Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na ruzyňské letiště tramvají. Ředitel Dopravního podniku má nový plán

Ředitel pražského Dopravního podniku Martin Dvořák přišel s překvapivým nápadem. K ruzyňskému letišti by nejezdilo metro nebo rychlodráha, ale tramvaje. Podle Dvořáka je to nejlevnější varianta kolejové dopravy na Ruzyň. Tramvaj by nezastavovala všude a vnitřek by byl uzpůsoben pro cestující s kufry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

myslím

že je to docela rozumné, pokud bude tramvaj vedená na odděleném tělesu tak to může být i paradoxně rychlejší než metro a když to povede k metru tak není co řešit

0/0
16.1.2011 16:20

tarten

Budou rikši

Však Asie už dodá dostatek "řidičů".

0/0
14.1.2011 13:52

Benito Juarez

Nebo brryčkou.

0/0
13.1.2011 20:59

Huffnagellův duch

Navrhuju volské povozy

0/0
13.1.2011 20:47

kunta_kinte - sberatel BANu

Pesky

budete chodit, holoto. ;-O

0/0
13.1.2011 20:31

Mysel

Vsechno je otazka priorit

Schvalne hadejme, zda SZDC protlaci radeji rychlodrahu na Ruzyn nebo tunel do Berouna. :o))))

0/0
13.1.2011 20:30

Petr1

Ano ano ano

Hlavně přijít s novým nápadem, ať se zase začne jen krafat a jakýkoliv řešení se oddálí.

A taxikářská lobby si může opět mnout ruce.

Dobrá práce, Dvořáku. Rv

0/0
13.1.2011 17:26

grandemi

Koňka

Co takhle koňka bylo by to dost exotické ?

0/0
13.1.2011 15:57

trojuhelník

Koňkou na letiště

Dobrý nápad, žádné smradlavé zlodějské taxíky. Nýbrž návrat k přírodě, ekologie, světová atrakce a exluzivita. Nová pracovní místa pro kočí. Prachy by se jenom hrnuly.R^

0/0
13.1.2011 17:50

u.boat

Tak jak to popisují

tak se jedná o rychlodráhu (na které by se provozovaly tramvajové soupravy)

0/0
13.1.2011 15:06

Manstein

Re: Tak jak to popisují

No proste takova hodne pomala rychlodraha

Mozna trhne rekord jako nejpomalejsi rychlodraha na svete. A nejrychlejsi pomalodraha v Praze.

0/0
13.1.2011 15:10

Hans von Karlin

Re: Tak jak to popisují

;-DR^

0/0
13.1.2011 17:39

Leinad

Re: Tak jak to popisují

Pokud by se koleje udržovaly normálně + neomezovala by se rychlost kvůli hluku +... tak něco málo přes 50km/h je pořád víc, než autobus.

0/0
13.1.2011 19:57

tarten

Re: Tak jak to popisují

Pokud by se koleje udržovaly normálně + neomezovala by se rychlost kvůli hluku a prudkým obloukům +... tak pro vlak je na nových kolejích normální rychlost 160 km/h.

0/0
14.1.2011 13:50

Pjotr_Pjotrovic

Jen jedna myšlenka...

Jak chce expresní tramvaj předjet jinou "zastávkovou", která před ní bude? Nebo se pro rychlotramvaje vybuduje na ten Veleslavín extra trať?

0/0
13.1.2011 15:05

u.boat

Re: Jen jedna myšlenka...

evidentně by se jednalo o novou trať mezi veleslavínem a letištěm. Tam zatím žádná trať není.

0/0
13.1.2011 15:08

unbreakable debater vol.16

Re: Jen jedna myšlenka...

V zastávkách, které má expresní tramvaj projíždět, se přidá jedna kolej s nástupištěm pro každý směr. ;-)

0/0
13.1.2011 15:31

Leinad

Re: Jen jedna myšlenka...

1) (Moje myšlenka) Pod soukromými byty jednotlivců na Evropské může stavět i bus. Tram (v dnešní podobě dvouvozák T3 pro 200lidí, v budoucnu jenom velkokapacitní vozy) nemusí zastavovat pro nástup/výstup jednoho člověka.

2) (Fakt) Kolej "na předjíždění" se dá přistavět.

3) (Realita) A co dnešní zastávky pro některé linky(Lazarská na přelomu den/noc), manipulační jízdy tramvají... - prostě se neotevírají dveře(nebo když to řidič odhadne, tak jede pomalu,...) ;-D

0/0
13.1.2011 20:03

martin_simek

Jezisi Kriste, Dvoraku ....

vratte se do televize. Takze se tady 20 let pripravuje rychlodraha a ted zacne dalsich 20 let diskuzi ....

0/0
13.1.2011 14:23

grandemi

Re: Jezisi Kriste, Dvoraku ....

R^

0/0
13.1.2011 15:59

Spressel

Je 60km/h tak strašně málo?

