Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministerstvo obrany platí za výcvik armádních pilotů dvakrát vyšší cenu

Ministerstvo obrany platí za výcvik armádních pilotů dvakrát vyšší cenu, než je normální. Může ho totiž provádět jen jedna firma. Mluvčí ministerstva tvrdí, že chtějí trh otevřít i konkurenci a doufají, že ceny klesnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

franta100

za poslední

3 týdny není v novinách nic jiného, než úplatky, předražení, rozkradení.............

ani se nedivím, že stále častěji kolem sebe bohužel slyším - zlatí komunisti, to byli břídilovéRv

0/0
12.1.2011 8:44

CM3

Re: za poslední

ano, průser za průserem... tak trochu je to tím, že bude sjezd ČSSD  a tak na sebe vynášejí a špiní se navzájem... další důvod vidím v tom, že VV trochu nečekaně  vynášení minulost, protože jsou v politice noví  a nejsou svázáni s minulostí ... tak trochu s tím má problém ODS, ČSSD a dojde na TOP a KDU ....  bylo dobré volit VV

0/0
12.1.2011 9:16

bitkar

vycvik

by si snad mela zajistit armada ne?? co to je za blbost?? snad starsi zkusenej pilot, kterej ma nalitano se stane instruktorem a nauci mladsi piloty atd. atd. Na co nejaky firmy?

0/0
12.1.2011 8:34

weneto

Pokud vím

Tak je to státní Firma - zřizovatel je ministerstvo obrany, takže jaké nasazení cen. Je to bordel a nic než bordel.

Ministerstvo se rozhodne, že výcvik převede na jinou společnsot, pokud je zřizovatelem stát nemusí vypsat tendr a pak platí dvakrát (to redkatoři asi přehnali, neb vojenského pilota s civilním nejde srovnávat) a pak platí o něco navíc s tím, že firma nemá konkurenci. Přebytek je jistě spravědlivě rozdělen.

Nechci se pouštět do populistických výkřiků, že máme zrušit armádu - to bychom se rovnou mohli připojit k Polsku, tu má mít každý suveréní stát. Navíc musíme plnit závazky vůči spojencům, pouze mne to vede k zamyšlení jak dobře vyzbrojenou a vyscvičenou armádu bychom mohli mít kdyby se nekradlo, či spíše kradlo méně

0/0
12.1.2011 8:31

MaléPivo

Re: Pokud vím

asi tak[>-]R^

0/0
12.1.2011 8:37

Placirka

Tak ten moloch...

zvaný armáda konečně zrušte.A bude klid.Je to jen přestupní stanice státních peněz a zašívárna pro spoustu,cca85% lemplů a darmožroutůRv

0/0
12.1.2011 8:19

MaléPivo

Re: Tak ten moloch...

Ono to nebude o armádě, spíše o Vaší výplatě.Rv

0/0
12.1.2011 8:39

Placirka

Re: Tak ten moloch...

Zatím si nestěžuji a nikoho nevysávámR^Ale Vy vypadáte že píšete blábol z hladuRv

0/0
12.1.2011 9:14

CM3

Sašo, tak zase má armáda lapálii .......

zdůvodni to takto -  svolej tiskovnu a na ní oznam :  Ministerstvo vnitra  řídí asi Bárta ...

0/0
12.1.2011 7:59

franta100

Re: Sašo, tak zase má armáda lapálii .......

;-D;-D;-D

0/0
12.1.2011 8:46

Cukino

T*U*N*E*L

No nic, zase další TUNEL na peníze, které dáváme dohromady ze svých daní

0/0
12.1.2011 7:14

redy.hind

Tunel...

to je jasný, když to založili a politicky protlačili ve svůj prospěch bývalá armádní papaláši...  LOM Praha je černá díra na peníze...  Vazby mezi LOM a armádou by se měly prověřit...  Jejich nabídky jsou pro armádu vždy (už celé roky) "ekonomicky výhodné"  Rv

0/0
12.1.2011 7:13

slv

To je ale blábol

Nejprve si někdo navymýšlí, co takové středisko musí splňovat, jaké musí mít akreditace, jaké musí mít vybavení, co vše musí utajovat a pak se (blbě) diví, že to stojí peníze.

