Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie stíhá nezletilého počítačového piráta. Způsobil stamilionovou škodu

Liberečtí kriminalisté obvinili teprve šestnáctiletého počítačového piráta. Mladík na svých stránkách vyvěšoval odkazy ke stažení filmů i jiných děl chráněných autorským zákonem. Podle policie tím napáchal škodu 138 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Draggo

To jsem fakt zvedavy,

co mu budou chtit prisit. Podle mne to vysumi a stihani bude zastaveno, protoze on zadne filmy nesdilel, jen dal dohromady odkazy, kde se ty filmy daji stahnout. V podstate takovej vysledek vyhledavace na jedne strance. Budou vysetrivat i google?:-P

0/0
12.1.2011 15:29

Bouše

S těmi škodami bych byl opatrný ...

Ne každý, kdo zhlédne nějaký film "zadarmiko", by si ho byl ochoten koupit. Lépe řečeno - skoro nikdo. :-P

0/0
11.1.2011 13:41

barbu do

Re: S těmi škodami bych byl opatrný ...

... celé je to nesmysl ...

... šestnáctiletý klučina měl serverovou farmu na optické páteři?

0/0
11.1.2011 20:21

dogi

Re: S těmi škodami bych byl opatrný ...

Taky nikdo nejde po lidech, kteří si od něho stahovali, ale stíhán je on, který to umožnil.

0/0
12.1.2011 5:14

barbu do

Re: S těmi škodami bych byl opatrný ...

... a jak to umožnil? On to streamoval? Měl to uložené a discích své serverové farmy? A jak ty objemy dostal ven? Jeho farma visela na optické páteři?

0/0
12.1.2011 5:38

kosatkan

diky bohu za tuto sluzbu

0/0
11.1.2011 2:46

Antikodex

HURÁ! Další nebezpečný zločinec chycen a usvědčen

Díky za bdělé oko protipirátské unie. Ty megapoplatky za prázdné nosiče a každé rádio či TV v hospodě si bezesporu zaslouží:-P

0/0
10.1.2011 9:09

sunny_slunecnice

panu dogimu a podobne smyslejicim lidem

Vazeny pane dogi,

jste totalne mimo misu, kdyby jste si clanek precetl doslo by Vam,ze se nebavime o pravnim vedomi obcanu ale o nezletilem klukovi, ktery svym kamaradum (a dalsim cizim lidem) umoznil shlednout to, co je tesi. Chyba neni v pravnim povedomi obcanu ale v pravu, kdy spolecnost kretenu hyenisticky profituje z prace cizich lidi a najima parazity typu CPU aby znicila zivot mladistvemu chlapci, ktery chce rozdil. Chtit rozdil a neco pro to udelat je zakladni pravo svobodneho cloveka, to ze souhlasite verejne s pravnim systemem v tomto smeru mi dava jen najevo ze jste slepy, nebo Vam to vyhovuje. Souhlasim s vyrokem reagujiciho, pro me jste take blbec - neberte to prosim jako urazku ale jako kompliment. Znat poucky a chapat je je totiz velky rozdil. (Alexandra, 30 let, VS)

0/0
9.1.2011 15:32

pstrosatko

Re: panu dogimu a podobne smyslejicim lidem

Gratuluju, taková dávka blbosti se hned tak nevidí. Učitelka?

0/0
11.1.2011 13:36

dogi

Ano,

jak jsem již řekl: Právní vědomí našich občanů je skutečně naprosto minimální, né-li nulové. Ale pro méně chápavé bych možná zkusil ještě další příklad, i když pochybuji, že ti, kteří to pochopit nechtějí, pochopí: Mám domek, který jsem si zrekonstruoval, a to včetně fasády. Nejenže mě to stálo peníze, ale také jsem tomu věnoval spoustu svého času a své práce. Pak přijde šmejd, který mi celou fasádu v noci nasprayeruje  svými debilními značkami. Tak a teď to srovnání: Autor při tvorbě svého díla věnoval čas a peníze (u filmu minimálně za platy hercům a dalších lidí, náklady na materiál, reklamu, distribuci atd.), a to s tím, že film se bude prodávat v kinech, eventuálně na nosičích. Toto vše funguje, než přijde někdo, kdo film okopíruje třeba při produkce v kině a pustí ho na net. Samozřejmě, návštěvnost se sníží, neboť proč jít do kina, když si to můžu stáhnout z netu. Jsem tedy naprosto stejný parazit, jako ten sprayer - nic jsem nevytvořil a hodnotu vytvořeného jsem snížil.

