Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mýtus českých silnic: viníkem je ten, kdo nestihne dobrzdit

Soudní znalci zabývající se nehodami vyzývají politiky, aby změnili silniční zákon. Konkrétně, aby do něj jasně vepsali definici, co je to "dodržování bezpečné vzdálenosti". Kvůli myškám, lepením na kufr aut nebo vmáčknutím se před jiné auto totiž podle nich musí padat pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mystic_CZ

Kde je pirát ??

Sakra, já chci zpátky piráta, jak to, že předevčírem to byl ještě pirát z D1 (váhám, zda bych to již neměl začít psát s velkým P) a dnes je to údajný vinník ?? já chci zpět jasné a trefné označení jako v předchozích objektivitou prodchnu:-)tých článcích...

0/0
13.1.2011 14:26

padavka

to teda ziram

na to, co se v Cesku deje s ridici na dalnici. Osobne mam najeto osobnim autem nekolik milionu km na dalnicich, ale tyhle pripady co ctu to je opravdu sila. Pripada me, ze silnicni zakony jsou derave, jinak by si tohle prece zkuseny a odpovedny ridic netroufl udelat. Vzdyt dalnice neni bojiste, je to jenom na zkraceni casu jizdy.  Jednoduche pravidlo maji napr. v Texasu - mezera na 3 auta. 72 metru pri 130km/h vymyslela opravdu otevrena hlava, do takove mezery se pohodlne vecpou bez ohrozeni dalsi 2 auta. Nasledujici ridic,  nebo ten kdo ma i male mnozstvi alkoholu (co takhle marjana?) zodpovidaji za pripadnou srazku - to si snad zakonodarci delaji z ridicu srandu

0/0
13.1.2011 2:27

Leinad

Zákon dobrý, interpretace špatná

Při předjíždění nesmím ohrozit. ... Rozestup - musím být schopný včas zastavit ... nesmí se bezdůvodně zpomalovat ....

Otázkou je, jestli páni policajti a soudci četli stejný zákon, jako já... a nevymýšlí si jenom zbytečnosti z nudy, když nemají pod nosem přesné číslo... naopak si policisté asi rádi hrají s číslem 130km/h a na výjezdech z města s 50km/h. Případně kolik policajtů je v terénu, který kmotr má zájem na snižování počtu policistů, co dělají kamery nad dálnicemi?

0/0
13.1.2011 0:02

Flipmode

72 ?

72 metru minimalni vzdalenost? Tak to se asi vsechna auta v urcitych hodinach na dalnici nevlezou :-)

Auto nenarazi do stojici prekazky na dalnici nikdy (zadna tam zkratka neni) a kdyz clovek sleduje provoz nejen o jedno auto pred sebou a kouka a reaguje na situaci, je to straaaasne  a zbytecne moc. Povinnosti ridice je sledovat provoz kolem, ne?

OK, uzakonit bezpecnou vzdalenost - ale na druhou stranu to s tou (zbytecnou) bezpecnosti neprehanejme na ukor plynuleho provozu - blbcum stejne nepomuze ani 100 m.

0/0
12.1.2011 0:05

barbu do

Re: 72 ?

... stojící kamion na dálnici nestojí, protože na dálnici ... aha ...

0/0
12.1.2011 5:50

Leinad

Re: 72 ?

Pokud se rychlost snižuje hodně pod 130, tak je 72 metrů hodně. Pokud by byla nějaká formulace, jako třeba "2s po předchozím", tak se na dálnici naopak vlezou všichni.

0/0
12.1.2011 23:46

mobidick

Je to už....