Když si koupím špičkový model auta, tak platím hodinovou sazbu, která je násobkem nejlevnějšího modelu (téže značky). A pročpak to tak asi je, soudruzi redaktoři? No protože vyškolit perzonál a pořídit potřebné vybavení je podstatně dražší. Proto je třeba lepší nejezdit vyměňovat pneu do značkového servisu. Může se ovšem stát, že při zvedání auta hoši v běžném pneuservisu něco ohnou.

0/0
12.1.2011 6:34

desetiletej

Re: To je ale blábol

Blíbol jsi tady vytvořil ty. Když se špičkovým  modelem  auta pojedu do značkového sevisu  tak zaplatím špičkovou cenu to je jasný o tom žádná. Ale proč když pojede se stejným modelem do stejného servisu někdo jiný zaplatí polovičku mi není jasný ani po tom tvém  jak sám píšeš blábolu. to je zase jenom takovej malej tunel  na státní kasu, nic jiného

0/0
12.1.2011 6:45

slv

Re: To je ale blábol

Co kecáš? Máš problém s pochopením psaného textu?

Pokud pojedu do stejného servisu s levným modelem, tak zaplatím zlomek i když mi dělají stejné úkony, trumpeto.

Myslíš, že ty všelijaké akreditace jsou zdarma? Pochybuji, že ta firma může školit i někoho jiného než jen ty vojenské piloty atd.

0/0
12.1.2011 6:49

desetiletej

Re: To je ale blábol

jak koukám pochopení daného textu máš možná akorát ty.  Přečti si článek tam máš  třeba tuto větu: Odborníci ale mezi armádní a civilní letovou výukou nevidí žádný rozdíl.   No ale  nebudu se s tebou přít , ty budeš asi větší odborník.

0/0
12.1.2011 7:01

slv

Re: To je ale blábol

Nedokazuj, že máš opravdu věk podle nicku.

Odborníci tím říkají, že se dělají stejné úkony (probíhá stejná výuka). To ovšem neznámená, že ti, co je školí mají stejnou kvalifikaci a i ostatní podmínky výuky jsou stejné. Jako s těmi auty.

Nebyli ti odborníci náhodou z konkurenčních firem?

Tak co, už?

Děs. Tobě to ale pálí!

0/0
12.1.2011 7:06

desetiletej

Re: To je ale blábol

jj  to jsem se tam nikde nedočetl, že ti odborníci jsou z konkurenční firmy. Asi fakt neumím číst. Možná mi namítneš že to nebyli ani odborníci a nakonec že vlastně ani vůbec nebyli, stejně jako ta smlouva s dědkem na hradě.;-D;-D.  S tou kvalifikací jsi mě dostal. Mě bude jedno jestli mi v autorizovaném servisu vymění kolo vyučenej  odborník nebo vysokoškolskej odborník, když tu práci udělaj kavalitně oba stejně.

0/0
12.1.2011 7:18

slv

Re: To je ale blábol

Tobě to možná bude jedno, ale u kasy zjistíš, že tomu servisu ne.

Já nepsal odkud ti "odborníci" jsou. To tam nepsal ani ten redaktor a nad takovým údajem je možné se jen pousmát.

Nicméně jsi pěkně ukázal, co jsi za trubku. Buď klidný, bylo to pro tebe a splnilo to účel.

0/0
12.1.2011 11:35

basniklidu

titulek spis mohl znit - pravice plati za trenink letcu dvoj

nasobek ... tak nejak by totiz tento titulek vypadal za vlady levice ... jen ze by tam byla misto pravice levice ... nebo Paroubek.

0/0
12.1.2011 4:12

slv

Re: titulek spis mohl znit - pravice plati za trenink letcu dvoj

Titulek ny spíš měl znít: "Hlupáci pojďte" (budete mít zase možnost pindat o tom, jak je ten svět špatnej).

Když už tak kdákáš. Kdože to byl u vesla v roce 2003?

0/0
12.1.2011 6:36

kajak v zakoně

kdyby nebylo korupce a mafie v politice..

asi bysme byli nejbohatší zemí v evropě.. Což mě ale zase přivádí ke zjištění, že jinde to bude dost podobný.. Pracovitější lidi tady totiž vážně nemáme..;-)Rv

0/0
12.1.2011 1:26

slv

Re: kdyby nebylo korupce a mafie v politice..

