Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemocnice informuje o úmrtí pacientů přes SMS. Pozůstalým forma vadí

Na Štědrý den dostala studentka z Břeclavska smutnou SMS z nemocnice, kde ležel její těžce nemocný dědeček. "Váš příbuzný umřel," stálo v ní. Jednání nemocnice v Břeclavi se jí dotklo. Podle právníků je toto jednání neetické, nikoliv však nezákonné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vokroj

To snad není pravda,

v tomto postkomunistickém režimu je snad možné všechno ...

0/0
7.1.2011 23:07

pětrandočepice

Je politováníhodné, že paní ředitelku nemocnice nenapadlo,

že oznamovat úmrtí prostřednictvím sms není citlivé a taktní. I když to bylo zavedeno za jejího předchůdce. Ta chvilka na telefonát se určitě dá najít. Možná nemusí nutně telefonovat lékař, stačí i zdravotní sestra, pokud má takt a cit. V

0/0
7.1.2011 18:57

incisivus

Hm, pročpak se nedohodnou na formě podávání zprávy,

když jim příbuzný dává číslo mobilu?

0/0
6.1.2011 11:36

tigrakrajtovita

Re: Hm, pročpak se nedohodnou na formě podávání zprávy,

To je nutné řešit s tím, kdo SMS posílá. Není to lékař !!

0/0
6.1.2011 13:01

eSATA

Hnus

Zemře jim tam pacient a jim to nestojí ani zato zvednout telefon a zavolat příbuzným.Rv

0/0
6.1.2011 11:23

tigrakrajtovita

Re: Hnus

Obraťte se s důvěrou na management všech zdravotnických zařízení, neboť toto řídí manažer, který je za to velice dobře placen

0/0
6.1.2011 13:02

xblack13

Re: Hnus

;-D A jak si to představuješ, třeba takhle:

Dobrý večer, pokud právě jíte štědrovečerního kapra, tak se omlouváme, že vás rušíme u jídla, ale váš dědeček umřel. Dobrou chuť a přejeme štastné a veselé vánoce.

a nebo takhle: Dobrý večer, pokud právě rozbalujete dárečky, tak ten pro dědečka už můžete rozbalit taky...

0/0
6.1.2011 13:04

K.ate

Re: Hnus

Nám před několika lety umřela na štědrej den prababička a z nemocnice to oznamovali - telefonicky -  až den potom... ;-) Možná lepší varianta, než si u štědrovečerní večeře přečíst SMSku že "pacien zemřel" ;-) přece jen v tom telefonu může dotyčnej říct aspoň nějaký slova útěchy (ať už to myslí vážně nebo ne), ale poslat SMSku o pár slovech je vážně síla... A to  došla rodině, která s tím aspoň částečně počítala, nechci domýšlet reakci člověka, jehož příbuznej jde na lehkou operaci a něco se při ní "nepovede" a jen mu dojde SMSka...

0/0
6.1.2011 14:32

pětrandočepice

Re: Hnus

R^R^R^

0/0
7.1.2011 18:58

majkl1

Vaření z vody.

Česká pošta telegramy zrušila. V rámci úspor většina nemocnic zablokovala služební telefony pro volání do veřejné sítě. Na oddělení tak většinou zůstavají 1-2 telefony se státní linkou. Jeden většinou u sekretářky a jeden u primáře. Při omezeném provozu pak ani jeden nemusí být dostupný. Služební mobil mívá většinou též jen primář. Proto si nemocnice vytvářejí určité mechanismy, jak informovat osobu určenou pacientem a při tom se nedostala do problémů s ochranou osobních dat. Informaci pak často zprostředkuje k tomu určený administrativní pracovník, který má jen základní údaje. 

Ostatně podobně je tomu naopak,  ZZ nesmí podávat informace o stavu pacienta telefonicky. Zbývá tak jen osobní či písemný kontakt.

0/0
6.1.2011 11:18

xblack13

Re: Vaření z vody.

