Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Člověk dokáže vidět do budoucnosti, tvrdí odborník ve vědeckém časopise

Americký vědecký časopis ještě ani neotiskl práci newyorského profesora psychologie a už vzbudil vlnu kritiky. Autor se na různých testech snaží dokázat , že člověk může vidět budoucnost. Jeho kolegové však text označují za "čiré bláznovství". A zlobí se i na prestižní magazín, že profesorovi poskytl prostor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vokroj

Čiré magorovštiny,

vidět dopředu je možné, ale zcela jinak, přes intuici znalce lze vidět leccos, ale i to je omezené, je to v začátcích

0/0
8.1.2011 10:30

woodward2.3

samozřejmě, že člověk umí předpovídat budoucnost

svědčí o tom i celá řada mých úspěšných tiketů:-P

0/0
8.1.2011 9:49

bk89322

Cornell

Americke univerzity jsou hnizdy americkych komunistu, Cornell, ackoliv velice kvalitni univerzita, ma dlouhodobe povest, ze je jednou z bast tech nejvice radikalnich. Zrejme uz ztraceji soudnost nejen v politickych nazorech ...

0/0
8.1.2011 9:00

woodward2.3

Re: Cornell

to je trochu vedle. komouši se furt oháněli vědeckým světonázorem. nějakej jasnovidec by jim do partaje nesměl.;-)

0/0
8.1.2011 9:50

vokroj

Re: Cornell

ale kdepak," je" zajímali ti, kteří viděli ty světlé zítřky a celkové světové vítězství boševismu

0/0
8.1.2011 10:36

jaroslav-s

myslím, že pan profesor má víceméně pravdu

Vždyť se podívejte kolem sebe. Doslova každý vidí do budoucnosti. Burzovní a bankovní makléři, politici, komisaři EU, vědci globálního "oteplovacího panelu", vědci "protioteplovacího panelu", spisovatelé, módní návrháři, obchodníci, lékaři, věřící i ateisté... I kdejaká hajzlbába vás prokoukne co tam dete dělat. Jojo, každý vidí do budoucnosti.

0/0
7.1.2011 23:36

John.Major

Re: myslím, že pan profesor má víceméně pravdu

Přesně tak. Třeba tady na iDNES např. pravidelně píšou, jaké bude počasí za měsíc. Třena v červenci napsali, že budou tropický vedra celej srpen. Nakonec to bylo přesně naopak...

0/0
8.1.2011 2:39

danax

taky vidím do budoucnosti

se stávajícími politiky, minulými politiky a budoucími politiky to vidím bledě...

0/0
7.1.2011 22:23

martin_simek

Tomuto se nemel venovat ani casopis ani iDnes

0/0
7.1.2011 19:18

Johny_S

Re: Tomuto se nemel venovat ani casopis ani iDnes

Když může iDNES v silvestrovské příloze Víkend věnovat víc než deset stránek astrologii, tak proč by nemohl tisknout takovéto bláboly.

0/0
7.1.2011 19:50

Hans von Karlin

No tak jestli to tvrdí Bém, tak na tom určitě něco

bude :-P

0/0
7.1.2011 18:05

Ferris

Re: No tak jestli to tvrdí Bém, tak na tom určitě něco

Nahodou, predpovedal, ze open card sa ujme...a dnes su na nu fronty;-D

0/0
7.1.2011 18:30

duhacenzor

To je denodenně

v odborných i všeobecných médiích nesmyslných blafů o globálním vyteplení, konci světa v roce 2012, sionistickém spiknutí, původu člověka z opice, mimozemšťanech na Area 51 a podobných jevech o kterých "věda" nikdy nijak nepochybuje, naopak vždy označila za blba toho, kdo se jen odváží zeptata na důkaz, natož veřejně zapochybuje.

Tady řvou na týpka, co tvrdí, že existuje telegnose, ještě předtím, než článek vůbec zveřejnil. Copak;-D máte strach, z čehopak;-Dže telegnosi lze použít/zneužít;-D.

Lze hoši, tisíciletí se například vodní zdroje i nerosty hledaly proutkařením všude po celém světě, to je to, co vás pálí...

0/0
7.1.2011 17:55

noboty666

Re: To je denodenně

"Tady řvou na týpka, co tvrdí, že existuje telegnose, ještě předtím, než článek vůbec zveřejnil."

Preprint. To Vam nic nerika?

