Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vůdci nespokojenců nabídl hejtman křeslo šéfa nemocnice

Pardubický hejtman zkusil po dobrém udržet v krajské nemocnici klíčové nespokojené lékaře. Volné místo ředitele nabídl organizátorovi protestů a zdejšímu šéfovi odborů Tomáši Gottvaldovi. Neuspěl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vendelin

:)

Takže mi chcet říct, že nemocnice platí stát. Pokud vím, zdarvotní pojištění jde do zdarvotních pojišťoven a ty z něj platí nemocnicím, jejichž zřizovatelem je většinou kraj. Takže s tím stát jako takový nemá nic společného. A proč tedy, když do systému podle Vás platíme nejvíc v Evropě nejsou na nic peníze? Proč nemocnice nakupují zdravitnický materiál dráž než jinde v EU? Za to taky může stát. Znám nemocnici, která najednou  začala zdravotní materiál i služb nakupovat 2-3x dráž než doposud. Za o taky může stát a ředitel nemocnice s tím nic neudělá.

Zajímalo by mě, jaká je Vaše profese,že tomu tak rozumíte.

0/0
12.1.2011 8:28

Ryp.

Děkuji, už idu

Vidím, že u spousty z Vás převažují názory typu "studovali zadarmo" nebo "nikdo je nenutil stát se doktorem".

Chtěl bych jen podotknout, že převážná většína děkujícich si to povolání vybrala v době, kdy se pojem "doktor" vyslovoval s úctou a určitým respektem.

To bylo v době, kdy se v zákoníku práce nehovořilo o zákazu přesčasu a také o jejích neproplácení, o dodržování prac. doby, aby se nemusela proplácet a při tom byla dobrovolně povinná atd atd.

Proto bych prosil TY, kteří se narodili v době, když si děkujíci vybírali své povolání, aby se zeptali svých rodiču či babiček, jak to vypadalo v době když ještě nebyli na světě, nebo tahali za prdeli dřevěného kačera a uvážili o čem píši.

Nechtěl jsem tím nikoho urazit. Někdo se narodi dříve a někdo později, ale i později narození si můžou vytvořit vlastní názor a né jen opakovat co kde slyší.

0/0
11.1.2011 6:23

vendelin

Pěknej všivák

pan Gottvald. Když mu nabídli místo, kde by mohl ukázat, jak to řešit, jak vést nemocnici, aby bylo na jejich vyšší platy, tak to neee. Páni doktoři mi začínají připomínat jedno nejmenované etnikum - taky jenom křičí "Státe dej" a už je nezajímá, že stát nemá kde (a ani nemá proč), ale když dostanou šanci, tak oni nic, proč oni, proč ne někdo jiný.

Už aby odtáhli.

Upozorňuji diskutující, že jsem taky dlouhodobě nemocen a lékaře potřebuji, ale než tyhle hyeny, tak raději umřu.

0/0
10.1.2011 23:39

vevateno1

Mily Vendeline

porid tricko "Nesahejte na mne, vsivaci, to radeji umru", aby te nekdo nahodou neresuscitoval, kdyby te, nedej boze, treba srazilo auto. A predpokladam, ze jako chlap dostojis svemu prevedceni, a misto za doktorem priste pujdes se zdravotnimi problemy za kmenovou carodejnici jednoho nejmenovaneho etnika, kdyz ti to prijde vicemen jedno:-)

0/0
11.1.2011 10:17

black40

Re: Pěknej všivák

Nevím, proč urážíte Dr. Gottvalda, silně pochybuji, že ho znáte. Jen hlupák by skočil na takovouhle prvoplánovou nabídku, jejímž jediným cílem je uříznutí hlavy "odborážské hydry". Nevím, co je "hyenózního" na požadavku, být za práci spravedlivě ohodnocen a pracovat konečně dle zákoníku práce s vymezením času na odpočinek atd... tedy vše, co ostatní zaměstnanci kdekoliv jinde považují za naprostou samozřejmost. Všichni se ohánějí "průměrným" platem 47 tis., ale nikdo už neříká, že to je za více než 1,0 úvazku. Pracuje taky 300 hod./měsíc, bude mít taky 47 tis. Já jako lékař pracuju cca 2,0 úvazku, za který mám sotva 1/2 "průměru". Nemám čas sám na sebe, na sebevzdělávání, na rodinu, furt jenom dřu a přitom se usmívám, aby se takoví jako Vy, měli v nemocnici dobře!!