R^

0/0
6.1.2011 13:09

pětrandočepice

Re: Vaření z vody.

Víte, je moudré přísloví: Kdo chce něco udělat, nachází řešení. R^   Kdo nechce udělat nic, nachází odůvodnění.  Rv

0/0
7.1.2011 19:00

tigrakrajtovita

Článek je určen k podněcování nevzdělaných lidí

k prohlubování averze vůči lékařům

0/0
6.1.2011 10:36

Mychal.B.

A že jsem tak smělý,

do té SMS se aspoň podepíší "nemocnice Břeclav" nebo mi přijde sms "váš příbuzný zemřel" z neznámého čísla?

0/0
6.1.2011 9:48

tigrakrajtovita

Re: A že jsem tak smělý,

Vám speciálně přijde SMS s podpisem MUDr. Engela :-P

0/0
6.1.2011 10:35

Al Coholic

jaký je rozdíl?

když chodil telegram, lidem došel cizí člověk (pošťák) a dal jim lístek, kde se psalo, váš příbuzný XY zemřel. Dnes dostanou SMS s textem "váš příbuzný XY zemřel". Rozdíl je jenom ve formě, obsah zůstal stejný a nedivím se, že nemocnice jdou s dobou. Nechápu toho, kdo se tomu diví.

0/0
6.1.2011 9:37

xblack13

Re: jaký je rozdíl?

R^

0/0
6.1.2011 12:59

Carminsky

A co doma?

Nemocní nebo staří se odloží do nemocnice , LDN nebo starobince a počká se na výsledek. Vůbec mi nepřipadá neetické poslat SMS, ti co ji poslali se o umírajícího v době smrti alespoň starali, proč si tedy měli otravovat službu na Štědrý večer telefonátem s někým, kdo k dědovi  kvůli večeři ani nepřišel. Děsí mne představa umírajícího osamoceného člověka s vědomím, že ti, o které se dříve staral, po něm ani nevzdechnou.

Muselo to být dříve hezké, zemřít doma, v rodině.

Třeba to jednou zakážou úplně...

0/0
6.1.2011 9:36

Al Coholic

Re: A co doma?

to jsou kecy, naše bábi umřela 25.12.2010 v LDN, byli jsme tam 24.12. jí popřát Vánoce a tak, druhý den ráno nám volali. Byla nechodící, super personál se o ni postaral, jsou na to zařízení, doma to prostě nešlo a to jsme to zkoušeli kolik let (speciální postel, pomůcky, sestra na docházky atd.) Takže neházej všechny příbuzné do jednoho pytle laskavě, díky

0/0
6.1.2011 9:40

fitzie

nepřipadá mi to o nic horší

než dříve rozšířený telegram.

a když vám zavolají a řeknou to přes telefon, tak je to sice od nich hezké, ale na věci to nic nemění.

na rovinu: zažila jsem telefonát i telegram, smsku ne, ale přijde mi to tak nějak jedno. to, co pak musíte udělat, zůstává pořád stejné.

0/0
6.1.2011 8:38

ja_je_nekdo_jiny

Studentka se rozčiluje,

že o úmrtí dědy dostala pouhou SMS. Připadá jí to necitlivé a neetické. Fakt, že dědouška rodina nechala umírat samotného v nemocnici, navíc na vánoce, to jí neetické a necitlivé nepřipadá... Kdo by se taky otravoval s umírajícím, když se může bezstarostně cpát cukrovím, čumět na televizi nebo jet na hory, že jo...

0/0
6.1.2011 8:26

Zelenej Raul

Teprve druhá stížnost?

Tak tomu tedy po údajných čtyřech letech fungování nevěřím...

