Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Španělé si už na veřejnosti nezapálí, začal platit přísný antikuřácký zákon

Španělští kuřáci už si kvůli novému kuřáckému zákonu v barech nezapálí. Zákon zakazuje kouření nejen v barech, restauracích a kavárnách, ale i v blízkosti nemocnic, škol nebo dětských hřišť. Výjimkou jsou hotely, které mohou mít třetinu pokojů kuřáckých. Změny se dotknou i televizního vysílání, ani v něm se už nesmí objevit cigarety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duhacenzor

Levičáci se předvedli jako obvykle,

nicméně co schází je OPOSICE vůči nim, přivítal bych, kdyby pravice, jakožto garant individuální svobody pro změnu řekla, že až vyhraje volby, tak tento nesmyslný a stupidní zákaz zruší. ( A také to po eventuální výhře ve volbách udělala, samozřejmě)Stejně jako další levičácké vynálezy: homomanželstvím počínaje a přistěhovalectvím muslimů do Evropy konče.

0/0
3.1.2011 18:58

0xFF

Re: Levičáci se předvedli jako obvykle,

To je sice pravda, ale kdy jste tady naposledy nějakou pravici viděl. Považujete snad třeba naši současnou vládu za pravicovou? Kdyby tomu tak bylo, nebyl by přece problém praštit do stolu a říct: Zavádíme rovnou daň placenou jednou (žádné sociální a zdravotní  kraviny), rušíme Ochranný svazu autorský, rušíme paragraf o přiměřené obraně, rušíme dotace na kompenzaci nákladů vzniklých při rozdělování dotací a tak dále a tak dále, zavádíme svobodu slova garantovanou ústavou. Protože to problém je, nepovažuji takovou vládu za pravicovou, ať se nazývá jakkoli.

0/0
3.1.2011 20:05

Stephane Margelle

Re: Levičáci se předvedli jako obvykle,

Trochu si to řeď!! Co ma spolecneho omezeni koureni s politikou a dle Tve uvahy se svobodou? Predne si uvedom, ze prava jednoho konci tam, kde zacinaji prava druheho. Vysvetli mi, proc by vyspela spolecnost mela strpet koureni, ktere je prokazatelne skodlive a nema zadny sebemensi pozitivni prinos? Zrejme si pletetes svobodu s anarchii! Obcas se za vzor svobodne zeme, davaji USA, ale kdo zna tamni pomery, vi ze napr. je zakazano na verejnosti pozivat alkohol!! A taky tam nikdo nevykrikuje, ze jde o omezovani svobody!!!!

0/0
3.1.2011 20:54

0xFF

Re: Levičáci se předvedli jako obvykle,

Na veřejnosti – právě. Ale co umožní majitel podniku svým hostům, do toho mu v USA nikdo mluvit nesmí.

0/0
4.1.2011 16:39

Stephane Margelle

Re: Levičáci se předvedli jako obvykle,

Stale je videt, ze mate vsichni ochranci prav pocit, ze kdyz nekdo vlastni napr.hospodu, je to jeho vysostne uzemi a můze si tam delat co chce. Bohuzel, to nema s demokracii a svobodou nic spolecneho. Kdyz bude v cinzaku podemnou soused delat v hospode bordel a bengalsky ohne, tak argument, ze je to jeho hospoda a jeho vec co tam dela, je dost mizernej. A v neposledni rade jsou veci, ktere musi regulovat stat, napr.zakaz prodeje drog, zbrani apod. Tabak je stejna kategorie jako "trava". Zatim ne bohuzel na legislativni urovni. Ale můzes klidne zacit klidne vyrvavat, proc Ti stat zakazuje v Tvoji hospode prodavat travu.

0/0
4.1.2011 16:51

0xFF

Re: Levičáci se předvedli jako obvykle,

Vkladate mi to ust nesmysly z Vasi hlavy. Budu je ignorovat a vratim se k puvodnimu tematu. Ohanite se USA, ale prave v USA bezne muze majitel rozhodovat o tom, co se smi a nesmi v jeho restauraci. Samozrejme s vyjimkou toho, co z pochopitelnych duvodu zakazuje zakon jako jsou vrazdy, znasilneni, prodej drog.... Tam to problemy nepusobi, ale v Evrope je proste zvykem regulovat vsechno, co regulovat jde.

0/0
5.1.2011 12:49

Stephane Margelle

Re: Levičáci se předvedli jako obvykle,

Jakej je rozdil mezi prodejem a konzumaci drog a tabakem v restauracich??? Samozrejme pominu-li legislativni stranku veci, protoze v principu rozdil mezi travou a tabakem v podstate neni.