0/0
11.1.2011 12:29

bobanov

Re: Pěknej všivák

Vendelíne Vy všiváku, asi jste dlouhodobě nemocnej s hlavou že?, Kdybyste nebyl věděl by jste, že doktoři neprotestují proti řediteli nemocnice protože vědí že on sám s tím problémem nic nenadělá a nenadělal by stím mometálně ani pan Gottwald pokud by se stal ředitelem. Sledujte další fázi, kde Vám vysvětli proč ty peníze chybějí a není to rozhodně tím, že by jsme platili málo za zdravotní pojíštění. Platíme naopak jako jedni z nejvyšího zdr. pojištění  EU. Naopka stát zase vrací do zdravotnictví uměrné EU málo.  A to málo se utrácí za předražené zdravotnické vybavení,služby a předražené léky.... fuj vzpamatujte se Vendelíne!![>-] Zdravim do Bohnic

0/0
11.1.2011 22:47

josefl

hlavně

Hlavně, že pan Martínek měl peníze na proplácení poplatků v krajských zařízeních. Teď mu chybí.

0/0
10.1.2011 21:05

vedoucí oddělení cenzury ÚV ČSSD

Řešení problémů korupcí - to čSSd umí.

A ze které partaje ten pardubický hejtman Martínek?

0/0
10.1.2011 19:35

zloděj s oranžovou šálou

Re: Řešení problémů korupcí - to čSSd umí.

Je v republice jiný hejtman, než z čSSd?

0/0
11.1.2011 9:08

Misak-cz

mám řešení aneb co po 1.březnu

Souhlasím, že je něco jiného řídit a nebo jen křičet "chci víc". A mé 2 myšlenky:

1) bylo by zajímavé, kdyby lékaři nosili svá trička i v běžném životě. By pak bylo zajímavé, až by je vyhodili z obchodu či restaurace se slovy "vyděrače neobsluhujeme".

2) mám řešení. Celá příčina je, že stát nemá na větší platy peníze. Takže je potřeba někde vzít. Tak to udělejme jednoduše. Vláda řekne: příští měsíc nedostane jediný důchodce důchod, jediný rodič přídavek či rodičovskou, nemocný nemocenskou. A na benzín či rohlík zavedeme speciální daň 300%, fajn by taky byla daň ze vzduchu. A budou peníze pro doktory vyděrače.

Ale myslím, že pak už to ten doktor ani nebude chtít. Protože všichni pacienti budou stát ve frontě na baseballovou pálku.

A na závěr: partnerka je v 7mém měsíci = 0Kč porodné. V Chrudimi odchází z 9 porodníků 7 = zavření. Už dnes je ve stresu, co se bude dít po 1. březnu. Ale to je nezajímá. Oni vystudovali zadarmo, tak co by řešili že?

0/0
10.1.2011 18:09

tomas.mnuk

Re: mám řešení aneb co po 1.březnu

Misak-cz - vubec tomu nerozumíte. Dal jste si aspon chvilku na to, abyste si problem nastudoval? Pochybuji. Jediné, co vidíte je, že lékařům jde o platy - ano jde, ale nejen o to - chteji zmenu zdravotniho systemu, financovani, pojisteni, vzdelavani,...

Neni absolutne nutne brat duchodcum nebo komukoliv jinemu, to je proti lakarum poburujete dals a dalsi lidi a k nicemu to neni. Ja bych rekl, ze to je spise vlada, kterou tento stav nezajima, apropos, Heger rikal, ze je vse v poradku, tak proc tak vysilujete.

0/0
10.1.2011 20:27

josefl

Re: mám řešení aneb co po 1.březnu

Myslím, že Misak-cz má v mnohém pravdu. Nejde o požadavky, jde o způsob, jakým lékaři postupují. Nikdo je nenutil jít studovat medicínu a to, že to až tak honorované zaměstnání není a musel jim to říci LOK? Právě ty hromadné výpovědi jsou problém. Všichni ti "nezaplacení" čekají, že stát povolí. A za rok, nebo dřív začnou znovu. Prostě zjistí, že chtějí víc. Ohánějí se délkou studia, zodpovědností, náročností a podobně. Cožpak v jiných profesích nejsou zaměstnanci  také podhodnocení? Popelář v USA má po přepočtu královský plat. Pokud něco chtějí srovnávat, tak velice jednoduchá metoda je, jak dlouho dělám na 1 hamburger u M. Donalds. Myslím, že naši lékaři po přepočtu s jinými profesemi na tom špatně nejsou. Nebo si někdo z nich myslí, že absolvent práv či VŠE má nástupní plat vyšší než lékař? Že pracuje výrazně méně hodin? Že se nemusí dále vzdělávat a skládat profesní zkoušky, které si většinou platí sám? Způsob, jakým lékaři vymáhají své a možná i oprávněné požadavky, je nemravný.