A kdyby u nás nebylo tolik blbců a lenochů, tak se nám Čína a Jižní Korea koukaj na záda. Takhle je to naopak.

0/0
12.1.2011 7:02

kajak v zakoně

na výcviku bych nešetřil..

je potřeba mít kvalitní piloty, kteří budou umět vyprávět o Gripenech, až je vrátíme..

0/0
12.1.2011 1:23

pes Muki

no jo

At to udelaji jako nemci. Poslou je do El Pasa a tam je vycvici pry za mnohem mene nez v Nemecku

0/0
12.1.2011 0:36

reddmaniak

dávejte bacha abyste se nepropadli!

podle výskytu všelijakých tunelů to vypadá, že celá Česká republika je nebezpečně poddolovaná[>-]

0/0
12.1.2011 0:32

nic.ole_modrobolsev stale vadi

jenom???

:-)

0/0
11.1.2011 23:43

oracle29

A ČSA zase platí některým pilotům přes 350 tis

zdá se vám to divné? - Divný jste VY - tohle je přece úplně noumální.... Ze státního se přece bere nejlíp!

http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0

0/0
11.1.2011 23:40

J.

copak predrazeni to mi prijde docela normalni

ale ze cesti letci trenuji na Zlinu 142 mi prijde komicke!

0/0
11.1.2011 23:02

billa98

Re: copak predrazeni to mi prijde docela normalni

proc? Chces studenta posadit hned do gripenu? Je to akorat blbe napsanej clanek.

0/0
11.1.2011 23:51

Keni

Re: copak predrazeni to mi prijde docela normalni

A proc, ze trenuji na poradnem i starsim letounu. To maji zacinan na hodnych cessnach, s kterou muze litat bezpecne skoro kazdy blbec? 80% vycviku se dela u nas a ve svete na Cessnach z 50let. Armada a par aeroklubu stale pouzivaji Zliny ze zacatku 70tych let, z kterych je take v te dobe jedno z nejlepsich akrobatickych letadel. Zlin ma jedinej problem ,je moc vykonej a hold 2x drazsi nez ta Cessna.

0/0
12.1.2011 1:57

billa98

A jaká firma cvičí pěchotu?

0/0
11.1.2011 22:49

joska.s

LOM

LOM Praha je jeden velký tunel, pro armádu toho dělá mraky a za hrozné peníze, tam by měli udělat audit.

0/0
11.1.2011 22:36

prasák

neschopnost,

Je známkou naprosté neschopnosti a rezignace, když si armáda nechá zajišťovat téměř cokoli. Příkladem může být příspěvek na bydlení, kdy údajně to mělo být pro armádu levnější. Je neuvěřitelné, že armáda není schopna zajistit byty za deset tisíc měsíčně (výše příspěvku), tedy 2.400.000 za dvacet let.  Za to by každý voják mohl mít od armády každých dvacet let luxusní nový byt.  A to nepočítám to, že armáda spoustu objektů měla a prodala vojákům (počítám pod cenou) , například i deset let staré domy.

0/0
11.1.2011 22:25

zdeseny obcan

Re: neschopnost,

Pamatujete jste na hlidani municnich skladu? Ze to armada sama nesvede a musi se na to objednat firma. Po letech se ukazalo ze to byl jen dalsi tunel.

0/0
12.1.2011 1:16

prasák

Já si myslím, že i ty piloty a letouny by měla dodávat soukromá firma a pak můžeme zrušit armádu.

0/0
11.1.2011 22:21

xxxiksiksiks

To je ale propletenec !

:-(((

0/0
11.1.2011 22:13

Reeve

To myslíte vážně?

Proboha, kde to jsme?

Výcvik armádních pilotů zajišťuje najatá firma?! Co bude dál?

Najatá bezpečnostní agentura jako ostraha u muničáků?

Outsourcing protivzdušné obrany?

A co takhle najmout pár profesionálů místo celého Ministerstva obrany?

0/0
11.1.2011 22:10

keddar

Re: To myslíte vážně?

Ano, najatá firma, ale je potřeba si uvědomit, co je to za firmu. Je to státní podnik (s.p.). Zřizovatelem firmy je ministerstvo obrany. Ministerstvo obrany například jmenuje ředitele té firmy a pod...