0/0
7.1.2011 3:10

kulivokkk

Re: Ano,

Ty si člověče opravdu blbec, kterýmu není rovno. Já se pokusím, i když při tvém IQ to je zbytečné, popsat co je to tzv. a údajné pirátství a pak ti snad dojde, že k žádné škodě nedošlo. Postavil sis domek, pěkně si ho opravil. Já přijedu, vyfotim si ho ze všech stran a kdesi na druhém konci republiky si postavím stejný. Přišel si o něco ? NE ! A totéž je to s tzv. sdílením.

0/0
7.1.2011 6:03

dogi

Re: Ano,

Možná jsem blbec, ale vy jste nepochopil vůbec nic. Když jste si (všimněte si, že i přes vaše tykání a urážky vám vykám!) vyfotil můj dům a podobný jste si postavil, tak jsem skutečně o nic. Všímáte si? "Podobný". Musel byste totiž dovnitř, abyste mohl tvrdit, že jste postavil stejný. Takže To je trochu rozdíl a vaše srovnání pokulhává už v tomto. Pokud byste se ale do mého domu pod nějakou záminkou vloudil, vše si ofotil a pak postavil přesně, přičemž bych na ten dům měl  já či nějaký architekt copyright, já či ten architekt na vaši kopii přišel, měl byste stejnou smůlu, jako ten studentík. To ale vy asi těžko pochopíte, že? U těch autorských děl je to pak tak, že tím, že někdo neoprávněně stáhne takové dílo a nedej bože ho dokonce dále šíří, může být škodou to, co by mohl autor dostat podílem na prodeji nosičů či vstupenek atd. A klidně mi nadále můžete nadávat do blbců, do vás to klidně skousnu. Blbovi je každý blbem.

0/0
8.1.2011 4:32

kulivokkk

Re: Ano,

Dobrá, omlouvám se za tykání. Takže i pokud bych si váš dům vyfotil i zevnitř a nějakým způsobem si postavil, nazvěme to identický dům, jinde, tak Vám stejně žáná škoda nevznikla, stejně jako nevznikla škoda architektovi, designérovi apod. Víte, autorský zákon je perverzní zvrhlost. Skupina "nadlidí" si myslí, že vytvoří tzv. dílo a pak jen bude ležet a hrabat prachy. Tak to v životě nechodí. Představte si, že za každé nastartování auta byste platil např. 10,- Kč vynálezci motoru ( nyní jeho potomkům ), designérovi karoserie apod. Líbilo by se Vám to? Nebo byste za každé rozvícení platil poplatek potomkům Edisona. Připadá Vám to jako nesmysl ? Ano je to nesmysl, stejně jako chtít donekonečna platit za zhlédnutí filmu nepo poslech hudby. Ten kluk nespáchal žádnou škodu.  Máte naprosto zdegenerovaný názor na věc a vůbec bych se nedivil, kdybyste pocházel z těch zločineckých organizací jako OSA, BSA a nebo byl s nimi nějak spojen.

0/0
9.1.2011 8:30

Mortificator

Re: Ano,

Panove,

rad bych k tomuto bez osocovani a urazek neco pridal. Zajima me, kolik deti a mladych lidi si muze koupit serial Simpsonovi nebo Pratele z kapesneho, kolik muziky a filmu, popripade her nebo programu pro vlastni poteseni? Podnikatel se mnou asi nesouhlasi ale at si uvedomi, ze v prosperujici firme je jen na spicce par tech,k ktery si takovychto hracek pro kratochvili koupi treba 100 z jedne vyplaty a v pohode vyzije zbytek mesice i on i jeho rodina.

Toto je dusledkem prave onech zab na prameni, ktere - abych tu predesly komentar opravil - nevymysleli NIC, pouze se nabaluje na praci jinych a nezprostredkjovavas dobrou sluzbu ale JEDINOU SLUZBU a to za nehorazny poplatek. A jen skutecny BLBEC si muze myslet, ze takto to funguje spravne. Jen blbec, kteremu nevadi, ze je mu poskytovana mizerna a velmi predrazena sluzba.

Au propox - filmy, serialy, hry, toto vsechno je pro lidi, pro deti hlavne, kde si deti muzou legalne koupit kompletni Simpsonovi za sve kapesne??

