Diskuze

Stát se dohodl s církvemi na zmrazení platů duchovních do roku 2014

Ministr kultury Jiří Besser ve středu podepíše se zástupci církví deklaraci, v níž se obě strany zavazují nenavyšovat objem peněz na platy duchovních. Finance budou zmrazeny k říjnu loňského roku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
H

hanbama

16. 1. 2011 12:26
Celá církev

je banda uchyláků, kteří zneužívají děti! Hrají si na slušňáky! Fuj je mě z nich zle!

0 0
možnosti

weeeeew

12. 1. 2011 13:46
Já až dosud

žila evidentně v bludu! Já myslela, že církev si své lidi platí sama a on takovou zbytečnou instituci financuje stát!!!!8-o

0 0
možnosti
AL

alis

12. 1. 2011 14:27
Re: Já až dosud

Církev by si své lidi už dávno platila, kdyby stát vrátil to, co v r. 1949 ukradl. Má z toho 4 mld ročně a církvím dává 1.3 mld, zbytek jde do kapsy státních tunelů.

0 0
možnosti
D

DanielWise

12. 1. 2011 12:00
je to přeci nesmysl,

aby stát jakýmkoliv způsobem přispíval na cirkev. Církev je přeci samostatný stát ve světě, a z toho co z historie vím, tak většinu majetku nakradli, nebo jinými slovy nuceně vymohli od věřících, nebo spíš neuvědomělých lidí, kteří odevzdávali svůj majetek po hrozbou upálení...

Je to naprosto zhovadilé, nedal bych jim na nic ani korunu.!

0 0
možnosti
H

holkazdaleka5

12. 1. 2011 12:06
Re: je to přeci nesmysl,

kterou cirkev myslis?

0 0
možnosti
PS

PBJ

12. 1. 2011 11:42
Prosím diskutující,

aby oddělovali dvě věci, tedy víru, či náboženství (není jen křesťanské) od organizací, které si uzurpují právo výkladu a žijí z toho. Zde se však jedná o to druhé, tedy o hlavně katolickou církev. Zeptám se diskutujících zda Masaryk byl bezvěrec a negramot? Proč tedy velice tvrdě bojoval proti římsko katolické církvi reprezentovanou Vatikánem. Proč v rámci pozemkových reforem v 20 letech min. století církvím a církevním statkům odebíral půdu a lesy?

Každý člověk má právo věřit čemu chce, avšak nikdo nemá právo ho nutiv kohokoliv, aby věřil v co chce on - tedy církev. Každý soudný člověk, si výklad Nověho, či Starého zákona může udělat sám, avšak církve (u nás zejména římsko-katolická) svými dogmaty to zakazovaly, určovaly jen jeden, tedy svůj výklad (velice podobné komunistickému myšlení). Mně je jedno, kdo v co věří, hlavně když mne tím neobtěžuje. 

0 0
možnosti
W

wildchild

12. 1. 2011 13:33
Re: Prosím diskutující,

v řadě věcí s vámi souhlasím, ale považuji za dost nebezpečné aby: "Každý soudný člověk, si výklad Nověho, či Starého zákona může udělat sám" - z toho totiž plynou nejrůznější fanatické a fundamentalisticlé sekty, které si právě knihy Bible vyloží "po svém" :-/

0 0
možnosti
MM

Marti316

12. 1. 2011 9:49
Církev mimo stát

Podle mě by církve měly usilovat více na oddělení od státu. Největší škodu nadělali komunisti, když je sdružily a přičlenily ke státu (nebo to snad už bylo dřív? Nevím.) Správná biblická církev by se měla samofinancovat z desátků a darů. V církvích kazatelé chybějí a díky tomuhle zákonu je ani nemůže navyšovat. Např. v Církvi bratské, co jsem slyšela jich chybí okolo 30!

Nač brát peníze státního rozpočtu, když už jich tam je málo..

Další věc je navracení majetku. Chtělo by to rozumné řešení.. nejlépe ve formě nechutného popotahování a neschopnosti dohodnout se.