...několik let,kdy mně za nedodržování bezpečné vzdálenosti zastavili policisté v Rakousku. Těch 15 metrů od vozidla přede mnou jim nestačilo.(bylo to v obci a při rychlosti 50 km/hod). Ze začátku byli docela neoblomní a až když zjistili,že mi nemaj co zabavit a na pokutu jsem šilinky neměl(bylo to v noci a banky už nefungovaly),tak mně blahoskloně propustili po velikém a důrazném TY TY TY. Nicmě to pro mně tehdy bylo nepochopitelné,zvláště poté,co jsem projel Vídní a na kufru jsem měl nalepené další auto po celou cestu průjezdu městem po A22.Od té doby si tam dávám pozor a je fakt,že mi do rozestupu od předemnou jedoucího vozidla nikdo svojí "káru" necpe.Zato tady je to standardem.Budu jen rád,když se bezpečná vzdálenost uzákoní

0/0
11.1.2011 17:48

habr

Vinu řidiče který má nabouraný předek

prosadili před lety Policisté ČR nebo dokonce příslušníci VB, aby se nemuseli zabývat kdo a jak nehodu způsobil. Bylo to jednoduché - nedoržel jste bezpečnou vzdálenost. To, že ten v předu třeba udělal myšku, prudce a nečekaně zabrzdil  (nesmí se, že?) nikdy nebylo nějak výrazně bráno na vědomí.

Cca 3000,- Kč stojí malá záznamová kamera ( s 30 minutovou smyčkou) na čelní sklo. Nemá sice dobré rozlišení, ale plní to základní účel. Jenže je to zas jen pozvánka pro zloděje do auta pokud ji řidič zapomene při parkování sundat.. 

0/0
11.1.2011 15:46

MerlinMagic

Ehmm

Ehm..., jak to bude při předjíždění auta před vámi (dojetí - předjetí) nebo pokud vás někdo předjede a zařadí se před vás ve vzdálenosti menší než povolené? To bude následovat , ze strachu před trestem úporné brzdění i když by se dalo normálně pokračovat dál. A lidé budou zas o něco více naštvaní a agresivní.

0/0
11.1.2011 15:32

habr

Re: Ehmm

Řekl bych, že předjíždějici se dopustí porušení silničního zákona, protože se nebezpečně zařadil před předjížděné vozidlo. Přesnou citaci § neznám, ale mám pocit, že řidič se má zařadit co nejdřív před předjížděné vozidlo, ale tak aby neomezil toto předjížděné vozidlo. A co je omezení všichni víme.

Jen bude otázka jak vše prokazovat

0/0
11.1.2011 15:38

MerlinMagic

Re: Ehmm

No právě ;-O

0/0
11.1.2011 15:40

MerlinMagic

Re: Ehmm

Mám strach, že z toho bude opět neuvěřitelný paskvil jak je v našich končinách od našich zákonodárců zvykem.

0/0
11.1.2011 15:42

ayahuasca

Re: Ehmm

PRAVE NAOPAK

agresivita na silnicich nema co delat a musi vymizet

kazdy si musi byt vedom, ze prvotni zakon na cestach je ohleduplnost

kdyz spechas, musis si proste dat vetsiho bacha

rozhodne vetsina dopravnich riskantnich situaci zustane neosetrena naslednou pokutou a jen vystresuje nevinneho, nicmene zakon musi byt na strane nevinneho a potrestat  ''Trpišovskeho'' by nemel byt zadny problem - jeho zamer z jeho pozice vrchnosti ''trestat ty, kteri se mu znelibi na vlastni pest'' je nepochybny  !!! 

0/0
11.1.2011 15:43

MerlinMagic

Re: Ehmm

Nemáš tak docela pravdu. Při volnějších předpisech které dobře pamatuji nebyla tak vysoká agresivita. Jezdilo se uvolněně a s radostí. Dnes je to jen strach, stres a následná agrese na které se většinou podílejí "brzdy provozu"  Trestat ostatní mohu i schválně pomalou jízdou a blokováním jízdního pruhu!!

0/0
11.1.2011 15:50

MerlinMagic

Re: Ehmm

Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům.

Jean-Jacques Rousseau

0/0
11.1.2011 15:51

Pjotr_Pjotrovic

Nové vodorovné značky ukazující vzdálenost

Já jen nechápu, proč se plánují nové značky na vozovce, které by ukazovaly bezpečnou vzdálenost. Vždyť na dálnicích a většině rychlostních komunikací jsou přece ty bílé patníky s odrazkama. Musí být rozmístěny přece nějakou přesnou vzdálenost od sebe. Tak proč není v zákoně, že bezpečná vzdálenost je 1 patník do 50 km/h, 2 patníky do 100 km/h, 3 nebo 4 patníky do 150 km/h atp??