0/0
9.1.2011 15:11

dogi

Re: Ano,

No, pokud vím, tak Simpsonovi či Přátelé běžně vysílá TV. A pokud si tyhle seriály nahrajete z TV, kde platíte příslušné poplatky, nebudete to dále šířit a máte to pro svoji potřebu, tak je to naprosto v cajku a v souladu se zákonem. Jinak, pokud  dítě z tv serveru bude sledovat třeba právě Simpsonovi, zase nic neporušuje. Proč tak lpíte právě na tomto seriálu? A, jen tak bokem, ten výchozí článek o činnosti toho klučiny je naprosto o něčem jiném, než píšete vy. On na tom totiž docela slušně vydělával! Nebo jste tento aspekt nepochopil? Možná to nevíte, je řada firem, která sleduje sledovanost serverů a pokud jim připadá dostatečná, tak nabízí umístění reklam na takových serverech, což samozřejmě pro provozovatele není zadarmo, ale je to úplatná záležitost.

0/0
12.1.2011 5:13

Smajlinka

Re: Ano,

Zákon ponechme stranou, je jak je. Ale vážně máte pocit, že s tím snižováním hodnoty díla to je tak dramatické? Že nám tedy ještě nezkrachovala všechna kina, když 99,9 % zahr. filmů je ke stažení ještě dávno před uvedením české premiéry? Kdo chce mít z filmu zážitek, do kina si tak či tak zajde. A prodej DVD? V současné době je 90 % filmů o tom, že zkouknete jednou a více už raději ne, protože se jedná o totální h...diny. A v tomto směru nechápu, proč bych měla jako spotřebitel zaplatit za něco, co je nakonec úplně jiné, než jak autor slibuje a což nemůžu při koupi filmu tušit... Když si kupuji službu, očekávám její poskytnutí - není-li poskytnuta, dostanu peníze zpět. Ale když mi autor slibuje v trailerech a na obalu např. báječnou zábavu, z níž je ve skutečnosti pouhá trapnost a vrchol stupidity, tak jsem vyhodila peníze, nepobavila se a stěžovat si můžu ledatak na hlavním nádraží...proto si tolik lidí film raději stáhne, ne proto, že by byli zločinci co chtějí porušovat zákon

0/0
11.1.2011 20:16

Premik

Tady něco nehraje :)

http://www.youtube.com/watch?v=GU7axyrHWDQ

0/0
6.1.2011 20:05

bez_tolerance_hlouposti

palec nahoru

http://www.lupa.cz/zpravicky/soudce-nesouhlasi-se-zpusobem-vypoctu-skody/?labelsBox-labelId=83&do=labelsBox-switch

0/0
6.1.2011 10:51

Nahlas se ti směju 2

Re: palec nahoru

Jojo...R^

0/0
6.1.2011 10:55

x_p

Re: palec nahoru

právo autorské jakožto právo duševního vlastnictví je holt právem nehmotným, duševním výtvorem.

0/0
6.1.2011 11:10

bez_tolerance_hlouposti

Re: palec nahoru

uz z tehle definice je jasne, ze to dokaze pekne ohnout ekonomiku. nic premenene na penize. dobra. souhlasim, ze urcite prostredky byli na pocatku vynalozeny na tvorbu, marketing a distribuci. V malem objemu to funguje. Lide nakupuji podle sve vlastni kupni sily. Problem nastava s nastupem pocitacovych technologii a moznosti kopirovat za temer nulove naklady temer do nekonecna. V dostatecnem  objemu by tyto zisk mohl presahnout objem penez v obehu.

0/0
6.1.2011 11:36

bez_tolerance_hlouposti

ciste teoreticky

Vytvorim dejme tomu kratky animovany skec. necham si udelat dejme tomu 10 kopii. Nasadim cenu 100.000 za kus. Pak necham nekoho, at to hodi na web a necham rozirit mezi ldi. Stahne si to dejme tomu par tisic lidi. Dluzi mi tedy nekdo X stovek milionu???

0/0
6.1.2011 10:50

Nahlas se ti směju 2

Re: ciste teoreticky

Ne, ale z jiného důvodu, než se domníváš.

0/0
6.1.2011 10:54

bez_tolerance_hlouposti

Re: ciste teoreticky

rad se necham poucit

0/0
6.1.2011 10:59

Nahlas se ti směju 2

Re: ciste teoreticky

Nech, potřebuješ to.