0/0
12.1.2011 7:55

Reeve

Re: To myslíte vážně?

To je snad ještě horší. Jde-li o ryze státní podnik pod pravomocí ministerstva obrany, proč to MO neprovozuje přímo? Proč se musí extra platit management a další byrokratické struktury uměle vytvořené firmy? Že by právě kvůli těm lukrativním postům ve vedení?

Úplně stejně se chovají mnohé obce, například některé městské části v Praze (např. v Praze 4): Místo aby obcí zřizované organizace (školy ap.) nakupovaly energie, teplo a služby přímo, obec zřídila speciální firmu, která energie a služby školám povinně dodává, a to za výrazně vyšší ceny než při původních přímých kontraktech s původními dodavateli. Obecní firma tak vykazuje velmi slušný zisk (ovšem na úkor obecního rozpočtu) a lze si jistě domyslet, kdo sedí v jejím skvěle placeném představenstvu.

0/0
12.1.2011 12:16

keddar

Re: To myslíte vážně?

Jak by to MO mohlo provozovat přímo? Copak MO může přímo podnikat, přimo řídit opravárenskou dílnu? Ten podnik musí někdo řídit (má cca 900 lidí) a úředníci na MO těžko. Teď to beru bez ohledu na nějaké lukrativní posty nebo trafiky.

0/0
12.1.2011 12:38

Nukleon01

A kdo z těch, co piloty cvičí,

je akreditovaný vojenský profesionál, jak praví paní mluvčí? Všichni jsou BÝVALÍ  vojenští profesionálové, kteří dělají stejnou práci jakou u armády, ale za poněkud větší odměnu. Za úvahu rovněž stojí, že letadla tohoto státního podniku jsou zapsána ve vojenském leteckém rejstříku (včetně ULLa Eurostar), takže pro ně platí poněkud jiné předpisy než pro obyčejné smrtelníky sužované ÚCL. Podle mého skromného názoru se jedná o pěkně dotovaný vojenský aeroklub pro vyvolené.

0/0
11.1.2011 22:01

Jan__K

Zas tak moc to není.

Ta cena 11kKč/hod až tak za vlasy přitažená nepřijde, možná je nepatrně vyšší, ale určitě ne dvojnásobná, zajímalo by mne, co všechno zahrnuje.

Ta cena kolem 5ti kKč u soukromníka spoustu věcí nezahrnuje (přistávací popatky, členství v AK, hangárování, služby na letišti). Momentálně se za cenu 5kKč u Aeroklubů dolétávají resursy strojů po Svazarmu (zkrátka mašina se dolétá do konce a nová se pak už nekoupí, protože není za co) a nebo za stejné (a menší) peníze létají Cessny, které mají podstatně menší náklady na údržbu, avšak pro výcvik vojenských pilotů jsou zcela nevhodné.  Navíc v malých školách jsou instruktoři často nadšenci, co létají zadarmo, jen aby se proletěli. Oproti tomu Z-142 (a jeho plán údržby) byl stavěn pro potřeby SVAZARMU, kdy na údržbě letounů a budov bylo nutno odpracovat stovky brigádnických hodin, aby se člověk dostal do vzduchu.

0/0
11.1.2011 21:35

navsteva rozslapne socialistu

1) pro plati tolik, 2) proc plati statni firme, 3) proc mame

statni firmy.

0/0
11.1.2011 21:04

JaJaMilan

Re: 1) pro plati tolik, 2) proc plati statni firme, 3) proc mame

Proč soukromé firmy žádají o pomoc stát.

0/0
11.1.2011 21:06

reddmaniak

Re: 1) pro plati tolik, 2) proc plati statni firme, 3) proc mame

protoze stat je vytrvale vysava nebo jim (casto nesmyslne) predpisuje co smi a co ne

0/0
12.1.2011 0:35

cestra

TUNEL

kam se podíváš! Česko nevede vláda, ale mafie.

0/0
11.1.2011 20:50

MajaThurup

Re: TUNEL

To se ví už dlouho, ale konečně se o tom začíná mluvit veřejně R^

0/0
11.1.2011 21:01

JaJaMilan

Re: TUNEL

Ovšem to už je pozdě.

0/0
11.1.2011 21:05

MajaThurup

Re: TUNEL

Nikdy není pozdě.

0/0
11.1.2011 21:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.