0/0
10.1.2011 21:21

vevateno1

Re: mám řešení aneb co po 1.březnu

no co se tyka srovnani absolventa mediciny a VSE, tak se na tio zkus podivat takhle. 1) Koho potrebujes vic, rep. ci sluzby jsou pro tebe dulezitejsi ? 2) Kdo se zvladne drive preskolit na funkci toho druheho? :-)

0/0
11.1.2011 10:25

vevateno1

Jo drahy Misaku

kdyby ses neflakal a lip se ucil, tak jsi dnes mohl take "vydirat" misto behani po meste s kusem dreva v ruce:-)

0/0
11.1.2011 10:19

ix.

Je příležitost kompletní reformy zdravotnictví....

.... bezohledně zrušit vše neekonomické,  dopravu za zdrav. péčí ze vzdálených míst  zařídit zdarma.

0/0
10.1.2011 17:31

Urb - Uničtoženie vraga

Jak se říká, spadlo mu srdce do kalhot

On by větší peníze chtěl, ale za plácání sester po zadečku a ne za starosti s vedením nemocnice.

0/0
10.1.2011 17:22

pavel.n

platy

stačí si nechat poslat výpis z pojišťovny a víte na čem jste.

Můj praktický lékař ( privátní ) má 190tis/měsíčně - můj neurolog v nemocnici má 27 tis/kč .

Nehodlám diskutovat o erudici či jiných polemikách a nákladech , ale tady je něco špatně.

Můj praktický doktor má Mercedes v úpravě Maybach za 2,6 , můj neurolog má ojetou Octavii za 150tis/kč - zbytek je bez komentáře !!!

0/0
10.1.2011 17:21

Mysel

Re: platy

Je dost skoda, ze to dal nekomentujete. Zajimave by treba bylo, jak vypada prumerny vuz pacienta Vaseho neurologa.

0/0
10.1.2011 17:34

pavel.n

Re: platy

to je naprosto irelevantní v čem jezdí pacienti  - tvou narážku beru jako tvůj velmi omezený pohled .

0/0
10.1.2011 17:52

Willy Fog

Re: platy

Pane Pavle, tak něco podobného jsem si zjistil o mém bývalém zubaři, taky jsem vylil oči!8-o

Hlavně na ty zákroky, které mi nikdy nikdo nedělal, natož pak, tento zmíněný zubař! 

Navíc, všechny zákroky které jsem u něj podstoupil tak jsem platil hotově, včetně třiceti korun Julínkového!;-D;-DRv

0/0
10.1.2011 18:38

jurgen

Re: platy

jo to je zajimave.

i kdyz ted 190k neni cistej vejvar (aspon z toho jake mam informace o prakticich ja) - je to co dostava na ptabach od pojistovny - z toho musi uhradit najem a personal (ma-li jaky....)

- ale i tak je tam neuveritelne velky rozdil mezi nemocnicnim lekarem a praktikem - to souhlas...

0/0
10.1.2011 18:59

josefl

Re: platy

Nedáváš tady trochu demagogie? Pokud ti tvá ZP poslala výpis tak snad jen za tebe. A je logické, že téměř se vším chodíš ke svému praktikovi (tedy kromě zubů), ale jen s určitými obtížemi ke svému neurologovi. Je podivné, že tvůj praktik za tebe obržel 190 tis. To asi léčil jen tebe. Ovšem pokud tvůj neurolog za tebe obržel 27 tisíc, pak lze uvažovat, že v nemocnici má víc pacientů a jeho příjem (správně přijem nemocnice) bude zcela určitě vyšší. Takže nelakuj tady a přiznej, že se jedná o výmysl. Pokud takhle LOK argumentuje, tak nemá šanci. Jinak souhlasím s tím, že je něco špatného ve zdravotnictví. Já taky neplatím podle svého zdraví a rizikovosti, ale platím ze svého výdělku jakousi zdravotní daň, ze které nejvíce sežere stát a zdravotní pojišťovny.

0/0
10.1.2011 21:30

mara32

.

Však on si to místo někdo z nich nakonec vezme;-D

0/0
10.1.2011 16:54

čelo

Nespokojenci

na nabídnuté místo nekývnou, ať mlží, jak chtějí, z jednoho důvodu museli by ukázat, že neumějí pouze křičet, ale že umějí také dělat. A řídit nemocnci a řídit ji dobře-to je kumšt.

0/0
10.1.2011 16:40

josefl

Re: Nespokojenci

Je to kumšt jako každý jiný.

0/0
10.1.2011 21:31

josefm

nepřehánějí, majdo42,

nepřehánějí.

Lékař v má být placen jako lékař, písař jako písař.

0/0
10.1.2011 16:24

majda42

Už to přehánějí

;-O už mi jdou doktoři na nervy.

0/0
10.1.2011 16:02

vevateno1

Re: Už to přehánějí

tak si zajdi k lekari pro neco na ukldneni;-)

0/0
11.1.2011 11:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.