0/0
7.1.2011 18:08

Ferris

Re: To je denodenně

Kaaamo, no tak to je teda vytvor;-D;-DR^ globalni je oteplovani, a ne vytepleni. Sionisticke spiknuti je Sionske. Zeptat, ne zeptata. A telegnoze je telekineze.

A to proutkareni. Joo, to bylo na svete samanu a lecitelu. To co oni povazovali za magii je dnes naprosta rutina. Treba dokazali pripravit hermankovy caj, ale museli kolem toho pul dne zarikat a tancovat. Dnes vytahnete pytlik, zalejete vodou a caj je na svete. O tom to je...ne o proutkareni.

0/0
7.1.2011 18:36

Hairy_ass

Re: To je denodenně

Píšete úplně voloviny. Nikdo ze seriozních vědců netvrdí, že člověk pochází z opice, to tvrdí jen ti, kdo o tom nemají ani páru. Stejně tak globální oteplování nikdo nezpochybňuje, jen se vedou spory o tom, jestli v tom má prsty člověk a jestli to je proces urychlený nebo přirozený. A zbytek naopak vědci vůbec neřeší, protože už na první pohled to jsou kraviny.

A prosím vás, přečtěte si co píšete, než dáte "odeslat", je to děs běs.

0/0
7.1.2011 19:10

TatankaYotanka

feeling the future

ja si myslim ze je to hola a cista  pravda ... mam velmi presny pocit ze v nejblizsi dobe schudnu ... moje temerbyvala zadala o rozvod ....  rad bych se mylil .. doufam ze profesor nemel pravdu ... ze podobne pocity jsou blbost ;-(

0/0
7.1.2011 16:17

TatankaYotanka

feeling the future

0/0
7.1.2011 16:15

selmak

ostuda???

Tak tu dělají právě ti tzv.seriozní vědci....tím že tvrdí že je něco nemožné aniž by přinesly jediný důkaz že je to nemožné

0/0
7.1.2011 15:22

Johny_S

Re: ostuda???

Dokaž, že máváním rukama nelze létat.

0/0
7.1.2011 15:28

duhacenzor

Re: ostuda???

Vědci již dávno nezvratně prokázali, že těleso těžší než vzduch nemůže nikdy létat....jen naprostý idiot si myslí, že ano...hledaný důkaz pochází z roku 1903. 

0/0
7.1.2011 17:58

Johny_S

Re: ostuda???

Tihle rejpalové vždycky řeknou, že to není dostatečný důkaz, že chtějí opravdu ten nezvratný. Je to stejné jako s popírači evoluce. Prý - neexistují žádné spojovací články mezi jednotlivými druhy. Když jsou s nějakým konfrontováni, hned si přisadí - jasně, ale chybí spojovací články mezi tím mezičlánkem a těmi dvěma druhy...

0/0
7.1.2011 19:47

AnalProbe

Re: ostuda???

a které vědkyně toto tvrdí a kde? ;-D;-D;-D

0/0
7.1.2011 16:22

Pattr

Re: ostuda???

A potom se najde aktivní blbec a to nemožné udělá, ...a je po grantu!

0/0
7.1.2011 17:45

Hairy_ass

Re: ostuda???

Netvrdí, že to je nemožné, ale že pan vědec postupoval naprosto nevědecky a nepřinesl žádný důkaz.

0/0
7.1.2011 19:04

Blasth

Re: ostuda???

Něco malého z práva... důkazní břemeno nese již z doby antického Říma ten, kdo "něco tvrdí"... proč by měl někdo dokazovat neexistenci něčeho??? To je snad trochu nelogické... Chci-li tvrdit, že něco existuje, musím pro to mít pádný důkaz, aby nebylo pochyb nebo aby bylo možné pochyby dále vyvracet. Takže proč by měli ti tzv. seriozní vědci být ostudou, když se chovají pouze logicky? Dokazovat neexistenci 8-o ... zvláštní myšlenka. To by pak každý vědec nedělal nic jiného než že by dokazoval neexistující...