0/0
6.1.2011 11:14

x_p

Re: ciste teoreticky

identifikuj si, kdo v této skupině poruší Tvé autorské právo a na toho se se svými nároky upni :).

Dám příklad - Jarek Nohavice si na svůj web dal třeba záznam vystoupení. Rozhodl si to sám, s provozovatelem webu to zřejmě má také vyřešené. Nic proti ničemu, je to autor.

0/0
6.1.2011 11:16

bez_tolerance_hlouposti

Re: ciste teoreticky

mluvime v teoreticke rovine. podstatne ovsem je. "DLUZI MI TEDY NEKDO?"

nikde jsem nerekl, ze s sirenim online budu souhlasit. muzu si to nechat ukrast treba i vedome. to mi nikdo nedokaze.

0/0
6.1.2011 11:28

Nahlas se ti směju 2

Re: ciste teoreticky

Podruhé: nedluží.

0/0
6.1.2011 11:35

bez_tolerance_hlouposti

Re: ciste teoreticky

podruhe: proc?

0/0
6.1.2011 11:45

Nahlas se ti směju 2

Re: ciste teoreticky

Otázku "Proč?" píšeš poprvé....;-).

.

Protože tvůj nárok na výši odškodného by ti žádný soud neuznal. Za prvé proto, že se evidentně jedná o spekulativní jednání s cílem vysoudit peníze, dále proto, že za uvedenou cenu se neprodala ani jedna kopie, dále proto, že cena je nápadně vysoká vzhledem k podobným autorským dílům atd.

0/0
6.1.2011 11:51

bez_tolerance_hlouposti

Re: ciste teoreticky

ok. beru. dik

situace cislo 2:

cena za cd 10kc. prodam par znamym. dale nejak sikovne dostanu video na web. pockam si,az se film  dostatecne rozsiri a skoda dosahne nejake zajimave castky. dejme tomu par stovek tisic.

0/0
6.1.2011 11:57

Nahlas se ti směju 2

Re: ciste teoreticky

Zkus to a uvidíš ;-D;-D;-D.

0/0
6.1.2011 12:21

dogi

Re: ciste teoreticky

No, možná jich pár prodáš kamarádům. Ale jsi si jist, že si to pak ještě někdo, krom tvých kamarádů, bude prohlížet? Ono je to také o poptávce, nejen o nabídce. Příklad: Určitě více lidí si stáhne či on line pustí film třeba s nějakým velmi známým hercem, než nějaký šotík, o němž nikdo neslyšel a jediné, co je o tom v nějaké případné upoutávce, je to, že v tom hraje nějaký blbec z Horní Dolní a že to režíroval Beztolerance Hloupost z Osoblahy. No, uznej, ani ty bys asi blíže nezkoumal, co je to za ptákovinu, že? Nebo snad ano?

0/0
7.1.2011 2:56

barbu do

A tohle trestné není?

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A110105_151400_praha-zpravy_ab

0/0
6.1.2011 10:23

Nahlas se ti směju 2

Škoda 138 mil. Kč

CHachááááá;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
6.1.2011 10:14

Deleter

Mno,

a) pokud by nebylo trestné i jen umožnění stahování (asi to bude přes er es nebo tak něco), tak by to policie ani nezkoušela

b) škoda je vypočítána z ceny obvyklé pro VoD, tedy nikoliv z ceny DVD, jak se tu snaží ledaskdo naznačovat

c) nechápu moc, proč mladej tohle dělal i přes upozornění

0/0
6.1.2011 9:54

Bennu

Nabizel na svych strankach ke stazeni filmy, anebo odkazy??

Pokud ty filmy mel ulozene na svych serverech, pak se mozna da souhlasit s policii, pokud tam byly hypertextove odkazy, tak ne. Protoze v druhem pripade nesiril FYZICKY ty filmy, ale informace, jak se k tem filmum dostat a tady se lze odvolavat na svobodu slova. Moc pocit, ze se v zahranici uz podobne pripady resily soudne.

0/0
6.1.2011 9:45

x_p

Re: Nabizel na svych strankach ke stazeni filmy, anebo odkazy??

§18 autorského zákona č. 121/2000 Sb.