I když chápu, že bezpečná vzdálenost se musí dodržovat i tam, kde patníky nejsou. Pak ale zase nevím, zda na každou silnici budou kreslit ty vodorovné značky.

0/0
11.1.2011 15:08

habr

Re: Nové vodorovné značky ukazující vzdálenost

Nauč se počítat do dvou vteřin (doba kdy dojedu ke stejnému místu a za pár let nebudeš potřebovat ani patník u silnice. Perfektně to funguje při každé rychlosti auta. Je to prostě jen o praxi a nechtít  machrovat.

0/0
11.1.2011 15:34

Leinad

Re: Nové vodorovné značky ukazující vzdálenost

K čemu mám na dálnici počítat 2 vteřiny. Žádné pevné body ohrožující bezpečnost (jako billboardy) přeci na dálnicích nejsou. ;-D

0/0
12.1.2011 23:49

Akire

známý zastavil

jako druhý na světelné křižovatce na červenou, padla zelená-dáma v prvním voze zařadila zpátečku a rozjela se- pokutu  platil kámoš;-D

0/0
11.1.2011 15:03

Pjotr_Pjotrovic

Re: známý zastavil

Ten začátek se mi stal podobný. Jel jsem na Simsonu a vzhledem k rozštelovanému přestihu mi nějak přeskočilo otáčení motoru a po zařazení jedničky jsem se rozjel dozadu. ;-D;-D

0/0
11.1.2011 15:37

termin

už aby to bylo

A aby se to taky začalo dodržovat. LePíči fakt nemám rád, ať zepředu nebo zezadu...

0/0
11.1.2011 14:07

Poslední___Mohykán

f-sport - Stále čekám, jak se vyjádříš ke zdejším argumentům

Furt nic.

0/0
11.1.2011 14:02

ježo

Re: f-sport - Stále čekám, jak se vyjádříš ke zdejším argumentům

Nečekej a zapomeň.Taky mám pár otázek.

0/0
11.1.2011 16:10

logaritmus

Predjizdeni a bezpecna vdalenost na dalnici

Jiz za pouhe predjeti zprava jsou v zahranici tucne pokuty a tresty.

Tez bezpecna vzdalenost musi byt zakonem presne definovana. Napr. 2 s / 1/2 tacho

(100 km/h = 50m)

Toto v zahranici davno funguje ( CH / D / O / )

0/0
11.1.2011 13:52

u.boat

Změna zákona je na nic.

Problém je jak dokázat kdo byl ten kdo nedodržel bezp. vzdálenost.

Takže řešením je mít dost svědků (nejlépe řídit autobus ;-D)

nebo si pořídit minikameru na stínítko.

0/0
11.1.2011 13:38

Pjotr_Pjotrovic

Re: Změna zákona je na nic.

Tak to má řidič Student agency jedoucí v pátek večer v 17:00 z Prahy do Plzně plný bus svědků, že těsně před Plzní potkal a řešil agresivního řidiče ve stříbrném VW Passat combi. Ten jej zpomaloval v levém pruhu, pak mu bránil v předjetí kličkováním a nakonec ho na začátku Plzně u showroomu BMW zcela zastavil vybržděním.

0/0
11.1.2011 13:42

HrubesaMares

Re: Změna zákona je na nic.

Problem to muze byt leda v CR. Ve vsech ostatnich zemich - Nemecko, Rakousko apod. to problem neni, ovsem tam policie hlidkuje na dalnicich namisto ostriziho sledovani kamer statickych radaru Rv

0/0
11.1.2011 14:51

f-sport

a já si dávám pozor

Když vidím, že za mnou byl někdo netrpělivý, tak dávám pozor, protože se ta agrese na cestách opravdu zvyšuje. Naštěstí po cestě snadno poznám toho jednoho co strašně spěchá i toho jednoho co strašně vychovává všechny kolem k pomalé jízdy. Když se mi toho jednoho bezmozka povede nechat předjet a když se mi povede bezpečně předjet toho druhého nedouka, tak je to v pohodě.