Tramvaje dle mého názoru jsou pomalé ne pro svojí provozní rychlost (60km/h), ale pro špatný stav tratí. Kdyby se postavila na letiště trať kde by bylo možné jezdit bez věčného omezení rychlosti a přetahování se z auty, tak je to rychlejší než lokálka nebo autobus.

0/0
13.1.2011 14:19

Leinad

Re: Je 60km/h tak strašně málo?

60km/h ani není žádný nutný limit. Je to jenom vnitřní předpis DPP + omezení nyní používaných kolejí... na nové trase se dá stavět líp.

0/0
13.1.2011 20:06

Mysel

Re: Je 60km/h tak strašně málo?

A verite tomu, ze by se lepe skutecne nejen stavelo, ale i udrzovalo? ;o)

0/0
13.1.2011 20:28

Leinad

Re: Je 60km/h tak strašně málo?

Nevěřím. Ale taky nevěřím tomu, že metro vždy jede 80km/h a ani nevěřím tomu, že bus ve špičce vždy jede svým limitem(130-50)

0/0
14.1.2011 13:17

tarten

Re: Je 60km/h tak strašně málo?

Metro mezi stanicemi těch svých 80 km/h možná dosáhne. přesto je ale průměrná rychlost 25 - 35 km/h. Spočítejte si to z jízdního řádu.

0/0
14.1.2011 13:54

tarten

Re: Je 60km/h tak strašně málo? Je.

Pro příměstský vlak není problém dosáhnout mezi zastávkami 110 km/h. Pokud by zastávky byly vzdálenější, i CityElefant zrychlí na 140 km/h, pokud nebude mít omezení rychlosti ze strany tratě. Na Slovensko se dodává varianta CityElefantu bez tohoto softwarového rychlostního omezení, a tedy s rychlostí 160 km/h. Ta tzv. "rychlodráha", momentálně finančně utopená městskými částmi Praha 6 a 7 nesmyslnými požadavky na zatunelování je z nějakého důvodu omezena na 80 km/h.

0/0
14.1.2011 13:47

Truestory

Kdo má na letenku ,má i na taxíka!

V  Torontu je 15 krát větší letiště a žádné metro nebo tramvaj tu na letiště nejezdí, jen autobus....:-P

0/0
13.1.2011 14:16

Ogrelord

Re: Kdo má na letenku ,má i na taxíka!

psst. Místní si myslej že Metro vede na každe letiště na zeměkouli ;-D Ale že není ani v Budapešti, Varšavě, Oslu atd to nikdo slyšet nechce ;-)

0/0
13.1.2011 14:20

Leinad

Re: Kdo má na letenku ,má i na taxíka!

V Brně, Bratislavě, Pardubicích,... taky není. A co?

Já nechci chalupoidu přes pole (alá Letňany), ale nějakou dráhu jo (tram nebo vlak na Kladno nebo metro :D )

0/0
13.1.2011 19:54

novoluni

Re: Kdo má na letenku ,má i na taxíka!

no to je pravda ve Varsave neni, a taky je to prusvih! Varsava zasekana, hromadna doprava nepouzitelna, taxiky smradlavy a nekam se dostat ve spicce trva 3x dele nez v Praze. Jen se prosim vas nevzhlizejte v tomhle meste, to je jako se vratit o 50 let zpatky! Zlata Praha s linkou 119! Jestli postavi metro nebo tram, bude to zase o neco veselejsi.

0/0
13.1.2011 20:44

martin_simek

Re: Kdo má na letenku ,má i na taxíka!

mate trochu mylne (zavistive) informace ...

0/0
13.1.2011 14:24

unbreakable debater vol.16

Re: Kdo má na letenku ,má i na taxíka!

Proč jsi nenapsal rovnou 150 krát? Přes Ruzyni ročně cestuje 12 milionů cestujících, přes Pearson 30 milionů. To má k patnáctinásobku hodně daleko.

0/0
13.1.2011 14:38

Truestory

Re: Kdo má na letenku ,má i na taxíka!

já jsem to pouze rychle odhadnul, jelikož s obou letišt létám několikrát ročně. I kdyby jen dvakrát(což je jen na první pohled nesmysl) , tak na letiště jezdí jen autobus a taxík .....Čr POTŘEBUJE PENÍZE DÁVAT JINAM, JEZDÍ TAM UŽ TAKHLE DOST AUTOBUSŮ....:-/

0/0
13.1.2011 14:42

unbreakable debater vol.16

Re: Kdo má na letenku ,má i na taxíka!

Kam jinam, než do infrastruktury? 8-o

0/0
13.1.2011 15:08

.zq.

Re: Kdo má na letenku ,má i na taxíka!

pražští taxikáři jsou vyhlášení po Čechách i ve světě .. nedivím se, že se turistům do taxíku nechce, když jsou varováni v každém průvodci

0/0
13.1.2011 19:41

noky

tramvaj joooo

myslim ze tramvaj je optimalna.. Ved vede na Sarku, predlzit ju nemusi byt taky problem. Ma tam vlastnu kolaj (t.j nezdiela ju s automob.), nedrzia ju zapchy. Zo Sarky na letisite je to uz len kusok a v nezastavanom prostredi.. mj. pokryju aj obchodne centrum sestka a metro sa moze stavat uplne inde kde je potreba viac.