Nebyt penez z prodeje tabaků, je tabak mozna davno taky zakazanej, ale to je vec dalsi diskuze. Vadi mi ohaneni se omezovanim svobody. Vyspela spolecnost by mela byt na jiste urovni, tzn.napr.nesirit drogy nebo nekourit. Kdyz si to neuvedomi spolecnost, tak musi zasahnout stat a rict, ze takove a takove chvovani je spatne a bude tedy trestne. Svoboda neni anarachie a stat bude vzdy urcovat jista pravidla. Je snad omezovani svobody ze dite misto aby si hralo doma, tak musi do skoy? To je preci nad slunce jasne, ze vzdelani je důlezite, ale bohuzel ne pro vsechny a je v zajmu spolecnosti, aby vsichni byli min gramotny ,takze skolni dochazka je POVINNA! A pokud si nekdo mysli, ze nechodit do skoly nebo nicit zdravi sobe a svemu okoli je normalni, pak tady budou zakony, ktere budou narizovat.

0/0
5.1.2011 13:42

Stephane Margelle

Kde je problem???????????????????

V cem vidi nasi ohleduplni kuraci a zastanci svobody problem, se zakazem koureni v restauracich??? Problem neni ani v tom, ze ostatnim smrdi jako spis v tom, ze je to zdravi skodlive i pro pasivni kuraky a od tohoto opatreni se lehce ocekava, ze ubyde kuraků, tim padem mene nakladů na lecbu. Detinsky argumetn, ze auta taky skodi, je dost ubohej. Pokud se vlada rozhodne, ze obetuje v rozpoctu penize z tabaku, tak neni na rozdil od dopravy jeden jedinej důvod, proc trpet ve spolecnosti koureni!!!!

0/0
3.1.2011 12:12

hlnocd8

Re: Kde je problem???????????????????

nevidim jediny duvod proc trpet ve spolecnosti alkohol, kavu, nezdrave jidlo atd. A proc ve spolecnosti trpet koureni? Proc ne, mnozi lide trpi vase zlozvyky tak vy by jste mohla trpet zlozvyky ostatnich. Ovsem vy jste jiste nekonfliktni clovek ktery nikoho neomezuje a nikdo nemusi snaset vase rozmary.....az na to ze chcete plosne zakazovat koureni.

0/0
3.1.2011 15:32

HancickaP

Re: Kde je problem???????????????????

jenze kdyz nekdo ji nezdrave jidlo, pije alkohol a kavu, tak vas to ve vetsine pripadu nejak neotravuje (teda pokud se po vas nezacne sapat nejaky ozralec). ale tomu smradu neuniknete....

0/0
3.1.2011 16:34

Stephane Margelle

Re: Kde je problem???????????????????

Slaby a detinsky argument. Navic si na mou otazku, proc strpet ve spolecnosti koureni, odpovedel otazkou. A ke vsemu jeste prostoduchou. Takze kava, alkohol a spatna vyziva jsou primarne cloveku prospesne(kava dle poslednich studii prospiva, vino a pivo prokazatelne take a sladkosti a podobne pochutiny nejsou v male mire cloveku take nebezpecne, ba naopak napr.cokoloda), tak to jen na vysvetlenou. Jinak alkohol je spolecensky omezen napr.na pracovistich, pri rizeni atd. Mimo jine v "demokraticke a svobodne"zemi USA je ZAKAZANO pozivat alkohol na verejnosti. A ted bych prosil odpoved, proc by mela vyspela spolecnost nest nasledky cinnosti, ktera nema absolutne zadny spolecensky vyznam a PROKAZATELNE skodi zdravi i pasivnim kurakům!! !!

0/0
3.1.2011 20:48

HancickaP

kdyz uz kurakum konecne dojde,

ze na ten jejich smrad neni nikdo zvedavej?

0/0
3.1.2011 11:18

Deleter

---

To se silně mýlíte.

0/0
3.1.2011 11:22

zijutady

Re: ---

Nemýlí se ani v nejmenším.

0/0
3.1.2011 11:48

Deleter

Re: ---

Mýlí se viz dole.

0/0
4.1.2011 20:48

woodward2.3

Re: kdyz uz kurakum konecne dojde,

moje sestra je celoživotní nekuřák, ale má ráda smrad z mých doutníků. dokonce tvrdí, že voněj!:-P

0/0
3.1.2011 11:48

Sulthan

prilis prisne

Byl jsem dlouho nekurak, nyni jsem kurak. U tehle zakonu vidim jako problem to, ze jsou zbytecne prisne a neresi to, co maji resit.