 Většina řidičů je normální, to jen zde se exhibuji nějaci páprdové s klobouky...

0/0
11.1.2011 13:10

f-sport

Re: a já si dávám pozor

jo a znám tři dopravní experty, všichni to šedí nepraktičti, strašn ukecaní pánové. Řídit neumí, pokud možno jedou vlakem nebo se nechají odvézt. Všichni ale maji nové vozy, sice každý jiný (zde se unifikace nekoná), za to každý s perfektním asi tak hodinovým zdůvodněním, proč zrovna toto auto je to pravé a jak jej složitě vybírali. Auto je vždy čisté. Ale jet bych s nimi nejel ani za zlaté prase.

0/0
11.1.2011 13:14

f-sport

a jsme v prd...i

A proboha proč 72m, když reakční doba je 0,6 až 1sekunda !!! A jak se bude předjíždět ?? A kam dáte ty auta ? To jako bude někde parkoviště ze kterého je budete pouštět co 80m ?

Ve výsledku bude viníkem, vždy ten s méně známostma, protože policajti budou moct za viníka nehody prohlásit kohokoliv.

0/0
11.1.2011 12:58

Poslední___Mohykán

Re: a jsme v prd...i

Reakční doba? To je doba, za kterou si uvědomíš, že bys měl šlápnout na brzdu a uskutečníš to. Jenže ten auťák se nezastaví na fleku, ještě bude mít nějakou brzdnou dráhu.

0/0
11.1.2011 13:04

f-sport

Re: a jsme v prd...i

... a ten před tebou taky ;-)

0/0
11.1.2011 13:12

barbu do

Re: a jsme v prd...i

... pokud nenarazí do tvrdého ...

0/0
11.1.2011 13:18

Poslední___Mohykán

Re: a jsme v prd...i

To je blbina. Reakční doba a spolehlivá vzdálenost pro zastavení se počítají pro případ, kdy ten před tebou nuceně náhle zastaví. Jeho brždění v tom nemá co dělat. Například když nezprostředně před ním vyjede do levého pruhu náhle kamion, do kterého on narazí. Nebo spadne v silném větru stožár osvětlení. Nebo sejme volně pobíhajícího kance. Nebo z kamionu upadne betonový blok přímo do jízdní dráhy. V ten moment stojí ten před tebou prakticky na fleku.

0/0
11.1.2011 13:19

u.boat

Re: a jsme v prd...i

ale musíš počítat že pokud před tebou jede např porsche a ta jedeš ve felicii - budeš potřebovat delší brzdnou dráhu než on.

0/0
11.1.2011 13:36

Poslední___Mohykán

Re: a jsme v prd...i

Ve Felicii? To se mně snad, proboha, opravdu nemůže stát.;-D

0/0
11.1.2011 13:41

Dr No

Re: a jsme v prd...i

A na tu 1 sekundu jste přišel kde. Nesmíte věřit každé blbosti kterou někdo napíše.

0/0
11.1.2011 13:13

f-sport

Re: a jsme v prd...i

1 sekunda - to je blondýna co píše zrovna SMS

0/0
11.1.2011 13:16

Dr No

Re: a jsme v prd...i

To je jen iluze všech řidičů, že dokáží bleskově reagovat a zastavit na fleku. Abyste mohl na situaci zareagovat, musíte ji nejdřív zaregistrovat. Pokud jedete tak blízko, jak to považuje drtivá většina řidičů za přiměřené, tak ze situace před sebou vidíte jen zadek před vámi jedoucího auta. Takže signálem, že se něco děje, jsou pro vás rozsvícená brzdová světla a rychle se přibližující zadek auta před vámi. I když máte kliku a v té chvíli se zrovna nedíváte do zpětného zrcátka, na tachometr, nemanipulujete s rádiem nebo mobilem, nebo něco podobného, tak vašemu mozku nějaký okamžik trvá, než pošle signál svalům na pravé noze, aby sundaly nohu z plynového pedálu, přesunuly ji o kousek doleva a sešláply brzdový pedál. Pak to ještě nějakou chvilku trvá, než se sevřou brzdové čelisti a auto začalo zpomalovat. Celá tahle sranda i v tom nejoptimálnějším případě trvá rozhodně o dost víc než jednu sekundu. Pokud ten před vámi opravdu fest šlápl na brzdu, tak jste se 2 sekundami nejspíš v pr ..