0/0
13.1.2011 14:16

jezdci apokalypsy

Já vůbec nechápu kde to žiju.

V normálním evropském městě mi trvá minimálně hodinu než se dostanu do centra města.

V Praze to máme pod půl hoďky. Problém akorát je, že letadla ruší asi tak 400.000 obyv Prahy a přilehlého okolí. ;-€

0/0
13.1.2011 14:16

martin_simek

Re: Já vůbec nechápu kde to žiju.

me nerusi " pri letu si davam do usi spunty na palube ! Kladno

0/0
13.1.2011 14:25

jezdci apokalypsy

Re: Já vůbec nechápu kde to žiju.

8-o8-o8-o

0/0
13.1.2011 14:28

lost

a co takhle vlakem ?

je to takový problém? nevím jak by letištní tramvaj jezdila třeba jen z Dejvic, v dopravní špičce :-)

0/0
13.1.2011 14:08

Leinad

Re: a co takhle vlakem ?

Zatímco busy jezdí přesně.

0/0
13.1.2011 20:09

chrtil

hmmmm

a čubou do Hamburku ;-D

0/0
13.1.2011 14:06

Ogrelord

Konečně

dobrá zpráva. Tramvaj je v pohodě, klidně ať zastavuje na zastávkách, stejně by ji brzdili tramvaje před ní. Od Ruzyně po Šárku bez zastávek a pak normálně. Naprosto dostačující. Doplní se to o rychlodráhu a je vymalováno. A Metro se bude konečně moct stavět tam kde je skutečně zapotřebí - na jih Prahy R^

0/0
13.1.2011 13:54

nelde

Re: Konečně

Souhlas. Tramvaje mohou jezdit stejně rychle jako metro, jediné, co je brzdí jsou zastávky a semafory. Už docela dlouho mají tramvaje na světlech automatiku, která je pouští přednostně. Zastávky od Šárky mohou být ve větších intervalech (nebo na znamení). Podstatná je úspora výstavby a nákladů na provoz. Navíc tramvaje mohou jet do různých koutů Prahy. A tramvaje, kde je více místa na zavazadla není problém udělat ze současných, stačí omezit sedačky.

Pokud máte pochyby, běžte se podívat na trať na Barrandov.

0/0
13.1.2011 14:03

Dusan321

Re: Konečně

Tramvaj je mnohem pomalejsi nez metro. Jednak jezdi maximalne padesatikilometrovou rychlosti (o tretinu pomalejsi nez metro) a jednak nadzemni doprava v huste zastavene oblasti nemuze ject rovne a to co brzdi nejvice tramvaje nejsou semafory nebo zastavky, ale zatacky. Do devadesatistupnove zatacky najizdi tramvaj rychlosti deset kilometru v hodne. Tramvaj na letiste nedava smysl, bude pomalejsi nez stavajici autobusy.

0/0
13.1.2011 14:11

Ogrelord

Re: Konečně

Od Šárky by mohla vést rychlodráha, kde by tramvaj mohla klidně jezdit 70 Km/h. Navíc nevím proč sem pletete zatáčky, když až ke kulaťáku vede prakticky rovně. Výhodou je, že by vedla v podstatě na nejbližší metro. Tam by byla z letiště za pár minut. Metro na Letiště je moc drahej špás, přepravní vytíženost by byla minimální. Je to pouze díra na peníze. Metro je v Praze zapotřebí úplně někde jinde.

0/0
13.1.2011 14:16

Leinad

Re: Konečně

Na tramvaj platí 50km/h pouze pokud je "na silnici." Koleje budované mimo silnice (Barrandov, Krejcárek-Palmovka,...) toto omezení nemají.

Omezení rychlosti v obloucích je kvůli současné kvalitě údržby, kdy se při zestárnutí kolejí místo opravy přidělá značka. (a čeká se, že v případe průšvihu řidič poruší značku - viz Karlák 22 - dosud nevím, co by DPP dělal, kdyby byl tachograf čistý ;-D )

0/0
13.1.2011 20:15

tarten

Tramvaj je pomalá

Naprosto nesouhlasím. Tramvaj je hodně pomalý dopravní prostředek. I "rychlá" tramvaj je o dost pomalejší než vlak v tom nejhorším vydání po aspoň průměrných kolejích.

0/0
14.1.2011 13:41

jezdci apokalypsy

Já bych spíš začal řešit zda Ruzyně kapacitně dostačuje.

Přeci jen letiště vzdálené 10 km od centra města s 1,2 miliony obyv je evropské unikum.

Letiště by se mělo posunout alespoň 30 km od města.

0/0
13.1.2011 13:54

performance

Re: Já bych spíš začal řešit zda Ruzyně kapacitně dostačuje.

..toje otázka, já bych viděl jako lepší řešení letiště naopak posunout co nejvíc do města  ......

0/0
13.1.2011 13:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.