0/0
8.1.2011 0:35

Lobo - obchodník s mozky

"Odborník"

Dělá psychologii akorát ostudu;-€Rv

0/0
7.1.2011 14:40

Retarda

Na tom se dá skvěle vydělat

Doručuji k přečtení

http://bruxy.regnet.cz/web/other/CZ/tajemstvi-okultismu-a-parapsychologie/

0/0
7.1.2011 14:36

james.blond.007

Re: Na tom se dá skvěle vydělat

výbornej odkaz, zaujalo mě tam jméno Daryl van Horn - pokud si dobře pamatuji, bylo to jméno hlavního hrdiny ve filmu Čarodějky Eastwicku a naprosto skvěle ho ztvárnil Jack Nicholson ;-D

0/0
7.1.2011 21:23

KMJ

Hmmm.

Nemám v úmyslu to komentovat  ale to že něčemu nevěříme neznamená že to neexistuje .

0/0
7.1.2011 13:04

AnalProbe

Re: Hmmm.

A jakou má tento "nekomentář" souvislost s článkem? :-):-):-)

0/0
7.1.2011 13:46

KMJ

Re: Hmmm.

Jakou ? Jednoduchou . Mnoho diskutujícich vynáší soudy ale přitom nemohou dokázat nic . Je jednoduché říci " je to nesmysl " . Zažil jsem několik příhod kdy bych si rozhodně podobné soudy odpustil .

0/0
7.1.2011 20:18

Retarda

Re: Hmmm.

Chcete tím říct, že pokud v něco věříte, znamená to, že to existuje? A nebo neexistuje? Teď o tom budu přemýšlet a budu mít zkažený celý den.

0/0
7.1.2011 14:41

saldo

No, u nás by zmíněný pan "profesor"

našel jistě neobyčejně mnoho zastánců a obdivovatelům. Obyvatelé naší zemičky jsou po podobných pavědeckých praktikách jako posedlí. Proto u nás bují astrologové, numerologové, vyznavači těch nejnemožnějších forem "energií", "celostníci", věštci a homeopaté, zblblou veřejností lukulsky placení.

0/0
7.1.2011 12:50

briza

To ja dokazu taky

Napr. kdyz vecer skolim vsechna piva v lednicce dokazu predpovedet, ze tam zitra zadna nebudou.

0/0
7.1.2011 12:42

net.Xtreme V.

IMHO dokázal

že odchylka je statisticky nevýznamná a předvídání budoucnosti nefunguje.

0/0
7.1.2011 12:28

tom-2718281828459

naprostá hloupost

Ten psycholog (a většina sociologů jejich výzkumy publikuje blesk a idnes) nemá ani tušení co je to statistika.  Podle centrální limitní věty pro binomické rozdělení by se do intervalu 45-55 vešel v 68% případů.Takže jeho měřené vlastně jen potvrdilo, že se jednalo o zcela náhodný jev s 50% pravděpodobností úspěchu. Rv

0/0
7.1.2011 12:14

Cynyc_

Re: naprostá hloupost

Bohužel, o statistice nemáte ponětí Vy. To, co uvádíte pro binomické rozdělení, je pravda, ale naprosto z toho neplyne Váš závěr. Jakákoli odchylka od 50% je při dostatečném počtu pokusů statisticky významná, je to důsledek zákona velkých čísel.

0/0
7.1.2011 14:47

tom-2718281828459

Re: naprostá hloupost

ale já jsem neříkal že  odchylka od 50% je při dostatečném počtu pokusů je statisticky bezvýznamná. Jen jsem chtěl říci, že 3% odchylka při 100 měřeních není dost velká aby šlo zamítnout hypotézu o binomickém rozdělení odpovědí s parametrem p = 0.5. 

0/0
7.1.2011 15:02

Cynyc_

Re: naprostá hloupost

Ano, takto je to zcela přesné. V původním příspěvku jste nezmínil počet pokusů, ten je zde kritický.

0/0
7.1.2011 15:05

Amanita phalloides erectus

***

Předpovídám, že ta jeho teorie se neujme.

0/0
7.1.2011 12:13

pingu1

Trefili se v 53 procentech.

;-D

0/0
7.1.2011 12:12

pamětník vlastních blbostí

ESP není mýtus

Já to mám v autě.

0/0
7.1.2011 12:03

řešení

Já taky vidím do budoucnosti

Kopříkladu vidím, že žádný zlodějský politik si nepůjde sednout, že daně se nesníží a zpívat se zakáže. :-/

0/0
7.1.2011 11:55

Larry Matejka

Vědecká obec lpí na používání levé hemisféry...

Rozsáhlé výzkumy, které se v této oblasti vedly přitom téměř vždy spadaly pod armádu a byly bohatě financované...