0/0
6.1.2011 8:21

Stone_Pilot

Smrt je smutná

Ale nechtěli by náhodou pozůstalí, aby jim tu smutnou událost přijel domů osobně oznámit primář? Reakce vnučky se mi zdá neadekvátní - pokud je ta sms-ka vhodně napsaná, nevidím v tom problém. Zvlášť když se s takovou variantou, kdy starý člověk s rakovinou leží v nemocnici, musí počítat. To není nějaká nečekaná havárka či smrtelný pracovní úraz - tam je vhodná osobní návštěva. Upřímně řečeno, ten citový šok se dostaví asi vždy a mě by více vyhovovalo si to přečíst a vydýchat, než se o tom v tom rozpoložení bavit přes telefon s nějakým úplně cizím člověkem.

0/0
6.1.2011 7:34

xblack13

Re: Smrt je smutná

R^

0/0
6.1.2011 13:18

voloda44

koukám, že spoustu

lidí daná situace hodně pobouřila a bla bla bla ... přitom o smrti vědí prd, nechtějí se ji účastnit a nechávají ostatní umírat odděleně (např. i v nemocnicích). ohánějí se etikou, přitom tuhle morálku si sami nastavili a akceptují ji. tohle pokrytectví u nich snad omlouvá jen jejich vlastní nevědomost...

pokladal jsem článek za úsměvný, možná pokus o zvyditelnění nějaké mladé "studentky", ale to co tady čtu, to je humus přátelé ... no což

0/0
6.1.2011 7:08

bachorka

Umřít v nemocnici

dědeček jistě nechtěl, nejdřív ho tam strčili a ani nebyli s ním v posledních chvílích a pak se diví?

0/0
6.1.2011 6:55

Placirka

Jde sice o oznámení...

ale mělo by to mít alespoň trochu lidštější formu.Jinak, je to o pracovníkovi nemocnice a jeho nadřízených.Kvalita nemocnice se dá vyčíst i z takové formy oznámení.

0/0
6.1.2011 6:18

řehoř z řep

SMSku pokládám za citlivější

méně násilnou formu sdělení.

0/0
6.1.2011 2:10

svatapes

.

Když mi někdo umře, tak je mi buřt, jestli mi to dají vědět telegramem, esemeskou nebo kouřovým signálem. Čím je telegram (v roce 1989) lepší než sms (2011)? Personálu nemocnice je to ganz egál a akorát mě informují. Byť je to informace smutná...

0/0
6.1.2011 1:08

kajak v zakoně

Re: .

ganz egál.. tak to pak jo..

0/0
6.1.2011 1:37

nicméně

Re: .

smutná? zřídka.

0/0
6.1.2011 1:44

Bagoun

toto

muze napsat jedine pritroublej demagog. prej telegram. a co takhle telegrafem, morseovkou by nechtel? udelal akorat ze sebe trotla pan mluvci

0/0
6.1.2011 0:59

pettyo

Tak dřív to nemocnice...

...posílali telegramem. Dnes už telegramy nejsou tak SMS. Je to hnus.

0/0
6.1.2011 0:52

mistr sveta v trideni odpadu

já bych volil jinou

cestu, psát sdělení pozůstalým na zeď facebooku R^

0/0
6.1.2011 0:52

jirkas13

Tohle mi někdo udělat,

tak slibuji, že bych si toho odesilatele naše.l Tohle jsou všechno věci, které vytváří ti "manageři", kterých každý rok chrlí školy stovky, dle nesmyslných osnov, špatně přeložených z angličtiny. Tam nemají etiku, nebo něco podobného. Roste nám generace buranů.

0/0
6.1.2011 0:29

Dickhead46

Re: Tohle mi někdo udělat,

Buran ses Ty, musis jit s dobou...Dej si panaka, at Ti nepraskne zilka a zitra nemusi posilat SMS tvym pozustalym!!!!;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
6.1.2011 0:33

jirkas13

Re: Tohle mi někdo udělat,

No, poslyšte to bych od vás nečekal. Tak inteligentní reakci ještě v tuto dobu! R^

0/0
6.1.2011 0:37

dk1844

omacka

Hmm, tak mi pripada, ze kdyby za to pridali "Uprimnou soustrast, Vase ztrata nas mrzi." tak je to uplne ok.