Souhlasim se zakazem koureni v uzavrenych prostorach (restaurace), pokud tam neni skutecne dobre odvetravani. Ale pokud tam to odvetravani (a zazil jsem ty, ktere jakykoliv kour spolehlive vysaly) je, tak proc maji nekuraci s kourenim problem?

Nekoureni na verejnych prostranstvich je zbytecnost. Ano, na zastavkach, zvlaste zastresenych, samozrejme souhlas. Ale proc zakazovat koureni tam, kde to nikomu nesmrdi? Proc se radeji durazneji nepokutuje odhazovani nedopalku po zemi?

A proc zakony neresi podniky, kam lide chodi prave za kourenim? Napriklad na vodni dymku - vodni dymka obvykle nevadi ani odpurcum koureni (nesmrdi, coz je vetsinou jediny pravy duvod fanatickeho nekuractvi), zdravi skodi jinak nez cigarety, zavislost se vytvari take jinak, ale z hlediska zakona je to koureni jako kazde jine.

0/0
3.1.2011 11:07

chrtil

hmmmm

za chvíli nás budou házet lvům, a pomněte, kde by bylo státu, kdyby nebylo spotřební daně na tabák, ..................... ?

0/0
3.1.2011 10:55

woodward2.3

Re: hmmmm

není vyloučený, že až zakážou kouření, zdaněj čistej vzuch. to pak budou dnešní nekuřáci skuhrat:-P

0/0
3.1.2011 10:58

chrtil

Re: hmmmm

;-D R^

0/0
3.1.2011 11:01

woodward2.3

já bych navrhoval všechny ty militantní nekuřáky stíhat

pro vyvolávání nesnášenlivosti:-P

0/0
3.1.2011 9:56

Jean-Luc Picard

Re: já bych navrhoval všechny ty militantní nekuřáky stíhat

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
3.1.2011 10:35

Lokýt

Re: já bych navrhoval všechny ty militantní nekuřáky stíhat

Nesnášenlivost vůči kuřákům vyvolávají kuřáci. Nekuřák nesmrdí.

0/0
3.1.2011 11:58

Deleter

Jasně,

jak znám Španěláky, tak to nedopadne líp, jak v Řecku, čili EU vlk se nažere a koza si to cígo stejně zapálí.

0/0
3.1.2011 9:07

wotomtoje.

A už je to tady zase ...

Celej svět jde tím směrem, jenom u nás je to strašnej problém! Divím se, že to nevyužijeme k propagaci republiky k lákání turistů - kuřáků! Mohlo by to znít třeba takto: Kuřáci celého světa, přijeďte k nám, tady můžete hulit a vyhazovat vajgly a krabičky od cigaret beztrestně, kde se vám namane! ;-)

0/0
3.1.2011 8:56

coudy.v

Re: A už je to tady zase ...

Podle údajů Evropské komise

zkrátí znečištěné ovzduší každému z obyvatel EU život v průměru o 9

měsíců, České republice o více než 10 měsíců. V mnoha městech jsou

přitom dnes právě AUTOMOBILY hlavním příčinou znečištění ovzduší," uvádí

autor publikace MUDr. Miroslav Šuta.

0/0
3.1.2011 9:00

wotomtoje.

Re: A už je to tady zase ...

Nepapouškujte pořád problémy se znečištěním od automobilů. Je to také problém, ale ten se v tomto článku neřeší. Mě absolutně nevadí kuřáci, ale kouření na veřejnosti a to pominu i restaurace, protože tam nikdo nikoho nenutí chodit. Paradoxní je, že většina kuřáků doma nekouří! :-/

0/0
3.1.2011 9:03

coudy.v

Re: A už je to tady zase ...

zákaz kouření byl dělán z toho důvodu že kouř z cigaret poškozuje zdraví, nikoliv kvůli tomu jestli to smrdí či nesmrdí... výfukové plyny z automobilů poškozují zdraví více... tak když tedy chtějí dbát na zdraví lidí tak ať zakazují vše co škodí zdraví a ne jen to kouření...

0/0
3.1.2011 9:16

wotomtoje.

Re: A už je to tady zase ...

S tím s Vámi musím souhlasit, ale podle Vaší logiky tedy kouření zakazovat nebudeme, protože tolik nevadí jako automobily? Nebo počkáme 50 let, až postupně zmizí spalovací motory?

0/0
3.1.2011 9:20

coudy.v

Re: A už je to tady zase ...

beru to tak že by se tedy mělo zakazovat toho víc a ne jen to kouření... třeba při smogové situaci zakázat jezdit autama což by neplatilo pouze pro MHD a zásobování...