0/0
11.1.2011 13:37

Poslední___Mohykán

Re: a jsme v prd...i

A pokud ten vepředu narazil a já zrovna kouknul do zpětného zrcátka, je to posledních 72 metrů směrem do dřevěného penálu.

0/0
11.1.2011 13:52

barbu do

Re: a jsme v prd...i

... obzvlášť pokud musíte v zrcátku řešit, co za idiota to tam bliká ...

0/0
11.1.2011 13:58

nestačímsedivit

Re: a jsme v prd...i

Přesně. To se nesmí ani mrknout, aby se nepropásla ta správná chvíle pro zabrždění!

0/0
11.1.2011 13:54

Dr No

Re: a jsme v prd...i

A je tam ještě jedna věc - pokud takhle blízko za sebou jede víc aut, tak i v případě, že ten první brzdí docela mírně, tak každý další musí šlápnout na brzdu o něco víc, takže ten třetí nebo čtvrtý už brzdí i očima a ti další už jenom ty oči zavírají ....

0/0
11.1.2011 13:58

termin

Re: a jsme v prd...i

Tak takovouhle reakční dobu mají piloti F1 nebo stíhaček, kteří se plně soustředí. ;-D

0/0
11.1.2011 14:01

habr

Re: a jsme v prd...i to: f-sport

Neznáš zákon. Při předjíždění není třeba dodržovat bezpečnou vzdálenost.

Jinak brzdná dráha se skládá ze tří fází. Reakce řidiče tj. cca 0,8-1 s, technická prodleva brzd 0,6-1s, a vlastní brzdění do 1 s, Na suchu je doporučena bezpečná vzdálenost cca 2 vteřiny, na mokru 3 vteřiny - na ledu někdy i hodina je málo.

Mám pocit, že v autoškolách se dnes už nic neučí a nebo tam chodí jen machři ci vše znají a umí a nic poslouchat nepotřebují.

0/0
11.1.2011 15:32

Mysel

Hystericka kampan

Bulvarni novinari se nas posledni mesice snazi presvedcit, ze jsou nase silnice ucinena Sodoma a Gomore. Je to lez!

Ano, mozna tretina ridicu se nechova prilis chytre a ohleduplne, druha tretina neumi prilis ridit, ale neni to nic dramatickeho. Potkat nekoho, kdo se chova vyslovene nebezpecne nebo bezohledne je nastesti(!) pomerne vzacnym ukazem.

Ale protoze jedna chora politicka strana ma potrebu dokazovat, jak je se svym esenbackym "dopravnim expertem" prospesna, musi se podporovat podobne hystericke kampane a vymyslet debility horsi bodoveho (korupto)systemu. Ach jo. :o(

0/0
11.1.2011 12:44

sigenius

Re: Hystericka kampan

až umřeš, bude to jen jednou (nepřeju ti nic špatného)

0/0
11.1.2011 12:54

f-sport

Re: Hystericka kampan

přesně tak, je to evidentně na něči zakázku, výsledkem bude další omezení ...

0/0
11.1.2011 12:58

HrubesaMares

Re: Hystericka kampan

bodovani nebezpecne vzdalenosti je ve vsech okolnich zemich naprosto normalni a je to daleko nebezpecnejsi prestupek nez nepovolena rychlost Rv

0/0
11.1.2011 14:53

Poslední___Mohykán

Nevidím v pravidelném přezkušování řidičů žádný problém.

Ostatně každý zaměstnanec, který využívá ke své pracovní činnosti služební vůz, tuto povinnost má již dávno (resp. zaměstnavatel, který se o to musí postarat). Přidal bych psychologické testy už od autoškoly a hotovo. Nač nějaké kamery nebo černé skříňky? To je ptákovina.

0/0
11.1.2011 12:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.