V principu na takovem sdeleni, podle me, neni nic spatneho, tak pridat nejakou omacku a je to, ne?

0/0
6.1.2011 0:29

kolyvanov2

Mravokarci

dedecek pet dni umiral ve spitale a nikdo z rodiny u nej nebyl. Nevim jestli maji pravo moralizovat

0/0
6.1.2011 0:25

zlata47

Víte,

to ještě není tak hrozné. Horší je úplný nezájem oznámit příbuzným úmrtí jejich blízkého. Můj muž zahynul před několika lety při autonehodě na služební cestě a DODNES mi oficiálně nikdo z jeho podniku neoznámil (natož aby třeba vyjádřil soustrast), že je po smrti. Všechno jsme se s dcerami dovídaly oklikou - dokonce ani policie nám nebyla schopna něco říct. Nejhorší bylo pak jednání s úřady spojené s převozem, vyřizování dokladů atd. A o fin. odškodnění za prac. úraz si stále jen můžeme nechat zdát.

0/0
6.1.2011 0:20

Dickhead46

Re: Víte,

Musis vic cist iDnes, tam to je vsechno hned.....;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
6.1.2011 0:35

zlata47

Re: Víte,

no díky za radu .... to mi tehdy nikdo neřekl  :-/. Už jsem si zvykla, ale stále nechápu, jak je to možné, že někomu nestojí za to informovat pozůstalé ( děti byly ještě malé - zůstaly bez táty). Brala bych tehdy alespoň tu SMSku. Nezdá se mi morální zachovat se tak - zaměstnanec je mrtvý - tak už nás nic nezajímá....?!!?Na další věci raději už zapomínám.

0/0
6.1.2011 0:53

manuva

PROČ SE DIVÍME???

Celou dobu chceme udělat ze zdravotnictví business, tak tady to máme. SMSka je v tomto případě totiž NEJLEVNĚJŠÍM prostředkem a to z mnoha, např. následujících hledisek:

1) hlediska času

2) hlediska peněz (levnější než telegram nebo volání)

3) hlediska citového (přece jen zavolat tuto zprávu někomu osobně chce jistou dávku odvahy...)

PS: pokud celou záležitost zúžíme pouze na otázku šetření finančních nákladů, je k pláči, v jakých "vysoce nákladových" oblastech, jako jsou telefonáty o úmrtí člověka, chtějí nemocnice ušetřit....

0/0
6.1.2011 0:13

Dangerous_Dave

nejaky ten volny zdroj by se nasel

ze by i mluvci te nemocnice mela takovy napor prace?

0/0
5.1.2011 23:29

zeto

Re: nejaky ten volny zdroj by se nasel

Tak u nás, když jsem dělal v nemocnici, se to řešilo tak, že se to hlásilo na ústřednu a příbuzným volala obsluha ústředny. Ale to už je 18 let.

0/0
5.1.2011 23:32

Ogrelord

Normální

Příjde mi naprosto normální že poslali SMS. Myslím že doktoři a další personál tam mají už jiný věci na práci, než se zatěžovat s jejich mrtvým dědou. Smrt prostě k životu patří a pokud to dotyčná vnučka nechápe, tak je přinejmenším divná. A navíc opravdu si nedovedu představit, že budu zrovna nakupovat v supermarketu a nějaká sestra mi zavolá takovou zprávu.

0/0
5.1.2011 23:22

Tobinka

Re: Normální

To je nesmysl.

0/0
5.1.2011 23:27

Ogrelord

Re: Normální

Jo, ta reakce vnučky, či co to je zač , je fakt hodně velký nesmysl....

0/0
5.1.2011 23:28

Dangerous_Dave

Re: Normální

ne, nesmysl jsi akorat tak ty

0/0
5.1.2011 23:30

Ogrelord

Re: Normální

co znamená slovo "akorat"? To je jméno? Jinak házet nesmysly na všechny strany umí kdejaký trouba, zkus se víc snažit...

0/0
5.1.2011 23:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.