl na nedobrždění, čumák mu zůstal v kolejích tak honem rychle zpátky ae za ním už mezitím sklaplo.

0/0
14.1.2011 10:48

dardav

Re: To nechápu

Na druhé straně ta závora zjevně je, ale je dost daleko, myslím si, že je lepší z přejezdu zmizet kratší cestou, když už to tak zvojtil, nemyslíte?

0/0
14.1.2011 10:55

m4!_luke

Re: To nechápu

myslim, ze couvani a nasledne prorazeni zavory mu zabralo mnohem vic casu, nez kdyby proste dupnul na plyn a projel to...

0/0
14.1.2011 10:58

lukas.q

Re: To nechápu

on dupnul na plyn a projel to, jen pozadu :-) ja se ani nedivim ze zmatkoval kdyz je to takove kopyto ze si ani nevsimne ze blika cervena a padaji zavory..

0/0
14.1.2011 11:08

dardav

Re: To nechápu

no ale všimněte si, jak je druhá závora daleko, a taky počítám, že když viděl kam vjel, instinktivně dupnul na brzdu. A nákladní auto asi nemá "forsáž", aby zagumoval a během pár sekund přesviště přejezd takovýchto rozměrů, a taky potřeba vzít v úvahu, jak daleko a po které koleji vlak jel, což nevíme...:-)

0/0
14.1.2011 11:14

nakej_nick

Re: To nechápu

Vícekolejový přejezd a nákladní souprava - pokud tam vjel a zadupnul to čumákem metr do kolejiště, je rychlejší 2 metry couvnout a nebo včetně přívěsu přejíždět celý přejezd? "Závoru za sebou" mohl zlomit i tak, že byla o auto seshora opřená.

0/0
14.1.2011 11:53

Maxmilian72

Re: To nechápu

Přerovský deník: "Muž zastavil a začal couvat. Protože ale závora za ním byla v tu chvíli již dole, zachytila se o plachtu pravého boku návěsu, ohnula se a částečně zlomila. „Škoda byla vyčíslena na deset tisíc korun,“ dodala mluvčí."

0/0
14.1.2011 12:03

nakej_nick

Re: To nechápu

děkuji za potvrzení mého dohadu :-) kdyby byl celou soupravou za závorou, těžko by se zachytila o plachtu = byla o návěs opřená shora

neboli: vjel na přejezd, zjistil že na něj padá závora ("Sklápění závory na své pravé straně zaregistroval, až když ji míjel") - zastavil, couvnul, nalomil

0/0
14.1.2011 12:58

someone_else

Re: To nechápu

Jasně, ony ty závory jsou zjevně na obou stranách, ale také stejně zjevně nezabírají celou šířku vozovky, takže bych posouzení, zda měl či neměl projet, fakt nechal na šoférovi, který – narozdíl od nás všech – byl opravdu „u toho“. Blbá chyba, ale na 99,9 % se mu už nejspíš nikdy nepřihodí.  :-)  Zaplať Bůh, že při couvání neměl koho srolovat a tudíž to odnesly jenom ty šraňky.

0/0
14.1.2011 11:42

dracekvo

Re: To nechápu

Nejkratší neznamená vždy nejrychlejší. Ale jak tu někdo poznamenal, nebyli jsme u toho.

0/0
14.1.2011 15:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.