0 0
možnosti
C

CM3

12. 1. 2011 10:05
Re: Církev mimo stát

stát nemá na vrácení zájemˇ- teda politici - jsou brebendy z Českých lesů, neprůhledné tendry apod. ... a přece  státní firma České lesy  má přes 60%  lesů , které patří církvi... spousta kamarádů by  přišla o práci , atd.  ... na druhou stranu zase by se tato nenávist obrátila proti církvi - viz diskuse ... prostě spousta lidí by chtěla zase znárodnit - ukrást- ve jménu potřeby státu,  prostě bude únor...

0 0
možnosti
ZP

chrtil

12. 1. 2011 9:29
hmmm

proč bych měl jako ateista přispívat na flanďácký platy !

0 0
možnosti
TF

231

12. 1. 2011 9:34
Re: hmmm

Taky si myslim.

Zkuste zatlacit na stat aby vratil cirkvi majetek a prestal zaroven platit duchovni.

0 0
možnosti
RZ

rzlm

12. 1. 2011 9:19
* * *

kurnik, odkdy mají fráterníci majetek?? dyk ani sňatky nesmí uzavírat, aby církev nepřicházela o majetek v dědickém řízení ... Tak jaké mražení platů?? Nic nedostanou ...

0 0
možnosti
C

CM3

12. 1. 2011 9:00
Nějak vázne diskuse .....

0 0
možnosti
H

hňup

12. 1. 2011 10:11
Re: Nějak vázne diskuse .....

to se nediv, když seš zahnanej do kouta, začneš najednou vo něčem jiným.

0 0
možnosti
MG

bitkar

12. 1. 2011 8:45
nehorazny

platit nejaky "firme" platy zamestnancu!! ja bych jim nedal nic. beztak jsem cetl, ze treba do kostelu nechodi ani 10% lidi. Maj si vydelat sami, verici at si je sponzorujou klidne. Beztak cely dny delaj +- kulovy, az treba na vyjimky (nebo mi reknete, co bezne takovej duchovni dela). Neni to statni urad, sluzba, nic takovyho. Je to jejich dobrovolna cinnost - verej, chtej to delat, delaj. Nevim proc jim to platit.

0 0
možnosti
JH

Jaroslav Hráček

12. 1. 2011 8:48
Re: nehorazny

Souhlas. Nejdřív ale ať stát vrátí církvím co nakradl, pak se církve budou platit sami

0 0
možnosti
C

CM3

12. 1. 2011 8:19
Drtivá většina tady diskutujících má podobné

smýšlení jako jejich předci (asi už to je v genech)...... když bolševik ukradl církevní majetek v r.48, tak se stát zavázal, že bude vyplácet kněžím plat . Církev ovšem žádá vrácení majetku a na oplátku nemusí stát VYPLÁCET kněžím mzdu. Stát se k tomu nemá, no na vině je církev ...  Chci jen připomenout, že česká šlechta  dostala nazpět  majetek. Jak k majetku došla církev je velice podobné šlechtě. Jak faráři, tak šlechtici si nebudovali svoje sídla, kostely apod. sami, ale odedřel  to lid. To nechápe spousta lidí, nejraději by po dědovi  si vzala na ruku pásky třeba Lidových Milicí ,na rameno zbraň a ve jménu pracujícího lidu a pěsti proletariátu šla zase církvi znárodnit - ukrást - jejich majetek. Jen tak na okraj - Olomoucké biskupství žádá  nazpět několik desítek tisíc hektarů lesů - stát tento nárok nezpochybňuje .... jak s tím hospodaří České lesy, všichni víme.... tak bude únor  ..... třeba zase vítězný ....

0 0
možnosti
JH

Jaroslav Hráček

12. 1. 2011 8:51
Re: Drtivá většina tady diskutujících má podobné

Kdyby jenom šlechta. I ČSSD dostala zpátky Lidový dům

0 0
možnosti