Například armádní parapsychologické pokusy, které prováděl východní blok byly předmětem velmi intenzívní špionáže... V ČR jsou tyto dokumenty dosud tajné, v USA díky FOIA je omezený přístup například ke zprávě DIA z roku 1978... Google: "Defense Intelligence Agency Paraphysics R&D-Warsaw Pact (U)" Zajímavé čtení...

0/0
7.1.2011 11:52

Lobo - obchodník s mozky

Re: Vědecká obec lpí na používání levé hemisféry...

Jo, přitom pravý hemisféry jsou výbornej kšeftR^

0/0
7.1.2011 14:39

Blasth

Re: Vědecká obec lpí na používání levé hemisféry...

No to snad nemyslíte ani vážně, že bychom se měli začít do všeho "vciťovat, žít to s láskou, sdílet to ve svém vědomí a intuitivně s tím nakládat"... To se opravdu chcete vrátit do doby, kde se umíralo na chřipku??? Pravdu by měl vlastně každý, protože kdokoli, kdo má "prodejní a prezentační" dovednosti, by intuici a celou tu rádoby pravou hemisféru zpeněžil nebo využil opět ke slepé víře a válkám za svoji "pravohemisférní pravdu".

0/0
8.1.2011 0:48

Larry Matejka

Re: Vědecká obec lpí na používání levé hemisféry...

Příspěvek o tomhle nebyl...   Poukazoval jsem pouze na to, že zájem v oblasti vojenské byl obrovský a řada těchto výzkumů je top secret... Máme celou řadu praktických aplikací při Tavistock Institute v oblasti mind control například... Člověk je programovatelný computer...

Ale když jsme u toho, moc toho o sobě nevíme. Kdo jsme? Není to zajímavá otázka? Je naše mozkem dekodovaná realita skutečnou realitou?

Používáme jen malinkou část mozku. Nestojí za to zkoumat jeststli bychom nebyli schopni rozvíjet své schopnosti tímto směrem?  Předvídavost používá řada z nás v dennodenním životě aniž si to uvědomujeme. Typický příklad je řízení auta... To je v podstatě podvědomá činnost. Kolikrát jste lehce přibrzdil protože jste předvídal, že ten před vámi náhle vjede do vašeho pruhu, nebo najednou někam odbočí? Co vás k tomu vedlo? Racionální úvaha nebo intuice? Sám jsem si vyzkoušel například chození po žhavém uhlí... Funguje to. Proč?  

BTW: na chřipku se umírá i dnes a v nemalé míře...

0/0
8.1.2011 10:15

Lobo - obchodník s mozky

Re: Vědecká obec lpí na používání levé hemisféry...

Přesně tak. Jeden kolega prodával mozky univerzitám, ale zájem byl jenom o levý hemisféry, pravý se mu hromadily a už jich měl plný mrazáky. Tak jsem je od něj začal odebírat a kšeftovat s Langley, Pentagonem i Lubjankou, skvělý bussinesR^

0/0
8.1.2011 10:57

Blasth

Re: Vědecká obec lpí na používání levé hemisféry...

No tak ale přesně na to jsem přeci odpovídal.

Využívání pravé hemisféry je sice velmi zajímavé... byl jsem jedinkrát na kurzu kreslení pravou hemisférou a je fakt, že mě naučili během tří dnů kreslit absolutně perfektně (s porov. s předchozími kresbami). To jest ale vše... Ano, hraji na klavír a maluji a běhám, cvičím... Tohle všechno bude hodně souviset s onou pr. hemisférou. Vím, že se u KGB objevili pánové, kteří dělali jakési snad "para-cosi" pro vojenské účely (ovšem jsou to spíš jen dohady a nafouknuté senzace, protože to je právě top secret. A cokoli je takové, znamená to, že to dává prostor pochybnostem, spekulacím a fantazijní hemisféře - proto možná pr. hemisféru používají v těchto případech spíše tvůrci dohadů).

Nepochybně - uhlí, malby, studium jazyků,... to vše je skvělé. Na druhou stranu intuice je mnohdy srovnatelná dedukcí. A bez té levé hemisféry bychom se spoléhali na dobro v nás a člověk je od přírody "špatný" tvor. Chyba nebývá v právu, ekonomice... je to v lidech.

0/0
8.1.2011 11:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.