(1) Sdělováním díla veřejnosti se rozumí zpřístupňování díla v nehmotné podobě, živě nebo ze záznamu, po drátě nebo bezdrátově.

(2) Sdělováním díla veřejnosti podle odstavce 1 je také zpřístupňování díla veřejnosti způsobem, že kdokoli může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby zejména počítačovou nebo obdobnou sítí.

0/0
6.1.2011 9:55

barbu do

Re: Nabizel na svych strankach ke stazeni filmy, anebo odkazy??

... když napíšu v novinách www.ulozto.cz ... jsem pirát?

0/0
6.1.2011 10:02

x_p

Re: Nabizel na svych strankach ke stazeni filmy, anebo odkazy??

správně položená otázka. ulozto, rapidshare atp.,kde provozovatelé nešíří, ale jen poskytují prostor na cokoliv, kde si neplatíš prašule za obsah, ale za to, aby Ti jely rychleji linky..... hodně problematické.

0/0
6.1.2011 10:07

FairfaxBoy

Re: Nabizel na svych strankach ke stazeni filmy, anebo odkazy??

nedej boze rapidshare, nebo nějaký torrentz, sodoma gomora, pátá kolona etc.

0/0
6.1.2011 10:08

Bennu

Re: Nabizel na svych strankach ke stazeni filmy, anebo odkazy??

No v tom pripade by bylo trestne i zobrazovani odkazu na filmy na vysledky vyhledavani firmou Google, viz priklad "Rapidshare Medvidek". Kdyz me tak napada, tak jsem se ted dopustil trestneho cinu, nebot jsem ted ostatnim clenu teto diskuze spristupnil tento film.

0/0
6.1.2011 10:10

x_p

Re: Nabizel na svych strankach ke stazeni filmy, anebo odkazy??

no ono je třeba ještě rozlišovat autorský zákon a trestní zákoník, to jen tak naokraj :) Spíš jde o to pojmosloví, že i v autorském zákoně, který primárně chrání autorská práva, je toto právo autora chráněno (jde o to, že sdělovat to dílo veřejnosti může autor nebo někdo s jeho souhlasem). Teď už se ta debata posunula někam jinam.

0/0
6.1.2011 10:23

x_p

Re: Nabizel na svych strankach ke stazeni filmy, anebo odkazy??

a až ten, kdo do těch autorových práv zasáhne, má na krku trestní zákoník.

0/0
6.1.2011 10:31

barbu do

Re: Nabizel na svych strankach ke stazeni filmy, anebo odkazy??

... vzhledem k tomu, že asi neměl vlastní serverovou farmu s vlastní elektrárnou na optické páteři, tak asi opravdu jen dával linky ...

... a potom je trestnost stejná, jako když yHojte v jiném članku popisuje, jak z Opencard dostat a zneužít data ...

0/0
6.1.2011 9:56

bez_tolerance_hlouposti

dotaz

Kde si mam poridit tituly, nekolik lete stare, ktere stale nejsou k dostani na nasem trhu? odpoved v zahranici neakceptuji, jelikoz chybi ceska lokalizace.

0/0
6.1.2011 9:14

FairfaxBoy

Re: dotaz

no já bych si je stáhl z netu, je to fajn, a ochránci práv z toho nedostanou ani korunu, čímž je to ještě víc fajn

0/0
6.1.2011 9:16

bez_tolerance_hlouposti

Re: dotaz

Jinak vyse skody by nemela presahnout naklady na pocet kopii uvedeny na trh. Tezko se dozadovat nahrady za usly zisk z X tisicu kopii, kdyz da distributor na trh napr. 100 kusu.

Nicmene pokud se autori nezbavi podobnych parazitu a nezameri se na online prodej autor > zakaznik, tezko muzeme ocekava zmenu k lepsimu.

0/0
6.1.2011 9:18

x_p

Re: dotaz

a zkusme se na to podívat takto:

Já jsem vydal 100 kopií. Někdo to ale šíří dál po netu a došel jsem k tomu, že v současnosti má ten film k dispozici 200 lidí.

Ovšem jen ze 100 kopií jsem získal všechny příjmy, na které mám právo. 100 kopií lítá někde v luftě nezaplacených, event. se na nich někdo přiživil sám.

0/0
6.1.2011 9:29

FairfaxBoy

Re: dotaz

tak nebuď bolševiskej závistivec a přej mu to, sketo

0/0
6.1.2011 9:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.