0/0
3.1.2011 9:45

wotomtoje.

Re: A už je to tady zase ...

Bohužel bez auta se dneska spoustu lidí na cestě do práce neobejde ... :-/

0/0
3.1.2011 9:50

woodward2.3

Re: A už je to tady zase ...

to je možný, ale spousta lidí by se bez něj obešla. znám pitomce, kterej je schopnej jet autem do samošky pro kafe. jenom parkování mu trvá dýl než dojít tam pěšky.

0/0
3.1.2011 10:00

wotomtoje.

Re: A už je to tady zase ...

Mě to povídejte, jsem z malý obce (asi 2000 lidí) a jsou u nás případi, kteří jezdí třeba v sobotu 500 m pro 5 rohlíků.

0/0
3.1.2011 10:03

ted61

ano

Já kuřáky neodsuzuji je to jejich věc ale se zákonem souhlasím. Jenmo my jsme 100 let za ...  a musíme si projít vývojem jako všechny vysúělé země.Místo abychom něco přeskočili. podívejte s ejak to vypadá. člověk si jde sednout na kafe a smrdí jak fabrika, na ulicích se hulí, smradlavý človíček ještě posledního šluka a pak v tramvaji vám to vydechne do obličeje. Ano ano ano zákaz.A to španělé jsou pořádní kuřáci. A argumenty že lidé nebudou chodit do restaurací neobstojí, je to tak ve světě a nic se nezměniloR^R^R^R^

0/0
3.1.2011 8:53

wotomtoje.

Re: ano

R^ Není příjemná věc, když na ulici potkáte kuřáka s mávajícím cigárem v ruce! Přinejlepším vám propálí bundu!

0/0
3.1.2011 9:00

woodward2.3

Re: ano

hergot, tak si kup azbestovou kombinézu, co je tohle za pitomý kecy? ;-O

0/0
3.1.2011 10:23

babacek

Antikuřácký zákon

Jedině souhlasím a doufám, že jednou bude i zde ! R^EUV

0/0
3.1.2011 8:38

coudy.v

Re: Antikuřácký zákon

a co ANTIAUTOMOBILOVÝ zákon ??

0/0
3.1.2011 8:44

babacek

Re: Antikuřácký zákon

Nevím já ho nečetl. :-)

0/0
3.1.2011 8:45

Jean-Luc Picard

Re: Antikuřácký zákon

stačí pár let počkat

0/0
3.1.2011 10:37

babacek

Re: Antikuřácký zákon

Dobře tak já počkám. :-)

0/0
3.1.2011 10:45

coudy.v

pre Fyzika

proč nekuřáci nebojují za to aby se zakázali auta když vývukové plyny jsou daleko škodlivější

http://www.rodina-finance.cz/zdravi.206/vyfukove-plyny-aut-vliv-na-zdravi.21579.html

0/0
3.1.2011 8:35

babacek

Re: pre Fyzika

Protože je sami vlastní?8-o

0/0
3.1.2011 8:42

coudy.v

Re: pre Fyzika

tak se pak nemohou ohánět tím že chtějí čisté prostředí a svádeěet to na kuřáky :-P

0/0
3.1.2011 8:45

babacek

Re: pre Fyzika

Tak auta většinou nesmrdí v restauracích a dalších společných prostorách. To je tedy asi motivuje vydávat to za rádoby argument.:-/

0/0
3.1.2011 8:54

coudy.v

Re: pre Fyzika

no a co zákazy kouření venku? třeba u zastávky kde projede daleko více aut než tam je kuřáků...

0/0
3.1.2011 9:02

coudy.v

Re: pre Fyzika

jinak ten zákaz kouření ma být kvůli tomu že se ničí zdraví lidí což pak výfukové plyny neničí zdraví lidí??? ničí a daleko víc než kouř od kuřáků

0/0
3.1.2011 9:07

babacek

Re: pre Fyzika

Venku mě kuřáci nevadí pokud to není někde v davu kde mě čudí přímo pod nos a nelze se tomu vyhnout.

0/0
3.1.2011 9:07

wotomtoje.

Re: pre Fyzika

A na té zastávce čekáte na co? Na povoz s koňma? Je to prostě úplně jinej problém a města bez aut (se spalovacím motorem) je taky určitě k zamyšlení!

0/0
3.1.2011 9:09

coudy.v

Re: pre Fyzika

na té zastávce čekám na tramvaj...

0/0
3.1.2011 9:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.